Author
|
Comment
|
E1ias
2001-10-18 02:36:13
|
Re: Zagadka Obywatela
Raczej zamiast Forgetfulness rzucamy Teleport na hydry (3 punkty na poziomie expert - 2 za obecnosc arcymagow co dawaloby 1 punkt, a familary wyssaja nawet wiecej) i przerzucimy je obok cyklopow. Zostaja tylko ptaszki i orki, czyli zwykla rzez dla hydr.
|
ObywatelEracji
2001-10-18 02:38:05
|
Re: Zagadka Obywatela
No to juz nie musze odpowiadac, Eliasie fanfary ; ) Jeden maly drobiazg, gdybys nie zabil NAJPIERW ptakow, zginalbys od zamkowych wiez (latalyby w te i we wte)
|
E1ias
2001-10-18 02:50:45
|
Re: Zagadka Obywatela
Nie mam pod reka gry zeby sprawdzic, ale hydry moga przeciez stanac na wejsciu do miasta, a stamtad powinny dosiegnac w nastepnej turze ptaszki niezaleznie czy te wleca do miasta czy poza mury. Zreszta od swiezego barbarzyncy raczej nie nalezy oczekiwac stosowania takiej wymyslnej a tchorzliwej taktyki
|
ObywatelEracji
2001-10-18 02:34:09
|
Re: Zagadka Obywatela
Panowie, juz odpowiadam... Lopezie, gdyby tylko mial wystarczajaca ilosc many, a wiec 7 punktow, takie rozwiazanie byloby ok, niestrzelajace jednostki zapewne zeszlyby z murow. Chociaz zalozmy, ze grasz z czlowiekiem i otworzyl walke w ten sposob (haste rozbicie katapulty), dalej moglby stac na murach i czekac az reszta zrobia zamkowe wieze... tzn, nie moglby ; ))) Wlasnie w tym tkwi szkopul zagadki. Hollow Tigerze, jak najbardziej masz racje, familiary wykradaja w tym wypadku jeden punkt many, ale tylko jeden. Nie ma znaczenia na ile slotow je podzielisz. Ten punkt many juz jest swego rodzaju podpowiedzia ; ) Odpowiem do wieczora, tymczasem...
...jesli jeszcze tego nie zrobiliscie, polecam Wam jak najszybsze wejscie na: strategyplanet.com/homm/wog/ Pojawily sie mianowicie Add-onsy zwiastujace, a raczej bedace wprowadzeniem do nieoficjalnego expansion pack'a, "In the wake of Gods" (nasi sasiedzi nie proznuja, bardzo fajne pomysly). Instaluje sie to szybciutko i latwo, jest tez update do edytora, ktorego jeszcze nie sprawdzalem. Zagrajcie sobie mape Cave of Gerfrex, demonstrujaca nowe mozliwosci systemu ERM (Event Related Model). Ale numery, tego jeszcze w HOMM nie bylo !!!!!!! Naprawde szkoda, ze tak pozno sie to pokazalo, jezeli wypuszcza ten dodatek przed swietami, moze cos jeszcze zdaza zarobic ; )
|
Hollow Tigre
2001-10-18 02:51:19
|
Re: Zagadka Obywatela
Obywatelu Eracji,
Nie znam człowieka, który by w 1 turze mając taką armię ruszył się na katapultę, która i tak już zniszczyła/ uszkodziła część murów... To już lepiej poczekać do końca tury, rzucić haste i zaatakować katapultę a potem uciec za mury... Należy zauważyć że wtedy nie byłoby już Arcymagów (uderzają w nie w swoich turach orki i cyklopy- po cholerę aż obie armie to nie wiem...). Oczywiście teleport hydr za mury jest dobrym pomysłem, ale bez arcymagów nie starczy many... Rozumiem, że jednak tak było w tym przypadku: przejrzałem wszystkie czary i żaden inny nie pasuje...
(odpowiedź ta powstała zanim OE przyznał Eliasowi pogratulował Elias'owi trafnego rozwiązania, ostatnie zdanie nie pasuje więc do poprzednich wypowiedzi; podtrzymuję swój pogląd że żaden ze średnio utalentowanych graczy w HoMM III nie zagrałby w taki sposób. chyba żeby przed ekranem siedział niedoświadczony barbarzyńca... w takim wypadku, no cóż byłby to jego ostatni błąd na tej mapie... )
|
E1ias
2001-10-18 04:24:09
|
Re: Zagadka Obywatela
Z opisu zagadki wynikalo dosc jasno, ze przeciwnikiem jest albo komputer albo tez niedoswiadczony gracz. Bo dobry gracz grajac barbarzynca w takim wypadku zdecydowanie nie bedzie rzucac od razu zadnego czaru, bo firebirdy i tak powinny dostac sie do balisty bez przyspieszania (maja w koncu szybkosc 11) albo poczeka z tym na koniec rundy (katapulta i tak juz wystrzelila i jesli nie otworzyla od razu bramy, to nie wyrzadzila zadnych szkod, ale nie warto czekac, bo w koncu katapulta trafi w brame i po zabawie) uprzednio zabijajac archmagow, wtedy z tym jednym punktem many przeciwnik nic nie zdziala i tylko moze sie snuc za murami liczac na lut szczescia, dopoki go nasze cyklopy, orki i wiezyczki nie zalatwia.
|
lopez
2001-10-18 03:17:40
|
Re: Zagadka Obywatela
Czyli rozumiem, że Familiary niezależnie od tego, ile jest grup mogą wyssać 2 pkty many? Nie wiem tylko jak skalkulowaliście ten 1 pkt za teleport. Wg moich danych teleport na expercie + obecność maga kosztuje 15-3-2=10 pkt many. Więc jakim sposobem?
|
Hollow Tigre
2001-10-18 03:35:05
|
Re: Do Lopez'a
'Teleport Teleport is your ground troop's best friend (Especially Hydras and Skeleton hordes!). You can teleport your slow units in amongst the enemy stacks (especially shooters), coordinating their arrival with the rest of your faster army. This the only spell that has seperate costs per level of magic school. Cost: 15 Basic - The selected friendly stack can teleport anywhere on the battlefield, except over walls or moats. Cost: 12 Advanced - The selected friendly stack can teleport anywhere on the battlefield, including over walls with no moats. Cost: 6 Expert - The selected friendly stack can teleport anywhere on the battlefield. Cost: 3' Żródło: www.mmportals.com/h3/waterspells3.html
Zdaje się że jednak 3 punkty... Odnośnie Familiarów- wyjaśnienie było wyżej.
|
lopez
2001-10-18 04:40:53
|
Re: Do Lopez'a
Dzięki, jak widać z opisu jest to specyficzny czar jeśli chodzi o manę. Ogólnie jest zasada, że jak się ma daną szkołę magii przynajmniej na basic to koszt jest zmniejszany o taką ilość pktów jakiego poziomu jest czar, a tu masz - klops, zawsze są jakieś wyjątki ;)
Do Eliasa: Powinieneś powiadomić kogoś z heroes.wr.pl żeby to dopisali do opisu teleportu.
|
ObywatelEracji
2001-10-18 09:46:32
|
Re: Do Hollow Tigera
Oczywiscie zagrac moznaby lepiej, jestem jednak prawie pewien, ze gracz bez doswiadczenia, na widok przeciwnika bez punktow many, strzelilby w tym momencie gafe i sam uzyl czaru, a to jest zgubne w opisanym przypadku, bo jeden punkcik many decyduje o zwyciestwie . Ale jeszcze rzecz najwazniejsza - wystarczy, ze posiadamy magow ! Nawet jezeli zgina zaraz po rozpoczeciu walki, koszt rzucania czarow i tak bedzie nizszy o 2.
Pytanie do wszystkich: testowaliscie mape, o ktorej pisalem ? Jesli tak, jakie macie wrazenia ?
|
Hollow Tigre
2001-10-22 00:36:17
|
Nowa/ stara zagadka
W wątku: Zagadki Behemota cz. 2 były omówione pary czarów przeciwstawnych. Ze względu na jakie okoliczności można uznać że czary weakness/ bloodlust nie są przeciwstawne? (nie chodzi o to że są na różnych poziomach)
|
E1ias
2001-10-22 01:49:26
|
Re: Nowa/ stara zagadka
Moze rowniez chodzic o to, ze Weakness dziala na wszystkie jednostki niezaleznie od ich typu ataku. Bloodlust dziala tylko dla atakow wrecz (melle), a nie dziala podczas strzalow, zas Precision odwrotnie, czyli powinna to byc wlasciwie trojka czarow: Weakness <=> Bloodlust + Precision.
|
Sezerp
2001-10-22 01:44:57
|
Re: Nowa/ stara zagadka
Czy moze chodzi oto, ze BloodLust nie przerywa dzialania Weakness i vice versa? (inaczej niz w przypadku Slow/Haste czy Bless/Curse)?
Update: nie mam pojecia czy tak jest - strzelalem w ciemno. To tak, zeby nie bylo, ze wprowadzam kogos w blad
|
Hollow Tigre
2001-10-22 03:16:01
|
Rozw: Nowa/ stara zagadka
Elias'ie masz rację. Chodziło mi o to, że Bloodlust dodaje atak podczas walki wręcz (czyli jednostki strzelające nie są bonusem objęte- oczywiście tylko wtedy jeśłi strzelają), a weakness obniża atak wszystkich jednostek (strzelających i walczących wręcz). Wynika z tego, że czasem lepiej zaatakować jednostką walczącą na odległość wręcz- byleby miała właściwość 'no melee penalty'.
Tak na marginesie: jeśli rzucisz Mass Bloodlust i masz w armii np. Tytany to ich współczynnik ataku wzrośnie (co znajdzie odzwierciedlenie w statystykach)- tylko że przy strzale na odległość modyfikator ataku nie będzie uwzględniał + 6 za Bloodlust.
Co do Twojej odpowiedzi Sezerp'ie. To nie wiem, ale mogę sprawdzić.
|
E1ias
2001-10-22 06:31:39
|
Jednostki a szybkosc
To moze cos latwiejszego z teorii. Jak jednostki w armii wplywaja na szybkosc (calkowita ilosc punktow ruchu / ilosc zuzywana w zaleznosci od terenu) poruszania sie bohatera po mapie?
|
Dreppin
2001-10-22 09:12:40
|
Re: Jednostki a szybkosc
wg szybkosci najwolniejszej jednostki w armi ustale sie ilosc punktow ruchu, potem na podstawie poziomu pathfinding i rodzaju terenu stosuje sie do tej liczby mnoznik chyba w przedziale od 50% do 150%, do tego ofcoz dolicza sie za artefakty logistyke etc. oczywiscie na morzu szybkosc jednostek nie ma nic do rzeczy...
|
misza
2001-10-22 17:06:47
|
Re: Jednostki a szybkosc
Dwie zagadki w tym samym czasie: Elias 4:31, Sezerp 4:33, niezle Eliasie jezeli nawt mamy skill artillery to i tak balista strzela jako ostatnia, czyli po ruchu elfow. Jezeli cos tu pomoze to tylko taktyka, ale nie pamietam czy podczas ustawiania oddzialow mozna rzucac czary. Jesli tak no to wtedy robimy tak jak proponowal Elias: teleport, berserk, blind itp. Co do punktow ruchu to wzoru nie znam. Natomiast jest tak, ze jednostki szybkie (Feniksy, Archanioly) dodaja nam, a wolne (zombi, pikinierzy) odejmuja pkty ruchu.
|
E1ias
2001-10-22 22:54:17
|
Re: Jednostki a szybkosc
Ilosc punktow ruchu zalezy od szybkosci najwolniejszej jednostki w armii bohatera na poczatku dnia (dlatego kiedy nocujemy w miescie warto zostawiac u bohatera tylko najszybsze jednostki, a reszte do garnizonu) wedlug listy: szybkosc / ilosc punktow ruchu 3 lub 4 / 15 5 / 16 6 lub 7 / 17 8 / 18 9 lub 10 / 19 11 i wiecej / 20 Ta ilosc jest potem jeszcze mnozona jesli bohater posiada logistic, do tego dochodza punkty za odwiedzenie stajni i od artefaktow.
Dodatkowo niektore jednostki maja wplyw na zuzywanie punktow ruchu dla bohaterow bez pathfinding: * Nomadzi w armii niweluja kare za chodzenie po piasku. * Jesli mamy wszystkie jednostki pochodzace z tego samego miasta, wowczas nie mamy kary za chodzenie po terenie rodzimym dla danego miasta: armia Tower - snow, Fortress - swamp, Stronghold - rough, armie innych miast nic nam nie daja.
|
Hollow Tigre
2001-10-15 00:06:55
|
Podpowiem
Dragon Wing Tabard (+2 SP i K). Ale czy nie lepiej nosić Angel Wings?
|
Sezerp
2001-10-15 02:44:45
|
Re: Podpowiem
Pewnie i lepiej, ale skoro chodzilo o "wymaksowanie" statystyk podstawowych...
Tak czy owak - dzieki za podpowiedz.
|