Author
|
Comment
|
lopez
2001-11-09 06:58:09
|
Re: Dalej o ruchu
No pięknie! Byłem bardzo ciekaw tej odpowiedzi ale sam nie miałem pojecia, że aż takie mogą być różnice w szybkościach bohaterów.
|
misza
2001-11-09 12:04:28
|
Re: Dalej o ruchu
Tak, ja kiedys czytalem o tych 30% w gore czy w dol, ale nie wiedzialem dokladnie ile to bedzie w pktach i tez czekalem na odpowiedz Eliasa. Mam tylko jedno pytanie: biorac pod uwage jednolity teren (bez drog itp.) czy jest roznica w zuzywaniu pkt. jadac prosto (polnoc, zachod itp.), a jadac pod skosem (np. polnocny zachod). Jak zauwazylem teren w Herosach jest zlozony z kwadratow (procz pola bitwy).
|
Dreppin
2001-12-06 14:13:45
|
Nowa, prosta zagadka
Royal Griffins maja umiejetnosc nieograniczonych kontratakow, jest jednak sytuacja kiedy ta umiejetnosc zawodzi, choc teoretycznie z zasad gry nie powinna, kiedy to sie dzieje?
|
E1ias
2001-10-26 04:06:58
|
Czary bez ksiegi
W jaki sposob bohater nie posiadajacy ksiegi czarow moze rzucac czary?
|
Dreppin
2001-10-26 05:19:22
|
Re: Czary bez ksiegi
kiedy posiada artefact rzucajacy czary np. angelic aliance, armor of damned, ale nie jestem pewien czy to dobra odpowiedz, bo to wlasciwie artefakt rzuca czar a nie heros
|
Don Ash
2001-10-24 23:55:11
|
Hem
W HOMM4 to ma się zmienić. AI ma ponoć działać na zasadzie: komp tworzy listę możliwych czynnosci, punktuje je w zależnosci od tego czy są sensowne, czy też nie, a później wybiera tą która ma najwie\ęcej punktów. Nie wiem czy to prawda, ale gdzies tak czytałem... Dobra niebędę już azasmiecać bo to chyba nied o tego działu trafiłem...
|
Don Ash
2001-10-26 05:19:32
|
fskbf
Co do Force Field, Scuttle Boat czy Remove Obstacle to są one tak bezsensowne, żę nawet komp chyba uznaje, że nie warto ich użyć. FF czasami jednak okazuje się przydatne, ale rzadko, bo nieczęsto zdarzają się takie obszary na których można zamknąć jakąs silną, nistrzelającą i nielatającą jednostkę...
|
E1ias
2001-10-26 05:29:37
|
Re: fskbf
Scutle boat bywa uzyteczne, ale rzadko sie zdarza mozliwosc jego wykorzystania. Czasem jednak dobrze jest zatopic wlasna lodz, zeby przeciwnik nie sprobowal nia doplynac, tam gdzie go nie chcemy albo kiedy silny bohater przeciwnika wyladowal na jakiejs wysepce wtedy zatopienie mu lodzi moze czasem na dluzszy czas albo nawet calkowicie wyeliminowac go z gry. Sa to jednak sytuacje, ktore trudno zaprogramowac, gdyby komp zaczal uzywac Scutle boat, to pewnie najczesciej by zatapial wlasne lodzie zaraz po wyladowaniu na wyspie
|
ObywatelEracji
2001-10-25 02:39:33
|
Re: Hem
Tak, sporym niedociagnieciem (czyt. luka w art-inteligencji) jest nieumiejetnosc "leczenia sie" z negatywnych czarow przez komputerowych graczy. Nalezy do rzadkosci, aby komputer odpowiadal czarem Mass Cure/Dispel, na czary ktorymi latwo go wykonczyc. Stad sie miedzy innymi bierze ogromna moc czaru Berserk...
|
Behemoth the Barbarian
2001-10-25 09:15:55
|
Re: Hem
Tak, komputer punktuje akcje i wybiera najwyżej punktowaną.
Co do Cure, to zdarzyło mi się nieraz, że komputer uleczył się z negatywnych czarów. Możliwe nawet, że z Berserka.
|
misza
2001-10-25 17:23:54
|
Re: Hem
Z berserka leczy sie na pewno. Dlatego gdy go rzucam staram sie zaczarowac najszybsze jednostki. W przypadku gdy mam magie ognia i czar dziala na kilka jednostek, zdarza sie, ze komputer ma mozliwosc ruszyc sie nie zaczarowanymi i w tedy czesto mialem tak, ze sie odczarowywal.
|
ObywatelEracji
2001-10-25 18:35:38
|
Re: Hem
No, a gdy juz jestesmy przy tym panowie - czy ktos gdzies czytal lub slyszal dlaczego komputer w HOMM III nie korzysta z wszystkich czarow ? Moge tu przytoczyc kilka, a Wy powiedzcie czy zetkneliscie sie z uzyciem ich przez komputer: 1. Force Field - kiedys robiac mape, probowalem zmusic komputer do jego uzycia, nic z tego. 2. Scuttle Boat - nie spotkalem sie. 3. Remove Obstacle - nigdy nie widzialem, ale sa znajomi, ktorzy twierdza, ze widzieli. 4. Berserk - wielka szkoda, zwlaszcza w jedynce byl on jednym z ulubionych czarow komputera. Mozna wymusic z komputera czary Mirth, Misfortune i Sorrow. Sporadycznie, o ile to nie za mocno powiedziane, zdarzy sie mu uzyc Fire Wall, Quicksand albo Land Mine, oczywiscie tez pod przymusem. Hypnotize widzialem moze dwa, trzy razy, ale tu mu sie nie dziwie ; ) Slayer trafil mi sie podczas walki w NT.
|
Sezerp
2001-10-22 06:33:10
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
To nie bedzie trudna zagadka. W zasadzie bardziej ciekawostka.
Sytuacja jest taka: mamy dosc silna armie, ale niestety niezbyt szybka (np. Fortress bez Dragon Flies) i nie dysponujaca silnymi lucznikami. Z kolei przeciwnik posiada (oprocz innych jednostek) duza zgraje Grand Elfow (tak duza, ze stosowanie Implosion nie ma sensu). Na domiar zlego wrogi bohater ma Golden Bow. Zadanie: aby wygrac bitwe, trzeba przede wszystkim zneutralizowac elfy (w pierwszej turze). Jak? Wazna uwaga: wrogim bohaterem steruje komputer.
|
E1ias
2001-10-22 06:39:26
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
Jesli mamy skill artillery i baliste wtedy mozemy rzucic czar w trakcie tury balisty, czyli przed ruchem elfow. A jaki czar, to zalezy co mamy pod reka: teleport, berserk, blind, forgeftfulness, ...
|
Sezerp
2001-10-23 23:20:32
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
Elias dobrze kombinuje - trzeba w odpowiednim momencie rzucic czar. Tylko ktory? Otoz problemem jest to, ze jesli po naszym czarze wrog rzuci Dispel, Cure lub Anti-Magic to zima -elfy strzelaja z pelna sila (Golden Bow!) i zadaja potworne straty. Otoz taka sytuacja zdarzyla mi sie w jednej z kampanii SoD (o ile dobrze pamietam). Z Teleportu i Berserka skorzystac nie moglem, bo nie mialem. Na Blinda komputer odpowiadal Anti-Magic i bylo po zawodach. Zostaje Forgetfulness i tu ciakawostka: glupi komputer uznal, ze skoro moze sie poruszac to wszystko jest ok i _nie odczarowal elfow_ tylko _ruszyl nimi do przodu_. Co to oznacza chyba nie musze tlumaczyc - kazdy glupi wie, ze lepiej jest, gdy nie trzeba delegowac pojedynczej jednostki do walki z lucznikami... Niedopatrzenie w AI, czy moje szczescie ?
|
E1ias
2001-10-24 00:12:50
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
Raczej niedopatrzenie. Komputer wlasciwie nigdy nie odczarowuje Forgetfulness, chyba ze przypadkiem, kiedy rzuci Cure lub Dispel z innego powodu.
|
Don Ash
2001-10-07 03:08:56
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
Czy chodzi o złą ikonkę Berserka???
|
Ingham
2001-10-07 03:39:45
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
To chyba było coś takiego, że jak rzucałeś Berserka na jednostkę dostatecznie oddaloną, to działał on jak Blind. Z tym, że to chyba cały czas tak jest.
|
Don Ash
2001-10-07 06:30:19
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
Ależ nie!!! Przecież wyszedł patch korygujący to chyba natychmiast po zauważeniu błędu (no może przesadziłem ). A poza tym, błędy RoE są usunięte w dodatkach. Co prawda pojawiły się nowe, ale...
|
Behemoth the Barbarian
2001-10-07 13:43:22
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
W bugu chodziło o dwie rzeczy: pierwsza to fakt, że można było rzucać Berserk na jednostki nieumarłe, a druga to to, że jeśli jednostka, na którą rzucony został Berserk nie miała w zasięgu ruchu żadnej innej armii to traciła kolejkę. Po tym jak napisałem o tym do 3do błąd został poprawiony w którymśtam patchu i teraz jeśli jednostka 'zberserkowana' nie ma innej w zasięgu, to porusza się w kierunku najbliższej.
|