Author
|
Comment
|
misza
2001-10-08 10:18:38
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
No to ja mam SoD wer. 3,1 lub 3,2 nie pamietam i umnie ten bug nadal wystepuje. Jednostka zberserkowana nie majaca w zasiegu innej jednostki stoi jak ta glupia. Juz kiedys mialem o tym napisac na forum.
|
E1ias
2001-10-08 22:53:29
|
Re: Zagadki Behemota cz.5.
Ja gram na wersji 3.2 i czasem zdarza sie, ze jednostka zberserkowana zamiast atakowac przechodzi do obrony mimo ze ma w zasiegu inna jednostke, ale czar berserk nie znika i zwykle w kolejnej rundzie jednostka taka jednak zaatakuje.
|
Colon
2001-10-10 12:09:34
|
Troglodyci
Które z ponizszych czarow - zdolnosci zadzialaja na troglodytow: 1) zamiana w kamien przez bazyliszki, 2) paralizujacy jad chimer, 3) pocalunek meduzy, 4) rog jednorozca, 5) czar hipnoza?
|
lopez
2001-10-10 22:28:38
|
Re: Troglodyci
Ponieważ troglodyci nie mają oczu to pewnie nie zadziała rog jednorozca, bazyliszki chyba też nic nie zdziałają.
|
Behemoth the Barbarian
2001-10-11 08:19:46
|
Pocałunek meduzy ;)))
Meduza atakuje wzrokiem.
5)
|
Colon
2001-10-13 11:38:03
|
Artefakty
Zalozmy, ze nasz bohater ma statystyki glowne 1/1/1/1. Do jakiej wysokosci mozemy je podbic za pomoca wszystkich dostepnych artefaktow z RoE? A za pomoca tych z SoD? Przyjmujemy oczywiscie, ze staramy sie zoptymalizowac wszystkie 4 wspolczynniki.
|
Sezerp
2001-10-14 23:24:34
|
Re: Artefakty
Najprostsze rozwiazanie - ale niekoniecznie najlepsze: Angelic Alliance,ktroy sklada sie z:
Cellestial Neclace of Bliss Sandals of the Saint Sword of justice Lion's Shield of Courage Armor of Wonder Helmet of Heavenly Enlightment (sorki, za ew, bledy w pisowni)
Razem 6 artefaktow od 1 do 6 do wszystkich wspolczynnikow - czyli (tu wzor na sume ciagu arytmetycznego = (1+6)/2*6 = = 21 do wszystkich wspolczynnikow, przy czym nie ma znaczenia, czy artefakt jest polaczony, czy nie. (polaczenie daje tylko bonus do morale i czar Prayer na pocatku bitwy)
Do tego mozna jeszcze dolozyc jedno Ze Smoczych oczu (sa dwa: Quiet i Still Eye of the Dragon, jedno daje luck i morale drugie +1 attack i defence), mamy tez wolne miejsce na plaszcz, ale nie przypominam sobie artefaktu noszonego w tym miejscu, ktory podnosil by glowne zdolnosci.
Mielibysmy zatem wspolcczynniki: 23 23 22 22. Co mozemy zmienic? - mozemy zastapic Armor of Wonder Zbroja Tytana (+10 do spell i -1 do knowlegde (chyba), przeciw +1 to all)
co daje: 22 22 31 20, co daje sume wspolczynnikow wyzsza. Zamiana innych artefaktow juz sie nie oplaca. ( w sensie sumy wspolczynnikow)
Nie mam pod reka Herosow, wiec nie moge sprawdzic liczb, ale mysle ze optymalne rozwiazanie nie rozni sie wiele (co do koncepcji) od mojego.
|
E1ias
2001-10-15 03:42:58
|
Re: Artefakty
Titan's Cuirass czyli Zbroja Tytana daje +10 power, ale -2 spell co dawaloby 22 22 31 19. Lepszym wyborem bylaby raczej Dragon Scale Armor (+4 attack, +4 defence) co dawaloby 26 26 21 21, tyle samo punktow w sumie, ale lepiej zrownowazone. A po dolozeniu jeszcze Dragon Wing Tabard byloby to 26 26 23 23.
|
ObywatelEracji
2001-10-16 15:57:35
|
Re: Artefakty
Za najbardziej korzystny uwazam ostatni zestaw wymieniony przez Eliasa, czyli 26 26 23 23. Z pomoca artefaktow mozna podniesc statystyki bohatera o 94 punkty, niezle. No to jeszcze przeredaguje ten post i dodam swoja zagadke, uwaga:
Naszym bohaterem jest Druid - niestety, o statystykach zmniejszonych do 0 0 1 1 - ktory ma ze soba ze soba 14 centaurow i 7 elfow bez upgrade'u, slowem totalny "cienias". Jeszcze nie znalazlo sobie biedaczysko zadnych artefaktow ani nie zdazylo kupic maszyn wojennych, a tu na domiar zlego z puszki Pandory wyskakuja na niego (powiedzmy na terenie neutralnym, moze byc dirt lub desert) jeden Faerie Dragon w towarzystwie jednej Mighty Gorgon'y. I tu niespodzianka: nasz zdawaloby sie "cienias" wychodzi z tej potyczki zwyciesko. Jak to mozliwe ? Stawiam beczke wybornego trunku jak kto zgadnie ; ))
|
E1ias
2001-10-16 22:36:50
|
Re: Artefakty
Jesli ten biedny druid ma do tego jeszcze tylko 10 punktow many, jak by wynikalo ze statystyk, to raczej dzis beczki zadnej nie zarobie Ale jesli ma choc troche wiecej many, to zaraz po ataku Faerie (jesli zostana mu jakies jednostki) moze rzucic na gorgony Berserk (moglby Hypnotize gdyby mial wiecej power) i przy odrobinie szczescia gorgona zalatwi Faerie swoim smierdzacym oddechem. Wtedy jesli zostaly jeszcze elfy (nie zostaly zniszczone przez atak Faerie) mozna po prostu rozstrzelac ta gorgone (centaury podzielone przed walka gina ofiarnie broniac elfow). Przed walka podzielilbym tak oddzialy : 4 elfy, 5 grup po 2,3 centaury i pozostale 3 elfy, takie ustawienie daloby chyba najwieksza szanse przezycia chociaz jednej z grup elfow, nawet jesli Faerie rzuci chain lighting.
|
ObywatelEracji
2001-10-17 01:56:45
|
Re: Artefakty
No, to w tawernie czeka na Ciebie Eliasie beczulka przedniego wegrzyna ; ) Odpowiedz jest wyczerpujaca, z uwzglednieniem Chain Lightning, poza brakiem many i sily czarow, o czym wspomniales. Ano pytanie brzmialo "jak to mozliwe ?". Mozliwe, gdy posiadamy zaawansowana Inteligencje i Air Magic na ekspercie. Hipnoza i lut szczescia (na 5 testow 3 wypalily). Z berserkiem takze by wyszlo, ale chcialem w koncu te marna Hipnoze troche dowartosciowac ; )
|
ObywatelEracji
2001-10-17 02:22:02
|
Re: Artefakty
No dobrze, nastepna z innej beczki ; )
Nasz wyszkolony i uzbrojony po kly bohater sciga wroga, ktorego udaje mu sie zapedzic w tzw. kozi rog. Wyobrazmy sobie male poletko bez wyjscia (w przejsciu stoi nasz egzekutor), w calosci pokryte Cursed Ground i nagie ; ), czyli bez teleportow, bramy podziemi i sanktuarium, nawet bez ukrytych pod gruntem przeszkod. Inaczej mowiac nic tam nie ma oprocz slabszego wroga, ktory stoi w zasiegu ruchu i czeka na smierc. Pewni swego wlaczamy koniec tury, bo ruch nam sie skonczyl, patrzymy, a ten szubrawiec po prostu nam ucieka (samobojstwo nie wchodzi w gre ; )). Jak ?
|
Dreppin
2001-10-17 03:11:47
|
Re: Artefakty
gdyby mial Angel Wings, moglby uciec (nie wiem czy to dziala na Cursed Ground)
|
E1ias
2001-10-17 03:43:50
|
Re: Artefakty
Jesli nie mamy przy sobie kajdanek, to moze po prostu naszego bohatera zaatakowac i jak najszybciej sie poddac albo uciec.
|
ObywatelEracji
2001-10-17 03:57:54
|
Re: Artefakty
Juz uzupelniam, wrog nie ma skrzydelek - to byloby za latwe ; ))) - i nie atakuje nas, ucieka w trakcie swojego ruchu. Podpowiem, ze zagadka jest nieco podchwytliwa ; )
|
E1ias
2001-10-17 04:08:38
|
Re: Artefakty
Zalozmy, ze to nagie poletko to wyspa albo ma chociaz kawalek wybrzeza. Wowczas przeciwnik posiadajac Admirals hat moze sobie przywolac statek i nim odplynac w sina dal. Majac boots of levitation rowniez moze w podobny sposob nam uciec.
|
ObywatelEracji
2001-10-17 04:15:23
|
Re: Artefakty
No dobrze, odpowiadam ; ) Nie chodzi mi o wyspe, chodzi o calkowicie odizolowany kawalek Cursed Ground - Town Portal to jest odpowiedz ! Zwykly bug w grze ; )
|
ObywatelEracji
2001-10-17 12:15:13
|
Re: Artefakty
Ciag dalszy, co sie bedziemy nudzic... ; ) Kolejna, latwiejsza lamiglowka rowniez sytuacyjna, w stylu "wyjscie z tarapatow". Mamy bohatera o statystykach, umowmy sie 10 10 10 10, aby nie komplikowac sprawy. Umowmy sie jak poprzednio, ze nie posiada artefaktow ani machin zbrojnych. Dysponuje za to silna armia w postaci 5 magow, 100 chaos hydr i 500 familiarow. Jego duzym mankamentem jest pusty zbiornik many (slownie zero spell points ; )). Wlasnie zaatakowalismy naszym herosem miasto (ze zbudowanym Castle), ktorego broni "swiezy" Barbarian, a wiec 4 0 1 1, jego wojsko to, znow umownie, 70 Cyclop Kings, 100 Thunderbirds i 350 Orc Chieftains, wspierane przez Ammo Cart. Wrog zaczyna walke chytrze - rzuca czar Haste na swoich skrzydlatych, nastepnie niszczy nasza katapulte i... tym samym przegrywa walke. Pytanie jak zwykle: w jaki sposob ?
|
lopez
2001-10-17 22:42:53
|
Re: Artefakty
Nie wiem czy dobrze kombinuję ale spróbuję: po ptaszkach atakują cyklopy (oby nie w magów) teraz nasz ruch, jeśli podzieliliśmy familiary na 5 grup to powinniśmy mieć 5 x 2 spell points, rzucamy forgetfulness na expercie (chyba za 9 pkt many - bo mamy magów) hydry niszczą wszystkie ptaszki (6475/60=107,9) i teraz na sucho za bardzo nie wiem co dalej, wieżyczki będą chyba bić w magów i familiarów (ale ci nie są już potrzebni) przeciwnik (o ile magowie nie zgnęli na początku 2 tury) powinien wyjść przed mury, a wtedy nasze hydry kończą sprawę.
|
Hollow Tigre
2001-10-18 01:05:12
|
Zagadka Obywatela
musiałem sprawdzić czy Twoja, Lopezie, odpowiedź jest prawidłowa... Wydaje się że nie: 1. Haste bez magii powietrza 'kosztuje' 6, na poziomach Basic- Expert 5. 2. Arcymagowie obniżają koszt czarów o 2 punkty więc exp. Forgetfulness kosztować będzie 7... 3. Familiary mogą 'wyssać' tylko (podaję za notką H3Trio: 'when Familiars are on the battlefield, they channel 20% of spell points spent by enemy spellcasters directly into their hero's spell point pool') 5 pkt many. Zakładając że potrzebujemy 7 punktów potrzebowaliśmy by 7 oddzielnych grup Familiarów (pod warunkiem, że każda z grup korzysta z umiejętności oddzielnie). Istnieje też taka możliwość że 20% z 6 daje 2 (bo AI zaokrągla w górę) i wtedy wystarczą tylko 4 grupy Familiarów... 1 punkt many zużyjesz po wygranej walce na View Air....
Jeśli OE napisze że Twoja odpowiedź jest prawidłowa to sprawdzę dostawcę moich wiadomości i przeczołgam go pod myszką....
|