Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2 3 4 5
Author
Comment
Hollow Tigre
2001-08-24 04:54:00


wieści o HoMM IV
Drodzy Forumowicze,

Na 3do Community znalazłem recenzję z beta wersji HoMMIV. Recenzję zamieściła bułgarska gazeta komputerowa, jeden z uczestników 3do wrzucił ją tam na serwer (oczywiście po przetłumaczeniu :) ). Ja do recenzji podchodzę z dystansem, choć informacje w niej zawarte wydają się być sensowne. Mam pytanie: czy jesteście zainteresowani zamieszczeniem obszernych kawałków z tej recenzji?
Całe tłumaczenie ma 11 stron w Word'zie i dlatego nie przerzuciłem tego od razu (dla wyjaśnienia: wiem, że wszystko zależy od wielkości czcionki, więc dociekliwych :) informuję że jest to Times Roman 14, pojedyncze odstępy)...

Część rzeczy Forumowiczom jest już znana więc musiałbym trochę nad tym popracować, żeby przekazać nowości (np. to że BD w beta wersji były najsilniejsze...).
Od razu informuję:
1. Behemot, jOjO, WWalker jeśli uznacie że moja informacja jest mało warta to wywalcie ją od razu (wiem, że i tak możecie to zrobić, ale piszę o tym, żeby nie było wątpliwości czy będę żywił do Was za to urazę- nie będę).
2. Nie zrobię tego przed poniedziałkiem (bo tylko w pracy mam PC- ta podłączonego do sieci) a i tak wolę poczekać na wyniki głosowania.
3. Głosowanie dodałem po to żeby powstrzymać tych 'najbardziej aktywnych' przed wyrażaniem swoich opinii (przed ewentualnym ukazaniem się recenzji) w rodzaju: 'no pewnie, dawaj!', 'no i gdzie te wiadomości?', 'Hollow T nie śpij tylko obrabiaj tekst!', 'w d... mam wiadomości z Bułgarii' itp.

Pozdrawiam,

miłego łyk-end'u życzę,

Hollow Tigre
Sezerp
2001-11-27 01:11:35


Re: wieści o HoMM IV
Chyba masz racje Dreppinie, tzn. attack i defence rzeczywiscie nie da sie _dokladnie_ przeliczyc na HP i obrazenia - mniej statystyk to zawsze uproszczenie. Ale chyba sie zgadzisz, ze te okropnie wygladajace setki i tysiace HP znacza troche mniej niz znaczylyby w HoMM3.

Z innej beczki: zajrzalem na strone z recenzja bety (ta po rosyjsku). Coz, nie znam "radzieckiego", ale tyle zrozumialem - na koncu recenzji jest stwierdzenie: "absolutnyj hit".
Dreppin
2001-11-27 02:20:29


Re: wieści o HoMM IV
no coz panowie z NWC mieli jakis powod zeby tak zrobic, chyba zroblili to tak zeby lepiej pasowalo do rownowagi nowego systemyu jaki bedzie uzyty w h4..
misza
2001-12-04 13:47:15


Re: wieści o HoMM IV
Oto co mozna przeczytac przy H4 w Wirtualnej , gdzie mozna zamowic wersje angielska za jedyne 149 zl (bagatela):
"Gra w angielskiej wersji językowej z angielską wersją instrukcji! TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIEŃ LUTY 2002. GRA W PUDEŁKU DVD. Czwarta część przebojowej strategii turowej Heroes of Might & Magic IV doczekała się poprawionego enginu graficznego i zmienionych zasad walki oraz rozwoju miast i rozbudowanego drzewa wynalazków. W czwartej części przenosimy się do nowego fantastycznego świata Jadame, znanego z cRPG Might & Magic VIII: Day of the Destroyer"
Chyba cos im sie pop... z tym Jadame.
morgraf
2001-12-08 03:26:51


Pomyłka Wirtualnego
Jadame...
Widać z jakim profesjonalizmem niektórzy podchodzą do pisania nawet tak krótkich recenzji gier...
ObywatelEracji
2001-12-09 20:49:39


Re: Dodam swoje trzy grosze :)
Ostatnio same dobre rzezcy slyszalem o czworce. Pierwsza to muzyka - wracaja wokale ! Chorki i opera, a to wszystko na celtycka nute grane - czyjes zdrowie juz tam pije ; ) No i Rosjanie ujawnili kilka ciekawostek (ciekawe czy nie przegieli, hy hy), jeden bohater dozwolony tygodniowo, nieregularny przyrost wojska, podobaja mi sie te pomysly. A w Jaskini swieze wiadomosci, wlasnie spozywam ; )
Unregistered(d)
2001-12-25 07:02:33


I ja dorzuce swoje 3 Euro
ByLoBy to samo, gdyby nie fakt, ze skutecznosc wielu czarow NIE ZALEZY od Attack Skilla i Defensa, tylko od HP. Przepraszam za podwazanie autorytetu.

Tak wiec najwiecej moim zdaniem traca na tym magowie.

W herosach3, gdy mialo sie do wyboru jednostke ze slabszym atakiem i obrona, ale wytrzymalsza i bardziej zabijacka, lub taka bardziej "wyszkolona" ale z mniejszymi obrazeniami i wytrzymaloscia - lepiej bylo brac ta pierwsza, brutalna sile. Daje wiecej szans w obronie przeciwmagicznej. Takie sobie teoretyzowanie.
Sezerp
2001-12-27 01:43:06


Re: I ja dorzuce swoje 3 Euro
Do IDante-go: Jakiego autorytetu ?

Zwlaszcza, ze masz racje. W moich rozwazaniach nie bralem czarow pod uwage.

Swoja droga, ciekawe co NWC zrobia ze Spell Power - wiadomo, ze w trojce pomimo istnienia takiej zdolnosci w ktoryms momencie zawsze moc czarow ofensywnych byla zbyt mala w stosunku do lacznego HP kreatur. Jesli w HoMM 4 nie ma Spell Power to:
czary ofensywne - nawet te silne - staja sie predzej czy pozniej (raczej predzej) bezuzyteczne (przez "czary ofensywne" rozumiem np. Magic Arrow, Lightning Bolt etc.)

Chyba ze:
- moc czaru jest jakos uzalezniona od poziomu bohatera, tak jak 'damage' zadawany przez bohatera (oprocz tego, ze jest uzalezniona od jego zdolnosci)
- sa ograniczenia na wzrost armii (nie sadze, zeby tak bylo)

PS witam nowego (jak mi sie zdaje) kolege.
Unregistered(d)
2001-12-27 03:50:13


Re: I ja dorzuce swoje 3 Euro
Nie takiego nowego znowu, moze starego w nowej formie, a konkretnie z jedna wiecej literka bo haslo zapomnialem :=). Byl maly ruch to nie wlazilem, az zapomnialem o tym forum.

Moze czary beda dzialac tez troche procentowo ?

Z tymi ograniczeniami na wzrost to moze jednak one beda, bo skoro glupi czarny smok ma 1100 HP to raczej ich zgraja usmazy wrogiego bohatera jednym chuchnieciem. No.. moze nie barbarzynce, ale nie kazdy jest barbarzynca, prawda ?
Ciekaw jestem jak rozwiaza ten problem. Z magia juz wiadomo - Magic Resistance na poziomie Grandmaster daje 100% odpornosc na magie.
ObywatelEracji
2001-12-27 13:00:47


Re: I ja dorzuce swoje 3 Euro
I ja, jako Sezerp, powitam Cie tutaj, IDante (a w Tawernie bedzie jeszcze sposobnosc ; ))
A wracajac... Grupa czarnych smokow owszem bedzie w stanie spopielic jakis oddzial, ale nie zapominajmy, ze oddzial ten odplaci sie z pelna sila zanim padnie. Byc moze w ogole nie bedzie kalkulowalo sie atakowac bardzo licznych armii poziomu 1 i 2 "lepszymi" jednostkami, moze najpierw lepiej bedzie zdziesiatkowac je czarami i atakiem zdalnym.
Z tego co sie mowi, jedna z trzech umiejetnosci drugorzednych kazdej szkoly magii, ma dzialac podobnie jak kombinacja Sorcery/Intelligence/Mysticism, a wiec okreslac efektywnosc czarow, wielkosc zbiornika many oraz szybkosc jej regeneracji, np. dla Magii Porzadku mialoby to byc Wizardry, dla Magii Przyrody - Meditation...
Sewrey
2002-01-05 08:58:35


premiera w marcu
Jak podaje 3do premiera czwórki ma być 29 marca
Nie wiem czy gdzieś w Jaskini o tym było (jak tak to sorry)
A tu link do strony
lopez
2001-12-05 00:21:01


Re: wieści o HoMM IV
A o co chodzi z tym "drzewem wynalazków"???
Sezerp
2001-11-26 00:56:45


Dodam swoje trzy grosze :)
Na pierwszy rzut oka roznice miedzy poziomami wydaja sie rzeczywiscie kolosalne (w porownaniu z poprzednimi czesciami). Ale ktoregos razu, naszlo mnie ze wcale tak nie jest! "Jakze to? - zapytala zgromadzona szlachta." A oto odpowiedz: brak attack i defence w statystykach. Taki smok mial sobie 300HP i robil tyl i tyle "damagu" bazowego. Ale jednoczesnie mial taki a taki attack i defence, co w starciu np. z krasnoludami dawalu mu dodatkowe bonusy (wiem, wiem kazdy herosowiec zna to na pamiec). Zatem do konkluzji - mysle, ze chlopcy (i dziewczeta) po prostu przeliczyli attack i defence na zwiekszone HP i obrazenia niektorych jednostek. Bo przeciez - nie ma roznicy pomiedzy sytuacja, w ktorej zadawane obrazenia sa zmniejszone o (powiedzmy) polowe (efekt wysokiego defence skill) a sytuacja, gdy dana kreatura ma 2 razy wiecej HP - i ww. krasnoludy w starciu ze smokiem maja podobne szanse, jak mialy w "trojce" (nie twierdze, ze identyczne, nie liczylem dokladnie :P)

PS. Za ew. przynudzanie i gadanie tego, co wszyscy wiedza i dawno zrozumieli - wszystkich zgromadzonych przepraszam
ObywatelEracji
2001-11-26 06:28:46


Re: Dodam swoje trzy grosze :)
Mysle, ze najwieksze roznice dadza sie zauwazyc w starciu pomiedzy dwoma (lub wiecej) bohaterami. Uzyskiwanie kolejnych poziomow, a wiec i umiejetnosci dodatkowych dodajacych zroznicowania, wiaze sie ze zwiekszonym HP oraz iloscia obrazen zadawanych przez danego bohatera. Jesli chodzi o przepasci miedzy poszczegolnymi poziomami jednostek, nie do konca wiadomo jak bedzie sie przedstawiac sytuacja z "promieniem wplywu" bohatera na pobliskie wojsko, o ktorym tyle sie mowilo. Jesli stojacy w zasiegu tejze aury stwor, otrzyma czesc z umiejetnosci swojego pana, wtedy roznice i tutaj moga byc ogromne. Co do jednego mam pewnosc, walka nie bedzie juz ta sama (jednoczesne zadawanie obrazen, zdolnosc "first strike", udzial herosow w walce, wiecej niz jeden czar w jednej turze itd.), a czy lepsza czy gorsza... Praktyka niezbedna, po rozegraniu kilku scenariuszy bedzie mozna stwierdzic.
Dreppin
2001-11-26 07:46:48


Re: Dodam swoje trzy grosze :)
Sezerpie.. mam watpliwosci dotyczace Twych argumentow... zauwaz ze jesli obrazenia zadane czarnemu smokowi przez krasnoluda zmniejszaja sie dwa razy (przykladowo) wiec przy zrezygnowaniu z attack i defense, HP powinny zwiekszyc sie dwukrotnie... jednak zalozmy ze tego samego smoka atakuje troglodyta.. z racji wielkiej roznicy ataku i obrony jego obrazenia beda zmniejszone trzykrotnie... Twoj tok rozumowania sprawdza sie tylko przy jednej konkretnej jednostce...
Sezerp
2001-12-05 01:51:39


Re: Dodam swoje trzy grosze :)
Pozwolcie, ze wroce do tematu likwidacji attack i defence skill.
Otoz przeprowadzilem sobie mala symulacje, co by sie stalo, gdyby za kazdy punkt ataku dodawac okreslony procent do obrazen, a za kazdy punkt obrony okreslony procent do HP.
Obliczenia zrobilem dla _trzech_ roznych hipotetycznych jednostek (takich,zeby latwo bylo liczyc). I co wyszlo: relatywna sila jednostek zmienila sie troche, ale ogolnie zostala zachowana. Tak wiec, drogi Dreppinie, z tymi krasnoludami, troglodytami i smokami nie jest wtedy dokladnie tak jak mowiles*) (bo nie tylko dodajemy HP smokom, ale takze zwiekszamy damage - wiecej dodamy krasnoludom, mniej troglodytom) - tzn. wydaje mi sie (nie wiem na pewno, bo nie poswiecilem temu zbyt wiele czasu), ze mozna wymyslec (proste) przeksztalcenie, ktore _z grubsza_ zachowuje relatywna sile jednostek poprzez zamiane ataku i obrony odpowiednio na obrazenia i HP. Co prowadzi do wyzej podanych wnioskow - ludzie z NWC wiedza co robia i nie zniszczyli balansu gry...

*)gdy pisalem "pierwszy mail w tym temacie" mialem taki wlasnie sposob przeliczenia na mysli - sorry, ze tego nie wyjasnilem
Dreppin
2001-12-05 12:37:01


Re: Dodam swoje trzy grosze :)
nasze rozwazania to teoretyzowanie.. bardzo mozliwe ze ow problem bedzie rozwiazany jeszcze jakos inaczej, w sposob ktory jeszcze nie zostal podany do publicznej wiadomosci.. w kazdym razie ciagle zywie nadzieje, ze ponowie z NWC, niz zrobiliby czegos co by zalamalo rownowage gry...
Sezerp
2001-12-06 00:06:36


Re: Dodam swoje trzy grosze :)
Pewnie, ze tak, ale coz nam pozostalo, gdy premiera oddala sie zamiast przyblizac :(
misza
2001-12-06 22:30:50


Re: Dodam swoje trzy grosze :)
Nie mam pojecia Lopezie o co chodzi, moze tylko o to, ze ladnie brzmi :) albo to cos w rodzaju umieszczenia akcji w Jadame.
Hollow Tigre
2001-11-12 03:39:58


nowy wywiad z Maranthea
niestety tylko po anglijsku.

www.hmm4.com/qa/inter_6.htm

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous