Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2 3 4 5
Author
Comment
Dante
2002-02-14 14:44:11


Re: Nowe informacje
Ja rowniez korzystam z H3trio.

Zanosi sie na to, ze Ogromagi jednak atakuja z bliska. Nie widzialem w ich statsach ilosci strzal ani nic takiego. Oczywiscie, niesprawdzone informacje.

Harpie nie powalaja, ale chyba mamy doswiadczenia z H3 i wiemy jak bardzo sa paskudne. Swietne do obrony i ataku na zamek. Co do ataku, to maja ta przewage nad lucznikami ze nie musza sie szarpac z murami.

Zauwaz, ze sa roznice w przyrostach pomiedzy tymi samymi poziomami jednostek ! Np w Necro mozna wybrac 9 dusiow, albo 7 cerberow na tydzien. W Asylum 2 Hydry albo 1 (!!!) smok. W Haven 4 championy lub 2 anioly. Moral: Smoki z Asylum raczej nie zaburza nadmiernie rownowagi gry. Moga miec troche wieksza przewage we wczesniejszej fazie gry, gdy troche trzeba sie naciachac na to 1000 hp. Co do mniej odpornych jednostek - gdy padaja to spada rowniez ich damage, i dlatego nie lubie Feniksow z H3 AB.

Zostawmy dokladniejsze omawianie Strongholdu do czasu az ukaza sie pelne statystyki. Na razie wiadomo niezbyt wiele, ale pierwszy i ostatni poziom zrobil na mnie wrazenie.

Jedno wiadomo na pewno - bedzie zabawnie, a w kazdym razie z pewnoscia roznorodnie.
Dante
2002-02-14 14:52:50


Feniksy
Maja w statsach wpisane "Fire Attack" - czyli ich atak jest oparty na ogniu. Wsrod artefaktow jest taka jednorazowa flacha ktora daje odpornosc na ogien, m.in, ataki oparte na ogniu. Sa tez pewnie czary chroniace przed ogniem... I tym zapewne tlumaczyc mozna wyzsze obrazenia Fenksow.
Tylko co maja powiedziec biedne lodowe demony ?

Warto zauwazyc, ze kosciste smoki i szkielety maja nowa wlasciwosc - "skeletal", czyli szkieletowy. Jestem prawie pewien ze chodzi o wieksza odpornosc na pociski.
Dante
2002-02-16 00:57:41


Nowe informacje na H3Trio
Witam, dzisiaj puscili pary na temat Preserve, w tym neutralnych jednostek.
Mozna tez zobaczyc dokladnie opisane umejetnosci, czyli co robi na jakim poziomie wyszkolenia.

Z ciekawszych rzeczy - Zadlorosl (Waspswort), strzelajaca roslinka do przywolywania, obdarowuje swe cele zakleciem Weakness.

Summoning z Nature Magic pozwala codziennie za darmo zwerbowac troche miecha do armii, na Grandmaster moga to byc Sprity, Wilki, Elfy, Tygryski, Satyry, Karly (Leprechaun), lub elementale.

Na poziomie Grandmaster Nekromancja pozwala tworzyc Szkielety, Duchy lub Wampiry. O zombiach i mumiach ani mru mru.

Sorcery z Chaos Magic zwieksza obrazenia zadawane przez czary WSZYSTKICH SZKOL.

Seamanship nie tylko przyspiesza plywanie, ale tez daje przewage w czasie bitw morskich. Na poziomie Basic walki tocza sie tak, jakby bohater mial Basic Tactics, Basic Offense i Basic Defence. I tak dalej...

Scouting daje dodatkowo bardzo ciekawe informacje - np mozna zobaczyc umiejetnosci wrogiego bohatera, przewidziec przypuszczalny wynik bitwy (przy Auto Combat), wreszcie na Grandmaster (!!) zagladac do wrogich miast i ogladac dokladnie wrogich bohaterow.

Wydajnosc niektorych umiejetnosci zwieksza sie o +10% co kazdy poziom bohatera, w tym Estates, Mining, Diplomacy, Necromancy, Summoning i Charm.

Na poziomie Grandmaster umiejetnosc Resurrection (z Haven) wskrzesza 50% ofiar po wygranej bitwie.
Ratboyy
2002-02-14 12:46:56


Re: Nowe informacje
Zapomialem podac zrodel z ktorych korzystalem:
www.h3trio.com
www.strategyplanet.com/homm
Sezerp
2002-01-24 01:51:50


Re: ...bohaterki i bohaterowie...
Widze jedno zastosowanie dla zmiany plci:
Jesli w armii masz np. 2 lordow, to zeby wygladali inaczej na polu walki ustawiasz im rozna plec.
Zonek
2002-02-19 06:57:27


Re: wieści o HoMM IV
Pod adresem www.toheroes.com/h4card2.jpg pojawilo sie kompletne zestawienie wszystkich dostepnych jednostek w H4 wraz, czyli wszelkie statystyki wraz zo krotkim opisem.

Moze jakis narwaniec kcialby zrobic jakies zestawinia, porownanie tygodniowych przyrostow itp? ;)
Dante
2002-02-19 09:15:49


Nie wiem czy sie kwalifikuje, ale...
Zestawienie, a wlasciwie tabela razem z przyrostami jest na H3trio.

No i wykrakalem, jednostki z parametrem "skeletal" maja wieksza obrone przeciwko pociskom. Nie spodziewalem sie tylko ze 2krotnie wieksza niz normalna !

Stronghold wypadl moim zdaniem calkiem twardo. Niesamowity pierwszy poziom, na drugim bardzo szybkie i paskudne harpie lub nomadzi. Nomadzi sa ciekawi o tyle ze maja o 10 wiecej punktow zycia niz tygryski, rowniez first strike, taka sama predkosc bojowa, troche wiecej punktow ruchu, minimalnie wieksze obrazenia, atak i obrone nizsza o kilka pktow... I kosztuja sporo mniej, bo 150 zamiast 220. Moim zdaniem bardzo dobra inwestycja.

Biorac pod uwage ze jest ich 6 tygodniowo to ogromagi wypadaja calkiem niezle.
Cyklopow jest tylko 3, ale ten rozpryskowy atak.. cos pieknego.

Thunderbirdy jakies takie nieszczegolne, (mimo ze 3), ale przynajmniej lataja. Behemoty maja troche mniej zycia od pozostalych, ale niezle obrazenia i ladnie brzmiaca specjalnosc "strenght".

Z drugiej strony Stronghold jest teraz najwolniejsza armia.
Najszybsza jest Preserve, ma to znaczenie o tyle ze mamy tam tygryski z First Strike, elfy lucznikow, duszki bez kontry, smazace z daleka Faerie Dragony czy Jednorozce, ktore od niepamietnych czasow maja bardzo perfidna umiejetnosc.

Ratboyy
2002-02-20 09:03:08


No nie wiem czy stonghold jest taki silny
Zgadzam sie ze jednostki pierwszego poziomu sa najlepsze ze wszystkich ale spojz na ich przyost. Berserker - 19 - malo ale zawsze cos ale centaur - 9! - to prawie jak jednostki 2 poziomu. Pozatym ma tylko 4 strzaly.
- "bardzo szybkie i paskudne harpie" - no coz, moze i sa paskudne ale nie sa jakies super szybkie (nawet nomadzi sa szybsi) a juz napewno nie sa silne. Chyba jest to najslabsza jednostka 2 poziomu walczaca w zwarciu (no moze poza duchem). Nomadzi niczego sobie - niska cena, niezle parametry (btw. tygrys ma wiekszy atak o 3 i obrone o 6), spory przyrost.
- "Biorac pod uwage ze jest ich 6 tygodniowo to ogromagi wypadaja calkiem niezle" - taaak?? Ciekawe na tle czego tak calkiem niezle wypadaja gdyz chyba kazde misto ma silniejsza jednostke: Asylum ma swojego Nightmare (mimo ze przyrost nizszy o 2 to wyrzsze HP, wspolczynniki, szybkosc, terror) Academy ma Nage ( tez tylko 4 ale zato no retalation i wszystko pozostale parametry wyrzsze), Heaven ma Crusadera ( przyrost 5, wyrzsze wspolczynniki i duble strike), Necropolis ma Vampira (choc tu nie jestem pewny czy 3 wampiry beda silniejsze, jednak wygladaja bardzo obiecujac) i Presreve gdzie zarowno Gryf jak i Unicorn ma wyrzsze wspolczynnii.
-"Cyklopow jest tylko 3, ale ten rozpryskowy atak.. cos pieknego" - tak tu sie zgadzam, moze byc bardzo ciekawie.
O czwartym poziomie mam takie same zdanie.
Podsumowijac: Stroghold narazie nie wyglada najlepiej a brak magii jeszcze bradziej to wrarzenie poglebia, do tego doszla predkosc w ktorej Stronghold zajmuje ostatnie miejsce
Dante
2002-02-20 15:05:07


Re: No nie wiem czy stonghold jest taki silny
Centaurow rzeczywiscie malo, ale z tymi strzalami to sie nie zgadzam. Co prawda sa 4 i krotki zasieg, ale w zwarciu centaury maja "no melee penalty". Zawsze lepsze 4 strzaly niz 0, a moze sie myle ? Damage maja potworny jak na swoj poziom.
Przyrost berserkerow - 19, ale dlaczego narzekac ? Wilkow jest 15, krasnoludow tez 19.... Te 2 stworki uchodza za jedne z twardszych w swojej klasie, a przeciez nie rzucaja przyrostem berserkerow na kolana :-)
Fakt ze impow jest duzo wiecej niz 19, bedzie sie je fajnie cielo.
Harpie - jeszcze raz powtarzam, w wielu przypadkach maja przewage nad lucznikami. Np maja gdzies przeszkody, mury itp. A co do szybkosci - moze nie tyle sa szybkie, co maja duzo pktow ruchu, a wiec duzy zasieg. Tylko gargulce maja wiecej, o 1. Harpie maja prawo byc slabe, bo za przerazajaco tanie. Ja na harpie lubie rzucac Frenzy przy obronie zamku :-)
Tak samo jak ogromagi, prosze porownac ceny i statsy np z elementalami. Potwornosc.
Nie chodzilo mi o to ze ogromagi sa dobre jak na swoja klase, ale ze nie wyszly jako klasowe szmaty. Raczej przecietne, chyba.
6 ogromagow kontra 4 koszmary - mysle ze jednak sie rownowaza. Gdyby te 2 nadwyzki rozdzielic pomiedzy 4 ogromagow, to kazdy mialby jakies 120 zycia.
Z gryfem i jednorozcem to znowu przewaga ilosciowa. 4 gryfy, 5 jednorozcow. Co do krzyzowcow, to owszem ladne ale malo wytrzymale. Asylum bedzie sie cieszylo :-)
Magia: nie jest az tak zle. Jeden z budynkow strongholdowych, tez z zoltym swiatelkiem daje 10% odpornosci na magie wszystkim bohaterom. Jest to o tyle ciekawe ze bonusy ze wszystkich miast sumuja sie. Do tego lepiej wyszkoleni bohaterowie i inne bajery - mysle ze bedzie mozna spokojnie zyc bez magii. Bardziej martwie sie jak mag z Asylum ma rozwalic barbarzynce, skoro jego 90% czarow to bezposrednie siekance.
W H3 jedna z moich zagrywek na multi to (po znalezieniu duszka i klepsydry) calkowite olanie Leadership i Luck. Bardzo prawdopodobne ze przeciwnik bedzie mial te umiejetnosci, i w tym momencie jestesmy do przodu, mozemy zatankowac np balistyke i archery, ktore zazwyczaj mi sie nie mieszcza. Inaczej mowiac nie chodzi tu tylko o brak korzysci z magii, to rowniez brak zwiazanych z nia niedogodnosci. Mozna skierowac wysilki w inna strone.Szybkosc - nie zapominajmy ze przewazajaca wiekszosc jednostek nie ma juz first strike ! Ponadto bohaterzy rzucaja czary w swoich kolejkach. Dlatego np predkosc feniksa nie ma moim zdaniem duzego znaczenia.
I jeszcze raz ogolnie. Patrzac na ceny jednostek ze Strongholdu doznalem milego zaskoczenia, m.in. Behemoty za 2700 - podtrzymuja tradycje taniego i dobrego miecha.
Pozdrawiam,
Ratboyy
2002-02-21 10:18:19


Re: No nie wiem czy stonghold jest taki silny
Faktycznie wilkow cosik malo przybywa bo tylko 15 ale zato mozesz je kontrolowac w odroznieniu od berserkerow (choc ofc nie zmienia to faktu ze bers. sa dalej najsilniejsi). Co do krasnoludow do chyba kozystamy z innego zrodla, nie wiem jak ty ale ja kozystam ze strony rosyjskiej (czyli chyba najlepiej poinformowanej) i na - http://www.heroes.ag.ru/monsters/academy wyraznie jest napisane ze kranolodow przybywa 29 a nie 19, to zdecydowanie zwieksza ich szanse.
Harpie - zeczywiscie sa bardzo przydatne do obrony zamku, rownie dobrze spisuja sie przy walce z lucznikami a wybor pomiedzy nimi a silnymi nomadami pewnie bedzie zalezal od ilosci lucznikow po stornie przeciwnika. Co do nomadow - jest to najsilniejsza jednoskta 2 poziomu pomijajac zlote golem od ktorych dostaja straszne baty :).
Mowiac o tych odpornosciach na magie to mnie troche zmartwiles. Myslalem ze Asylum bedzie moim ulubionym zamkiem (nie uwarzam go za najsilniejszy, poprostu najbardziej mi sie podoba) ale pocieszam sie mysla ze zreguly ma sie jeden no dwa zamki, 20% + jakies tam zdolnosci to nie jest tak duzo.
Dante
2002-02-22 14:06:47


Re: No nie wiem czy stonghold jest taki silny
29 krasnoludow ? Toc impow jest chyba 28, nie wierze !

Harpie maja jeszcze ta potencjalna zalete ze mozna je dopalac np czarami dzialajacymi na walczacych wrecz - powiedzmy Bloodlust. Poza tym nie mozna ich przyblokowac tak jak jednostki strzelajace - nawet w zwarciu nie ma kontry.

Przepraszam ze zmartwilem, juz spiesze z pocieszeniami :-).
Co powiesz o kombinacji czarow Mana Flare i Desintegration ? Co za roznica ze nie rozwalic barbarzyncy skoro wymieciesz mu reszte armii ? Pieciopoziomowa Dezintegracja za 2 many - przeciez tym mozna walic 10 lat.

Z innych przegietych taktyk ktore wpadly mi na celownik wydaje sie byc godna uwagi ta:
Grandmaster Resistance + Armageddon.... Najlepiej z czarnymi smokami pod pacha. W sumie to tylko odgrzana wersja starej...

Nie wiem czy ktos z was gral w Magic: The Gathering ? System magii i wiele czarow wyglada na wrecz zerzniete z MTG. Chociazby Mana Flare ( w czerwonej czyli Chaos), Aura Of Fear (czarna - death), i sporo innych.
Ratboyy
2002-02-23 14:43:08


Heros IV
Zalozmy za jakis bohater, czy tez jaka kolwiek inna jednostka ma odporonos na magie 50%. Zastanawiam sie jaki to ma wplyw na zeklecia ofensywne. Czy odpornosc ta daje jakas sznase calkowietego unikniecia czaru ( w tym przypadku 1/2) czy tez o tyle zmiejszane sa zadawana obrarzenia.
Odchodzac troche od tematu na rosyjskiej stronie (www.heroes.ag.ru) znajduje sie chyba ciekawa ankieta (mowie "chyba" bo nie wiem o co chodzi ale w roli glowniej wystepuja jednostki 4-ego poziomu :D ). Najpiekniejsze jest to ze moja ukochana Hydra zajmuje wysoka przedostatnia pozycje. Pierwszy oczywisce Czarnuch, dalej Tytan i Aniolek.
Dante
2002-02-24 05:35:34


Re: Heros IV
No nie wiem czy czarnuchy az takie dobre, w koncu jest ich zarabiscie malo. Gdy zaczyna sie nowy tydzien a kasa w twoim skarbcu nie jest podzielna przez 4000 to masz problem... I tak dalej. Czas pokaze. Odpornosc na magie moze byc szkodliwa - np czar Dragon Strenght zwieksza podobno dwukrotnie zywotnosc i obrazenia zadawane przez jednostke ! Czyli Feniksy z czyms takim powinny spopielic Smoki bez wiekszego wysilku.

Na pewno najgorszym przeciwnikiem dla Asylum bedzie Academy, pewnie dlatego za na ta sama litere.
Krasnoludy 50% odpornosci na magie, Golemy 75%, Tytani maja odpornosc na magie ChAoSu. Niewesole perspektywy.
Dante
2002-02-24 08:00:46


Loo Jezusicku !
Pogrzebalem sobie po H3trio i co znalazlem ?

Zsumowana cena calkowitego przyrostu jednostek 1 poziomu (obu) - okolo 1000.
2gi - powiedzmy 1500
3ci - gdzies 2000-3000
4ty - srednio 8000

..Czyli w grubym przyblizeniu caly "tydzien" kosztuje jakies 13000 zlota. Pisze w cudzyslowiu dlatego ze wiewiorki donosza jakoby stwory mialy sie teraz pojawiac bardziej rownomiernie, np codziennie troche 1 poziomu a 4ty co 4 dni.
Zakladajac ze generacja podanych wartosci trwa rzeczywiscie te 7 dni, to NIE MA SZANS wykupic calego miecha z jednego zamku bez dodatkowych zrodel dochodu. Bierze sie to stad ze village hall daje 500, town hall 750, a city hall 1000 na dzien.
Na tym tle nowa umiejetnosc Estates nie wyglada tak beznadziejnie jak w H3, skoro podobno bohater z Grandmaster Estates na 10 poziomie produkuje troche ponad 1000 zlotka dziennie. A co ma powiedziec koles z Grandmaster Nobility, ktory ma do wykupienia o 50% wieksza populacje ? Ciezko bedzie z kasa, oj ciezko.
Guinea
2002-02-24 23:18:13


Re: Loo Jezusicku !
Jednym słowem trzeba będzie szukać Grala. Poza tym bohaterowie z Preserve będą sobie summonować ile wlezie, i nie wiem czy czasem Preserve nie będzie najpotężniejszy.
Dante
2002-02-25 08:31:49


AaaAaAAAAaaaaaAAaAaAaA!!!
GwaltuRety!

Specjalistyczny budynek w Strongholdzie, Breeding Pens, zwieksza przyrost wszystkich stworkow w tym miescie o +50% !

Do tego Graal, ktory tylko w Strongholdzie oprocz +3000 zlotka zwieksza przyrost, i to dwukrotnie ! Jakby tego bylo malo to w kazdym innym posiadanym Strongholdzie o 1/4.

Czyli przy mocno rozbudowanym Strongholdzie mamy (powolujac sie na H3Trio)

28.5 berserkera
13.5 centaura
12 harpii
9 nomadow
4.5 cyklopa
9 ogromagow
4.5 elektrycznych ptaszkow
3 behemoty.

Do tego wyraznie najnizsze koszty rozbudowy, i naprawde tanie ( z wyjatkiem 1szego poziomu ) armie. To nie bedzie bitwa, panowie. To bedzie rzez.
Zonek
2002-02-26 02:42:14


Re: wieści o HoMM IV
Wbrew radom i poradom graczy w tawernach bedzie mozna kupic herosow z innych miast. Ciekawym kto kupi bohatera barbarzynce, ktory nie bedzie mogl uzywac czarow? Czy jego zdolnosci i specjalne umiejetnosci zrekompensuja niemoznosc posiadania ksiazki magicznej? Watpie.

Chyba szybko sie doczekamy patchy korygujacych bledy.
Sezerp
2002-02-26 03:38:28


Re: wieści o HoMM IV
Ale w Stronghold mazna kupic tylko bohaterow niemagicznych! Mozliwe, ze z wiekszymi szansami na
nauke magii niz Barbarian, ale jednak.
Nawiasem mowiac w innych miastach mozna nabyc tylko bohaterow z miast "zaprzyjaznionych"

Po drugie Barbarzynca moze uzywac "napojow", ktore daja podobne efekty co magia. A nauczenie sie silnych czarow nie bedzie takie latwe jak w HoMM 3. Nie wiem, czy liczyliscie, ale zeby rzucac czaru 5-ego poziomu jednej tylko szkoly magii, trzeba bedzie osiagnac poziom ok. 15 ego (albo wyzej). W tej sytuacji zdolnosci walki plus liczebniejsza armia sprawiaja, ze przewaga magow wcale nie jest taka oczywista.
Sezerp
2002-02-26 03:43:16


Chlopi beda wreszcie przydatni?
Duzo na to wskazuje...
Statystyki przecietnej jednostki 1-ego poziomu - czyli znacznie lepiej niz bylo. Do tego zdolnosc "taxpayer" - kazdy chlop generuje 1 sztuke zlota dziennie. Czyli jego koszt zwraca sie po 15 dniach !
Dante
2002-02-26 08:15:41


Barbarzynca
A moze po prostu barbarzynca nie bedzie potrzebowal magii, bedac w dodatku sam na nia odporny ? (startuje z advanced resistance jesli dobrze pamietam). Magia nie jest celem sama w sobie, jesli mozna osiagnac cele bez niej to po co sie meczyc ? Gildia 1 poziomu regeneruje 20% punktow many dziennie, 4tego - 50%, dopiero 5tego 100%. Mysle ze odnawianie many bedzie dosyc uciazliwe, jak to dobrze ze jestem przyzwyczajony do jej oszczedzania :-).
Cos mi sie wydaje ze zdolnosci Tactics i Nobility beda mialy duuze znaczenie, wiec oszczedzajac na magii barbarzynca moze je sobie rozwinac znacznie szybciej niz pozostali.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous