Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2001-07-05 17:04:47
|
ßKalkulator NT
Pod tym linkiem (czyżby znowu valhalla leżała? ;() zamiesciłem ßwersję Kalkulatora NT!
Nieocenioną pomoc okazał tym razem WWalker sugerując rozwiązania uwzględniające nie tylko HP, ale także najważniejsze współczynniki bojowe, czyli Attack, Defense oraz zakres zadawanych strat. Mam nadzieję, że zostało to należycie uwzględnione i teraz rzeczywiście najcenniejsze jednostki warte są najwięcej punktów!
założenia (niektóre!) - wynik XxxXXX (czyli walki bratobójczej!) przy braku strat zawsze będzie 100! - wynik słabszego na silniejszego przy braku strat będzie wyższy niż 100 - wynik silniejszego na słabszego przy braku strat będzie niższy niż 100 - cenne jednostki poważnie wpływają na wynik! - uproszczona (mam nadzieję) została strona graficzna (teraz na jednym arkuszu jest wybór walki i wpisywanie jednostek!)
będę zobowiązany za wszelkie uwagi!
|
gutek9
2001-07-17 00:27:48
|
re:liczenie
Ta propozycja liczenia bonusu od wojsk przeciwnika polega na obliczeniu wspolczynnika dla kazdego zamku i pomnozeniu wlasciwego wyniku (wynikajacego z ilosci armii jaka nam pozostala). Bardziej by to polegalo na porownaniu wszystkich zamkow i wyodrebnieniu od najtrudniejszego do najlatwiejszego.
|
lopez
2001-07-05 21:34:48
|
Re: ßKalkulator NT
Z marszu dwie sprawy - jedna poważna, jedna kosmetyczna. Źle są ustawione ograniczenia. Po wpisaniu max. ilości jednostek (11,22,33,44,77,99,205 dla Tower) wszędzie pojawia się "coś za dużo tych jednostek". Sprawa druga: Żeby na tak małym obszarze przypadkiem nie wykasować zawartości komórek proponuję ustawić ochronę komórek (Narzędzia > Ochrona > Chroń skoroszyt) a nie chronione pozostawić tylko te do wpisywania ilości jednostek.
|
gutek9
2001-07-15 23:51:02
|
liczenie
To jednak nie glupi pomysl z tym liczeniem w zaleznosci od wartosci jednostki. Mysle ze polaczenie HP z kasa byloby najlepszym rozwiazaniem. Eliasie chyba zapomniales o zdolnosci Smokow Cienia. Jest potezna. Zapomniales chyba tez o roznicy w speedach behemota i smoka. Skonczylem Nec i Str i wcale nie twierdze ze behemoty sa az ooooooo tyle lepsze od Smokow. Dalej jestem za tym zeby bonus wychodzil od zdolnosci, cech wojsk przeciwnika. Znowu powtarzam: JEZELI BONUS BEDZIE OD NASZYCH WOJSK TO BEDZIE ON LICZONY PODWOJNIE. MY JUZ MAMY TEGO BONUSA WYKORZYSTUJAC ZDOLNOSCI NASZYCH WOJSK. JEZELI ZALEZY NAM NA WYKORZYSTANIU ICH TO NIE BEDZIEMY TRACIC TYCH JEDNOSTEK. A PRZECIEZ KAZDY MA SWOJA STRATEGIE I NIE KAZDY BEDZIE WYKORZYSTYWAL WSZYSTKIE ZDOLNOSCI SWOJEJ ARMII A BONUS NARZUCAL BY OBOWIAZEK UTRZYMANIA TYCH JEDNOSTEK. PROPONUJE: HP I CENA NASZYCH WOJSK + BONUS ZA ARMIE PRZECIWNIKA.
Co Wy na to:
|
lopez
2001-07-16 00:32:49
|
Re: liczenie
Ale jak to liczyć (bo ja nie mam pojęcia). Może podasz jekąś formułę? Bo wg twojego opisu to inną wartość będzie miała jednostka, która ubiła troglodytę, a inną - vampir lorda. A przecież w walce jednostka walczy z wieloma jednostkami. Istny chaos!
|
Dreppin
2001-07-16 11:16:38
|
Re: liczenie
sorry za glupie pytanie, juz znalazlem, slepy sie robie na starosc, moze trzeba nowe okulary kupic...
a co do wartosci jednostek, to kazda jednostka ma swoj odpowiednik punktowy w ocenie za przejscie scenariusza, czy ktos wie moze, na jakiej podstawie sa liczone te wartosci?
|
gOOmiAcK2
2001-07-13 13:40:02
|
Re:ßKalkulator NT
O, własnie chciałem założyć topic o cenach jednostek. No, ale co chciałem napisać tam, napiszę tutaj.
Twórcy w iarę dobrze odwzorowali stosunek jakość-cena. Jak jednostka ma jakieś zdolności to jest droższa, jak ma wysokie statystyki to też. Ale: 1. W turnieju najbardziej jednak chodzi o wytrzymałość jednostek, a to twórcy mało brali pod uwagę. Ważniejsze u nich są przede wszystkim współczynniki ataku i obrony i zdolności dodatkowe (nawet zupełnie bezużyteczne, jak regeneracja u wiedźm czy prot. from earth, fire u elementalow) A jednak przy wzorach przygotowanych przez E1iasa i jOjA widać, że najwyżej punktowane są jednostki z dużym healthem 2. W tych cenach jednostek są takie sprzeczności , że jak je zobaczyłem to się za głowę złapałem Nigdy na to nie zwracałewm uwagi, ale... Np. stosunek Minotaur King do Wyverny lub Manticora. Minotaury są szybsze, maja wieksze wspolczynniki attack i defense, minimalnie mniej healtha, tyle samo lub wiecej damage`a i zdolnosc dodatkowa. A sa tansze o 225 - 275 zlota. To samo jest przy Evil eye- storm elemental, medusa - ice elemental, griffin - wight, royal griffin - wraith, master gremlin - imp itd., itd.
Myślę, że już bardziej można oceniać jednostki wg tego, ile doświadczenia daja w Altar of Sacrifice. Tam np. Archanioły są za 750, a Pegazy za 35 (chyba). Tego nigdy nie będzie się dało dobrze ocenić i zawsze ktoś będzie miał jakieś wąty.
|
jOjO dwarf
2001-07-22 12:54:34
|
Re: Re:ßKalkulator NT
Na ZP Imperator (poparty zgodnym chórem!) nakazał jak najszybsze zakończenie przygotowań do NT
po konsultacji on-line (Gutek, Blazifigus, WWalker, Lopez, Mr.Pool..., Behemoth i ja ;) ) zapadła decyzja, że Kalkulator wg wersji WWalker-jOjO zostanie wzbogacony o współczynnik uwzględniający speed (wynik * (1+speed/100) )
Jest to decyzja ostateczna, nie podlegająca apelacji ;)
---
zamknąłbym ten wątek, ale pewne sprawy tu poruszone nie są zakończone...
|
lopez
2001-07-22 22:22:20
|
Re: Re:ßKalkulator NT
Jako, że nie mam szybkiego kontaktu z WWalkerem napiszę tutaj: Mówiłeś na ZP, że wartość jednostek ustalałeś z formuły, wg której komp. oblicza zadane rany na polu walki. Przemyślałem to dopiero po powrocie i mam kilka zapytań: 1. Przy jednym ataku komp. wylicza obrażenia na podstawie Ataku jednostki atakującej, Def jednostki atakowanej i Dm atakującego (jest to modyfikowane o umiejętności drugorzędne - nie interesują nas oraz o pewne cechy jednostek np. nienawiść Anioła i Diabła). A więc w tym ujęciu poza speedem nie jest brane pod uwagę także Def atakującego. 2. Czy przy swoich wyliczeniach brałeś pod uwagę fakt, że niektóre stwory (np. ulepszony wilk) atakują 2X, a inne mają akak wielopolowy?
Konkluzja: Jeśli nie uwzględniałeś Def i Speed atakującego, a także specjalnych cech jednostek (nienawiść, atak wielopolowy i podwójny, brak kontraataku itp) to myślę, że poprawianie twoich wyliczeń za bardzo zmieni postać rzeczy i proponuję dopracować wzór Eliasa pod względem zbalansowania jednostek tego samego poziomu pomiędzy miastami i całych armii pomiędzy sobą (np. armia Conflux jest dużo silniejsza od innych).
|
E1ias
2001-07-14 00:10:16
|
Re: Re:ßKalkulator NT
Ten stosunek jakosc-cena jest w miare zachowany w ramach miast (chociaz tu tez sa rozbieznosci, np. evil eye jest zbyt drogi w porownaniu z medusa queen), natomiast miedzy miastami sa juz roznice, niektore miasta sa po prostu tansze (np. Rampart), inne z kolei drozsze (np. Inferno). Przyklady: Halberdier (75), skeleton warrior (70) - parametry oprocz hp maja prawie identyczne, tylko hp sie rozni, szkielecik powinien wiec kosztowac 45 (ma 6 hp, a halberdier 10); master gremlin (40), familiar (60), jest tylko roznica w szybkosci, ale gremlin przeciez strzela, wiec powinien byc nawet drozszy niz familiar, a jest duzo tanszy. I przyklady z gornej polki: Champion (1200), a taki War unicorn (950). Ghost dragon (3000) i Ancient behemoth (3000). Chyba nikt nie kupilby badziewiastego ghosta, jesli moglby dostac behemotha. Arch devil (4500), porownywalny oprocz braku kontrataku phoenix jedynie 2000.
|
ObywatelEracji
2001-07-14 05:59:58
|
Re: Re:ßKalkulator NT
...na cene maja takze wplyw dostepnosc oraz cena obiektu, w ktorym jednostka bedzie rekrutowana, np. Mighty Gorgon jest jednostka bardzo silna i biorac pod uwage jego mozliwosci stosunkowo tania, ale aby moc go nabyc trzeba dodatkowo zbudowac R. Silo za 5 "kolek"... Poza tym cos co moim zdaniem nigdy nie udalo sie tworcom gry, regulowanie dostepu do jednostek przy pomocy wyzszej/nizszej ceny, na szczescie w HOMM3 sily wojsk sa na tyle zrownowazone, ze nie stanowi to wiekszego problemu, ale przypomnijcie sobie jak to bylo w dwojce - Tytany i Czarne Smoki choc drogie kazdy wybieral, bo wiadomo bylo, ze i tak sie je kupi i w rezultacie zwyciezy... nie wspominajac juz rozowych krow z jedynki ... w trzeciej czesci cena tez nie stanowi wiekszej bariery (tak skonstruowana gra) czego efektem sa drobne dysproporcje, dajmy na to w drozszym od Strongholdu Inferno sila wojska wcale nie jest proporcjonalna do roznicy w cenie tygodniowego przyrostu (a niejeden powie, ze Str rulez )... No wiec jesli przeliczac wojo na zloto, jakos trzebaby te faktory uwzglednic... Tyle o nowym kalkulatorze do NT
|
Dreppin
2001-07-14 09:17:39
|
Re: Re:ßKalkulator NT
Jojo - Ty tu chyba kierujesz tym projektem: czy moglbys dac linka do jakiegos pliku, który zawiera ogólne info o nowym turnieju do którego powstaje ten kaltulator, probowalem grzebac w starszych postach, ale jakos nie znalazlem
bylbym dzwieczny...
|
lopez
2001-07-15 21:19:25
|
Re: Re:ßKalkulator NT
Szukaj Waść lepiej. Toć połowa chyba wątków w tym dziale dotyczy nowego turnieju!
|
jOjO dwarf
2001-07-13 13:46:58
|
Re: Re:ßKalkulator NT
a co do uwagi Lopeza o pisaniu w tym wątku:
a piszcie!
jak mię opadnie wzburzenie to jakoś to skomentuje!
|
Dreppin
2001-07-13 06:34:10
|
Re: ßKalkulator NT
zastanawialem sie troche nad tym jak obiektywnie oddac wartosc jednostki i doszedlem do wniosku, ze zrobili to juz tworcy gry, mozna wyrazic wartosc w sztukach zlota
bylyby tylko jeden problem: trzeba znalezc dobry przelicznik surowce-kasa dla 7-levelowych jednostek
nie jestem pewien czy to dobrze odda zaleznosci miedzy jednostkami, ale chyba pomysl jest wart rozpatrzenia...
|
E1ias
2001-07-12 04:03:29
|
Re: ßKalkulator NT
Dwa zastrzezenia do kalkulatora: 1. Czy nie byloby lepiej i prosciej zrobic tak, jak w poprzednim: wyliczona wartosc pozostalych jednostek w punktach (poprzednio w HP) - dokladnie i bez zaokraglen i dopiero z tej wartosci w zaleznosci od tego jakie armie sie spotykaja wyliczyc procent, ktory juz bylby zaokraglany. Wtedy od razu byloby widac jaka wartosc ma kazda z jednostek (nawet ten pojedynczy halabardier mialby jakas wartosc), wartosc ta bylaby stala niezaleznie od tego przeciwko jakiej armii walczymy, a tylko zmianialaby sie ilosc punktow, jaka jest potrzebna na kazdy procent w konkretnej walce.
2. Kurde, kurduplu jeden jOjO, jesli nie masz najmniejszego zamiaru uzywac innego wzoru, niz ten wymyslony przez WWalkera, to napisz tak od razu, a nie uzywaj tam nadaremno mojego miana przy jakims swoim innym wzorze. Bo to co sie pojawia jako wersja Elias&Lopez nie ma wiele wspolnego z tym wzorem, ktory opracowywalismy na forum. Dla przykladu, porownujac wartosc jednostek poziomu 1-go i 7-go (dla innych tez sa roznice, ale tu od razu widac przeklamania): Necropolis vs Necropolis (za 100 jednostek) w twoim excelu: 2433 i 235103 -> jeden ghost dragon = 96.6 skeleton warriors w moim wzorze: 674 i 36741 -> jeden ghost dragon = 54.5 skeleton warriors Castle vs. Castle w twoim excelu: 3185 i 468280 -> jeden archangel = 147 halabardiers w moim wzorze: 1122 i 64716 -> jeden archangel = 57 halabardiers Conflux vs. Conflux w twoim excelu: 1227 i 210443 -> jeden phoenix = 171 sprite w moim wzorze: 421 i 42475 -> jeden phoenix = 101 sprite Jak widac sa to zupelnie inne wartosci, dla pozostalych poziomow tez sa mniejsze lub wieksze roznice. Po prostu sa to zupelnie inne wzory. Jesli sobie wymysliles jakis inny wzorek, to napisz ze jest to wersja jOjO&WWalker II, a nie oszukuj ze ma to cos wspolnego z naszym wzorem.
|
jOjO dwarf
2001-07-12 11:46:33
|
Oświadczenie
1. nie życzę sobie (ani nikomu innemu) aby na Forum używano słownictwa bliższego rynsztokowi niż normalnej dyskusji. 2. nie po to po raz kolejny otworzyłem dyskusję na tematy związane z NT, żeby czynić ją próżną! i wcześniej i tym razem zamiarem moim (a i miałem nadzieję, że dyskutantów) było wypracowanie lepszych rozwiązań 3. nie oszukiwałem (ani nie mam zamiaru) w związku z czym za szczególnie obraźliwe uważam insynuacje o podmianie formuły obliczeniowej (faktem jest, o czym zapomniałem napisać, że zmieniłem współczynniki 400,200,100 na trzy 100, gdyż zmniejszały dysproporcje w sile RAS) 4. nie po to zarywam nocki, odzieram Rodzinę z czasu wolnego - dla naszej tu wspólnej zabawy, żeby mnie jakiś tam ... wyzywał. DOŚĆ TEGO! Żądam przeprosin!
konkluzje: * zawieszam, na czas nieokreślony konsultacje forumowe w sprawie NT - komu trza oddam sprawiedliwość w podziękowaniach, a za wszystkie błędy i niedoróbki wezmę jednoosobową odpowiedzialność, bez konieczności znoszenia takich zachowań * ignoruję obecność na Forum wiadomego osobnika, aż do czasu godnej satysfakcji
z prawdziwą przykrością, w reakcji na coś czego na Forum do tej pory nie spotkałem
jOjO
|
E1ias
2001-07-13 02:14:18
|
Re: O¶wiadczenie
Czy w normalnej dyskusji nigdy nie zdarzylo ci sie uzyc mocniejszego slowka, zeby zaznaczyc swoje oburzenie? A za kurdupla przepraszam, w koncu jak na dwarfa mozesz byc nawet wysoki. Jesli uwazasz, ze zmniejszyles dysproporcje, to chyba jakos zle to policzyles. Wlasnie wspolczynniki 200 i 400 powodowaly, ze roznice miedzy silniejszymi, a slabszymi jednostkami nie byly przesadnie zwiekszane. 200 bylo po to, zeby nie uwzgledniac podwojnie wspolczynnikow ataku i obrony (jesli jeden jest wiekszy, to drugi zwykle rozniez). Podobnie wspolczynnik 400, ktory zmniejszal wplyw wartosci zadawanego damage na wartosc jednostki (aby nie zwiekszala jeszcze bardziej dysproporcji miedzy jednostkami, a pozwolila lepiej uszeregowac jednostki tych samych poziomow). Nie ma sie co potem dziwic, ze potem z takiego zmodyfikowanego wzoru wychodza jakies bzdury (zwlaszcza zdecydowanie zbyt wielka wartosc jednostek 7-go poziomu).
|
jOjO dwarf
2001-07-13 13:41:25
|
Re: O¶wiadczenie
co do meritum Oświadczenia:
zauważam i szanuję pierwszy krok w dobrą stronę!
ale żeby reszty P.T. Forumowiczów nie zanudzać proponuję sprawę załatwić do końca na privie (mojego emilka znasz!)
po wszystkim damy (albo i nie) komunikat jak się sprawa zakończyła!
|
jOjO dwarf
2001-07-16 12:04:51
|
Re: O¶wiadczenie
Minęły trzy dni od mojej propozycji załatwienia sprawy na privie. I nic. Zawsze to o czymś świadczy...
1. Słowo przepraszam zauważyłem, uznałem za dobry krok, ale... co to za przepraszam, jesli uzależnione jest od przypuszczenia co do mojego wzrostu? Znaczy jakbym nie był wysoki jak na dwarfa to ten ... by mi się należał?!?
2. mocniejsze słówka... to nie jest dyskusja, która nie daje szansy na kwilę refleksji! a poza tym dobrym obyczajem przyjętym na tym Forum jest zaznaczanie słówek wątpliwej proweniencji odpowiednimi "buźkami" i wówczas ewentualne emocje adresata są naturalnie stonowane!
3. ...nie oszukuj... takich słów nikt nie ścierpi! wyjaśniłem na czym polegała moja ingerencja! nie zostało odwołane oskarżanie mnie o oszustwo, a właściwie oczernianie, bo rzekomo przypisałem komuś bzdurne efekty!
4. i wreszcie, last but not least! zarzut, że moje działania zmierzające do wspólnego wypracowania formuły NT, były pozorowane i nieszczere! każdy, kto śledzi Forum - nawet ...! może sam stwierdzić, czy sugestie są brane pod uwagę i ujmowane w kolejnych wersjach, czy nie!
wniosek:
Żądam wyraźnego i oficjalnego przeproszenia i zadośćuczynienia!!! Czekam do jutra, 17. lipca godz. 23:00 (czas reakcji typowy dla Forum!) w przeciwnym razie uznam ... za osobę bez honoru i podejmę inne działania.
|
1
visitor
in the last 15 minutes:
0
Members
-
1
Guest - 0 Anonymous
|
|
|
|