Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2002-01-07 02:26:03
|
TH4
a co? za wcześnie? ;)
jest już sporo wiadomości o tym co nas czeka w H4 jest ogromnie dużo doświadczenia związanego z Turniejami H3 (wielu graczy, wielu testerów, wielu krytykantów ;) )
sądzę, że warto zacząć zastanawiać się na tym JAK powinien wyglądać TH4?
Zachęcam wszystkich zainteresowanych, do przemyśleń!
Na razie nie ma co wypisywać pomysłów, bo nazbyt wiele może się zmienić w praniu, ale przede wszystkim, aby nie ukierunkowywać innych na wybrane pomysły!
Ten topic otworzę ponownie 14 dni po polskiej premierze!
Wtedy wpiszę tu swoją wizję TH4 a i Wy będziecie mogli przedstawić swoje!
potem w ciągu kwartału (bo trza wziąć pod uwagę poznawanie mechniki H4!!!) powinno się rozstrzygnąć co dalej!
Zatem zachęcam do marzeń! Jaki powinen być TH4? prócz tego, że offline ;)
Za jakiś czas zaczniemy przedstwiać swe marzenia!
|
jOjO dwarf
2002-04-06 05:30:18
|
Re: TH4
a jednak otwieram już...
samem ciekaw, jak TERAZ, po pierwszych wrażeniach, opiniach widzicie koncepcję TH4...
zapraszam do szerokiej dyskusji
|
Rastlin Arch
2002-04-06 06:30:18
|
Re: TH4
Na początek proponuję Turniej map, który wyglądałby następująco: - Co tydzień została by wybiera jedna mapka, na której toczono by bitwy. Początkowo były by to mapki dostępne wraz z H4 w późniejszym czasie mapki z „sieci”. - Mapki rozprowadzane były w postaci sejwów, co uniemożliwi edycję mapki. - W pierwszym tygodniu zostały by wybrane cztery mapki po jednej z każdej wielkości, aby stworzyć wybór. - - ocena to ilość pkt zdobyta po ukończeniu scenariusza.
Proponuję również na podobnych zasadach prowadzić turniej kampanii
|
Guinea
2002-04-06 20:21:59
|
Re: TH4
Czyli tak w skrócie Map of the Week z H3Trio ;)
|
Rastlin Arch
2002-04-06 23:34:02
|
Re: TH4
Dokładnie!
|
TITAN TASE
2002-04-07 07:52:00
|
Re: TH4
Hi to all of you I see that warlord's caverns has "been abbandonate" since I'm the only one who wrote 2 post in a mounth but that might be because of the other topics Behemonth has put there Now they are not in the order of date so soime topics from 2000 are in front of let's say arena's update topic witch now is on THIRD page ( How about h4? Do you like it?I tried to understand what you wrote here but no chance! By
|
Giater
2002-04-07 23:50:25
|
Re: TH4
Jak dla mnie w NT był za bardzo rozbudowany, 81 scenariuszy x 8 walk (razem z ekstra) to stanowczo za dużo (a może to ja miałem za mało czasu?!). Nawet pomijając walki ekstra, było do rozegrania 324 bitwy. A przecież każdą należy rozegrać kilka razy! W związku z tym mam taki pomysł by wybranym miastem walczyć od razu ze wszystkimi innymi armiami. Na przykład wybieram Preserve i toczę walki z pozostałymi na tej zasadzie że najpierw spotykam jednostki pierwszego poziomu z wszystkich pozostałym miast, potem drugiego, trzeciego i czwartego. Taki układ daje 6 miast x 4 bitwy = 24 walki. Można dodać walki z jednostkami nie przypisanymi do żadnego miasta. Można też WYELIMINOWAĆ (jak się nie mylę) udział bohaterów, co moim zdaniem jest bardzo atrakcyne.
|
jOjO dwarf
2002-04-08 03:11:38
|
Re: TH4
well, NT był tak skomplikowany z uwagi na specyfikę użycia magii
nie sądzę, żeby po doświadczeniach z TH3, konieczne było takie skomplikowane rozwiązanie...
a bohaterowie? chyba bez nich to nie to samo ;) ale ilu ich dopuścić? jednego? dwóch? siedmiu? :)
|
Rastlin Arch
2002-04-08 07:51:01
|
Re: TH4
„Na przykład wybieram Preserve i toczę walki z pozostałymi na tej zasadzie że najpierw spotykam jednostki pierwszego poziomu z wszystkich pozostałym miast, potem drugiego, trzeciego i czwartego.”- zdecydowanie NIE. Śmiem twierdzić że NT nie może służyć nam za porównanie w sytuacji z h4. NT był turniejem strasznie prostym i krótkim w porównaniu do ST- tu zrobienie jednego wyniku w okolicy rekordy trwało z 8-15h a czasami nawet więcej. Układ 4 bitew z ST z uwagi na brak ulepszani jednostek należy zmodyfikować- bo po co 4 takie same bitwy? „Taki układ daje 6 miast x 4 bitwy = 24 walki.” – lepiej tak jak w TH3 każdy vs każdy- tylko ile bitew? 24 walki to 6 scenariuszy z ST TH4 bez magii? – żart? Turniej bez hexów? – żart;( - ciekawe czy będzie ten pacz?
|
Guinea
2002-04-08 20:45:47
|
Re: TH4
A może poczekacie z rozważaniami aż H4 będzie legalnie dostępny w Polsce i wszyscy będą go mieć?
|
Giater
2002-04-09 01:33:58
|
Re: TH4
H4 jeszcze nie mam. I w najbliższej przyszłości raczej się na to nie zanosi. Toteż nie wszystkie niuanse gry będą mi znane (to ma usprawiedliwić ewentualną moją niewiedzę). Jeżeli wykluczenie bohatera eliminuje również magię to może to nie najlepszy pomysł. W końcu to świat M&M. Jednak pomysłu walki z wszystkimi typami jednostek obcych (tj. bez tych które do boju prowadzimy) miast proponował bym rozważyć głębiej. Ja myślę że to może być ciekawe. I nie dla tego, że to mój pomysł. Poza tym na bazie H3 zorganizowaliście 2 turnieje. Czemu H4 ma się ograniczyć tylko do jednego? Według mnie to jest nudne. Opowiadam się raczej za kilkoma krótszymi. Na zasadzie dziś ogłoszony regulamin – miesiąc na grę, a po tym czasie 3 dni na przesłanie wyników i ogłoszenie zwycięscy. Każdy taki turniej to kolejne trofeum np. w postaci medalu, orderu – zamieszczonego np. w Tawernie obok danych gracza. To oczywiście nie wyklucza powstania Szkoły Walki gdzie można zdobywać tytuł: kadeta, experta czy też mistrza – ale na zasadzie szkoły (aktualizacja raz w miesiącu) a nie turnieju. Przy krytyce (jakże konstrukcyjnej jak myślę) poproszę o konkretne argumenty oprócz „stanowczych NIE”.
|
jOjO dwarf
2002-04-09 04:48:37
|
Re: TH4
jedno konkretne, to fakt, że bardzo wiele osób dowiaduje się o takich turniejach w różnym czasie.
a takie expresy, wymagają baaardzo licznego grona STAŁYCH wielbicieli nie jestem pewien czy aqrat turniejowe takie mamy
|
Colon
2002-04-09 12:27:34
|
Re: TH4
Podpisuje sie dwoma rekami pod twoja wypowiedzia, Hetmanie. Zadnych expresow - Turniej powinien byc dlugi, inaczej nie byloby zadna trudnoscia jego ukonczenie (wiec i motywacja niska). Poza tym pewnie na H5 poczekamy kolejne cztery lata, a trzeba miec zajecie . Formula MUSI byc otwarta - gram tyle ile moge i chce i kiedy chce. Ograniczenia czasowe eliminowalyby wiekszosc (a przynajmniej tych pracujacych).
Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie do rownoleglego prowadzenia innych rozgrywek w systemie pucharowym - np jedna - dwie mapy na miesiac (w zaleznosci od wielkosci).
|
Giater
2002-04-09 23:50:42
|
Re: TH4
Panowie. Jeżeli uważacie że miesiąc to zbyt krótki czas, rozumiem że prawda ta płynie z Waszego doświadczenia i trudno się z tym nie zgodzić. ja jednak nie proponuje niczego nowego. Bo przecież ST trwa (ja nazwałbym to szkołą walki o czym pisałem poprzednim razem) a pojawił się i został rozegrany NT (i u mnie jest to nazwane turniejem). Jeżeli taki turniej nie może trwać miesiąc. Zgoda niech trwa 3. Wtedy każdy chętny może w nim uczestniczyć. A turniej ze swej reguły musi mieć swój koniec! Trudno by jakiś rycerz spóźnił się tydzień na arenę i żądał unieważnienia ślubu zwycięzcy z księżniczką bo ON nie wziął udziału w walce! Natomiast jak Wam się podoba pomysł by kolejno walczyć z jednostkami poszczególnych poziomów. I tak ilość jednostek decyduje o trudności. I o ile się nie mylę w H4 można zapisać grę podczas walki. Czy to prawda? Jeżeli tak, to jak to wpłynie na jakość ewentualnych turniejów?
|
Rastlin Arch
2002-04-10 03:21:42
|
Re: TH4
W H4 można sejwować w czasie bitwy. Bardzo mi się to nie spodobało, ale kumpel stwierdził, że hirołsy są do gry a nie do turniejów. NT trwa nadal tylko, że nie ma już nagrody, bo została przyznana. W h4 będzie zapewne kilka turniejów a pierwszym będzie „Map of the Week” który to w planach będzie prowadzony z Mauzoleum a prace nad nim trwają- około 15 kwietnia będzie podany pierwszy regulamin TH4 w formule podobnej do ST i NT wystartuje najwcześniej w sierpniu.
|
Giater
2002-04-10 23:05:02
|
Re: TH4
Sejwowanie w czasie bitwy na pewno ułatwi i przyspieszy grę. W przypadku turnieju jest to niewygodne – ale cóż, myślę, że zespół pracujący nad TH4 poradzi sobie z tym problemem. Nagroda w NT została przyznana, ale cieszę się że sejwy można jeszcze przysyłać. Może w wolnej chwili poprawię swoje wyniki i pozycję? Zastanawiam się na ile nagroda była motorem napędowym dla NT? Czy w TH4 też należy się jakiejś spodziewać? Czy już powstał zespół do TH4? Czy nazwa „Map of the Week” sugeruje, że będzie to turniej międzynarodowy? A jeżeli tak, to czy polskojęzyczne mapy będą brane pod uwagę? Już więcej pytań nie piszę. Poczekam do 14.04. A tak na marginesie miałem okazję pograć kilka minut w H4. Z nóg to mnie nie zwaliło. Ogólne wrażenie to ospałość i jakaś ociężałość (choć grafika ładna).
|
lopez
2002-04-11 03:15:04
|
Re: TH4
To może teraz ja przedstawię dwie koncepcje turnieju TH4, które wymyśliłem na pare tygodni przed premierą gry:
1 koncepcja: 6 miast, każde walczy z każdym, po 5 walk, w sumie 180 walk:
1 walka: ze "ścieżką A" obsada dość liczna, magia słaba 2 walka: ze "ścieżką B" obsada dość liczna, magia słaba 3 walka: ze "ścieżką A" obsada mniej liczna, magia silna 4 walka: ze "ścieżką B" obsada mniej liczna, magia silna 5 walka: z bardzo licznymi wszystkimi jednostkami (o ile się zmieszczą) i silna magia
Marzy mi się by punktacja była otwarta w górę (czyli brak maxa), czyli tak ustawić 4 walki aby dobrzy gracze z trudem je mogli przejść (koniecznie inne ilości dla innych miast). Punktowana jest tylko walka piąta, której nie można wygrać (duża przewaga liczebna wroga np. nasza wyjściowa x 2-4, a oceniana jest ilość zabitych jednostek (HP, pktów rankingowych itp) wroga. Także występuje giermek, któremu można zostawić część wojsk i który po śmierci głównego bohatera resztą wojsk zabije jeszcze trochę jednostek wroga. Technika oceny: niedaleko walki finałowej stoi bohater gracza, który jednak otoczony terenem nie ma możliwości ruchu, dzięki jego umiejętności i czarom typu "vision" gracz i arbiter podgląda ile wojsk zostało kompowi i wylicza punkty.
Dobór wojsk przed walkami: wg koncepcji Hetmana czyli mamy pieniądze, za które sami rekrutujemy armię, konieczne są jednak ograniczenia aby nie można było wybrać np. samych jednostek najwyższego poziomu. Czyli można ustalić limity dostępnych jednostek każdego poziomu. Fajnie by było jakby na podobnej zasadzie można było się uczyć czarów i brać artefakty.
2 koncepcja: 12 miast (6 miast x dwie ścieżki rekrutacji wojska), każde z każdym, po max. 3 walki, w sumie 432 walki (gwarancja dłuższej zabawy)
1 walka: obsada liczniejsza, magia słaba 2 walka: obsada mniej liczna, magia silna 3 walka (finałowa): obsada bardzo liczna, silna magia
Reszta jak w koncepcji 1.
Wyjaśnienia: "ścieżka A i B" - umowne nazwanie jednostek do wyboru, z tego samego poziomu (np. umarlaki i jednostki piekielne) magia słaba i silna - czary z poziomów niższych i czary z wyższych poziomów (ew. doładowane odpowiednimi umiejętnościami i/lub atrefaktami)
|
Ingham
2002-04-11 08:47:47
|
Re: TH4
Ponad 400 walk to zdecydowana przesada. Koncepcję drugą bym odrzucił.
Co do p[ierwszej, to w walce finałowej, jeżeli komp będzie naprawde dużo silniejszy, to różnice wyników będą niewielkie. Gdy komputer ma 3 razy silniejsze wojaska, to zmiata nas od razu, zanim zdążymy mu zadać jakieś konkretne obrażenia. (Walka finałowa będzie też przez to niezwykle krótka, więc i mało emocjonująca.)
Na razie nie mogę się wypowiadać co do samej techniki, bo gry nie ma (i pewno mieć nie będę, bo nie pójdzie (((().
|
Rastlin Arch
2002-04-11 11:42:58
|
Re: TH4
400 to zbyt dużo... 180 stanowczo za mało! Mam już pierwszy dokładniejszy regulamin do „Mapy tygodnia”. Zostanie on opublikowany na forum gdy wprowadzimy jeszcze parę drobnych poprawek.
„Zastanawiam się na ile nagroda była motorem napędowym dla NT?”- Dużym do dzisiaj nie mam ani jednego zgłoszenia, co szczerze powiedziawszy mnie nie dziwi.
„Czy nazwa „Map of the Week” sugeruje, że będzie to turniej międzynarodowy? A jeżeli tak, to czy polskojęzyczne mapy będą brane pod uwagę?” jeśli ktoś przetłumaczy zasady to nie widzę żadnych przeciwwskazań
|
Guinea
2002-04-11 20:50:28
|
Re: TH4
Ja za to widzę przeciwwskazania. A dokładnie jedno. Map of the Week na H3Trio ruszy na pewno, tylko nie wiem kiedy, i gracze angielskojęzyczni zapewne będą grali tam, nie tutaj, wobec czego tłumaczenie zasad jest zbędne i niepotrzebne.
|