Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2 3
Author
Comment
jOjO dwarf
2002-05-09 15:28:59


TH4 - koncepcja
ponieważ pierwotny wątek się rozrósł i wzdłuż, i wszerz, pozwalam sobie, dla porządq, założyć nowy

Założenia:

* walka musi być trudna :) ale zwykle okazuje się, że żaden pomysłodawca nie przewidzi (zwłaszcza w dłuższej perspektywie!) jak ogromne są możliwości turniejowiczów
+ dlatego: niech każdy sam :) wyznacza sobie poziom trudności!!!

* ocena wartości jednostek jest najbardziej kontrowersyjnym elementem przygotowywania turniejów
+ może jednak zdać się na ocenę "zaszytą w grze"?
tu mam pytanie, wynikające z braq czasu na poznanie H4 w stopniu zadowalającym:
czy jest jakaś struktura która zamienia (ale w taki sam sposób! dla dowolnej rasy!!!) jednostki na złoto/doświadczenie? w H3 to był zdaje się Freelancer


* wykorzystanie artefaktów i czarów (a teraz w H3 i mikstur!) jest ważnem elementem gry
+ czemu nie pozwolić na szersze korzystanie z owych cudów?

poprawcie mnie, jeśli gdzieś błądzę, alem zaprawdę nie miał czasu na zabawy z edytorem!!! :(
gracz ma na starcie:
- chłopka-roztropka ;)
- kasy dużo (może być okrągły milion ;), będzie z tego ładne hasło promocyjne dla Turnieju :))) )
- tawernę przed sobą (i tera problem: czy armia BEZ herosa może w tawenie qpić herosa?)

Cel zabawy:
ukończyć mapę z największą ilością złota!
oraz najmocniejszą armią
(of koz oznacza to głównie inwestycję w exp herosa, bo to zdobywa się za darmo w walce, ale można także poprzez Charm pozyskiwać jednostki! :) )

a to oznacza, że supermiszcz ;) rozwali wszystkich tym chłopkiem-roztropkiem ;)
a na poważniej, że każda decyzja o wzmocnieniu swojej armii musi być dobrze przemyślana, bo a nuż konkurent potrafi to zrobić taniej?

A.
1. Gracz zatem zaqpi sobie herosa wg swojego uznania!

dalej gracz ma (elegancko, jak na defiladzie ustawione jednostki, urodziska czy co tam bardziej pasuje) możliwość zaqpu armii wg potrzeb!

ale tylko 1. poziomu! (można się zastanowić, czy ograniczać to do jednostek z rasy herosa, ale jestem za jak największą otwartością formuły!)
każda decyzja, to inwestycja!!!
można rozważyć udostępnienie (ale to wymaga znów podpowiedzi od fachowców od edytora!) jednostek
wyższych poziomów, ale za cenę lvl razy wyższą (tzn 3 lvl za cenę 3x nominalną)

2. podobnie, za kasiorę gracz zanabywa artefakty, mikstury etc.
to wszystko kosztuje!
także i tu można rozważać udostępnienie jeno prostych, z 1. poziomu, fantów

3. gracz może stoczyć walki ćwiczebne ;)
ustawi się na mapie kilka wrogich armii
(o dobranej wartości doświadczenia! 1000, 2x2000, 5000, i dalej 10000, 2x20000, 50000...)
ale za prawo walki trza zapłacić ;) cena do ustalenia w dyskusji...

to wszystko oznacza, że zanim gracz ruszy do boju MUSI dobrze przemyśleć taktykę
czy liczniejsza armia, czy więcej fantów, czy bardziej doświadczony heros/herosi

ciekawe? ;) mam nadzieję, że bardziej zbliżone do ekonomiczno-militarnego charakteru herosów niż ST!

wreszcie po przygotowaniach gracz wybiera jedną z kilku (i tu można zaczerpnąć koncepcji NT albo propozycji Lopeza) ścieżek, na których napotyka armię przeciwnika
też 1. poziomu!

B.
podobnie, ale
dostępne po normalnej cenie są jednostki 2. poziomu (of koz można wrócić do urodzisk 1. lvlu!)
(ew. wyższe poziomy za cenę lvl razy wyższą!)

ew. mikstury drugiego poziomu, a nie wszystkie

takoż C. i D.

bo proponuję cztery (jak cztery poziomy jednostek!) walki zasadnicze

UWAGI:

dobór armii przeciwnika można "narzucić" określając swego rodzaju nagrody za pokonanie! bo to by oznaczało, że można walczyć z czterema, zdobyć nieco exp i git

ale ambitniejsi będą walczyć z kolejnymi przeciwnikami ;)

SUGESTIE:
można dołączyć do tych czterech także oblężenie, ew. walkę na morzu, na moście czyli tam, gdzie jest ona znacząco INNA ;)

AUTOKOMENTARZ:
zalety systemu:
+ prostota oceny (niepotrzebny kalkulator!) złoto + exp (przelicznik może być 1:1) daje wynik
+ otwartość na różne taktyki (każdy sam składa swoją armię!)
+ otwartość na wyzwania (można rzucić wyzwanie na konkretną ścieżkę, na konkretną walkę)
+ wszechstronność (każdy rodzaj herosa może walczyć, każdym rodzajem jednostek itp)

wady:
- przyrządzenie mapy (JEDNEJ :) ) będzie pracochłonne

podkreślam, że jest to PROPOZYCJA, w zależności od opinii, zostanie wdrożonw lub nie
Rastlin Arch
2002-05-10 13:11:22


Re: TH4 - koncepcja
www.h4.prv.pl/
jOjO trza się spieszyć
Rajst
2002-05-11 01:47:15


Re: TH4 - koncepcja
Spieszyć racja, ale bez przesady - nie jest problemem zrobienie czegoś szybko ale z błędami.
Guinea
2002-05-11 02:05:28


Re: TH4 - koncepcja
jOjO - a co z summomingiem (przyzywaniem)??

Niektórzy bohaterowie (zwykle druidzi) mają zdolność przyzywania jednostek "z niczego". Co prawda tych jednostek dużo nie jest, ale jak się poczeka i będzie dostawać elfy lub water elementale przez kilka miesięcy to będzie różnica i to spora, i to bez żadnych kosztów. Pewnie trzeba będzie "skreślić" tę umiejętność.

Poza tym pomysł wydaje się być dobry, ale trudno coś więcej powiedzieć bez przykładowej mapki.
jOjO dwarf
2002-05-11 12:38:39


Re: TH4 - koncepcja
wiesz nie tylko Summoning, także i związane z Nobility mogą sprawić trudność, ale ogólnie trza będzie dać limit czasowy.
jOjO dwarf
2002-05-12 03:46:55


Re: TH4 - koncepcja
Co Wy na to:

edytor sejwów H4

na razie TYLKO herosów, ale ma się rozbudować

trza podać imię "właściwe" herosa (ja zmieniłem imię i nie można go było edytować)
nie ma żadnej korekty (tzn. można niezależnie określić poziom i exp, a potem w grze jest komunikat: "potrzebujesz -20000 exp do następnego poziomu" ;)) )
ale DZIAŁA (niestety dla TH4)

IMHO oznaczać to może, że NIE MA SENSU (póki nie wyjdzie pacz ew. poprawiający takie jawne niedoróbki, jak możność edycji sejwów) robić TH4

bo jak w minimalnym choćby zakresie kontrolować rzetelność graczy???
RomAug
2002-05-12 09:02:23


Re: TH4 - koncepcja
Wierzyć w uczciwość ludzką... Cóż innego pozostaje.
OlenkasLover
2002-05-12 09:26:29


Re
Popieram.
Musimy zalożyć, że wszyscy z nas grają z honorem inaczej nic z tego nie będzie.
Rywalizacja nie powinna być głównym powodem, dla którego gramy. A przede wszystkim wspólnota Jaskiniowców, która nas łączy, a także osławia Jaskinię i świat Heroes Of Might And Magic.
Peace.
Rajst
2002-05-14 00:45:34


Re: Re
Wierzyć ludziom? to troszeczkę na wyrost. Oczywiście nie zakładam, że ktoś z obecnych tu graczy miałby oszukiwać, ale przecież to turniej otwarty w którym to każdy może wziąć udział. Bez możliwości sprawdzenia czy aby to nie jest jakiś kodek lub pewności co do tego, że nie można oszukać to rzeczywiście nie ma sensu nawet myśleć i prowadzić długich dyskusji nad turniejem h4. :(
LEVY
2002-05-14 11:44:54


Re: Re
Jestem tu nowy wiec najpierw sie przywitam -> witam.
Ja tam nikomu nie wierze, ale mysle, ze jak wyjdzie multiplayer (miejmy ze juz wkrotce) to nie bedzie problemu ze sprawdzeniem swoich ( i innych) umiejetnosci w bardziej ciekawych warunkach. Prawde mowiac IQ w heroesach jest zenujace
jOjO dwarf
2002-07-28 01:18:19


Nowy pomysł na TH4
po przemyśleniach zmieniłem koncepcję TH4

nie jest kompletna, dlatego podaję ją do dyskusji:

1. Gracz ma do dyspozycji określona kwotę (np 100 000 zł)
za to "qpuje" armię, ale
ponieważ zarówno przygotowanie skryptów, jak i późniejsze wędrówki po mapie, żeby dobrać armię wg życzenia, byłoby nieco nużące ;)
proponuję
zamówienie
gracz określa mailowo, jaką armię kce (of koz ograniczeniem jest owa kwota)
czyli
-herosi + skille (z tego wyjdzie lvl i exp) + artefakty, eliksiry itp

-jednostki - ofkoz mieszane jak fto kce wg ceny z gry???

-zastanawiam się nad czarami, może miasta (chyba 3 danego typu starczą) tylko z gildiami magii???

2. wg specyfikacji, w edytorze zszykuję każdemu jego heorsa
(ograniczenie: można mieć max 3 różne zamówienia, i nie ma poprawek zgłoszenia wg danego zamówienia. zamówienie to mail! a nie sejw rozegrany i podesłany)
być może dla treningu udostępnię mapę, żeby każdy mógł sobie poćwiczyć, ale rozgrywka byłaby na mapie różnej w nieistotnych szczegółach!

to co wyżej załatwia sprawę "sejwów startowych"

teraz przeciw komu ta walka?

proponuję (ale tum najbardziej podatny na sugestie)
6 walk
armie wg schematu: 2 hero (might & magic, prócz strongholdu) + jednostki (ale jakie? ale ile?)

zastanawiam się nad czymś w rodzaju kampanii (1. jednostki 1 lvl, 2. jednostki 2. lvl i td, czyli cztery mapy w kampani, a na koniec może być oblężenie)

co Wy na to?
Rajst
2002-07-28 03:54:37


Re: Nowy pomysł na TH4
Sorki jOjO, ale z tymi zamówieniami to chyba przesadziłeś. Zdajesz sobie sprawę z ogromu pracy jaką Ci przyjdzie wykonać? Wyobraź sobie, że tylko 10 turniejowiczów (a przyznasz chyba, że to bardzo mało) przyśle Ci zamówienie a potem jeszcze jedno i jeszcze jedno (ma prawo 3 razy z tego co piszesz) a Ty musisz już 30 sejwów każdemu z nich odesłać, a przecież to tylko jedna walka, co z pozostałymi? Lepszym sposobem, chyba, byłoby postawić zamek i dać na starcie po 100000 kasiory, wtedy każdy mógłby wedle własnego uznania zrobić zakupy. Zakupy można by było zrobić pierwszego tylko dnia potem zamek znika (zdarzenie terminowe), a następnie to już wg Twojego scenariusza.

Dołożyłbym tu jeszcze jedno. W zamku nie ma gildii magów i karczmy, a nasz bohater to barbarzyńca wyeliminowalibyśmy tym samym nazbyt potężną magię (poza tą, z której korzystają poszczególne jednostki) i nie ma przyzywania (druidzi) ani ożywiania martwiaków (nektomanci). W takim układzie każdy startuje z tego samego poziomu i nikt nie może zarzucić prowadzącemu jakiś konszachtów z innymi graczami (zamówienie na jednostki), bohater barbarzyńca odzwierciedlałby naszą społeczność – jaskinia barbarzyńców. W późniejszym terminie można by się zastanowić nad magią oczywiście (przykład ST-might powstał najpierw, a dopiero potem NT-might&magic). Byłbym również za tym, aby poprawkę można było przysłać tylko jeden, jedyny raz.

To jest jakiś zarys, cała reszta myślę, że jest do dopracowania. Oczywiście zamiast zamku można również tak jak w NT i ST nadać jednostki, ale to mogłoby być potraktowane jako pewne przyzwyczajenia i pomysł nazbyt przestarzały. Co Wy na to?
morgraf
2002-07-29 15:02:31


Re: Nowy pomysł na TH4
Zgodzę się z Rajstem, zamówienie to przesada.
Ten pomysł blokuje możliwość eksperymentów (a może wezmę jeszcze 10 elfów zamiast feniksa i coś z tego wyjdzie), pojedzyńcze zamówienie więzi nas w pierwotnej koncepcji, która może się okazać błędna. Zdecydowanie lepiej żeby gracz mógł swobodnie wybierać i w każdej chwili spróbować czegoś innego.
Nie wiem jak to wygląda technicznie (to znaczy czy można ustalić w edytorze ile jednostek można zamówić), bo z drugiej strony czekanie kilku tygodni nie będzie przyjemne i może być elementem odstraszającym dla potencjalnych turniejowiczów. być może jakimś rozwiązanie byłą by odpowiednia ilość dwelingów (coby kreatur przybywało tak wile że czas skrócił by się do minimum).
Dreppin
2002-07-29 15:12:40


Re: Nowy pomysł na TH4
to wszystko daloby sie zrobic za pomoca oslawionych skryptow bez zadnych zamkow i dwellingow.. to huk roboty, ale przynajmniej raz by sie zrobilo i nie trzeba byloby sie bawic w jakies zamowienia

po krotkim namysle stwierdzilem, ze to moze byc nawet b. proste.. ustawiamy heroesa, a wjego poblizu 8 dobrze oznaczonych miejsc (albo wiecej, bo mozna dorzucic neutralne jednostki o danym charakterze), w miejscach tych bylyby eventy z zapytaniem np. 'czy chcesz kupic 10 centaurow za xxx kasy?" gracz bierze sobie tak lub nie i w ten sposob kompletuje cala armie.. mogloby to troche potrwac, ale napewno lepsze to niz zamawianie save'ow, ma to dodatkowa zalete, ze mozna samemu ustalic ceny jednostek..
Rajst
2002-07-30 07:48:45


Re: Nowy pomysł na TH4
To zamawianie mamy z głowy :) , ale dlaczego odrzucacie od razu możliwość zakupu w zamku. Przecież sejw startowy mógłby być tak naprawdę w np. 6 miesiącu gry, w którym to byłoby dużo jednostek do kupienia, potem to idziemy w bój a następnego dnia zamek znika :) . Tylko nad jednym się zastanawiam - oprócz kasy trzeba dać również odpowiednią ilość zasobów (do kupna niektórych jednostek potrzebna jest np. siarka czy też korale), a co zrobić żeby nie wymienić tego na kasę? W H3 poprostu zamek byłby bez marketplacu a tu...
Dreppin
2002-07-30 10:36:37


Re: Nowy pomysł na TH4
skorzystanie z eventow umozliwiloby, jak mowilem, samodzielne ustalenie ceny jednostek i problem z surowcami rowiazany..
jOjO dwarf
2002-07-31 01:30:41


Re: Nowy pomysł na TH4
well, dzięki za twórczą krytykę

1° pisałem o udostępnieniu mapy dla graczy! każdy mógłby sobie "poćwiczyć", a jak już wie czego kce, to wysyła zamówienie
2° graczy nie ma więcej niż 20 równocześnie (w PA) a w turniejach typu ST, NT chyba nie było na raz 10! zatem nie byłby to problem - reazlizacja takich zamówień
3° głowna przyczyna to huk roboty ;(
proszę o kontakt mailowy, osoby, które kciałyby bawić się w kopiowanie i modyfikowanie skryptów
jam se to obmyślał, ale wyszło mi tyle do zrobienia, żem się osłabił ;(((
4° WIEM :) jak zszykować herosa (+ armia + artefakty + czary)
5° NIE WIEM ;))), bo to jednak wymaga namysłu, JAK stworzyć przeciwników?!? i ilu!
kiedyś Rastlin rzucił koncepcję, żeby dawać punkt za każdą kolejną walkę (to mogłaby być klasyfikacja podstawowa!)
a jak fto załatwi wsiech, to oblicza się wynik z kasiory i mamy klasyfikację weteranów
6° KCIAŁBYM, żeby to była JEDNA duża mapa albo kamapania, by uniknąć znużenia 80 walkami jak w ST czy 9 jak w NT
Dreppin
2002-08-01 10:05:30


Re: Nowy pomysł na TH4
jOjO.. czy moglbys wyjasnic, gdzie objawia sie wyzszosc zamowien nad umozliwieniem graczowi samdozielnego zakupu armii?
Rajst
2002-08-01 10:54:58


Re: Nowy pomysł na TH4
"Eventy" może nie są takie złe, ale nadal uważa iż zamek byłby lepszym rozwiązaniem i nawet problem ze sprzedażą zasobów da się załatwić - dureń ze mnie że coś takiego napisałem, bo co komu po kasie jak nie ma więcej jednostek do kupienia (tych centaurów będzie w zamku ograniczona liczba) :) . No i nie ma aż tyle roboty. Jak się uporam z innymi sprawami to postaram się coś takiego zrobić (no chyba że już nie będę musiał) :)
Dreppin
2002-08-01 12:29:49


Re: Nowy pomysł na TH4
eventy.. zamek.. jedna rybka, ale po co to zamawianie..?

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous