Author
|
Comment
|
Guinea
2001-06-29 19:31:44
|
Nowe info o H4
Na stronie H3Trio pojawiły się nowe informacje o Heroes 4. Najważniejsze to:
W każdym mieście będzie możliwość produkcji 8 jednostek. Po 2 na poziom 1-4. Będzie można zbudować generatory obu jednostek 1 poziomu i po jednym z poziomów 2-4. Ogółem jednostek ma być nieco ponad 60.
Wygląda na to że jednostki strzelające nie będą mieć zasięgu na całe pole bitwy, gdyż będzie można ustawić bohatera tak, żeby go od razu nie ustrzelono ;)
Bohaterowie zranieni w walce nie od razu osiągną full punktów życia. Będą je powoli odzyskiwać. Można im pomóc magią, wtedy szybciej wrócą do pełni sił.
Będzie można zmieniać klasy bohaterów podczas gry. Zależy to tylko od skillów w jakich bohater będzie się szkolił.
Jakieś jednostki będą miały zdolność Blocking. Daje ona 10% szansy na całkowite zablokowanie atakuw walce wręcz.
Na razie tyle.
|
gutek9
2001-07-20 05:16:40
|
tak sobie wyobrazilem...
Tak sobie wyobrazilem, ze niezle jaja by byly gdyby Peasant byl minimalnie gorszy od Angel )). Mysle, ze jeszzce wieksze utrudnienie rozbudowy najwyzszego poziomu creatures rozwiazalo by sprawe. Pomysl z poruszajacymi sie jednostkami po mapie mi sie podoba. Troche pogmatwalo by to rozgrywki chlopakom na on-line. Nie mogli by robic "lancuszkow, i w ogole bardziej by sie uwazalo gdzie sie idzie i z czym sie idzie... Mi sie podoba, oczywiscie bez przesady
|
E1ias
2001-07-21 04:49:37
|
Re: tak sobie wyobrazilem...
Zwykly peasant bylby troche gorszy, za to taki super peasant (czyli Lepperus) kosilby anioly jak zboze
|
vitold
2001-07-22 02:09:33
|
Nowe screeny z homm4
Witam wszystkich Na stronie pc.ign.com/previews/16479.html#media pojawiły się nowe info oraz screeny z heroes 4 Po raz pierwszy zaprezentowano ekran przygód z podziemii. Pojawiły się też nowe screeny z pól walki a na nich mnóstwo nowych stworów takich jak: Ogre magi, Scorpeny, Czarodzieje, Leprechauny i inne. Robi wrażenie Pozdrawiam
|
ObywatelEracji
2001-07-22 04:36:02
|
Re: Nowe screeny z homm4
Oj robi, robi... Na jednym ze screenow pokazany jest atak z odpalonym "luckiem", sliczna animacja... Smoki jakie ladne, ten co go wzialem za Bone Dragona to jakis debiutant Venom Spawn, sam (chyba) Bone Dragon stoi nieopodal... Dobrze bedzie : )
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-22 07:56:59
|
Re: Nowe screeny z homm4
Dzięki za info! Miałem 2 dni przerwy od 3do community i takie rzeczy się dzieją ;)
|
ObywatelEracji
2001-07-26 05:39:16
|
Re: Nowe screeny z homm4
Obejrzalem sobie te filmy na gamespot.com/gamespot/sto...77,00.html i... jestem raczej dobrej mysli : ). Animacja jednostek w czasie walki, ich poruszanie sie, wydawane odglosy - kapitalne ! Wyglada jednak na to, ze smok nie atakuje z lotu bo laduje zanim zionie, natomiast zdolnosc first strike bedzie chyba bardzo silnym atutem, widac to w jednej z walk! To samo dotyczy rzucania czarow w walce - bardzo ladnie to wyglada. Troche nie spodobal mi sie wyglad ikon czarow w samej ksiazce, ale przypisuje to nienajlepszej rozdzielczosci... Miasta wewnatrz wygladaja tak jakos podobnie do siebie; pokazane zostalo Asylum i Academy, wszystkie budynki maja ruchome elementy, wieze w szczegolnosci, co dodaje uroku. Mozna tez zobaczyc jakie jednostki beda generowane w obydwu zamkach. Najbardziej podobal mi sie film, w ktorym ukazane jest zniszczenie Erathii przez ogromnych rozmiarow kataklizm (Czernobyl to pestka ; )) ...i tak oto siedze juz na walizkach ; )
Zaniepokoila mnie jedynie oprawa dzwiekowa - ta sama muzyka, te same brzmienia (?). Padlo stwierdzenie, iz gra jest nadal w powijakach (na etapie pre-beta), wiec pewnie cos "wykomponuja". : )
|
jOjO dwarf
2001-07-27 14:44:27
|
to znowu ja...
znalazłszy tłuściutki wątek, postanawiam go kontynuować...
|
Hollow Tigre
2001-07-17 02:31:19
|
granie w HoMM II
"Może to doprowadzić do tego, że znów jednostki poziomów najwyższych będą kładły poziomy niższe bez większego wysiłku. To są błędy z części 1-ej, gdzie cała gra polegała na zdobyciu 3-4 fioletowych spaślaków i obleceniu całej mapy lub z części 2-ej, gdzie przy dobrze wyszkolonym herosie Barbarzyncy lub Rycerzu z czarnymi smokami nikt ci nie podskoczyl."
Co do łatwości grania w HoMM II to się zgodzę. Można było przejść przez całą grę nie tracąc ani jednej jednostki... Ja grałem inaczej: zazwyczaj Warlockiem (scouting było całkiem przydatne!!), miałem 15 BD, kilkanaście SP i Armageddon. Tego czego nie udało się rozwalić czarami miękło po ciosie od smoków.
Pomysł ruchu jednostek neutralnych zdecydowanie mi się nie podoba. Podkreślę, że nie grałem w Age of Wonders i mam w związku z tym b. głupie pytanie: Czy jednostki neutralne mogły w AoW atakować zamki? Jeśli tak, to czy przewidujecie że będą to robić w HoMM IV? Pomysł ten miałby jedno ciekawe zastosowanie: wałęsające się pod neutralnym zamkiem potwory mogłyby zasilić garnizon....
|
ObywatelEracji
2001-07-17 02:53:39
|
Re: granie w HoMM IV
"Ja byłbym za tym żeby wogóle jednostki nie miały poziomów. Żeby były po prostu minimalnie zróżnicowane, jeśli chodzi o ogólną moc (zamki wyważone), a bardzo zróżnicowane, jeśli chodzi o umiejetności (czary)." Z tym nijak zgodzic sie nie moge drogi OlenkasLoverze... Primo: jakas hierarchia w wojsku musi istniec, w innym razie doszloby do zachwiania balansu calej gry, a wlasciwie do znacznego splaszczenia jej fabuly... No bo wyobraz sobie gre, gdzie o przewadze decyduje wyscig "kto wiecej" bez znaczenia jakie, wszystkie jednostki sobie rowne (prawie) wiec idzie tylko o ilosc, troche nudne imho... Ok, bylyby bardzo zroznicowane, jesli chodzi o ich zdolnosci magiczne, ale czy nie sadzisz, ze wtedy gre moznaby przechrzcic na HOM (Heroes of Magic) ? Pozdrawiam
|
Hollow Tigre
2001-07-04 22:48:13
|
odp. przypominam
nie pisałem o upgrade'ach, tylko o dwóch drogach rozbudowy wojsk.
|
E1ias
2001-07-05 02:01:47
|
Re: odp. przypominam
Raczej nie ma co liczyc na mozliwosc wyboru dwoch rodzajow elfow w jednym miescie, co najwyzej mialbys do wyboru np. elfy lub pegazy. Wtedy na mapie moglyby sie znajdowac zarowno narodziska elfow, jak i pegazow.
|
ObywatelEracji
2001-07-14 04:59:52
|
o tym juz chyba bylo, ale...
Na stronie: www.cgonline.com/previews...04-p1.html Gus Smedstat zdradza kilka ciekawostek. Kladzie on duzy akcent duza zmiane roli bohaterow w HOMM 4 w porownaniu z "trojka"...
"One of the most significant changes is the role of heroes. In the previous games, you needed a hero to lead an army. He or she added bonuses to the army, so it was in your best interest to develop a powerful hero to make a powerful army to clean up the map. The end result was that all the higher-level heroes tended to look alike, learning the same skills to boost the power of their armies. "If you had a hero who wasn't particularly strong in a given area, he couldn't compete," says lead designer Gus Smedstat."
...czyli w skrocie o tym, ze w poprzednich wersjach HOMM potrzebny byl heros prowadzacy armie, ktory to dodawal bonusy tejze armii, w zwiazku z czym w interesie gracza lezalo wyszkolenie jak najmocniejszego bohatera i co za tym idzie stworzenie jak najmocniejszej armii (...) Czyli ze co, w czworce ma byc inaczej ?! Kto bedzie mial wplyw na sile wojska ? Ano tlumaczy on tak:
"But in Heroes of Might & Magic IV, each army consists of seven slots, each of which can be filled with a hero or creatures. This means heroes can be customized for specialization and they can cover each other's weaknesses in an army. A stack can consist of creatures led by multiple heroes, but it doesn't have to have any. Heroes can travel alone, which will actually be required to take advantage of things like stealth and invisibility on the overland map. Heroes will also participate directly in tactical battles, so they're more like playing pieces rather than just modifiers. "Heroes are closer to what creatures were, and creatures are closer to what heroes were,"
W HOMM4 kazda armia bedzie sie sklada sie z 7 "slotow", w kazdym mozemy umiescic bohatera lub jednostke. To oznacza, ze herosow bedzie mozna specjalizowac (tez mi nowina ), tak aby uzupelniali sie (swoje slabosci) wzajemnie w druzynie (...) Bohaterowie beda mogli podrozowac samotnie, co chociazby bedzie wymagane jesli zechcemy skorzystac z umiejetnosci jak Stealth (to samo co Disguise?) czy Niewidzialnosc (no to jest nowinka !)... Bohaterowie beda bardziej figurami w grze, anizeli jej modyfikatorami, "beda bardziej zblizeni do tego czym byly jednostki i vice versa..."
Pozostaje czekac i zobaczyc ile z tego sie sprawdzi... Dalej jest wzmianka o umiejetnosciach kilku jednostek, m. in. crossbowmana (cos jak sharpshooter?), kawalerzysty (first strike!) i pikiniera odpornego na tenze... Potwierzdzone zostalo, ze beda jednostki posiadajace wlasna ksiazke z czarami : )))... Nastrojony znow optymistycznie pozdrawia Was
OE
|
vitold
2001-07-14 06:08:37
|
zwiadowca
Podążał za armią już od kilku dobrych dni, przedzierając się przez gęste bory i pola zasłane zbożem, przez strumienie, i skaliste pustkowia, wiedział że od jego misji będą zależały losy bitwy, po raz kolejny zmylił straże goblinów bacznie pilnujące obszaru w środku którego potężna armia rozłożyła się z obozem niczym hydra po udanym posiłku, nerwowo poprawił miecz i kołczan "teraz albo nigdy" pomyślał wznosząc ręce i wykonując skomplikowane wzory przywołujące moce które pozwolą mu na komunikację z własną armią, "jest was mniej niż myślałem", ta bitwa już jest wygrana...
Możliwość ukrycia samotnego bohatera i posługiwania się nim jak szpiegiem może być naprawdę niezłym rozwiązaniem zwłaszcza teraz kiedy bohaterowie będą bardziej niezależni i nie będą musieli być zwiazani z armią a także w związku z pojawieniem się Fog of war daje to nowe perspektywy prowadzenia rozgrywki Zobaczymy jak się to sprawi w grze
Pozdrawiam szlachetnych mówców vitold
|
ObywatelEracji
2001-07-14 18:31:44
|
Re: jeszcze to
...a to przeoczylem: "Towns won't be able to build all the creature structures, so the player will have to choose one of three basic categories for each town: infantry creatures, flying creatures, or missile creatures." Czyli, ze w miastach nie bedzie sie dalo zbudowac wszystkich struktur produkujacych jednostki, w zwiazku z czym gracz bedzie zmuszony wybrac jedna z trzech podstawowych kategorii dla kazdego miasta: piechote, jednostki latajace albo jednostki zdalne (strzelajace). Czyli... dla mnie siwy dym, juz nie wiem co i jak sie bedzie wybierac I moze jeszcze : "When you first recruit a hero, you choose his class based on the town where he's hired. Each alignment has a might and a magic class, but the class types break down even further as the character learns new skills." Kiedy rekrutujesz bohatera, wybierasz jego klase, ktora jest zalezna od miasta, w ktorym zostal on najety. Na kazdym z zamkow (szorstko tlumaczac) jest dostepna klasa herosow "might" i "magic", ale typy klas rozpadaja sie (ulegaja zmianie) w miare jak bohater rozwija nowe umiejetnosci. I tu tez nie bardzo kumam... kupuje Rycerza, ktorego moge wyszkolic na Alchemika?
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-15 09:54:46
|
Re: jeszcze to
"Towns won't be able to build all the creature structures, so the player will have to choose one of three basic categories for each town: infantry creatures, flying creatures, or missile creatures." <-- to jest bzdura ;)
"When you first recruit a hero, you choose his class based on the town where he's hired. Each alignment has a might and a magic class, but the class types break down even further as the character learns new skills." <-- pisałem o tym na stronie. Zaawansowana klasa bohatera zależy od rozwiniętych przez niego zdolności podstawowych.
|
vitold
2001-07-16 04:08:58
|
nowe info na temat homm4
Jego potworność Behemot przedstawił nowe newsy na temat homm4 dla mnie to oczywiście jest wystarczajacy pretekst aby znowu zawracać głowę pytaniami Jak będzie wyglądała sprawa z jednostkami neutralnymi które teraz będą mogły się poruszać po mapie przygód czy będą to jakieś wydzielone stwory, czy każda grupa neutralnych broniących np: artefaktu będzie mogła sobie nagle ruszyć i zaatakować bohatera?
Pozdrawia vitold
|
ObywatelEracji
2001-07-16 04:30:28
|
Re: nowe info na temat homm4
Ano Eliasie wreszcie poczulem sie zrozumiany, co mnie ogromna radoscia napawa
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-16 11:22:23
|
Co do bzdury...
...to jest to nierealne, ponieważ wybiera się pomiędzy jednostkami na każdym poziomie, a nie pomiędzy rodzajami jednostek.
A co do poruszających się jednostek to mam nadzieję, że będzie można wyłączyć tą opcję w edytorze. Tak jak pisałem w Jaskini, to mi za bardzo śmierdzi Age of Wonders.
|
OlenkasLover
2001-07-16 12:40:13
|
Szczesc Boze :)
Bardzo martwi mnie mowa o tym, że poziomy jednostek mają być bardziej zróżnicowane i że mają odpowiadać poziomom 1357. Może to doprowadzić do tego, że znów jednostki poziomów najwyższych będą kładły poziomy niższe bez większego wysiłku. To są błędy z części 1-ej, gdzie cała gra polegała na zdobyciu 3-4 fioletowych spaślaków i obleceniu całej mapy lub z części 2-ej, gdzie przy dobrze wyszkolonym herosie Barbarzyncy lub Rycerzu z czarnymi smokami nikt ci nie podskoczyl. Nie sądzę, by te błędy się powtórzyły w tak dużym stopniu, ale jednak coś się święci. Ja byłbym za tym żeby wogóle jednostki nie miały poziomów. Żeby były po prostu minimalnie zróżnicowane, jeśli chodzi o ogólną moc (zamki wyważone), a bardzo zróżnicowane, jeśli chodzi o umiejetności (czary). Ewentualnie mogłyby być jakieś małe zależności między ich budynkami rekrutacji. Ale to tylko marzenia ... Co do jednostek neutralnych am nadzieję, że nie będą sobie frywolnie hulały po mapie. Może jeszcze co ? imprezy w tawernach będą urządzać ? Wydaje mi się, że po prostu w zależności od typu jednostki i jej szybkości bedą miały promień ataku, po wejściu w zasięg którego będą atakować wroga. Priests Are Comming ...
|