Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2001-03-21 07:21:29
|
NT ß1.0 aka ßmapa - recenzje i uwagi
Zapraszam do umieszczania uwag i spostrzeżeń na temat ßmapy do Nowego Turnieju
Chętnych do testów proszę o kontakt jOjO
|
wwalker
2001-03-27 06:53:02
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
racja sam zmieniłem maszynę już po rozpoczęciu zabawy w turniej i różnica restartów była z kilkunastu sekund do 3.
Z tym, że wolny komputer to też powolne ruchy jednostek, konieczność wyłączania dźwięku, żeby było jako-tako itd. - nie da się tej straty do graczy z szybkimi kompami wyeliminować.
Ale próbowałem udowodnić, że szybkie przechodzenie gier bez restartów szybciej nabija punkty:
ja zrobiłem dwa tytuły przez jakieś 2,5 miesiąca, przeskakując w tym czasie ze trzydziestu graczy - więc nie jest to powoli. Mimo to w takim tempie starczy mi gier na jeszcze ponad pół roku bez wielokrotnego powtarzania rozgrywek (tylko restarty dla skilli i artefaktów) - i punkty wciąż przybywają.
To samo będzie w turnieju magic - spodziewam się, że w czołówce będą Ci co zrobią więcej przeciętnych savów, a nie niewiele wysokich. ci też szybciej osiągną tytuły. Ci też będą później mieli w głowie doświadczenie i bezproblemowo poprawią swoje poprzednie sejwy - o takich doświadczeniach opowiadał przecież Blazifigus.
Reasumując: szybki komputer do restartów będzie potrzebny za rok ;)
|
jOjO dwarf
2001-03-27 07:59:42
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
Dziś wieczorem zamykam ten wątek.
Dziękuję wszystkim, którzy aktywnie dyskutowali na Forum oraz ßtestowali mapę.
końcem tygodnia podeślę Wam sejw, który mam nadzieję będzie wymagał już tylko kosmetycznych poprawek!
Zapraszam do nowego wątku: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia pewnie starczy nam na jakieś dwa tygodnie ;) aż ustabilizuje się kompletna wizja Turnieju
|
wwalker
2001-03-27 02:44:43
|
więc wgrywania sejwów ciąg dalszy?
Najpierw przyznam, że to o czym mówili niektórzy ßtesterzy o wgrywaniu savów aż do morale/luck tam gdzie się chce naprawdę pozwoli osiągnąć lepsze wyniki. Co do tego nie ma dwóch zdań.
Robiąc mistrza z Ramparta nieraz powtarzałem rozgrywkę tylko po to aby Unicorn zablindował na 3 tury najsilniejszą jednostkę wroga - cóż to dawało za przewagę!
Morale i luck w pojedynczym wystąpieniu oczywiście nie dają aż tyle, ale jak przemnożyć x 7 jednostek, które mogą je dostać to dla graczy cyzelujących swoje wyniki aż do znużenia (jak ja i Lopez) wielokrotne rozgrywanie z tego samego ustawienia tylko dla samych bonusów może być bardzo ponętne.
Teraz moja (zaskakująca?) konkluzja: - zostawić luck i morale - to jest OK! Dlaczego? Bo gracz o wysokim progu znużenia ;) zyska kilka lub kilkanaście procent więcej z danej gry ale kto inny w tym czasie zdąży rozegrać 2 gry i sumarycznie osiągnie w tym samym czasie znacznie większy przyrost punktów!
Także drodzy współgracze będzie to także element wolnego wyboru i strategii:
- wolisz wysoko jedną mapkę - powtarzaj do znudzenia
- wolisz dwie średnio - rozgrywaj szybko
- chcesz wypośrodkować - proszę bardzo, zaznaj trochę tego, trochę tego
Biorąc pod uwagę czas jaki minie zanim wyczerpie się 81 mozliwości nadsyłanie dużej ilości średnich wyników może być znacznie lepszym sposobem na przodowanie w rankingu w początkowym okresie - zresztą walka Radous vs Mr Pool... i Gutek pokazała, że tak właśnie było przez pierwsze miesiące poprzedniego turnieju.
A gdy wreszcie skończą się możliwości będzie czas na cyzelowanie wyników - bazujące na zdobytym już bardzo dużym doświadczeniu. Kurczę chyba sam się przekonałem... ;)
|
lopez
2001-03-27 03:34:22
|
Re: więc wgrywania sejwów ciąg dalszy?
W zasadzie nie jestem aż tak bardzo przeciwny luck i morale jakby się wydawało. Kto chce się bawić do znudzenia powtarzając walki - niech się bawi. Tylko, że to promuje tych zawodników, którzy mają dużo czasu i szybkie maszyny (na starszych prockach save i load game trochę trwają).
|
lopez
2001-03-26 22:36:38
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
Well. PETER pisze na temat Luck i Morale. Też uważam, że przez to gra stanie się strasznie nerwowa. Każdy będzie powtarzał rozgrywki tak długo aż uzyska najwięcej morale i szczęścia, i modlił się o dodatkowy ruch smokami. Taktyka będzie mniej ważna. Wiem, że jest już późno, ale przemyślcie to. Może Guinea zrobi głosowanie? PS. Luck i Morale mają 12,5% szans na ekspercie (a nie basic). Ale jak się ma 7 stworzeń to prawie zawsze ktoś dostanie luck i morale (7 x 12,5 = 87,5). Módlmy się aby to były smoki (ew. marksmani).
|
E1ias
2001-03-26 23:31:50
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
Nerwowa? Morale i Luck sa to elementy normalnie wystepujace w grze i raczej nikt sie nie denerwuje z ich powodu. Nawet jesli niektore rasy beda mialy +4 morale (1 za jednostki z tego samego miasta, 3 za expert leadership), a inne 0 - nekromanci, to i tak nie znaczy, ze spowoduje to jakas duza przewage. Ja raczej nie bede powtarzal bitew tylko dlatego, ze w pierwszym ruchu smoki dostaly badz nie premie za morale. A jak ktos ma czas i ochote, to sobie moze powtarzac. Ja tam wole rzucic sobie Mirth, Sorrow, Luck albo Misfortune na wybrane jednostki jesli bedzie trzeba niz powtarzac bez konca bitwy.
|
lopez
2001-03-26 23:46:55
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
A ja powtarzać będę. Bo mam ambicję być w rankingu wysoko. A co nie jest zabronione - dozwolone jest. A z czarów wybiorę najpierw Mass Slow albo Mass Haste.
|
jOjO dwarf
2001-03-27 00:04:56
|
Zanim Guinea....
zrobi głosowanie ;)
Ja rozumiem, wczuwam się i wogle
ale luck i morale to choćby elementy wyróżniające poszczególne rasy! ich usnięcie dodatkowo zaburzy ew. obiektywność wniosków, jakie można będzie wyciągnąć po wynikach Turnieju.
ZOSTAJĄ!!!
|
E1ias
2001-03-27 00:02:36
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
Ja tam wole Mass Prayer.
|
lopez
2001-03-26 04:47:33
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
Wg tego co pisał jOjO B. Mag ma wszystkie szkoły magii na 3% prawd. Na 4% ma archery, armorer, artillery, first aid, leadership, learning, resistance. Na 5% tactics, intelligence i Eagle Eye oraz 8% offence (z tego co dla nas znaczenie).
|
E1ias
2001-03-26 05:34:20
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
Pytanie na ile dokladne sa te procenty. Moze to byc np. dla roznych szkol magii 3.4%, 3.2%, 3.0% i 2.8%. A faktyczna kolejnosc mozna ustalic eksperymentalnie wielokrotnie probujac, jaka szkola magii najszybciej sie trafia. Podalem zrodlo, w ktorym informacja o Air magic. Zacytuje: Battle mages all start with the Wisdom skill. They will most likely get offered the following skills (in descending priority): Logistics, Offense, Ballistics, Sorcery, Eagle Eye, Intelligence, Leadership, Tactics, Air Magic, etc. This is by far the best line up of any class, you just have to dodge that Eagle Eye skill. Air Magic is a must have for all good Battle Mages.
Jak widac wymieniona jest tylko ta szkola magii, wiec pewnie dla niej jest to jednak 3.4%
|
jOjO dwarf
2001-03-26 06:20:11
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
E1ias! (znowu czepialski?)
NIGDZIE nie ma śladu po ułamkach % w skillach a zauważ Waść, że zaraz po Air jest etc
A skąd Oni mogli przewidzieć, że będzie to dla kogoś aż tak istotne źródło informacji?
Beh! Tyś wysiągał te % wypowiedz się!!!
|
E1ias
2001-03-26 07:04:46
|
Re: ßmapa - recenzje i uwagi
A co? Primo, nie E1ias (taki login mam tylkow forum, bo wszystkie inne moje byly juz zajete, a nie bede sobie dorabial specjanie jakiegos tytulu) tylko Elias. A secundo: do wyboru mamy niby 4 szkoly magii, ale po kolei: Water - barbarzyncy (a Battle mag to taki madrzejszy barbarzynca) raczej nie przepadaja za woda, zreszta w tej magii prawie nie ma czarow ofensywnych, a atak to glowna domena barbarzyncow, water jest bardzo dobra jako druga szkola magii, ale nie jako jedyna Fire - jedyny zysk to berserk na poziomie expert, pozostale czary sa albo zbyt slabe, zeby umozliwic rowna walke tylko z ta magia, albo barbarzynca nie moze ich stosowac (armageddon) albo moze je rownie dobrze stosowac bez znajomosci tej szkoly magii (np. blind), z sama ta szkola Battle mag raczej i tak ma marne szanse Air i Earth - jedna z tych szkol powinna juz wystarczyc, Na korzysc Air jest to, ze najczesciej stosowany w expert czar: Haste w odroznieniu od Slow jest raczej dla strony atakujacej (cos w sam raz dla barbarzyncy)
|
Behemoth the Barbarian
2001-03-26 10:48:42
|
Prawdopodobieństwa skillów to nie procenty...
prawdopodobieństwo 3 (np) oznacza 3 szanse z 112 (dla kazdej klasy taka właśnie jest suma prawdopodobieństw). Procenty można otrzymać z prostego rachunku:
(P/112)*100%
P - prawdopodobieństwo
|
jOjO dwarf
2001-03-26 14:44:19
|
Głos PETERa (ßtestera)
1 Zdolności morale i szczęście powodują że walki są nie równe, tzn jeżeli zaczyna komp i jego smoki atakują mnie pierwsze a za moment dostają powtórkę ruchu dzięki morale no to wiadomo że już żadne umiejętności czy inteligencja nie pomoże zostaje tylko wgranie sejwa i rozpoczęcie gry od nowa. Z drugiej strony jeżeli ja ruszam i mój silny oddział nie dostaje dodatkowego ruchu ( morale) to aż się prosi aby powtarzać bitwę aż dostanie się upragnione morale parę razy. Z tego co pamiętam to na poziomie podstawowym istnieje 12,5 procent na powodzenie czyli dostanie morale czy szczęścia, a to już prowokuje do powtórzeń i obawiam się że zamiast wymyślać coraz lepszą taktykę to gracze będą musieli siedzieć i się modlić o morale aby mieć lepszy wynik:-(((( Proponuję te zdolności wyeliminować za pomocą odpowiednich artefaktów tak jak kiedyś jOjO - well, luck i morale były nieobecne w Might, wyrzucimy z Magic, a potem zrobimy jeszcze jeden Turniej (Lucky Seven?)
2 Przydało by się trochę wzmocnić kompa ( a może by tak i kompy i gracze mieli by więcej wojska z tym że kompy dużo więcej) jOjO - w tej sprawie już chyba wszystko zostało powiedziane na Forum
3 Może by tak magię ( przynajmniej jedną) dawać od razu na poziomie experta, ponieważ w pierwszej bitwie nie ma ona zbyt wielkiego znaczenia jOjO - i to też było, ja przychylam się do głosu WWalkera
Na razie to tyle Pozdrawiam Peter thx
|
jOjO dwarf
2001-03-26 16:15:16
|
Ostateczna? wersja skillów
Cleric First Aid Luck Air Magic Offense Water Magic Archery Armorer Earth Magic
Druid Luck First Aid Archery Earth Magic Water Magic Armorer Air Magic Leadership
Wizard First Aid Air Magic Leadership Luck Earth Magic Water Magic Archery Fire Magic
Heretic First Aid Fire Magic Archery Armorer Earth Magic Offense Tactics Air Magic
Necromancer Necromancy Earth Magic Air Magic Offense Water Magic Archery Armorer Fire Magic
Warlock First Aid Earth Magic Fire Magic Leadership Air Magic Archery Luck Water Magic
Battle Mage Offense Tactics First Aid Archery Armorer Leadership Resistance Air Magic
Witch First Aid Armorer Luck Air Magic Archery Earth Magic Fire Magic Water Magic
Elementalist Air Magic Earth Magic Fire Magic Water Magic First Aid Leadership Archery Luck
Zmiany:
1. nie ma artillery 2. Battle Mage ma Air 3. Necro nie ma Tactics reszta (o ile są różnice) wyszła "sama"
|
jOjO dwarf
2001-03-26 18:26:40
|
Re: Ostateczna? wersja skillów
zabieram się za omc gotowe mapy dlatego pozamykałem poboczne wątki jak coś się jeszcze komuś przypomni, to tutaj
dzięki za wszystkie głosy w większości spraw doszliśmy do jakiegoś porozumienia, w paru podjąłem Arbitralne decyzje
i tak wszystko wyjdzie po testach 9 mapek
spodziewajcie się ich w okolicy nd/pn
testy potrwają week, góra dwa!
thx 4 all
|
Guinea
2001-03-23 21:27:57
|
To, co mówiłem
barbarzyńska armia nie ma szans przeciw magii. Znaczy jakieś szanse przeciw Rampart ma, ale np z Tower z dużą ilością strzelających raczej nie.
|
jOjO dwarf
2001-03-23 23:05:49
|
Re: To, co mówiłem
ekhm, nie żebym nie ufał... a sprawdziłeś? czy się przłączasz? i konkretnie! jedna czy dwie szkoły (które) ZAMIAST czego?
|