Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2001-04-02 19:12:40
|
NT ß2.0 aka Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Jest! walka przeciw Conflux (i od jutra będą kolejne codziennie!) jak pozwolę (edited by Życie)
zakończenie tej fazy ßtestów przewiduję na Wielki Tydzień (pewnie koło Wielkiej Środy) później z uwagi na Wielkanocne wyjazdy, pewnie parę dni sprawa się odleży ;) i ok. 18.IV. chciałbym rozesłać WERSJĘ OSTATECZNĄ do sprawdzenia, już raczej (mam nadzieję), bez dalszych znaczących modyfikacji. Także wtedy (najpóźniej! wtedy, roześlę Regulamin i wzór karty zgłoszenia!)
|
lopez
2001-04-08 21:58:04
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Poniedziałek. Znów jestem. Mimo, że jestem Lopezem (Towerem) to chyba przestanę testować ten zamek, bo wydaje mi się, że dla odmiany będzie on teraz chyba najsilniejszym zamkiem. Czyli jak da się mapkę przejść czymś innym to Towerem zawsze. Zalety Towera to: - wysoki power i knowledge, - genies, które mogą rzucać czary wspomagające nasze jedn., - arcymagowie obniżający koszt czarów, - najsilniejsze jednostki strzelające w całej grze (tytani). Może zajmę się teraz Strongholdem, albo Necropolis bo wydaje mi się, że będzie nimi teraz najtrudniej. Str. ma kiepski magic, a Nec. nienajlepszy might.
|
lopez
2001-04-05 04:12:51
|
Opinia o U vs Str
Ogólnie mapa jest OK. Błedów raczej nie stwierdziłem. Kilka wniosków: - wiem, że z przybytku głowa nie boli, ale po co jest: * kartograf morski * hut of the magi, skoro mamy kartografa * obeliski, jeśli muszą być do grala to niech będzie jeden * surowce u bohatera - nie są do niczego potrzebne - studnia na rozdrożu przed extra herosami mogłaby być bliżej - trudność mapy: grałem oczywiście Towerem i walki standardowe były dosyć łatwe, po wygranych 4 walkach zostało mi 13 tytanów, 13 nagas, 47 magów i 25 golemów. Jednoski słabsze, jako, że jest ich mało giną w 1 i 2 walce. W następnych walkach (miałem już expert magii ziemii) dużo pomagałem sobie resurection - nawet 5-6 razy w walce. Gdyby nie było Helm of Chaos to 2x by odpadło, zaś na pierwszą walkę pkty many można by zwiększyć 2x dzięki magicznemu strumieniowi (działa raz na tydzień) umieszczonemu na początku. Ale wiem, że nowe pomysły nie są mile widziane. Więc trzeba będzie chyba zwiększyć armie kompherosów. Co do extra herosów to dość łatwo pokonałem Sir Mullicha, ciężko było z Drakonem ale dałem radę, zaś mimo dość silnej armii z pozostałymi nie miałem szans. U Mutare zdążyłem tylko zabić 3 Bone Dragon, 3 Black Dragon i 2 Ażurków (chyba Guinea już pisał, że trzeba zmniejszyć ilość smoków). U Gelu wykończyły mnie Drzewiaki, które złączyły się w jedną grupę (chyba 165 sztuk). Walki dodatkowe prowadziłem oczywiście alternatywnie (nie po kolei).
|
jOjO dwarf
2001-04-05 04:47:24
|
Re: Opinia o U vs Str
Ogólnie mapa jest OK. Błedów raczej nie stwierdziłem. uff, wreszcie się nie zagapiłem ;)
[... o] przybytku [...] * kartograf morski * hut of the magi, skoro mamy kartografa * obeliski, jeśli muszą być do grala to niech będzie jeden ozdóbki, jak przeszkadzają to wywalę
* surowce u bohatera - nie są do niczego potrzebne wsiakij słuciaj ;) są, nie wadzą, a może jeszcze jakiś pomysł wpadnie?
- studnia na rozdrożu przed extra herosami mogłaby być bliżej poprawię (chiba)
- trudność mapy [...] Helm of Chaos vs magiczny strumień - zrobię w tej sprawie sondę, jeśli dać teleport jednokierunkowy, to sprawa powinna być bezpieczna
Ale wiem, że nowe pomysły nie są mile widziane. bez przesady, chodzi o nowe rewolucje!
Co do extra herosów [...] tu nadal experymentuję :) nie miałem pewności co do głosu Guinei (pytałem, ale bez odp) spróbuję zostawić smoki AB Gelu... tak czy siak koncentruje, ale jak mu dać mniej tych entów to może wreszcie trafię ;))) rozumiem, że Dracon w zasadzie OK?
thx 4 all
|
E1ias
2001-04-05 22:14:13
|
Re: Opinia o U vs Str
>* obeliski, je¶li muszą być do grala to niech będzie jeden >ozdóbki, jak przeszkadzają to wywalę Jakby na srodek wstawic wieze obserwacyjna, albo oczko, to moze kartograf okazalby sie zbedny. A jesli jeszcze giermkowi dac skauting i dwie lunetki, to juz chyba wystarczyloby. A ozdobki sa ladne. Ciekawiej to wszystko wyglada.
>- trudno¶ć mapy [...] >Helm of Chaos vs magiczny strumień - zrobię w tej sprawie sondę, je¶li dać teleport jednokierunkowy, to sprawa powinna >być bezpieczna Jesli strumien tylko przed pierwsza walka, to lepszy bylby helm. Jesli bylby dostepny przed jedna wybrana walka, to moze (chociaz jesli nie bylby dobrze schowany, to ja bym poczekal sobie tydzien przed kolejena walka ;). W pierwszej walce i tak bez expert w zadnej magii duzo wieksze znaczenie ma strategia might. A co do kolejnych, to moze i tower ma za duzo many, ale trzeba pamietac, ze arcymagowie obnizaja koszty czarow, wiec dopoki ma sie ich w swojej armii jest duzo latwiej, moze czasem zbyt latwo.
>Gelu... tak czy siak koncentruje, ale jak mu dać mniej tych entów to może wreszcie trafię ;))) Dac mu oprocz ulepszonych entow czesc zwyklych, wymienic (albo dolozyc) czesc sharpshooterow na szare elfy i beda juz co najmniej 4 oddzialy, nawet jesli je znow skonsoliduje.
|
jOjO dwarf
2001-04-06 03:21:30
|
U vs Str - Eliasowi
obeliski [...] są ozdóbką! zablokuję dostęp, żeby nie było niespodzianek ;)
[...]wieze obserwacyjna, albo oczko [...] zrobię i taką wersję ;)
[...]giermkowi dac skauting i dwie lunetki[...] good idea, będzie!
[...]trudność mapy [...] w wersji vß2.2 (4 U & Lopez!) jest możliwość weryfikacji! Helm czy Maic Spring z sondy rezygnuję, bo prócz naszej trójki, nie mam odzewu (na razie?) od pozostałych :(((
Gelu... jw, są basic & upgrade oraz (może starczy?) sharphooters
|
E1ias
2001-04-07 23:26:07
|
Re: U vs Str - Eliasowi
> [...]Moze Skull Helmet i Magic Spring przed IV bitwa [...] > czyli jako artefakt "do wzięcia"? dopero po! 3. walce? + Magic > Spring?
Skull Helmet zdecydowanie jako artefakt od poczatku. Magic Spring przed pierwsza walka niewiele daje (czary rzucane w tej walce maja mala sile i zasieg), bo wazniejsze sa druga i trzecia bitwa, tam mozna najwiecej stracic i zyskac. A jesli w nich bedziemy mieli za malo many, to dodatkowe punkty many przed czwarta walka niewiela nam pomoga, bo zostalismy juz tak wycieci wczesniej, ze i tak mamy marne szanse.
A co do mapek, to akurat Stronghold chyba nie jest najlepszym testem takich zmian, bo bedzie to najslabszy (magicznie) zamek, Conflux jako przeciwnik bedzie chyba najtrudniejszy dla wiekszosci (ma duzo tych feniksow, a reszta odporna na sporo czarow, taki berserk tam w ogole nie dziala, blind tez nie za bardzo, dobrze ze chociaz slow ma jakis efekt)- pewnie jeszcze Tower, ale to sie zobaczy, przydalaby sie mapka z jakims srednim przeciwnikiem: Dungeon, Castle, Inferno.
|
jOjO dwarf
2001-04-08 10:19:48
|
Re: U vs Str - Eliasowi
staram się, ale życie swoje...
|
E1ias
2001-04-08 22:07:07
|
Re: U vs Str - Eliasowi
Wymyslilem kolejna rewolucje. Zeby nie zaczynac od poziomu 1 bohaterow tylko od wyzszego. W koncu w grze zwykle zanim bedziemy mieli dostepna taka armie i wypelniony zestaw skilli (nawet na poziomie basic) bohaterzy zdaza sie nam troche podszkolic i ich parametry sa bardziej przystajace do posiadanych armii. Widze tu dwie mozliwosci: zaczynanie bohaterami o danym poziomie (np. 10) i analogicznie kompbohaterowie, albo tez zaczynanie z poziomem 1 (bez doswiadczenia), ale z parametrami takimi, jak na poziomie wyzszym (i odpowiednio kombohaterowie, oczywiscie zaleznie od rasy bylyby rozne wartosci wisdom / power / attack / defence - trzeba by poprzeliczac wedlug tabeli prawdopodobienstw). Pierwsza metoda bylaby pewnie latwiejsza do wykonania na mapach, za to zmniejszalaby mozliwosci awansu w trakcie gry (male bylyby szanse na uzyskanie experta w kilku skillach). A co by to dalo: moznaby w ogole zrezygnowac z artefaktow, strumykow i innych dodatkowych wzmacniaczy, bo bohaterzy powinni miec wystarczajaca ilosc poweru i many, zeby wystarczalo do walki, z kolei battle mag i inni bohaterzy slabsi magicznie, a mocniejsi w might mieliby z kolei juz wyzsze wartosci attack / defence).
|
jOjO dwarf
2001-04-08 22:37:03
|
Re: U vs Str - Eliasowi
No passaran!
(chyba, że ßtesty wszystkich 9 map udowodnią niezbędność takich kroków. tunning idzie nam całkiem sprawnie, a po dosłaniu pozostałych map, co mam nadzieję uda się przed Świętami, będzie możność weryfikacji podstawowych warunków: * możliwość przejścia KAŻDEJ konfiguracji Xxx vs YYY * osiąganie sensownych, różnicujących wyników (nie wszyscy 100%)
|
E1ias
2001-04-08 23:45:55
|
Re: U vs Str - Eliasowi
Tyle ze jak na razie, co wersja to zmiana koncepcji. I coraz to mniej punktow many jest dostepne. A wbrew pozorom roznica miedzy posiadaniem w drugiej i trzeciej bitwie 30 punktow many (wersja 2.3 dla niektorych miast), a 60 punktow many (dla tych samych miast ale z helmem +3 - wersja bodajze 2.0), ze juz nie wspominajac o 120 (to samo w wersji 1.0) jest bardzo duza. Przynajmniej dla mnie te kolejne zmiany powoduja, ze gra mi sie coraz gorzej. Zbyt to przesuwa sie w kierunku czystego might, dajac jeszcze w dodatku bardzo duze fory dla bohaterow z tych miast, ktore maja wysoki poziom wisdom, a obnizajac mozliwosci tych, ktorzy maja wysoki poziom power. Zgadzam sie ze mozna podsterowac wielkoscia armii i power (ja przywrocilbym z powrotem orby), zeby nie bylo zbyt latwo, ale utrudnianie przez obcinanie poziomu many to chyba niewlasciwa metoda, przeciez to juz mamy w poprzednim turnieju - calkowity brak many (a przynajmniej mozliwosci jej wykorzystania). A co do zbyt malej ilosci jednostek niskich poziomow - w pierwszym turnieju jest ich wiecej, a sporo map jest przeciez do wygrania, mistrza Tower jakos tam nadal brakuje.
|
lopez
2001-04-09 00:10:50
|
Re: U vs Str - Eliasowi
Myślę, że trzeba skończyć eksperymenty z magicznym strumieniem i powrócić do koncecpcji z Helm of Chaos. Skutkiem ubocznym będzie znaczne wzmocnienie silnych magicznie ras (np. Tower), ale za to innymi miastami da się również trochę poczarować (np. Stronghold), bo przecież ma to być również turniej magic. Następnie tak podnieść stosunek sił kompherosów aby najsłabszą rasą vs. najsilniejszej rasie dało się wygrać 4 walkę ledwo-ledwo, zaś siły extraherosów tak ustalić, aby dało się ich pokonać tylko najsilniejszymi rasami na łatwiejszych mapkach (w końcu ma to być coś extra).
|
E1ias
2001-04-09 01:12:20
|
Re: U vs Str - Eliasowi
Popieram w calej rozciaglosci. Dorzucilbym jeszcze ewentualnie niewielkie manipulacje power (zwiekszanie przez artefakty albo zwiekszanie wielkosci power przeciwnikom), jesli to da sie przeprowadzic (tak aby nadal ledwo ledwo dalo sie wygrac najslabsza rasa, a silniejszymi bylo trudniej).
|
jOjO dwarf
2001-04-09 02:57:11
|
Minipodsumowanie
1° Nie mogę się zgodzić, szanowny Eliasu, że co wersja to zmiana koncepcji! Jak na razie (od 2.0) szlifujemy temat many! (Helm, Spring, Helmet!!!) na mój gust znaczenie jakie to ma dla efektu końcowego świadczy o dopasowaniu elementów pozostałych!
2° Postaram się przyrócić wersję z Helm (dla naszego Hero!) a artefakcik Power +1 wystarczy? Czy od razu +2???
3° Ilości jednostek (proporcje) są wg określonego systemu i zmiana spowoduje wysypanie całego systemu! Niech już tak zostanie!
4° Co do jednostek ExtraHerosów, to proszę o sugestie, kogo wzmocnić? (ostatnio były głosy, że jest już OK!)
5° Naprawdę najbardziej pomocne są konkretne (niechby i niezbyt celne ;) ) propozycje! Wy macie spostrzeżenia na podstawie własnych bitew, napiszcie konkretnie co z tego wynika!
PS sprężam się, żeby zrobić komplet PRZED Świętami, zmiany bardzo mie od tego oddalają, ale rozumiem, że mają konkretne uzasadnienie, dlatego wciąż i nadal dyskutujemy!
thx!
|
E1ias
2001-04-09 04:14:54
|
Re: Minipodsumowanie
> 2° Postaram się przyrócić wersję z Helm (dla naszego Hero!) > a artefakcik Power +1 wystarczy? Czy od razu +2???
Zeby nie przedluzac: na razie wyglada, ze z helmem, a bez artefaktu daje sie wygrac, wiec moze starczy sam helm, co najwyzej bedzie granie niektorymi miastami zbyt latwe.
> 5° Naprawdę najbardziej pomocne są konkretne (niechby i niezbyt celne ;) ) propozycje! Wy macie spostrzeżenia na > podstawie własnych bitew, napiszcie konkretnie co z tego wynika!
Po zamianie z helmu na strumyki czescia miast praktycznie nie daje sie wygrac (nie mialem duzo czasu i ochoty na powtarzanie wielokrotnie, ale nie udalo mi sie zakonczyc DunStr i ForStr), a te ktore dobrze wypadaly z helmem (Tower, Conflux), nadal sa latwe do wygrania bez niego, wiec pewnie jakby nie zmieniac poziomu wisdom i tak niektore miasta beda mialy 'z gorki'. Moze po prostu zrobic reszte mapek w ten sposob (helm, bez strumyka), bedzie mozna posprawdzac czy jest to wystarczajace do pokonania kazdym zamkiem kazdego, chocby z trudem.
|
lopez
2001-04-09 04:59:04
|
Re: Minipodsumowanie
Wiem, że dodanie art. +1 power ma większe znaczenie dla słabych niż dla mocnych, ale jestem temu przeciwny (żeby nie zwiększać siły rażenia czarów). Lepiej już chyba pomóc słabym tak jak pisał Elias przez art. wydłużający działanie czarów. Ale najlepiej poczekać na pozostałe mapki zrobione wg koncepcji z Helm of Chaos i dopiero wtedy zadecydować czy dać te ww art. czy nie. Co do extraherosów to miałem na myśli ich osłabienie, a nie odwrotnie. Bo jeśli uznaliśmy, że Towerem jest najłatwiej wygrać, a pokonanie nim extraków nie było wcale bułką z masłem, to inne rasy będą miały z nimi naprawdę ciężko.
Jeśli chcemy aby wszystkie rasy w turnieju oparte były na takich samych zasadach, to musimy zgodzić się na to, że Towerem będzie łatwo, a innymi trudniej (aby dało się przejść wszystkie kombinacje). W prawdziwej grze jest to zbalansowane także budowlami w zamku (np. budowa upgradu dla gigantów jest b. droga).
|
jOjO dwarf
2001-04-10 05:53:58
|
Podsumowanie!
zamykam wątek (za długi się zrobił ;)))
zmieniłem nieco nazwy wątków, łatwiej będzie odszukać ich powiązania
Dzięki Eliasu! Lopezie! za współpracę i wymianę myśli!
|
lopez
2001-04-09 02:40:28
|
Re: U vs Str - Eliasowi
A jak chcesz przeprowadzić te manipulacje powerem, żeby silnym utrudnić, a słabym - nie? Przecież zmiana poweru wpływa na wszystkich.
|
E1ias
2001-04-09 03:59:38
|
Re: U vs Str - Eliasowi
Chodzi raczej o to, zeby utrudnic, ale na tyle, zeby grajac slabym nadal dalo sie wygrac. Zwiekszenie power o stala wielkosc nam i przeciwnikom bedzie mialo najwiekszy wplyw na bohaterow, ktorzy maja mala ilosc power, bo bedzie to proporcjonalnie dawalo im wiecej, zmiana chocby z 3 na 5 jest bardziej istotna niz z 6 na 8. Czyli chyba jednak orby odpadaja (bo one premiowalyby bohaterow z wysokim powerem, co mogloby uniemozliwic wygranie slabszymi). Moze zeby nie zwiekszac sily czarow ofensywnych (chociaz wedlug mnie sa one juz zbyt oslabione) zamiast artefaktu zwiekszajacego power dac naszemu bohaterowi artefakt wydluzajacy dzialanie czarow (co pomoze zwlaszcza slabszym, silniejsi i tak zdaza skonczyc walke bez artefaktu). I wtedy jesli bedzie to zawsze do przejscia mozna pomanipulowac wartosciami power przeciwnika (bez artefaktow, samo zwiekszanie wskaznika), zeby z kolei utrudnic do stanu przejscia 'ledwo ledwo' dla najslabszych. Ale to faktycznie jesli bedzie na to czas. Z testow jak do tej pory wyszlo, ze z helmem (+3) raczej daje sie wygrac nawet slabszymi miastami (bez dodatkowych artefaktow), tylko ze dla niektorych miast jest to zbyt latwe (ale nie tak latwe, jak bylo wczesniej z artefaktami przeciwnikow i orbami), po zamianie na slabszy artefakt albo strumyki sa problemy z niektorymi miastami (dwa razy probowalem Dungeonw ostatniej wersji i nie dalem sobie rady, Warlock ma duzy power, ale brakowalo mi many).
|
lopez
2001-04-08 22:29:06
|
Re: U vs Str - Eliasowi
Odniósłbym się sceptycznie do tych rewolucji. Po pierwsze naszym zadaniem jest doszlifować turniej, a nie radykalnie zmieniać zasady. Po drugie (merytoryka): W pierwszym wariancie Eliasa nie ma za bardzo możliwości rozwoju skilli drugorz. gracza (bo jest już duży experience). Natomiast wariant drugi nadmiernie podniósłby umiej. pierwszorzędne. Po trzecie: Przeciwnicy mają takie same parametry, więc mniej więcej jest OK. Balans rozgrywki trzeba ustalić manipulując pktami many i ilością jednostek. PS. Nadal uważam, że jedn. najniższych poziomów jest za mało. U mnie gremliny giną w pierwszej, a gargoyle w drugiej walce. Za to do końca zostają mi wszystkie Tytany (po części zasługa resurection).
|
1
visitor
in the last 15 minutes:
0
Members
-
1
Guest - 0 Anonymous
|
|
|
|