Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2 3
Author
Comment
jOjO dwarf
2001-04-03 22:49:35


Jeszcze raz do LOPEZA
- Hill Fort - [...]
Wyżej Elias dobrze to wyjaśnia, owszem początkowo chodziło o te jednostki wartownicze, ale ze szkieletami tak to działa. Jeśli NIE masz wolnego slota (i szkielety upgrade) to dostajesz upgrade, jeśli masz wolny slot, to dostajesz basic

- siła herosów [...]
Głos Eliasa (wyżej) jest ważny, ale wszak chodzi o trudność! jeśli będzie wzrost to może 2/3 łatwo będzie przeliczać ;)))

- Necklace of Swiftness [...]
of koz!

- wieże wymiany [...]
1° - [...]stand still [...]
chyba że to się zmieniło w SoD, w RoE mógł uciekać!!!
2° - [...]
podkreślam, koncepcja jest taka, że hero wybiera kolejność "fakultetów" a na końcu jest już full magiem

- nowe mapy [...]
a co na to pozostali? sejwy są o tyle istotne, że tu moga wyjść na wierzch bugi!
E1ias
2001-04-03 22:04:16


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Tyle, ze teraz nasz Hero, jak równiez herosi przeciwnikow maja za maly power, co ogranicza zakres stosowanych czarow, bo czary ofensywne maja zbyt mala sile. Przeciez przyczyna wyrzucenia artefaktow bylo to, ze przy poprzednim poziomie poweru i ilosci jednostek mozna bylo jednym silnym czarem zniszczyc np. caly lub prawie caly oddzial 7 poziomu, ale teraz po zwiekszeniu ilosci jednostek a usunieciu artefaktow z kolei jest przegiecie w druga strone. Nawet najsilniejszy czar ofensywny nie potrafi wyrzadzic powaznych szkod. Czyli wracamy do walki might z niewielkim wsparciem czarow zmieniajacych mozliwosci jednostek.
E1ias
2001-04-03 22:21:21


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Nie zmieniałbym teraz proporcji, bo okazałoby się pewnie, ze wiele walk jest nie do przej¶cia. Posiadaj±c siln± magię można swobodnie mierzyć się z przeciwnikami posiadaj±cymi nawet wielokrotnie wieksz± armię, jesli oczywi¶cie przeciwnik nie jest aż tak silny magicznie. Tyle, ze w tym turnieju tak naprawdę nie mamy aż takich parametrów. Pierwsza walka - to prawie czysty might, bo ani my ani przeciwnik nie mamy poziomu expert żadnej magii. W kolejnych walkach pod względem magii nie jest wiele lepiej, brakuje poweru albo many do rzucania dużej ilo¶ci czarów. Gdyby parametry magiczne rosły pomiędzy walkami szybciej, np. każdy kolejny przeciwnik ma dodatkowe 10 więcej do power i wisdom dla nas i przeciwnika - oprócz tych wynikaj±cych z poziomu, wtedy nawet ciekawie byłoby dawac kolejnym przeciwnikom coraz większe armie. Ale to może w kolejnym turnieju.
Co do szkieletów, to dostajemy ulepszone, jesli zostało nam po bitwie siedem jednostek i w¶ród nich s± ulepszone szkielety, a nie ma samych szkieletów. Ale często szkielety s± niszczone w bitwie (jest ich dużo, a s± słabe więc stanowi± dobry cel dla przeciwnika) . Zręszta nawet lepiej dostawac nieulepszone szkielety, bo wtedy dostajemy ich więcej, niż ulepszonych.
jOjO dwarf
2001-04-03 23:35:34


odpowiedź Eliasowi
well, poczekamy na innych testerów

i inne mapy

chcę, aby był to Turniej Might&Magic;!
of koz, z uwagi na koncepcję wzrostu umiejętności, godzę się z tym, że to będzie "ewolucja"

Bardzo spodobały mi się postulaty (z fazy dyskusji) o odwzorowaniu cech i właściwości ras! Uważam, że nazbyt dalekie odchodzenie od tego wypaczałoby korzyści z Turnieju, polegające na możliwości extremalnego, ale w realiach gry!, sprawdzenia swoich możliwości.
ale... jeśli miałoby to być kosztem atrakcyjności Turnieju, to zmiany będą wprowadzone!!!
E1ias
2001-04-04 00:45:47


Re: odpowiedĽ Eliasowi
Dodalbym: zaczekajmy na walki slabszymi przeciwnikami. Kazdy tester zwykle zaczyna od testowania swoimi ulubionymi jednostkami, te slabsze zostawiajac na pozniej. Jesli turniej bedzie na tyle latwy, zeby mozliwe (choc zapewne solidnie trudne) bylo pokonanie najslabszym miastem najsilniejszego i na tyle trudny, zeby nie mozna bylo zdobyc zadnego tytulu autoplayem (pewnie zawsze da sie w ten sposob jakims miastem wygrac jakies inne, ale zeby nie byla to regula, a co najwyzej wyjatek) to juz bedzie w porzadku. A jaki sie ustawi poziom trudnosci pomiedzy tym, to faktycznie rzecz do wytestowania/ustalenia.
Guinea
2001-04-03 20:56:12


Bug
Podczas oblężenia zdarzyło się, że podczas fazy taktycznej komputer wstawił Sprity do fosy i za każdym zaznaczeniem obrywały od fosy ;-)

A co do mapy proponuję:
1)zostawić Mutare tylko po 3 smoki z AB
2)wzmocnić Gelu albo osłabić Dracona (żeby mieli równe szanse na przeżycie
3)dać Giermkowi Expert Logistics i Pathfinding

I to by było na tyle
jOjO dwarf
2001-04-03 21:28:55


Komentarze do uwag GUINEI
1)zostawić Mutare tylko po 3 smoki z AB
CZYLI TYLKO 12?

2)wzmocnić Gelu albo osłabić Dracona (żeby mieli równe szanse na przeżycie
oki, pracuje nad wzmocnieniem

3)dać Giermkowi Expert Logistics i Pathfinding
good idea!
lopez
2001-04-02 23:13:34


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Właśnie usiłowałem przejść mapkę (Towerem oczywiście).
Zauważone błędy:
- Giermek ma w grze power i knowledge na 1 (w edytorze ma 0, więc pewnie nie może mieć samych zer),
- wieże wymiany są za części legionu (a nie księgi magi jak pisałeś) ale to nie ma znaczenia,
- do przejścia do pierwszej i drugiej bitwy jest wymagany ten sam artefakt - legs of legion (wydaje mi się że pierwsze powinny być loins of legion, bo inaczej nie da się przejść),
- nie da się dojść do Mutare i monolitu do końcowego zamku (zablokowane przejście),
Różne wnioski i pytania:
- po co jest Hill Fort? Jeśli po to by upgradować tą jedną jednostkę, która strzegła więzienia to można tam postawić jednostkę już upgradowaną,
- do niektórych obserwatoriów nie da się wejść - np. koło Gelu, czy to tylko dekoracja?
- po co mamy Head of Legion?
- Gelu jest za słaby, miałem 13 Tytanów i 3 Golemy i rozniosłem go ze stratą 3 Golemów (głównie dzięki Resurection - 6 x rzucony), to jest może argument za usunięciem Helm of Chaos?
- studnie są małe i nie można skorzystać z giermka więc powinny one być koło każdego kompherosa, zaś warsztaty rzadziej (chyba przez turniej might dwa razy zapomniałem uzupełnić manę i walczyłem bez niej - to tylko świadczy o łatwości mapy, przynajmniej dla Tower),
- wieże wymiany powinny być (oprócz pierwszej) w zamian za zdobyty właśnie na kompherosie tom magii, zmniejszyło by to ilość artef. w backpacku,
- kiedy poprawiłem sobie mapę (pierwsze przejście za loins of legion) i puściłem grę od New Game dostałem Ambasador Sash, nie wiem skąd i po co, ale sprawdziłem w edytorze i jest to jedyny dozwolony na starcie art.
jOjO dwarf
2001-04-03 12:33:03


Komentarze do uwag LOPEZA
- Giermek [...] power i knowledge na 1,
sprawdzę i ew. ustawię raczej A (D) niż magiczne
- wieże wymiany [moje przejęzyczenie ;)]
- do przejścia [...] jest wymagany ten sam artefakt [...]
sprawdzę, ewidentna pomyłka ;(
- nie da się dojść do Mutare i monolitu do końcowego zamku (zablokowane przejście),
;) Elias pisze co innego, ale poprawię

Różne wnioski i pytania:
- po co jest Hill Fort? Jeśli po to by upgradować tą jedną jednostkę, która strzegła więzienia to można tam postawić jednostkę już upgradowaną,
o 5 rano nie wszystkie myśli są genialne ;), poprawię
- do niektórych obserwatoriów nie da się wejść [...], czy to tylko dekoracja?
tak! dekoracja!
- po co mamy Head of Legion?
już po nic ;), wywalam!
- Gelu jest za słaby [...], to jest może argument za usunięciem Helm of Chaos?
jak spłynie więcej mapek/uwag zrobię głosowanko w tej sprawie!
- studnie [...]
uzupełnię
- wieże wymiany powinny być (oprócz pierwszej) w zamian za zdobyty właśnie na kompherosie tom magii, zmniejszyło by to ilość artef. w backpacku,
NIE!
1° nie zawsze KompoHero poczeka ;)
2° wypacza to koncepcję! Hero MA BYĆ coraz potężniejszy!, można się zastanawiać, czy nie stawiać mu coraz większych wymagań?, ale na to nie pójdę ;(

- [...] dostałem Ambasador Sash, [...] jest to jedyny dozwolony na starcie art.
ponieważ może dojść do zmiany decyzji sejw/mapa zabezpieczyłem w ten sposób losowanie artefaktów, jakiś MUSI być (edytor wymaga), a ten chyba nie wadzi
E1ias
2001-04-03 09:34:29


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
- Do Mutare da sie dojsc obchodzac przeszkody duzym lukiem, zmylajace, ogolnie dojscia do dodatkowych bohaterow sa troche zbyt dobrze ukryte
- Hill fort przyda sie nekromantom do upgradowania szkieletow
Wyglada na to, ze po wyrzuceniu artefaktow kompherosi sa teraz dla odmiany zbyt slabi magicznie, ogolnie jest teraz dla odmiany zbyt maly poziom power, prawie nie ma sensu rzucac czarow ofensywnych. dlatego czesto mana zostaje po bitwach. Ale sprawdzilem na razie tylko Castle, tu bylo az nazbyt latwo - tym latwiej ze Castle mial dodatkowe 2 punkty ruchu - jeden z terenu, drugi z artefaktu.
- ksiege magii mozna dostac przed otwarciem bramy do herosa - mozna wybrac inna ksiege niz bedzie mial przeciwnik - chyba nie tak mialo byc
- Gelu jest latwy do pokonania glownie dlatego, ze czesto skupia sharpshooterow i enty w pojedyncze jednostki, ktore juz latwo zniszczyc
- Dolozylbym kartografa na poczatku, teraz z kolei czasem nie wiadomo, w ktora storne isc
- Mozna wyciagnac z wiezien wiecej niz jednego bohatera, a dodatkowy gosc z taka armia sluzacy jako kamikadze to juz duza roznica
- SM w zamku jest odpowiednio silny, zdobycie zamku mimo iz mialem wiekszosc poczatkowej armii bylo wystarczajaco dlugie i krwawe
- Savy zrobilbym juz po wyciagnieciu z wiezienia odpowiedniego bohatera, nie byloby tyle zabawy z przekladaniem artefaktow
jOjO dwarf
2001-04-03 12:46:19


Komentarze do uwag ELIASA
- Do Mutare da sie dojsc [...]dojscia [...]zbyt dobrze ukryte
poprawię!
- Hill fort przyda sie nekromantom do upgradowania szkieletow
słusznie!

[...]po wyrzuceniu artefaktow kompherosi sa [...] zbyt slabi magicznie, [...]
well, wnioski!, bo Orby były nazbyt mocne!
Castle mial dodatkowe 2 punkty ruchu - jeden z terenu, drugi z artefaktu.
to znaczy, że jednak Necklace of Swiftness dam Herosom z więzienia (a na mapkach trawiastych, nie wszyscy je będą mieć!)
- ksiege magii [...] mozna wybrac inna ksiege niz bedzie mial przeciwnik - chyba nie tak mialo byc
to elegancko załatwi Regulamin ;)
- Gelu jest latwy do pokonania glownie dlatego, ze czesto skupia sharpshooterow i enty w pojedyncze jednostki, ktore juz latwo zniszczyc
jakieś sugestie? zróżnicować jednostki? dać mu elfy i grand elfy?
- Dolozylbym kartografa na poczatku, teraz z kolei czasem nie wiadomo, w ktora strone isc
dobry pomysł! dorzucę
- Mozna wyciagnac z wiezien wiecej niz jednego bohatera[...]
to elegancko załatwi Regulamin ;)
- SM w zamku jest odpowiednio silny, zdobycie zamku mimo iz mialem wiekszosc poczatkowej armii bylo wystarczajaco dlugie i krwawe
miło mi ;)
- Savy zrobilbym juz po wyciagnieciu z wiezienia odpowiedniego bohatera, nie byloby tyle zabawy z przekladaniem artefaktow
ale kiedy niekórzy wolą właśnie Giermka do otwierania drogi...
jOjO dwarf
2001-04-03 13:00:50


parę uwag ogólnych
Bardzo dziękuję za rzeczowe i (co ważne) błyskawiczne spostrzeżenia!

parę pomysłów:
1° czy podsyłać wraz z nową mapką dziś chyba DUN) poprawione wersje poprzednich mapek? Czy wszystkim, czy tylko aktywnym?
2° czy nie warto rozważyć zmiany proporcji?
Teraz jest X
X/2 x 4, czyli czterech przeciwników w sile 1/2
a może: 2/3?
3° skoro Elias dał niezłe recenzje dla oblężenia, ot może warto pozostałych wzmocnić na tyle by warto było WYBIERAĆ, komu przyłożyć, a nie bawić się w rzeźnika (a niechby i z Blaviken ;))?

thx ecie raz
jOjO dwarf
2001-04-02 19:16:19


Nowy Turniej - pierwsze wrażenia - OPIS zmian
Zmiany:

Teren:
- nie ma żywiołaków
- przejścia oznaczone terenem danej szkoły magii
- nie ma "eventów"
- teren sprzyja "obrońcy"!
- przejścia zwężone, bez mijanek! (przy spotkaniu "trzecim" jest "teoretyczna" mijanka, ale z uwagi na jednokierunkowy teleport, jest właśnie "teoretyczna"
- nieco rozrzedzone (z M na L)
- częściej można spotkać studnie i warsztaty

- stały, sprzyjający teren dla extra herosów (G/D/M/SM)
- gral w zamku SM (Sir Mullicha)

- stały warunek zakończenia (1 dziki jeździec!)
- nie ma kopalni
- nie ma fantów do zbierania

- w przejściach wieże wymiany za część Legionu!
- huts (wymiana artefakt surowcowy za księgę magii)
[^poprawiłem moje ewidentne "przejęzyczenie"]

KompoHero (REGULAR)
- ma odpowiednią księgę magii
- nie ma ŻADNYCH artefaktów
- mają WSZYSTKIE maszynki
- skille (ADPK) oraz drugorzędne wynikają z odpowiednich symulacji (zależnych od siły jednostek) i ustawione na sztywno!
- jednostki w ilości 3 weeks + start

KompoHero (G/D/M/SM)
- ma wszystkie księgi magii
- ma artefakt: Helm of Chaos (+3 Knowledge)
- mają WSZYSTKIE maszynki
- skille (ADPK) oraz drugorzędne wynikają z odpowiednich symulacji
(zależnych od siły jednostek) i ustawione na sztywno!
- jednostki:
Sir Mullich: w ilości 3 weeks + start
pozostali indywidualnie
Gelu: dendroids + sharpshooters
Dracon: golems (gold & diamond) + enchanters
Mutare: dragons (wszystkie rodzaje!!!)x3

WSZYSCY KompoHero mają stand still, czyli NIE MAJĄ PRAWA się ruszyć!!!

HumanHero
Giermek:
skills 0/0/0/0 oraz żadnych drugorzędnych!!!
nosi wszystkie fanty:
machiny wojenne,
Helm of Chaos (+3 Knowledge),
Necklace... (+1 speed),
artefakty Legionu (do przejść),
artefakty "surowcowe" (do wymiany na księgi!),

i dla siebie Boots of Speed oraz Equestrian's Gloves
1 nomad

Main Hero:
skille (ADPK) startowe!!! związane z rasą
oraz drugorzędne (basic) wynikają z odpowiednich symulacji
(zależnych od rasy)

Księga Czarów
dla siebie Boots of Speed oraz Equestrian's Gloves
jednostki z 6 weeks + start + strażnik ;)

dobrej zabawy

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous