Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2 3
Author
Comment
Dreppin
2002-08-24 04:50:54


Re: Zasady fRPG
zauwazylem jeszcze dwie rzeczy..

primo: cech jest osiem a nie siedem, rozumiem wiec ze mamy 32 zamiast 28 pkt.?

secundo: padla propozycja, aby kazda postac mogla sobie wybrac jakas specjalna ceche, jak: wyostrzony zmysl, oburecznosc etc. co z tym?
Guinea
2002-08-25 06:07:23


Re: Zasady fRPG
Ja też się na to piszę, zgłaszam się tak późno bo mnie trochę długo nie było. I jak w końcu będzie? Gracze określają rezultat akcji czy MG? Jest też trzecia opcja: w osobnym topicu będą statsy wszystkich graczy, Ingham dorzuci statsy tego czegoś co będziemy z tym walczyć (np tego przykładowego smoka) i będzie jakiś procent powodzenia akcji, co się przełoży na rzuty kością 100-boczną (chyba takiej nie ma, ale to chyba nie przeszkadza? ). I będzie tak:

1."Strzelam do smoka z łuku."
2.Patrzę na moje umiejętności, które wpływają na celność i siłę strzału, na umiejętności smoka i klasę jego pancerza czy coś takiego i odczytuję ile mam % szans na trafienie (np. 65%).
3.Rzucam kością 100-boczną (tzn. odpalam programik, mogę coś takiego napisać i pewnie nie tylko ja, bo to jest prostsze od konstrukcji cepa) i patrzę na wynik: 0-34 - nie trafiłem, 35-99 - trafiłem.
4.Jeśli trafiłem, od wyniku odejmuję % szans na nietrafienie oraz klasę pancerza smoka i zostają punkty życia, które mu odebrałem. Np. rzuciłem 62. Trafiłem. Odejmuję od tego 35 (% szans na nietrafienie) i 20 (przykładowa klasa pancerza smoka). Zostaje 7. Smok stracił 7HP.
5."Trafiłem smoka. Smok jest lekko ranny."

Co o tym sądzicie? Pewnie uznacie, że zbyt skomplikowane ;). W każdym razie jakkolwiek będziemy grać, ja się na to piszę (przynajmniej na 1 sesję). A co do czekania na decyzję MG to moim zdaniem nie ma problemu - nam się chyba nigdzie nie spieszy, może się pojawiać raz na dobę (tylko trzeba ustalić o której) i wypisywać rezultaty działań.
Dreppin
2002-08-25 09:37:01


Re: Zasady fRPG
Guinea: naprawde nie ma co.. stawiajmy na storytelling i zaufanie do MG, to nie cRPG

Ingham: chyba cos nie tak z Twoim mailem..
Don Ash
2002-08-25 10:02:08


Popieram...
... i przył±czam się, jesli można oczywiscie.
Guinea
2002-08-25 11:25:17


Re: Popieram...
Dreppin: wiem, że to nie cRPG, ale nasz MG się martwi o szybkość rozgrywki (jeśli MG bedzie decydował o wyniku akcji), a z drugiej strony niektórzy gracze mogliby przez przypadek zrobić się zbyt bohaterscy (jeśli gracze będą decydować o wyniku akcji). Tak więc zaproponowałem alternatywę (od uczciwości graczy "rzucających" kością też dużo zależy, ale zakładając że wszyscy grają uczciwie realizm będzie połączony z szybkością rozgrywki).
Dreppin
2002-08-25 11:38:23


Re: Popieram...
Guinea: moze to troszke zbyt dosadne stwierdzenie, ale po Twoim poprzednim poscie bylo widac, ze z RPG niewiele miales dotychczas do czyniena (wywnioskowalem to z Twojego opisu wykonywania testu procentowego, ktory we wszelkich grach jest ze dwa razy prostszy)

wiec primo: Twoja metoda nie przyspieszy rozgrywki
secundo: gracz tez moze udawac bohatera naciagajac rzuty

jesli gracz bedzie decydowal o wyniku podejmowanych przez siebie akcji to to juz nie jest rpg tylko psychodrama..

nie bedziemy przeciez rozpatrzywac oddzielnie kazdego ciosu i zapisywac po kolei poziomow zdrowia tego biednego smoka..

ja to widze tak:

kiedy dochodzi do konfrontacji, kazdy z graczy opisuje swoja taktyke w czasie walki.. np. lucznik moze stwierdzic ze naparza mu w oczy, poki nie oslepnie, a jakis szybkonogi elf zechce moze mu sie wspiac na kark, mag powie jakich zaklec bedzie uzywal etc.. a jak misio to wszystko zobaczy.. oceni.. popatrzy na statsy naszych bohaterow, powie jaki przebieg miala walka.. kto stracil noge, kto reke a kto zycie.. obejdzie sie bez komplikowania zasad..
Rajst
2002-08-25 23:39:49


Re: Popieram...
To właśnie miałem na myśli - dokładnie tak jak opisał Dreppin (ja użyłem metody opisowej tak jak w grze by to wyglądało), ale naszemu przyszłemu MG taki sposób się nie spodobał :( , ponieważ uznał że to będzie za długo trwało ???

A co do rzutu kośćmi, czy też za pomocą jakiegoś programu - zdecydowanie powinien to robić już MG. Gracze musieliby zaufać MG, a nasz prowadzący musiałby być obiektywny. Potem na podstawie swoich wyników i biorąc pod uwagę zachowanie graczy (czyli opisaną przez nich taktykę), opisałby, językiem pisarza, całe to zdarzenie. Moja sugestia również dotyczyła graczy - aby i oni wykazali się odrobiną twórczości i swoje działania opisywali w sposób powiedzmy romantyczy tzn. nie jednym zdaniem "strzelam z łuku w oczy smoka".
Ingham
2002-08-26 03:44:15


Re: Zasady fRPG
To jest prawie dokladnie tak jak opisal Dreppin (i na wielkiego Mahadeve, prosze Cie Rajscie, nie mow, ze miales na mysli to samo). O poetyckim jezyku napisalem w pierwszym poscie. To maja byc swojego rodzaju opowiadanie, ktore potem, po ewentualnie jakichs przerobakach, wedrowaloby do Tawerny (moze na konto MG:) )

Cech jest osiem, to mialem na mysli, a napisalem co innego. Punktow bym jednak chcial 28 (srednio po 3,5 na ceche, czyli polowa. Wydaje mi sie, ze to swiat i ludzie).

Gracz moze sobie robic testy dla samego siebie, jezeli to mu w grze pomaga;)

Za tydzien, kiedy bede juz w domu, moge podeslac Wam programik z koscmi.

Nie dotalem jeszcze zadnej postaci. Wciaz czekam. Nie moge wymyslic Ballady, gdy nie znam Waszych heroskow.
Moj mail jest chyba w porzadku:
ingham@interia.pl
i kopie na wsiaki sluczaj na konradsass@poczta.onet.pl
Guinea
2002-08-26 09:21:34


Re: Zasady fRPG
Programik to nie problem, napisanie czegoś takiego to kwestia 15 minut. Ale skoro kości ma nie być, to po co? Osobiście jeśli gracze nie będą nic liczyć to nie widzę większego sensu tych punktów, umiejętności łatwo można wyprowadzić z rasy i klasy bohatera (np. elfy dobrze strzelają z łuku, krasnale dobrze walczą toporami itd.) ale niech już będzie.

Skoro juz muszą być punkty na cechy, to niech ich będzie mało. Czemu? Żeby były możliwości rozwoju postaci. Oczywiście w grze nie powinno, a nawet nie może być tekstu "Guinea awansował o 1 punkt w łucznictwie". O tym, że ktoś ma pkt więcej MG nawet nie musi informować.

A tak ogólnie to jak w końcu będzie? Gracz będzie sam pisał rezultat swojego działania, będziemy czekać aż MG napisze rezultat każdej akcji, czy każdy napisze jak walczy, a MG ładnie i poetycko opisze bitwę?
Dreppin
2002-08-26 10:02:49


Re: Zasady fRPG
na poczatek co do punktow.. srednia 3,5 wcale nie oznacza przecietnej.. srednia 4 oznaczalaby przecietna.. bylbym jednak za tym, zeby nasze postacie nie byly na poczatku slabsze niz przecietne a po jakims czasie grania superprzypakowane.. wole, zeby na poczatku byly przecietne, a potem co najwyzej calkiem niezle

Guineo, z moich doswiadczen w RPG wynika, ze rozwoj cech nie powinien byc glowna strona rozwoju postaci.. czlowiek (tudziez elf i krasnolud) po osiagnieciu pewnego wieku raczej nie rozwija swoich ogolnych predyspozycji, ktore we wszelkich systemach sa opisane przez cechy, a raczej umiejetnosci (nie trzeba mowic przez co sa one opisane ;)), juz to mowilem i powtarzam drugi raz: bez sensu jest aby ktos kto zaczyna z mierna sila, skonczyl jako extra miesniak.. dlatego uwazam, ze nasze postacie powinny byc na poczatku przecietne, a nie prawie przecietne, a glownie rozwijane beda umiejetnosci..

a wlasnie umiejetnosci.. z jakiej rasy i klasy? chyba nikt nie chce wprowadzac zadnych klas?? po co?? wyprowadzenie cech z historii bedzie motywacja do jej napisania i znacznie wzmocni realizm..
Rajst
2002-08-26 22:37:32


Re: Zasady fRPG
A wiedz drogi Inghamie, że właśnie to miałaem na myśli ale oczywięcie Ty mogłeś mnie zrozumieć na swój własny sposób, no ale to już teraz nie ma najmniejszego sensu. Wesołej zabawy życzę wszystkim graczom i Tobie MG.
Ingham
2002-08-27 04:48:17


Re: Zasady fRPG
Nie moze byc tak, ze wszystkie cechy masz wysokie, Mag nie moze miec sily 4 lub nawet 3. Sproboj sobie rozlozyc te punkty i wtedy zobaczysz. Poza tym bardzo obstawalbym przy tym, zeby nie przekraczac wartosci 5. Ewentualnie jedna ceche mozna miec na poziomie 6 jako zyciowa specjalizacje;)

W cRPG jest tak, ze na poczatku szybko zdobywasz doswiadczenie, a potem coraz wolniej, wiec moze tak i tu...

Nie ma zadnych klas. Sami tworzymy swoje historie.

Dalej problem z rozstrzyganiem akcji.
Zdrowy rozsadek! O drobnostkach decyduja sami gracze, o wiekszych MG.
Dlatego chce juz zagrac, zeby to doszlifowac w trakcie. W piatek mi sie konczy dostep do stalego lacza i moze ciezko byc...
Dreppin
2002-08-27 10:42:31


Re: Zasady fRPG
niby dlaczego mag mialby nie miec sily 4??? przeciez to wartosc przecietna, niby racja ze wieszkosc czasu zaniedbywal swoje zdrowie fizyczne dokladnie tak samo jak wiekszosc spoleczenstwa!! a wiekszosc spoleczenstwa ma wartosc *przecietna*.. qrna.. po to zapodalem takie wartosci zeby sie odpieprzyc od tych biednych cyferek, a Wy dalej swoje

zeby nie byc goloslownym.. juz od kilku dni mam przygotowane statsy swojej postaci.. zrobilem je korzystajac z 32 pkt. i tylko jedna cecha ma wartosc 6, nie wyobrazam sobie tej postaci z 4 punktami mniej..

zrozum ja wcale nie chce zeby moja postac miala wszystkie cechy wysokie, tylko **przecietne**, rozumiesz.. popatrz na taka postac ze strony cech opisowych (one sa po to by ich uzywac, a nie przekladac na cyferki, inaczej mozna wogle z nich zrezygnowac, bo tylko komplikuja zycie), tu postac jest slaba, a tam kiepska.. to co to jest?? postac czy jakis przydupas??

sorx za miejscami ostry ton, ale bez urazay Inghamie.. kompletnie nie zajarzyles mojej idei
Ingham
2002-08-28 03:37:33


Re: Zasady fRPG
Mag ma miec przecietna sile... szwaczka tez ma miec przecietna sile... naemnik ma miec przecietna madrosc... piwozlop przecietne zmysly... kat przecietna charyzme...

Alez ten swiat jest przecietny!

Sorry, ale szambonurek tez ma byc przecietnie inteligentny? Bo wszyscy sa przecietni?

Populacja ludzka jako calosc ma srednia inteligencje nizsza od przecietnej!
Osoba przecietna prezentuje juz jakis poziom!
Sorry, ale sila woli rybaka po prostu musi byc slaba!Albo jeszcze nizsza!

Jedna osoba nie moze byc we wszystkim przecietna. Musi byc w czyms dobra, a w czyms slabsza. Jak cos jest dobre do wszystkiego, to jest do niczego; zycie to stuka wyboru i jeszcze kilka innych reklam :)

Czy system umiejetnosci jest O.K. Tzn. czy liczba umiejetnosci jest rowna polowie cechy zaokraglonej w gore to nie la malo. Moze tak jak wyzej, tylko, ze plus 1 powyzej wartosci cechy 5?
Dreppin
2002-08-28 09:57:12


Re: Zasady fRPG
nie zauwazasz, ze slowa 'przecietna' i 'srednia' sa w pewnym sensie rownowazne?

pozwol ze przytocze Ci slownikowa definicje slowa przecietny: "nie odbiegajacy od normy, taki, jakiego sie najczesciej spotyka, zwykły, sredni (podkreslenie ofcoz moje), pospolity"

niestety to prawda! swiat jest przecietny!

nie zgodze, sie ze srednia inteligencja populacji jest mniejsza od przecietnej, bo wtedy slowo 'przecietna' traci sens!

Czy ja napisalem, ze wszyscy maja byc przecietni??? nie, przecietna ma byc *wiekszosc*.. to ze nie spotyka sie szambonurkow o przecietnej inteligencji wynika tylko z tego, ze szambonurkami staja sie raczej ludzie, ktorzy do ambitniejszego zajecia nie maja predyspozycji wlasnie z racji swojej nie-przecietnej (w negatywnym tego slowa znaczeniu) inteligencji.

Podaj mi jeden powod dla ktorego rybak mialby nie miec wybitnej sily woli..? powiedz dlaczego nie mozna spotkac rybaka z przecietna sila woli? przeciez jakby mial slaba sile woli to by go po godzinie siedzenia nad wedka szlag trafil!

wcale nie chce aby jedna osoba byla we wszystkim przecietna!! jaki to by mialo sens?? wszyscy byliby tacy sami.. chcialby zeby tylko w *ogolnym rozrachunku* byla przecietna (a juz na pewno nie ponizej przecietnej).. o to wlasnie chodzi.. ale trzeba miec z czego wybierac!

patrzysz z zupelnie zlej strony, to kim jest osoba nie determinuje jej cech! to jej cechy maja w pewnym stopniu wplyw na to kim jest.. to nie wynika to tylko z cech.. ale takze z baardzo wielu innych czynnikow
RomAug
2002-08-28 11:53:24


Re: Zasady fRPG
Problem w tym, ze od bohaterów magii i miecza wymaga się całkiem sporo, i tutaj trzeba uważać z odniesieniami do przeciętnego poziomu populacji. Mają oni się wybierać na skarby i potwory, czasami spotkają szalonego maga lub pijanego strażnika miejskiego. Nie mogą być zupełnymi słabeuszami, muszą być osobnikami nieprzętnymi, skoro wybrali się w poszukiwaniu przygody. Jeżeli 4 poz - "przeciętny" miałby na przykład oznaczać przeciętną siłę populacji, to posiadacz takiego poziomu doskonałości, po trafieniu przez emerytowanego wojownika, który dba nieco o formę, zwinie się w trąbkę. 5 poz oznaczać będzie człowieka silnego, ale bez przesady, ot. młody lub zdrowo się odżywia.
Dreppin
2002-08-28 12:14:11


Re: Zasady fRPG
nie sadze, aby istniala taka potrzeba Romulusie.. to kwestia interpretacji opisow, a co za tym idzie wiernego ich odzwierciedlenia.. ogolne zalozenia sa moim zdaniem dobre (no ciezko zebym uwazal je za zle, skoro spora czesc z nich sam zaproponowalem ;)).. jak mowilem chodzi o odpowiednie zinterpretowanie tych opisow, bo po to sa opisowe, zeby z opisu wnioskowac jakosc cechy, a nie z odpowiadajacej im cyferki.. a jesli wszystko ma sie sprowadzac do cyferek, to jak wspomnialem, lepiej wogle zrezygnowac z opisow bo one tylko komplikuja sprawe.. po co opisy, skoro kazdy bedzie rozumowac w taki sposob: 'dobry to 6, a kiepski to 3.. czyli mam dwa razy wiecej..', powinno byc raczej 'ja jestem dobry, a on kiepski, od razu mu obije morde', jesli nie potraficie sie przestawic na taki tok rozumowania, to zmiencie opisy na cyferki, bedzie latwiej

--
o to wlasnie chodzi - idea jest porownanie do statystycznego przedstawiciela populacji
Rajst
2002-08-29 07:57:12


Re: Zasady fRPG
"Przeciętny" czy też "3" - jakie to znaczenie skoro i tak to nie będzie brane pod uwagę, bo skoro bohater ma opiywać starcie np. ze smokiem to czy on będzie miał cechę walki na poziomie najniższym czy też najwyższym to tak opisze to w ten sposób że pokona smoka :) . Skoro zadanie MG ma się ograniczać jedynie do informowania grupy na temat fabuły, bez większego zaangażowania z jego strony, bezsensem jest w ogóle wprowadzanie jakichkolwiek współczynników czy też określeń typu "mistrz".
Dreppin
2002-08-29 09:55:23


Re: Zasady fRPG
po pierwsze (i najmniej wazne), przecietny to 4 a nie 3 ;)

reszta Twojej wypowiedzi tez mija sie z prawda, Rajst

zadanie MG nie bedzie sie ograniczac do budowania fabuly, i nie bedzie sie zakladac ze kazda podejmowana akcja zakonczy sie sukcesem, jaki mialoby to sens?? zadaniem gracza jest napisac taki opis, ktory (oczywiscie w polaczeniu z cechami postaci) skloni MG do uznania powodzenia jego dzialan.. w interesie gracza lezy to zeby byc przygotowanym na nieudana akcje.. zalozmy, ze postac gracza chce sie wlamac do jakiejs posiadlosci.. i juz od wstepu zaklada ze uda sie przejsc ogordzenie, ominac straznikow, otworzyc zamek.. to juz nie byloby RPG tylko zabawa 'w sklep', gdzie kazdy mowi i robi to co chce.. gracz musi byc przygotowany na to, ze taki straznik go zauwazy i przedstawic jakas alternatywna wersje dzialan.. ale to nalezy do Inghama i w tym przypadku zostawiam mu dowolnosc, ale chcialbym uregulowania sprawy cech, bo jak widac sa one jednak istotne
Rajst
2002-08-30 07:12:04


Re: Zasady fRPG
3 czy 4 to nie istotne chodziło mi jedynie o przykład. Co do reszty to ja się zgadzam z tym co napisałeś, co więcej wiekszy wywód zrobiłem na ten temat nieco wcześniej, ale zostałem skrytykowany, ponieważ jak to Ingham określił on nie ma czasu na opisywanie wyników działań graczy. Wiem, że teraz znowu zobaczę tu posta w stylu ktoś mnie znowu nie zrozumiał czy cos w tym stylu, ale prawda jest taka, że mnie już dawno ktoś nie zrozumiał a jednak wszyscy myślą, że to wszystko bedzie się odbywało w sposób jaki podałem :) . Czy to nie jest dziwne?

Cała reszta mojej wypowiedzi z poprzedniego postu to tylko ironia nic poza tym, niestety :( .

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous