Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2
Author
Comment
grenadier
2001-02-20 02:07:36


Jeszcze jedno
Przygladam sie ostatnio kompletowi HoMM - AB i SoD i czegos mi brakuje jezeli chodzi o artefakty laczone. Autorzy chyba zapomnieli o jednym - o artefakcie dajacym wiecej kasy. Bo oprocz magicznych sa artefakty dajace wiekszy przyrost jednostek i zasobow, ale oprocz zlota. A przydal by sie taki ...
E1ias
2001-02-20 03:27:27


Jak to nie ma?
Laczysz odwiedzenie paru obiektow na mapie, lopate (albo pomocne Behemoty), dzien kopania i masz w wyniku taki artefakcik - zwany Graalem.
grenadier
2001-02-19 02:50:32


Re: Czary raz jeszcze
Masz racje, ale ja bym nie byl taki radykalny.
Ad1. Moze nie tyle niemozliwe, co czary te byly by mniej skuteczne. Juz teraz tak jest, ze na okreslonych terenach pewne czary sa skuteczniejsze, co w sumie na to samo wychodzi. Jednak nie moge sie zgodzic, by na np. lawie nie mozna bylo w ogole stosowac czarow wody. To daje za duza przewage zamkowi inferno, ktory najczesciej w takim miejscu sie znajduje - za to castle czesto jest na gruncie neutralnym. Poza tym niby dlaczego czary powietrza nie moga byc uzywane pod ziemia?
Ad2. OK, ale tu tez mozna zrobic stopniowanie. Masz racje, bo sa czary wzmacniajace okreslone grupy czarow - powinny byc tez neutralizatory, albo lepiej oslabiacze.
Ad3. Dwa czary na ture - moze jako dodatkowa umiejetnosc albo to o czym pisalem - niech na bohatera tez dzialaja premie za morale i szczescie, wtedy bedzie mogl czarowac dwa razy i ze zwiekszonym skutkiem.
Ad4. Wydaje mi sie, ze bylo by to pewne przegiecie. Moze wprowadzic cos takiego, ze skutki odpornosci jednej jednostki w zaleznosci od poziomu bohatera dzialaja na 2,3 lub 4 heksy wokol tej jednostki.
E1ias
2001-02-19 02:40:33


Re: Czary raz jeszcze
Bede w wiekszosci oponowal - bo lubie ;)
Ad. 1 Daloby to zbyt duza przewage bohaterom, ktorzy maja spacjalizacje w typie magii odpowiednim dla danego terenu. Moze by to zastosowac w formie, ze dla roznych typow terenu magia typu z nim zwiazanego bylaby zawsze rzucana z poziomem wyzszym o 1 niz posiadany przez bohatera, czyli jak ma basic, to rzuca czary, jak na poziomie advanced, jak ma basic na poziomie expert, jak ma expert, to juz nie wiem co.
Ad 2. Tu sie zgadzam w calej rozciaglosci, dodalbym jeszcze artefakty innych typow, nie tylko naszyjniki, ale jakies pierscienie, helmy, itd. chroniace przed jakas klasa czarow. Zreszta juz jeden taki przyklad jest: Armageddons Blade.
Ad 3. Zbyt skomplikowane. Moze tak: bohater z klas wojownikow moze rzucac czary tylko raz na ture, bohater z klas magikow 2 razy, ale suma poziomow rzuconych czarow nie moze przekraczac 5, czyli jak rzuci czar 5 poziomu to juz nie moze rzucic drugiego, jak rzuci 4 poziomu, to moze jeszcze rzucic czar 1-go poziomu, itd.
Ad 4. Przesadyzm! Takie dzialanie jest obecnie w ograniczonym stopniu dla szczegolnych jednostek: jednorozcow, ale stosowanie tego globalnie juz zupelnie zamieszaloby gre, okazaloby sie, ze nie byloby mozna rzucac prawie zadnych czarow, a juz jak stanie taka armia z Confluxa z zywiolakami, to nie mozna rzucic ZADNEGO czaru, bo kazdy z zywiolakow ma odpornosc na swoj typ magii. A malus to jeszcze dziwniejsza koncepcja. Wystarczy, ze masz w armii czarnego smoka i co? Juz nie mozesz rzucac czarow na swoje jednostki!

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous