Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2
Author
Comment
Sezerp
2001-09-17 07:12:23


Dodatek do HoMM IV ...
...na pewno kiedyś będzie, ale jaki ?

Witam wszystkich na forum Jaskini !
Od dluższego czasu śledzę postępy dyskusji nb. HoMM IV i wreszcie sam postanowiłem przerwać milczenie. Lepiej późno niż wcale :)

A skłoniła mnie do tego czynu pewna niepokojąca myśl. Otóż twórcy HoMM IV włożyli dużo wysiłku w stworzenie nowego, spójnego i kompletnego systemu zdolności, magii itp. I wszystko jest OK dopóki nie rozważymy możliwości dodania do "czwórki" nowych rzeczy. Bo, inaczej niż w HoMM 3, dołożenie nowego zamku do gry bez rozwalanie misternie wypracowanego systemu jest (moim zdaniem) po prostu niemożliwe.

Czy to na pewno źle? Niekoniecznie - wszak gra w podstawowej wersji będzie dzięki temu lepsza. W ew. rozszerzeniu zawsze jeszcze będzie można dodać nowe jednostki czy artefakty. Po drugie - być może skłoni to New World Computing do szybszego rozpoczęcia prac nad częścia PIĄTĄ ;)
Sezerp
2001-09-20 04:57:24


Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Taki numer był już w King's Bounty (ciekawe ilu z forumowiczów w to grało ;) ), gdzie najsilniejszą jednostką z grupy "undead" był demon.

Swoją drogą widać, że Necropolis ma jak gdyby dwie odrębne ścieżki rozwoju - jedna to ożywieńcy, druga to demony. Trochę to dziwne, ale może efekt nie będzie taki zły...

E1ias
2001-09-20 05:07:09


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Tylko dlaczego wampiry zostaly z Nekropolis wyproszone? Zombich nie zaluje, ale biedni krwiopijcy beda sie musieli tulac pewnie po jakichs kryptach za murami, gdzie ich latwo jakis padlinozerca moze za dnia z trumny wyciagnac.
Dreppin
2001-09-20 09:03:31


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
witam nowego kolege!

hmm ze niby w 4 dodanie nowego zamku rozwaliloby rownowage? a w 3 to niby tak nie bylo z confluxem? co prawda zdania sa podzielone, ale chyba wiekszosc sie ze mna zgadza...

co do tych wszystkich dodatkow to strategia 3do mnie zwyczajnie wkurza, powinni brac przyklad z Blizzarda (choc czekac 2 lata na h4... brrr tfu tfu cofam co powiedzialem ;) ) mam ochote zaprotestowac przeciw takiej polityce wydawniczej, ale niestety... heroesi to zbyt dobra gra by pozwolic sobie na jej niekupienie dla samej idei.. a najgorsze jest to ze 3do bezczelnie to wykorzystuje...
Sezerp
2001-09-21 03:32:47


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Dreppin:
> "hmm ze niby w 4 dodanie nowego zamku rozwaliloby rownowage? a w 3 to niby tak nie bylo z confluxem? co prawda zdania sa podzielone, ale chyba wiekszosc sie ze mna zgadza..."

W zasadzie racja, tyle, że mnie chodziło raczej o to, że w HoMM IV każde nowe miasto to odstępstwo od ustalonych reguł, swego rodzaju wyjątek. Po prostu jest ścisła zależność między ilością miast a ilością zdolności (magicznych). Wprowadzenie nowego miasta wiąże się albo z dużą zmianą zasad, albo z dopuszczeniem wyjątku od nich.

W HoMM III można było niemal w nieskończoność mnożyć miasta i bohaterów, bo system na to pozwalał. I - przynajmniej w teorii - można było Conflux zrównoważyć (inną sprawą jest czy to zrobiono).

Dreppin
2001-09-21 07:53:37


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
hmm rzeczywiscie masz tutaj racje, a z tego wynika, ze w dodatku (bo w to, ze sie taki pojawi chyba nikt nie watpi) nie bedzie mozna oczekiwac nowych zamkow, wiec co? jednostki i kampanie? jakos niezbyt dobrze to wrozy, SoD mial te przewage, ze dodawal laczone artefakty, ale w 4 chyba bedzie to od poczatku. A własciwie to co szkodzi dodac miasto, ktore ma jedna z juz istniejacych magii? bylyby wtedy 2 miasta z taka sama magia, to mogloby troche zachwiac rownowage, ale mozna przeciez dodac miasto bez magii jak stronghold, naprawde nie wiem..
Behemoth the Barbarian
2001-09-21 13:02:16


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...


Stronghold odpowiada 'potędze', która jest w środku gwiazdy, więc wprowadzenie kolejnego miasta bez magii też nie wchodzi w grę.
grenadier
2001-09-24 00:34:25


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Podzielam zdanie Beh. Wydaje mi się, że jeżeli dodatek wyjdzie, to będzie zawierał coś, czego być może w ogóle się nie spodziewamy. Ponadto - jeżeli dodatek ma zawierać nowe kampanie itp., to wcale nie muszą one byc powieleniem tego, co jest w wersji podtawowej. Jeżeli programistom będzie się chciało trochę pogłówkować, to można wymyśleć kampanie, które wcale nie będą odpowiadac schematowi - tylko nowy bohater i tylko nowa fabuła. Dlaczego tak myslę - bo zmiany w samej grze, jej systemach (magia, zamki itp) sa na tyle duże, że bardzo trudno potraktowac czwórkę jako zwykłą kontynuację pozostałych części. Przecież między jedynka a trójką zmiany były w sumie wizualne a nie aż tak gruntowne, jak w nowej wersji.
Dreppin
2001-09-24 08:08:38


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
wlasciwie racja Grenadierze, lecz jakos nie jestem przekonany co do domniemanej jakosci tych dodatkowych kampanii i przypuszczam, ze wyjdzie raczej cos na ksztalt heroes chronicles, nie mowiac juz o tym, ze jesli tworcy gry beda robic genialne mapy i kampanie, to jakie mapy beda robic gracze? nieraz udowodniono, ze gracze potrafia miec wieksza inwencje od tworcow (choc oczywiscie trzeba wybrac te perelki z kupy gnoju...)
ObywatelEracji
2001-09-24 09:30:03


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Biorac pod uwage wspaniale mozliwosci nowego edytora tworcy beda mieli ogromne pole do popisu (kierowanie scenariuszem za pomoca trigger->action).
Wiem, ze wiele wymagam, ale jako bardzo przyjemny dodatek widzialbym trzecia sciezke rozwoju w miastach, inaczej mowiac wiecej jednostek. Mozliwosci pojawienia sie dodatkowego miasta nie skreslam, dopoki nie zobacze jak to wszystko ma sie w praktyce. Zamkniety system magii nie jest bariera nie do pokonania, moze to byc np. miasto neutralne, gdzie mamy mozliwosc dokonania wyboru, ktora z pieciu szkol chcemy wybudowac, a dumajac tym tropem, w zamian za ow przywilej, nie mozemy zbudowac zadnej magii "sasiadujacej". W kazdym razie cos na pewno daloby sie wykombinowac.
Oj zagralbym w te czworke, zagral. Doprawdy ciezko wyczuc jej klimat. Oprawy dzwiekowej, a muzyki w szczegolnosci tez jestem piekielnie ciekaw. Pamietam, kiedy oczekiwalo sie HOMM III, to bylo zupelnie cos innego, kazdy spodziewal sie po prostu udoskonalonej czesci drugiej.
misza
2001-09-24 10:57:45


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Czy w wersji podstawowej czworki beda artefakty laczone? Jesli nie no to juz wiemy co bedzie w ktoryms tam z koleji dodatkow. Moze dojdzie tez mozliwosc zostawiania wojsk w kopalniach :) ? Co do dodatkowego zamku to tez jestem za tym ze nie ma problemu go dolozyc. Problem jest tylko aby zrobili to z glowa.
Ciekaw tylko ile jeszcze musimy, czekac aby sie zaspokoic wersja podstawowa.
ObywatelEracji
2001-09-24 12:09:33


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
No wlasnie, o tych artefaktach tez gdzies czytalem, ale teraz juz nie mam pewnosci, czy u nas czy na innych stronach... A z tym trzymaniem sympatykow lub jak ja - fanatykow heroes w niewiedzy (co do daty ukazania sie gry), to chyba jest wszystko gleboko przemyslane.
Przeciez jak ja to opakowanie zobacze na polkach, to w afekcie gotow jestem oryginal kupic ! ; ))
misza
2001-09-24 13:00:44


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Ale jak wpierw zobaczysz gierke bez opakowania gdzies na stoliku to pewnie tez kupisz, a orginal to chyba nie bedzie :) A tak swoja droga to masz tam u siebie cos takiego jak nasz Stadion?
ObywatelEracji
2001-09-24 13:13:35


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Taki stadion mialby tutaj znikome szanse powodzenia, glownie z dwoch powodow: inna metnalnosc (Szwed woli kupic rzecz dwukrotnie drozsza w Kappahl czy H&M) i o wiele wieksze wyczulenie wladz na wszelkie formy piractwa ; )
grenadier
2001-09-25 03:44:48


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
No to wiadomo biedaku, dlaczego masz taka wychudzoną twarz ;)
ObywatelEracji
2001-09-25 06:49:38


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
...zapomnialem dopisac "co nie oznacza, ze nie korzystam z wszelakiej masci piratow, bedac szczerym prawie wylacznie piratow" ; )
grenadier
2001-09-26 01:10:01


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
No to witaj w domu. Prawdę mówiąc, to na razie przewaga illegal jest u mnie większa. HoMM mam w całości oryginały, ale to tylko takie zboczenie.
ObywatelEracji
2001-09-26 11:13:11


Re: Demony i ożywieńcy w jednym zamku...
Przyznaje sie bez bicia, ze z serii HOMM kupilem legalnie jedna jedyna PoL.
Nie posiadam zbyt wielu gier (lacznie moze ze 20-25), a wiec i korsarz ze mnie niewielki ; ). Nigdy nie "palilem" plyt w celach komercyjnych, najwyzej dla kumpli, a za to oplat sie nie pobiera.
Co innego muzyka, ta plynie u mnie na okraglo ; )
Hollow Tigre
2001-09-26 21:50:36


spróbuję powrócić do głównej myśli topicu...
i podzielę się swoją uwagą:
Dodatek będzie, notomiast co do miasta...
Otóż pomyślałem sobie tak (na marginesie: pewien Miś powiedział do swojego Przyjaciela: 'to dobre przyzwyczajenie Prosiaczku'): mamy przeciwieństwa:
1. Porządek- Chaos.
2. Życie- Śmierć.
3. Natura- ???.
Jeśli coś nie jest naturalne to jest sztuczne, więc może to być Forge albo Forge z Confluxem w jednym. Równie dobrze Forge może być miastem might albo mieszaniną magii lub wreszcie z magią do wyboru (ze wskazaniem raczej na 'ciemne' magie. W HoMM III miało pomóc jakiemuś złemu w walce z dobrem). Pamiętam że Forge został mocno oprotestowany przez graczy, ale może autorzy będą starali się go wprowadzić kolejny raz. Ja nie mam nic przeciwko temu pod warunkiem, że:
a) będzie to zamek związany tylko z kampanią i
b) w edytorze, generatorze map i planszy wyboru mapy będzie opcja, która pozwoli na takie zablokowanie wybranej mapy, żeby można było grać bez Forge i elementów SF(chyba, że ktoś specjalnie przygotuje mapę z tym zamkiem).

BTW: w sprawie oryginałów: wszystkie mam nie z gazet, ale z pudełkami, pięknymi instrukcjami, plakatami itd. Gier mam 14 (liczyłem! :) ). W większości są to strategie turowe.
Dreppin
2001-09-27 09:38:50


Re: spróbuję powrócić do głównej myśli topicu...
na Forge sie nie zgadzam w zadnej formie i juz! ;)

co do szkol magii: tez wolalbym, zeby bylo szesc, byloby jakos latwiej (juz kiedys ten pomysl zarzucilem), ale trzeba byloby go zrealizowac od razu, a nie dopiero w dodatku, bo kazda szkola magii ma juz ustalone szkoly opozycyjne i pokrewne, a dodanie nowej szkoly 'przesuneloby' niektore z tych pozycji co wymagaloby duzych zmian w grze i najprawdopodobniej mocno zachwialoby rownowage..

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous