Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2
Author
Comment
lopez
2001-03-06 04:28:55


Zdolności dodatkowe.
Jak to jest z tymi zdolnościami. Bo niby są one wybierane losowo dla każdej klasy bohatera, znane są prawdopodobieństwa nauczenia się ich, a podczas gry gdy powtarzam rozgrywkę z save'a zawsze otrzymuję do wyboru ten sam zestaw zdolności w takiej samej kolejności. Czy to oznacza, że na starcie każdej gry i/lub przy wynajęciu nowego herosa jest dla niego ustalana indywidualna ścieżka rozwoju niezmienna podczas rozgrywki czy też każdy bohater w HoMM3 znany z ksywki ma predefiniowaną ścieżkę rozwoju niezależną od mapy?
Czy podobnie jest z umiejętnościami podstawowymi?
wwalker
2001-04-18 00:37:36


Re: Zdolności dodatkowe.
Nigdy nie zagrałem Castle bo widziałem ilu innych ja męczyło i nie chciałem się powtarzać. Nie sądzę jednak aby własność uciekania zależała jakoś od rasy. Pisałeś wcześniej o lizzardmanach - pamiętam, że często długo się do nich szło ze względu na układ przeszkód na "planszy". I, zgodnie z zasadą zasięgu o której wspominałem, nie uciekali dopóki sporo jednostek nie zbliżyło się na odległość uderzenia. Jedyną różnicą było, że w przypadku tej mapy, gdzie rozgrywka zwykle toczy się w przeciwnym skraju planszy niż oni stoją, doprowadzenie do takiej sytuacji wymagało celowego działania i trwało dłużej niż w walce z innymi rasami.
Dante
2001-05-03 07:00:47


Re: Zdolności dodatkowe.
Chodzilo wam o to ?

heroes.valhalla.pl/strategie.htm

Oczywiscie jest to tez w Helpie od herosow. Jak komu wygodniej.

lopez
2001-05-03 21:41:31


Re: Zdolności dodatkowe.
Ale o co?
Tam nie ma nic o ucieczce z pola bitwy.
Dante
2001-05-04 04:55:44


Re: Zdolności dodatkowe.
No ten tego ja mialem na mysli temat topicu. Czyli prawdopodobienstwo pojawienia sie kazdej zdolnosci/parametru w zaleznosci od klasy bohatera. Widac tam np ze istnieje mala szansa na to ze Warlock nauczy sie nekromancji, o ile pamietam to wiedzma tez moze.
E1ias
2001-05-07 21:46:43


Re: Zdolno¶ci dodatkowe.
Jesli chodzi o nekromancje, to juz w SoD w normalny sposob moze ja dostac tylko bohater z nekro, pozostali moga ja co najwyzej dostac w uniwersytetach, hutach albo od skolara. I to tez z ograniczeniami, nie kazdy bohater moze sie jej nauczyc. W RoE jeszcze mogli ja czasem zyskac bohaterowie z innych miast za doswiadczenie, potem sie zmienily procenty.
wwalker
2001-04-17 00:28:13


Re: Zdolności dodatkowe.
ja zauważyłem i wykorzystuję własność następującą:

Komputer sprawdza ILE może oberwać w czasie do następnego ruchu.
Jeśli wyliczy, że nie przeżyje to ucieka.

Jeśli chcesz dłużej pokiereszować wolną jednostkę łucznikami (zanim do ciebie dojdzie) to odsuwaj się wszystkimi innymi jednostkami, żeby nie policzył ich jako zagrożenia dla siebie - robiłem tak z karłami grając przeciwko Rampartowi.

Z kolei jeśli chcesz żeby przeciwnik uciekł to podejdź jak najbliżej niego jak największą ilością jednostek bez uderzania (żeby nie narazić się na retaliate) - najlepiej otoczyć jednostkę przeciwnika zajmując dużą liczbę sąsiednich pól.
Gdy nadchodzi jej ruch rezygnuje ona często z ataku uciekając z pola walki.

Oba te sposoby działają i przydają sie w sytuacji gdy została jedna (silna) wroga jednostka. Do wolnej można postrzelać, szybką dobrze otoczyć - żeby uniknąć strat własnych.

Ty Gutek pewnie znasz znacznie więcej podobnych taktyk - czekamy na nie!
lopez
2001-04-17 02:02:56


Re: Zdolności dodatkowe.
A czy pamiętasz aby komp. uciekł gdy ty grałeś Castle?
Bo choć nie starałem się kompa do tego zmusić to chyba trochę dziwne aby ani razu w kilkudziesięciu walkach mi nie uciekł?
lopez
2001-03-16 02:05:38


Niedoceniany learning?
Kiedy rozgrywałem CasNEC przez Qiuck Combat z artefaktem +1 speed to:
1. Za pierwszym razem miałem skille: taktyka (ekspert), armorer (expert) i po drugiej walce offense - mimo to nie udało mi się przejść mapy.
2. Za drugim razem (inny zestaw skilli - z innego New Game): learning (advanced), taktyka (advanced) i armorer po drugiej walce oraz offense po trzeciej - udało mi się uzyskać wynik 22 pkty.
Wydaje mi się, że jest to zasługa learning, bo mój hero przed ostatnią walką awansował o 1 raz więcej, ale może się mylę i wplyw na różne wyniki miał elemet losowy.
jOjO dwarf
2001-03-16 03:41:50


Re: Niedoceniany learning?
Well, jak dla mnie to prócz dyplomacji jedna z milszych cech dodatkowych!

awanse są znacznie szybsze i nasz Hero znacznie wyrasta ponad przeciętność!

howgh
E1ias
2001-03-16 05:16:22


Re: Niedoceniany learning?
Znacznie? Raczej znikomo szybciej. Nawet expert learning to tylko 15% wiecej punktow. Prawie nie widac roznicy. Przy dluzszej grze moze da to dodatkowy poziom, za to traci sie miejsce na bardziej uzytecznego skilla.
lopez
2001-03-16 05:32:02


Re: Niedoceniany learning?
Masz rację Eliasu. Na normalnych mapach lepiej się wystrzegać learningu. Zajmuje wolne miejsce, a pożytek z niego niewielki. Ale w turnieju jest piątą umiejętnością, która ma wpływ na wynik (obok tactic, armorer, offense i archery). Więc jeśli ma się ją szybko to może się opłacać.
jOjO dwarf
2001-03-16 09:05:20


Re: Niedoceniany learning?
well, pewno gram w inne mapki ;), gdzie nie dochodzi się tak często do b. wysokich poziomów
a wtedy moja argumentacja jest adekwatna
E1ias
2001-03-21 02:21:51


Re: Niedoceniany learning?
Oponowalbym. Na poziomie basic to tylko 5 procent doswiadczenia wiecej, a zeby zdobyc expert w learning zuzywamy 3 awansy o poziom, ktore mozna wykorzystac do rozwoju innej cechy. Learning jest to jeden ze skilli w HoMM, ktory moglby byc uzyteczny, gdyby jego mozliwosci byly wyzsze (podobnie jak mistycyzm czy sorcery).
Gdyby przyrost doswiadczenia byl na poziomie dodatkowych 50 procent moglby to byc skill wart zajecia miejsca
(oczywiscie na szybkich mapach, na dluzszych i w kampaniach juz raczej nie).
jOjO dwarf
2001-03-21 06:42:04


Re: Niedoceniany learning?
well, zatem pozostaje stwierdzenie, że w jakiejś części ocena tego skillu jest kwestią gustu
gutek9
2001-04-10 07:09:26


Re: Niedoceniany learning?
Dla mnie Learning jest bardzo slaba zdolnoscia.
Jak gram w turnieju daze do jak najszybszego poddania sie komputera. Tylko jezeli brakuje mi taktics w po pierwszej walce a na nastepnym poziomie dostane tactics zmuszam sie do zdobycia wiekszej ilosci punktow. Fakt, ze przy uderzeniu najslabszych jednostek (jest ich najwiecej) widac roznice, ale mysle ze wieksze straty poniesione w I walce odbija sie pozniej w drugiej. A to jest glos do tego ze artefakty wcale nie sa takie cudowne.
To jak juz ktos sie zdecyduje to lepiej patrzec na swoje skille dajece atak, obrone (jak najmniej mocy i wiedzy) i na skille przeciwnika. Czasami mozna zyskac nie +2, a +4 czy 5.
I nie moge zrozumiec jak mozna sugerowac sie Ouick combat. Sorki, ale dla mnie to totalna glopota.
Testy mozna zrobić, owszem, ale graj±c samemu.
Nie musi to byc idealna walka, ale tak samo rozegrana.
Wydaje mi sie, ze różnice (te duże) to wynik innych ruchow kompa. Jak walcze o skille to rzucam autoplay i widze ze czasami ruszaja sie inaczej, a roznica ... kolosalna.
lopez
2001-04-10 21:25:14


Re: Niedoceniany learning?
Pisałem już, że quick combat nie rozstrzyga który art. jest lepszy, tylko daje pewien obraz sutuacji, pewne przybliżenie.
Zupełenie sprzeczne wyniki wychodzą z art. +1 speed, bo wtedy komp. gra ofensywnie na maxa i ma z reguły wyniki gorsze niż z innym art. - co jest bzdurą.
Ale i tak quick combat jest do testów lepszy niż auto combat, bo nie ma tam elementu losowego.
Grając samemu nie da się przeprowadzić obiektywnych testów z dwóch powodów:
1. W/w element losowy.
2. Zmiana parametrów jedn. spowodowana innym art. zmienia zasięg, atak, obronę, HP itd, i w związku z tym zmienia się cała strategia rozgrywki.

Zawsze się zastanawiałem jak ty osiągasz takie fenomenalne wyniki, króre dla mnie pozostają tylko w sferze marzeń. A teraz przeczytawszy twój post zastanawiam się czy to nie jest kwestia ucieczki przeciwnika. JAK zmuszasz go do tej ucieczki, bo mi jeszcze NIGDY (grałem tylko Towerem i Castle) przeciwnik nie zwiał?
lopez
2001-03-16 00:17:39


Coraz ciekawiej
Zaiste, coraz ciekawiej wyglądają te herosowe algorytmy.
Najpierw chcę odróżnić opcję Quick Combat w okienku Opcje Gry (gdy w ogóle nie widać pola walki, a bitwy są rozgrywane niejako w pamięci kompa) i opcję Auto Combat, którą można wybrać już po ukazaniu się pola walki.

Otóż do wyczynów opisanych w poprzednim poście używałem Quick Combat. Zauważyłem, że choćbym rozgrywał tę mapę wiele razy z tego samego sava, zawsze otrzymam ten sam wynik (przy Quick Combat). Czyli nie ma wpływu element losowy w walce.
Rozgrywanie tej mapy z tego samego sava ale z opcją Auto Combat daje za każdym razem inny wynik (wiadomo - element losowy). Ale co ciekawe - zawsze gorszy od wyniku uzyskanego metodą Quick Combat.
I jeszcze coś. Po zamknięciu gry, ponownym uruchomieniu i ponownym przejściu mapy za pomocą Quick Combat uzyskałem inne wyniki. Co prawda po 1-szej walce różnił się tylko o 30 HP ale inne były straty w poszczególnych jednostkach.
Kiedy ponownie uruchomiłem grę i przeszedłem tak samo mapę otrzymałem wyniki takie jak za pierwszym razem.
Nie ciekawe?
lopez
2001-03-15 06:19:12


Ale numer!
Nie miałem pojęcia, że odpowiedni dobór skilli i artefaktów startowych ma aż taki wpływ na wynik gry.
Otórz na turniejowej mapce tak długo wybierałem zestaw początkowy, aż mi się udało uzyskać:
artefakt startowy: +2 do ataku
artefakt zdobywany: +1 do szybkości
zestaw skilli po pierwszej walce: offens (advace), armorer (expert), archery (basic) i water magic (basic), które potem rozwijałem.
Po błyskawicznym rozegraniu mapy dzięki autoplay, uzyskałem wynik 48 pktów! Wiele zgłoszeń w rankingu jest gorszych! I to bez rozgrywania walk!
Behemoth the Barbarian
2001-03-15 17:09:57


Też zauważyłem, że startowe artefakty są...
...powiązane z zestawem skillów.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous