Author
|
Comment
|
Behemoth the Barbarian
2001-09-04 13:06:14
|
Najbardziej użyteczna zdolność
Jaka spośród niżej wymienionych zdolności dodatkowych jest Waszym zdaniem niezbędna każdemu herosowi niezależnie od klasy i posiadanych wojsk? Wybrałem najbardziej popularne zdolności i wyłączyłem z wyboru Wisdom.
|
gOOmiAcK2
2001-09-26 12:48:03
|
Re: Najbardziej użyteczna zdolność
Magia Ziemi to wg mnie najlepsza zdolnosc, bo bez niej to ani TP, ani mass slowa, ani nawet shield i ressurection nie mozna rzucic, ale... No wlasnie, jest jeszcze dyplomacja. Slyszalem na forum opinie, ze wcale nie jest taka dobra itd. To jak wytlumaczyc fakt, ze jak ja mam to polowa jednostek chce sie przylaczyc za darmo, a polowa za kase? np. na jednej mapce w Campingu zwerbowalem jednego archaniola potem dostalem dyplomacje, nie kupowalem zadnej jednostki i pod koniec drugiego miesiaca mialem juz 100 lich, i 200 pegazow Leadershipa nigdy nie biore, bo zawsze mam jakis artefakt podwyzszajacy morale. A jak ktoras z reszty zdolnosci wpadnie, (zwlaszcza Logistic)to tez sie uciesze
|
misza
2001-09-26 22:03:39
|
Re: Re: Najbardziej użyteczna zdolność
Jak wytlumaczyc? Moze po prostu byly nastawione na przylanczanie sie
|
E1ias
2001-09-27 00:50:40
|
Re: Re: Najbardziej użyteczna zdolno¶ć
Wcale niekoniecznie. Jesli mamy silniejsza armie od grupy stworzen (chocby 1 archaniol na poczatek), to z expert dyplomacja mamy 70% szans na to ze sie przylaczy za darmo lub za zloto, a kiedy juz mamy w armii takie jednostki to wzrasta do 80 a nawet do 90%. Wystarczy jeszcze do tego Vision, zeby wiedziec, ktora jednostka sie juz chce przylaczyc, a ktora jeszcze nie (bo pozniej kiedy bedziemy mieli wieksza armie moze sie jednak przylaczyc).
|
Don Ash
2001-09-30 08:12:13
|
Re: Re: Najbardziej użyteczna zdolno¶ć
Zawsze mogą jeszcze uciec...
|
Dante
2001-12-31 13:51:10
|
Re: Re: Najbardziej użyteczna zdolno?ć
Po pierwsze: Logistyka. Nie wyobrazam sobie gry bez logistyki. Gra bez logistyki to dla mnie katorga, zwlaszcza ze komputer ( i co sprytniejszy gracz tez ) lubi zalewac moj teren slabiutkimi bohaterami, ktorych jedynym zadaniem jest przejmowanie kopalni, wlazenie do slabo strzezonych zamkow najlepiej 7mego dnia, itp. Taka gonitwa moze trwac bez konca, i bez rezultatu. Mozna wtedy gonic sie dalej albo podzielic armie na czesci, co w tej grze czesto bywa zgubne. Przykladowo sprytny gracz moze puscic swojego napakowanego bohatera jedna droga, a z drugiej strony wpuscic slabych w szkode na przejmowanie kopalni, zbieranie skarbow, moga probowac wleciec w zamek... Na artefakty nie mozna liczyc na dluzsza mete. Nie zawsze bedzie gdzies blisko odpowiedni artefakt. Na niektorych mapach, na Warmongers (bardzo fajna) na przyklad zeby daleko nie szukac, praktycznie nie ma zadnych. Artefakty w Artifact Merchants sa drogie, szczegolnie na poczatku. Czary typu Meteor Shover, Town Gate, Implosion sa rzeczywiscie bardzo dobre - ale maja swoje ciemne strony. Po pierwsze stawianie na magie to jedna wielka loteria - dostaniesz czar albo i nie. Po drugie, na poczatku surowce sa bardzo wazne, szczegolnie od Expert wzwyz (nizej niz Expert nie gram). Trzeba wiec oszczedzac na gildii, a czary dostanie sie potem. Tymczasem na poczatku chodzi o to zeby jak najszybciej obleciec wszystkie, szczegolnie niestrzezone skarby i kopalnie. Logistyke moge miec juz na poczatku. Po trzecie, trzeba miec jeszcze Wisdom, a ja czesto gram niemagicznymi bohaterami i lubie miec same bojowe zdolnosci. Na mapach gdzie gracze sa na poczatku rozdzieleni Magia Ziemii jest lepsza, ale takie mapy naleza do mniejszosci. Argument z Pathfinding do mnie nie trafia - w H3 notowania tej zdolnosci wyraznie spadly, statystycznie najczestszym terenem jest trawka, a trudnych terenow jest malo. Na wielu mapach wcale nie ma.
Pozostale zdolnosci (z wyjatkiem Tactics) sa uzaleznione w mniejszym lub wiekszym stopniu od przypadku.
Na drugim miejscu Magia Ziemii - tym razem krotko: Magia Ziemii to zbior prawie samych uzytecznych czarow, jest najbardziej wszechstronna, niezrownana w bitwie, najlepiej wypada ze wszystkich magii.
Chcialem jeszcze dodac ze gdy gram rycerzem czy barbarzynca to nie ma dla mnie wiekszej radosci niz znalezienie Orb Of Permanence. Dla przypomnienia - nikt nie moze rzucac czarow podczas bitwy. Po prostu cudo, czesto Graal mniej zdziala. W walce z dumnym czarodziejem nagle okazuje sie ze co najmniej polowa jego umiejetnosci jest bezuzyteczne.... :=)
|
milosz
2002-09-03 11:15:40
|
Re: Re: Najbardziej użyteczna zdolno?ć
a moja najużyteczniejsza to płatnerstwo
|
Sezerp
2001-09-18 01:13:36
|
Re: Najbardziej u¿yteczna zdolnoœ&ae
Oddałem głos na Earth Magic, (bez Town Portal jak bez ręki) ale w zasadzie moja opinia brzmi: to zależy. Tactics jest dobre, gdy mamy trudne bitwy - czyli na poziomie Impossible dosyć często - ale nie zawsze. Logistyka? - w trudnym terenie lepszy będzie Pathfinding. Dyplomacja - pamiętam jak w kampanii Dragon Slayer (AB) wybrałem tę cechę dla Drakona. Tyle, że w tej kampanii praktycznie wszystkie kreatury były ustawione jako "wrogie"; o poddawaniu głównego bohatera kampanii też nie mogło być mowy i dyplomacja była zupełnie nieprzydatna. Wniosek: w HoMM trudno jednoznacznie wskazać rzeczy, które są naj-. I to jest, proszę wycieczki, piękne!
|
Rastlin Arch
2001-09-18 12:51:54
|
Re: Najbardziej u¿yteczna zdolnoœ&ae
A ja najbardziej cenię FINANSE- jak znajdzie się bohater z tą umiejętnością. Następnie magia wody ( bo żiemia najczęściej ma wyłączone Town Portal który jest w złej magi!! Bug jak się patrzy!- tam jest narysowana fontanna ). I na trzecim Magia Ziemi. Logistykę biorę tylko wtedy gdy mam wybór między inna słabą umiejętnością np. m. Ognia i co najgorsze m. Powietrza. Taktyki to ja nigdy nie wybieram- bo i tak wszystko rozwalam jak leci. Możecie sobie wyobrazić Herosa bez mądrości?
Pozdr. Do Eliasa za pouczenie.
|
Sajmon
2001-09-18 22:31:51
|
Re: Najbardziej u¿yteczna zdolnoœ&ae
Wow to chyba jako jedyny wybierasz powiedział bym tak "dziwne" zdolności ja finansów w grze nie wybieram bo zazwyczaj tak szybko odsłaniam sobie mape, że posiadam kilka kopalni złota a co do magi wody to przydaje sie na expercie walcząc z Tower (Dispel) oraz przy klonowaniu inne czry magi wody nie są, aż tak wyjątkowe....
|
misza
2001-09-18 22:54:57
|
Re: Najbardziej u¿yteczna zdolnoœ&ae
No to Sajmonie grasz na bardzo ciekawych mapkach. Ja prawie zawsze mam klopoty z kasa i z mineralami, tak wiec jak mam mozliwosc kupienia odpowiedniego bohatera (pieniadze, surowce) nie waham sie ani chwili. Co do kopaln zlota to ciesze sie jak mam chociaz jedna.
|
E1ias
2001-09-19 00:19:20
|
Re: Najbardziej uzyteczna zdolnosc
Jesli chodzi o bohaterow pomocniczych, to oczywiscie prawie zawsze (moze poza mapami, na ktorych mamy nadmiar zasobow i bohaterow) warto wynajmowac bohaterow przynoszacych mineraly lub zloto (chociaz co do zlota, to bohaterow z estates trzeba jeszcze dodatkowo podszkalac, zeby zaczeli przynosic jakies dochody, a w pozniejszej fazie gry juz sie ich nie oplaca wynajmowac). Natomiast jesli chodzi o bohatera podstawowego to juz nie jest to oczywiste, bardziej moze sie oplacac wyszkolic bohatera z jakas inna specjalizacja, ale wszyscy bohaterowie majacy specjalnosc +350 zlota maja poza tym nienajgorsze zdolnosci startowe, wiec zwlaszcza na mapach ubogoch w zasoby (i na poziomie imposible, na nizszych nie ma to takiego znaczenia) moze to byc dobry wybor.
|
Don Ash
2001-09-19 06:34:56
|
Re: Najbardziej uzyteczna zdolnosc
Ja osobiscie nie lubie Estates, nigdy go nie używałem. Co do M. Powietrza to wcale nie jest ona taka zła. Łańcuch piorunów Haste i jeszcze kilka czarów, to całkiem spoko rozwiązania, zwłaszcza jesli ma się dosć szybkiego przeciwnika.
|
Ingham
2001-09-19 14:04:55
|
Re: Najbardziej uzyteczna zdolnosc
Magia Ziemi rulez! Ale zresztą ja lubie wszystkie magie mieć na ekspercie i wtedy na polu walki rządzę. Można wymyślać takie kombinacje, że nawet nie posiadając Shackles of War gość nie ma prawa ucieć. A swoją drogą logistyka w połączeniu z fly'em jest genialna
|
Sajmon
2001-09-19 20:51:19
|
Re: Najbardziej uzyteczna zdolnosc
Zgadzam sie tylko, że logistyke i fly'a mamy raczej na większych mapach by na S lub M zanim zbudujemy gildie magów lev. 5 to jużbyśmy wrogów pokonali (a więc odradzam czekać) A z własnego doświadczenia wiem, że mi osobiści najbardziej sie przydaje Magia Ziemi oraz Magia ... Ognia nie wiem czemu ale ostatnio spodobał mi sie czar Bersek nie wiem czemu ale mi sie bardzo przydaje....
Beh czy mógłbyś wykasować jeden ze wcześniejszych wpisów bo mi sie sklonowały z góry dzienki
|
Sajmon
2001-09-18 22:31:30
|
Re: Najbardziej u¿yteczna zdolnoœ&ae
Wow to chyba jako jedyny wybierasz powiedział bym tak "dziwne" zdolności ja finansów w grze nie wybieram bo zazwyczaj tak szybko odsłaniam sobie mape, że posiadam kilka kopalni złota a co do magi wody to przydaje sie na expercie walcząc z Tower (Dispel) oraz przy klonowaniu inne czry magi wody nie są, aż tak wyjątkowe....
|
Hollow Tigre
2001-09-18 00:27:39
|
Re: Najbardziej użyteczna zdolność
Głosowałem na logistykę, ale tak naprawdę to mój bohater bez logistyki obejść się może. Gorzej jest z magią ziemi- wtedy czuję się trochę jak bez ręki. Kiedy nie ma się logistyki to warto mieć magię powietrza i DDoor- wtedy nie zwraca się uwagi na szybkość... Natomiast jeśli chodzi o specjalność: to nie wiem czy wolę bardziej Dessę i Gunnar'a od Tazar'a i Mephali. To są, moim zdaniem, najbardziej użyteczni bohaterowie (plus Thorgrim).
|
lopez
2001-09-04 22:10:09
|
Re: Najbardziej użyteczna zdolność
Prawdę mówiąc to wahałem się między taktyką a magią ziemii ale wybrałem tą drugą. Na trzecim miejscu stawiałbym logistykę, a potem leadership. Dlaczego tak:
Magia ziemi na expercie daje najlepszy (moim zdaniem) czar na pierwszym poziomie - mass slow. Poza tym mass shield i mass ston skin. Do tego potężne czary ofensywne - implozja i meteor shower oraz resurection no i oczywiście town portal. Czasem przyda się jeszcze protection from air i anti-magic. Z takim zestawem można powalczyć.
Druga taktyka. Możliwość ustawienia wojsk przed walką to ogromny bonus. Można schować strzelców, można podejść pod przeciwnika i szybko rozegrać Blitz Krieg, można odsunąć się od szybkich jednostek przeciwnika albo wystawić samobójcę dokładnie w zasięgu najszybszej jednostki wroga (potem inne podchodzą same, zamiast czekać). Naprawdę możliwości jest wiele, a wiedzą o tym dokładnie ci, którym w starym turnieju zależy bo już po pierwszej walce dostać taktykę.
Trzecia logistyka. Jest również b. ważna. Pozwala szybciej się poruszać, a więc szybciej rozwijać i szybciej podbić mapę. Ale nie mając jej można sobie pomóc inaczej (w przeciwieństwie do poprzednich umiejętności). Są artefakty (buty i rękawice szybkości), są czary podróżne, w końcu można stosować łańcuszki lub unikać zaciągania wolnych jednostek.
Leadershipa nie będę uzasadniał, bo do czego służy - każdy wie. Na końcu dałem dyplomację, bo jej po prostu nie lubię. Dla mnie jest to umiejętność, która tylko zajmuje miejsce. Owszem czasem uda się, że ktoś silny i przydatny przyłączy się do nas, ale przeważnie jest inaczej. W dodatku trzeba mieć sporo kasy co na początku gry (kiedy dużo stworzeń stoi na mapie) i na poziomie impossible jest rzadko spotykane. Do tego przyłączające się jednostki innych miast psują morale, wolne - spowalniają bohatera, a miejsca na nie też z reguły brakuje i trzeba podążać z tyłu drugim bohaterem, który odbiera wojsko - tylko po co? Ja wolę zabić taką jednostkę co chce się przyłączyć i zdobyć trochę pktów doświadczenia, niż wydawać cenną kasę, psuć morale i spowalniać swój ruch. No ale są oczywiście wyjątki.
|
Blazifigus
2001-09-04 14:14:49
|
Re: Najbardziej użyteczna zdolność
Dla mnie numerem jeden jest Logistyka. Bez niej jak wiadomo bohater porusza się bardzo wolno co w konsekwencji uniemożliwia mu szybki rozwój i opanowanie większej niż przeciwnik powierzchni mapy.
Dyplomacja - też jest dobra(to każdy wie), ale do kompletu często trzeba mieć dużo kasy. Poza tym, mapa na której gramy musi charakteryzować się dużą ilością potworów(i to tych wyższych poziomów). A do tego najlepiej jest kiedy mamy jeszcze "wizję" - bo bez niej ciężko przewidzieć jak zachowa się wróg.
|
misza
2001-09-04 16:42:41
|
Re: Najbardziej użyteczna zdolność
Sie wie, ze logistyka. Niebede ukrywal, ze wybor byl ciezki. Znow sporo zalezy od mapki. Jezeli wiekszosc stworow jest ustawiona na nie przylaczanie sie do bohatera, no to po co dyplomacja. Nastepnie brak czaru Town Portal zmiejsza znaczenie magi ziemi, ale ta zdolnosc ustawilbym zaraz po logistyce.
|