Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2
Author
Comment
Behemoth the Barbarian
2001-03-07 15:53:03


NOWY TURNIEJ
Uważam za dobry pomysł jOjO, żeby gracze uczestniczyli w układaniu reguł nowego turnieju. Wszystkie Wasze uwagi wysyłajcie więc pod tym tematem.
lopez
2001-03-21 23:10:34


Re: NOWY TURNIEJ
Z tego wniosek, że trzeaba jednak zabrać silne czary rażące bezpośrednio tj. implozja, armageddon, chain lightning itp. albo (za czym jestem bardziej) tak zmnienić artefakty aby radykalnie obniżyć spell power, zwłaszcza w dalszych walkach.
jOjO dwarf
2001-03-22 02:59:07


Re: NOWY TURNIEJ

ßTesty ruszyły


a zatem proszę wszystkie sprawy związane z Nowym Turniejem odnotowywać w wątkach ß

ten wątek zamykam, dziękując za cenne i wnikliwe uwagi
wwalker
2001-03-22 02:53:54


Lopez i Guinea...
Przekazuję prośbę jOjO, który dzisiaj nie może się dostać do forum:

Przenieście się z uwagami o beta-mapce do wątku jej poswięconego - ten wątek zostanie zamknięty (chyba dzisiaj)

Przy okazji pozdrawiam :)

Guinea
2001-03-21 22:26:52


Słusznie się obawiałem.
Grając w beta mapę Towerem zabijałem 5smoków jedną Implozją, a w walce bonusowej z Gelu, który połączył wszystkich Sharpshooterów w 1 oddział, raz użyłem Impozji i wszyscy byli martwi.
lopez
2001-03-21 00:46:45


Analiza
Zestawiłem sobie właśnie poziomy naszego hero po każdej walce i wyszło mi, że w pierwszych trzech walkach będzie się walczyć z przeciwnikiem równym sobie (wg poziomów), natomiast w czwartej tylko przeciw RAM i CON będziemy mieli poziom 12 (tak jak przeciwnik), natomiast w pozostałych przypadkach - poziom 11.
Teraz artefakty. Wydaje mi się, że trochę za dużo pomocy.
W kolejnych walkach (nie uwzględniając skilli podst., które zależą od rasy) będzie to:
1. 0/0/0/3 vs 1/1/1/1
2. 1/1/1/4 vs 2/2/2/2
3. 3/3/3/6 vs 3/3/3/3
4. 6/6/6/9 vs 4/4/4/4
5. 10/10/10/13 vs ?/?/?/?
Wnioski:
Uwzględniająć poziom skilla knowledge (max. 3, 5, 6 i 7 przed kolejnymi walkami) będziemy dysponować max. odpowiednio: 60, 90, 120 i 160 pktami many. Czy to trochę nie za dużo, czy nie stworzymy w ten sposób super maga, który będzie tylko rzucał implozję ze skutkiem 1275 dm. (13 x 75 + 300) w 4 walce (czego obawiał sie Guinea)? Nie wiem czy będziemy mogli zachowywać zdobyte Orby, ale jeśli tak moc implozji w 4 walce wzrośnie do 1912 dm. Tego nie przetrwa żadna jednostka wroga. Dwie, czy trzy implozje i jest po sprawie!
A co by było dopiero w walce bonusowej - 2362 dm., dobrze że niektóre smoki są odporne na czary.
Czy nie lepiej będzie jeśli przeciwnikom damy słabsze artefakty, a zwiększymy ich współczynniki tak, żeby nasz power nie przekraczał na koniec np. 10, a knowledge - 13?
Guinea
2001-03-12 22:27:22


A co z Confluxem?
Zauważyłeś już, że jeśli dostarczysz tyle jednostek co przyrost z xxx tygodni to Feniksów będzie 2 razy więcej od reszty jednostek 7lev. Nie jestem pewien ale to mogło by uczynić Conflux najsilniejszym zamkiem!
E1ias
2001-03-13 00:11:36


Re: A co z Confluxem?
Feniksow rodzi sie wiecej, dlatego ze sa slabsze w porownaniu z innymi jednostkami siodmego poziomu. Postaw chocby naprzeciwko siebie feniksy i smoki i mimo przewagi liczebnej feniksy maja male szanse (oczywiscie nie liczac smokow z Necro, ale miasto nekromantow ma za to znakomite jednostki nizszych poziomow). Zreszta samymi jednostkami 7-go poziomu sie nie wygrywa, a nawet zdolnosc wskrzeszania sie feniksow nie jest tak istotna (przy tej ich ilosci wskrzesza sie chyba tylko 2 feniksy).
E1ias
2001-03-13 00:19:55


Co do balansu
to jest on znacznie blizszy idealu niz w turnieju might. Pewnie ze na kazdym z poziomow jakies miasto ma wiecej jednostek niz inne. ale w sumie istotne jest porownanie calosci.
I wreszcie wieksze znaczenie beda mialy jednostki wysokiego poziomu i mozna je bedzie mozna uzywac rowniez do ataku na jednostki nizszych poziomow.
Do ilosci nie wliczalbym jednostek z chwili wybudowania, to zaburza jednak troche proporcje. Jesli ilosc jednostek wyjdzie za mala mozna przeciez wziac ilosc po 5 albo szesciu tygodniach.
jOjO dwarf
2001-03-13 02:33:48


Re: Co do balansu
co do balansu z might - to był pierwszy Turniej (sam ponoszę kosekwencje wszelkich jego słabizn)
teraz dzięki WAM, będzie się to może nadal kojarzyć z moją osobą, ale WASZE jakże cenne uwagi podniosą go na, mam nadzieję, SZCZYTY wśród naszej braci!
:)

Spodobał mi się pomysł z tym urobkiem z pewnego czasu!
natomiast nie podoba mi się usuwanie jednostek "startowych", to znowu jest grzebanie w zasadach (wyjątki od wyjątków)

ale oczywiście nadal zbieram opinie

ale oczywiście jeszcze przed nami ßtesty

howgh
jOjO dwarf
2001-03-14 15:28:04


Założenia
Założenia, jakie przyjąłem przygotowując projekt Turnieju Might&Magic; (uzupełnione o rozważania i dygresje uzasadniające tok myślenia)

1. hero walczy cztery razy, bo tyle jest szkół magii

2. za każdym razem komp, jest podobnego poziomu:
enemy #1. 0001 pkt exp -> 1 lvl
enemy #2. 5000 pkt exp -> 5 lvl
enemy #3. 11000 pkt exp -> 8 lvl
enemy #2. 22000 pkt exp -> 12 lvl

ALE posiada tylko wiedzę jednej szkoły magii (Tome of ...). A TAKŻE odpowiedni Orb of... dla wzmocnienia efektu ;)
WYKLUCZONY będzie czar Fly (być może inne podróżne)

3. hero także posiada tę wiedzę!!! (Tome of...).

4. aby nie tworzyć miliona ;) map (rozwijających WSZYSTKIE możliwe kombinacje WEFA etc (Water/Earth/Fire/Air) zamyśliłem sobie MOŻLIWOŚĆ wyboru przeciwnika na każdym z czterech kroków (no poza ostatnim, który musi być tym brakującym do kompletu). W ten sposób GRACZ wybiera sobie ścieżkę, którą walczy, tzn. z jaką magią rozpoczyna, a jaką sobie dobiera!!!
NIE WIEM czy jest to możliwe (ograniczenie ilości dostępnych na mapie herosów do zaledwie 64 ;(), ale gdyby się udało, to GRACZ miałby na starcie 9 herosów, i do wyboru KIM i w JAKI SPOSÓB osiągnie cel

5. zasad z pktu 4. strzegą obecne dopiero od AB "wieże wymiany" coś za Tom of...

6. hero ma armię (zgodnie z ustaleniami z Forum ;) ) w wielkości 4-tygodniowego "urobku" + startowe ilości kreatur

7. kompowi przeciwnicy 1/2 tego co wyżej. WSZYSTKO tylko upgradeowane!

8. Teren BĘDZIE sprzyjający dla armii kompa (chodzi o nastrój i klimat mapek), ALE
zrównoważony artefaktem u hero GRACZA (może być? ;) )

9. skille hero będą ŚCIŚLE zdefiniowane!!! na poziomie basic. NA PEWNO będą 4 szkoły magii + WISDOM, pozostałe trzy są jeszcze dyskutowane, ale NA PEWNO znaczący wpływ na ich wybór będą mieć predyspozycje przypisane do danej rasy

10. IDENTYCZNE skille będą mieć kompowi przeciwnicy, ALE kolejni (mając wyższy poziom level) MUSZĄ mieć predefiniowane wyższe poziomy tychże skillów. Efekt ten zamierzam uzyskać korzystając z predyspozycji przypisanych do danej rasy

11. MACHINY będą obecne na zasadzie dowolności, tzn. hero startując, może odwiedzić warsztacik i zanabyć drogą kupna-sprzedaży to co mu pasuje

12. MANA (patrz odpowiedni sondaż w Akademii) może być zwiększona przez jakiś artefakcik
(jeśli zajdzie taka potrzeba to u kompa, raczej drogą modyfikacji Knowledge'u), dostępne będą studzienki i być może gildie magii I poziomu w mieście herosa.

13. Artefakty startowe będą WYKLUCZONE

14. rozważam sprawę dodatkowej, piątej walki! NIEOBOWIĄZKOWEJ, tzn GRACZ mógłby prać tego piątego, jeśli ma ochotę i zdobyć w ten sposób extra punkty, a mógłby odpuścić i uzyskać standardowe punkty. planuję wystawić Draco, Gelu i Mutare. Każdy z odpowiednim zestawem skillów, KOMPLETEM xiąg magii, odpowiednim poziomem oraz nie za dużą, specyficzną armią. Wiadomo Draco - Enchantersi, Gelu - Sharpshootersi, Mutare - smoczki te cztery z AB + gold, black i ghost. naprawdę w rozsądnej ilości!!!

GORĄCO zachęcam do udziału w sondażach związanych z niektórymi z powyższych założeń ;)

howgh
jOjO dwarf
2001-03-15 01:57:15


Re: Założenia
Czy nikt nie zechce tego elaboratu skomentować?


a tak się starałem...
E1ias
2001-03-15 02:50:38


No to ja zechce
ad 1. Faktycznie sa tylko cztery.
ad 2. Jesli zaczynamy od poziomu 1-go, to zwlaszcza w pierwszej walce magia bedzie malo istotna, z uwagi na niska ilosc many - mozna bedzie rzucic jeden czy dwa czary i mana sie skonczy. Moze dac na poczatek od razu chociaz po 100 many, bo inaczej bedzie to wlasciwie walka might, a nie magic.
Ciekawe w jaki sposob wykluczysz Fly i Dimension Door? Bo posiadajac tom air magic mamy zawsze dostep do tych czarow?
ad 3. Czy hero posiada tylko te wiedze? Czy rowniez magie innych szkol. Bo walka magia tego samego typu nie jest nazbyt ciekawa.
ad 4. poczekamy, zobaczymy te mapki.
ad 5. Za tom posiadany przez bohatera czy zdobyty na wrodu? Jesli to drugie, to potrzebne beda jeszcze kajdany wojny, zeby nie pouciekali.
ad 6 i 7. Juz pisalem, ze to nieparzyste. Jesli brac ilosci takie, jak byly w turnieju might (10 jednostek 7 poziomu, 20 -6), to byloby to 5 tygodni bez poczatkowych jednostek.
8. Czyli szybkosc jednostek bedzie wieksza niz normalnie, to utrudni troche rzucanie czarow, zwlaszcza jesli przecinik ma najszybsze jednostki.
9. Jesli uzywamy tylko tomow, a nie uczymy sie w gildiach, to wisdom jest niepotrzebny! Zamias6t niego lepiej dac od razu inteligence, zeby zwiekszyc znaczenie magii w walkach.
10. Identyczne dla raz czy dla wszystkich bohaterow na mapie?

jOjO dwarf
2001-03-15 03:19:42


Re: No to ja zechce
thx 4 reaction ;)

ad 1. ;)

ad 2. dlatego jest sondaż w tej sprawie!
[fly...] well, byłem przekonany, że wyłączając te czary w edytorze, wykluczam je ze scenariusza, ale sprawdzę...[i masz rację NIE DA się wykluczyć jakiegoś czaru ze scenariusza]

ad 3. akumuluje mu się ta wiedza, po każdej walce ma kolejny tom

ad 5. nie będzie kajdan, bo nie trza

ad 6 i 7. nadal czepialski ;)

ad 8. well, ale ten klimat! jak walczyć przeciwko np infernautom ;) na trawce?

9. well, znów sprawdze! do sich por, byłem święcie przekonany, że wisdom pozwala UŻYWAĆ czarów wyższych poziomów

10. Identyczne dla ras!

thx 4 all
jOjO dwarf
2001-03-18 08:00:04


Latest news
Wszystko wskazuje na to, że Nowy Turniej będzie zrealizowany w

Shadow of Death



wynika to z tego, że tylko ten edytor map pozwala na, w zasadzie, pełną kontrolę nad możliwościami (parametrami) herosów!

Ponieważ od jakiegoś czasu w Polsce dostępne są wszystkie wersje HoMM3, nie sądzę, aby mogło to stanowić, jakąś znaczącą przeszkodę!
E1ias
2001-03-11 02:46:01


Re: NOWY TURNIEJ
Ad 2. Walki nieupgr. <> niuepgr. tez bym zostawil, w koncu w grze tez nie od poczatku gra sie jednostkami ulepszonymi, takimi tez trzeba umiec walczyc.
Ad 4. Tyle ze nie kazdy zestaw skillow jest dobry dla wszystkich miast, zawsze jakies bedzie poszkodowane. Chocby dla necromantow Leadership jest zupelnie zbedny, za to przydatne jest od poczatku Necromancy - jest to jedna z istotnych cech dla nich, przy jej braku straty po pierwszej bitwie sa wieksze (bo nie dostaja zadnych szkieletow, jak to jest zwykle dla typowego nekromanty od poczatku). Poza tym dlaczego nie ma na liscie szkol magii? Bohater wysokiego poziomu uzywajacy magii, a bez specjalizacji w zadnej szkole jest jakby troche uposledzony. Nie ma mozliwosci dostania naturalnych dla danego miasta spacjalnosci. Zeby magia nie miala decydujacego znaczenia mozna przeciez ograniczyc zakres dostepnych bohaterow tylko do klasy might (nie wiem czy na mapkach dla RoE tak mozna, dla Ab i SoS juz tak).
Ad 5. Machiny przy takich duzych armiach, jakie sa w turnieju faktycznie mialyby male zastosowanie,
moze namiot medyka dla wyleczenia pojedynczych jednostek wysokiego poziomu, na pewno nie balista,
a bitwy trwaja zwykle zbyt krotko, zeby zaczelo brakowac strzal.
Ad 6. Studzienki dzialaja zawsze, co tydzien dzialaja magiczne strumienie, ktore zwiekszaja ilosc many dwukrotnie.
Ad 7. Mialoby to sens, jesli rowniez bohaterowie mieliby specjalizacje w szkolach magii wlasciwych dla swoich miast (ale to nie jest takie oczywiste, ktore to sa), moze wiec dac do wyboru na poczatku jedna z czterech ksiag magii - dac 4 questy na arterakt, ktory bedzie tylko jeden)



jOjO dwarf
2001-03-12 02:23:06


Re: NOWY TURNIEJ
ad 2. ale to wydłuża zabawę! (w sumie było już w Turnieju Might). Oczywiście sprawa jest do rozważenia, może po ßtestach się samo wyjaśni?
ad 4. niepokił mnie brak reakcji na propozycje skillów predefinowanych, a tu proszę! okazuje się, że nie wszyscy je czytali!
wszak dla Necromanty nie proponowałem Leadership!!!
poczytajcie wyżej i wtedy chętnie podejmę stosowna dyskusję

a co do umiejętności magicznych, to OF KOZ! po to proponuję po 4, gdyż zakładam że magiczne BĘDĄ z definicji Turnieju Magic!!!
Bohaterowie będą raczej zdecydowanie klasy Magic (might już mieli swoją szansę ;) )
ad 6. widać już dawno nie grałem (o jak ja bym chciał mieć więcej czasu na rozrywkę!!!)

ad 7. p. ad 4.

howgh
E1ias
2001-03-11 02:59:00


A jeszcze co machin
to chociaz same w sobie maja male znaczenie, ale czasem sa uwazane przez komputerowego przeciwnika jako wazny obiekt do zniszczenia i wtedy zyskuje sie na tym, ze zadna nasza jednostka (nie liczac machin) nie odniosla strat, a przeciwnik stracil tylko ruch ;)
jOjO dwarf
2001-03-12 00:45:57


Re: A jeszcze co machin
dlatego pewnie w tych noclegowniach zostawie kuźnie, niech każdy decyduje sam za siebie ;)

howgh
Guinea
2001-03-09 20:47:16


Co do twoich zastrzeżeń...
1.Pewnie że szkoda Confluxa, ale w przypadku jednej mapy powinna być ona pod RoE, nie?
2."oryginalne" mapy z h3trio na których się wzorował Turniej są niesamowicie zbalansowane dla 5 przeciwników, tak więc dla 7 to chyba też możliwe.
3.Po prostu-ograniczenie w ilości bohaterów na mapie.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous