Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2
Author
Comment
jOjO dwarf
2001-04-23 17:10:56


NT ß3.1 wersja ostateczna?
czyli, co teraz, po tych zmianach:

ZMIANY:

dołożone oczko ;)
dzików jest Legion i mają ostrzegawczego eventa
studzienek dołożyłem, a źródełka wywaliłem
Mutare ma 4x2 smoczki
opis mapy i eventy czasowe nieco poprawione
hero STR podmieniony zgodnie z życzeniem Beha

OBNIŻONA ilość jednostek hero do poziomu: start + 5 WEEKS + 1 ;))) lvl 1
Ingham
2001-05-11 11:16:41


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Nie wiem, pewno to juz bylo wczesniej mowione, ale ja bym po czterech walkach dal np: jakas Rib Cage (+2 power), zeby mozna bylo jedna impolzja chodziaz jednego azurowego smoczka zdmuchnac.
Wydaje mi sie, ze wczesniej ksiazki dostawalo sie za bramkami. Dlaczego teraz tak nie jest? Moge sobie wziac Ksiege Wody a isc walczyc z Mistrzem Powietrza.
I trzecia rzecz: po dziesieciu miesiacach zebralem okolo 5 tys. chlopow i wtedy nawet smoczki bryzgaly. jOjO: chyba musisz troche przmeblowac mapke, zeby przy uzyciu fly'a nie mozna bylo przeleciec do chata do rekrutacji chlopow. To narazi tyle. Ide zakuwac na ustny polak. Narka
lopez
2001-05-13 21:54:00


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Z tymi chłopami to rzeczywiście przesada. Trzeba albo usunąć je albo dodać limit czasu do zasad gry (np. 10 dni).
Co do rib cage to nie popieram. Albo jesteś dobry, została ci spora armia i sam rozwalasz smoki, albo do widzenia. W końcu to są EXTRAherosi.
Co do ksiąg magii to ma to być w regulaminie. Ale wydaje mi się, że łatwiej dla arbitra byłoby sprawdzać savy gdyby księgi były za bramkami. Ale to już jego sprawa.

Do eliasa: A jak sprawdzić na savie, że ktoś nie latał?
E1ias
2001-05-13 22:45:05


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
> A jak sprawdzić na savie, że kto¶ nie latał?

Nie da sie. Ale jesli sobie ktos lata w celach rekreacyjnych, to nic nie szkodzi. Jesli jednak wykorzysta latanie do obejscia regul, to zwykle da sie to zobaczyc w sejwie - bedzie mial niewlasciwe ksiegi czarow, za duzo armii, odslonietego graila, zabitego giermka, itp.

10 dni moze byc zbyt malo - nadal czasem trzeba sie cofac (upgrade jednostek) albo dlugo lazic do kolejnych bitew (extra herosi), a czesto nie mozna robic wiecej bitw w jednym dniu (bo sie studzienki wyladowuja). Ustalilbym zasade, ze miedzy kolejnymi bitwami w sejwie nie moze byc wiecej niz 3 dni przerwy. To chyba wystarczy.
jOjO dwarf
2001-05-24 15:31:02


wrócieem
króciutko:

po zamieszaniu w sprawach pozaherosowych JESTEM znów

Forum wreszcie jakoś się ładuje (prawie tydzień prób BEZSKUTECZNYCH)

Kalkulator i Regulamin fkrutce do Was dotrze i będzie można zaczynać!!!
E1ias
2001-05-24 22:58:20


Re: wrócieem
> Kalkulator i Regulamin fkrutce do Was dotrze i będzie można zaczynać!!!

To mam propozycje do do kalkulatora w kwestii dodatkowych herosow do pokonania. Jesli za pokonanie 4 pierwszych z zerowymi stratami (niemozliwe bez oszukiwania, ale gormy limit) byloby 100 procent / punktow, to za kazdego dodatkowego dalbym po 10 punktow ekstra (juz bez uwzgledniania ilosci armii po tych walkach), a za pokonanie wszystkich 4 jeszcze dadatkowe 10 czyli teoretycznie maksymalnie 150 punktow. I w klasyfikacji mozna by wtedy podawac wyniki w postaci NN+XX, gdzie NN - wynik po 4 walkach, a XX - premia za pokonanie dodatkowych herosow.
jOjO dwarf
2001-06-27 09:14:31


KONIEC ßtestow
i za pare dni, za dni pare

NT

dzieki wszystkim, ktorzy sie w to zaangazowali

nie wyszlo, tak jak chcialem (start w kwietniu!), ale jak to mowia, nie ma przypadkow, sa tylko znaki!!!

DZIEKUJE raz jeszcze!
lopez
2001-05-24 21:51:01


Re: wrócieem
U mnie też nieźle hasa...
Ciekawe czyja to zasługa?
E1ias
2001-05-13 21:35:50


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Czy ty sie aby nie nazywasz Kosciuszko? Czekac 10 miesiecy, zeby zebrac duza ilosc chlopstwa ... to nie jest wlasciwa metoda do uzyskania slawy i tytulow. Moze by po protsu dopisac do regulaminu, ze po mapie nie wolno latac anid dimensiondoorowac, to ominie sie takie dziwactwa.
Jeszcze jest mozliwosc, ze jak ktos jest cierpliwy i poczeka az na mapie pojawia sie jakies stworzenia, to moze z nich rowniez zebrac jakas armie, jesli sie do niego przylacza. I to beda raczej silniejsze stworzenia od chlopstwa.
A zaleznie od tego jaka armia sie gra, po skonczeniu 4 bitw mozna miec sporo poweru (np. taki Warlock ma ich zwykle sporo), jak brakuje to zamiast sie rzucac na smoki najpierw mozna zniszczyc 3 pozostalych przeciwnikow.
lopez
2001-05-09 04:42:26


Co do save'ów
To, że mają być savy zostało już chyba przegłosowane.
Zawsze można je pogrupować rasami i wtedy będzie 1,5MB/9 czyli po jakieś 170 kB.
Start ze savu ma tę zaletę, że daje wszystkim graczom takie same szanse.
Ale jeśli po jakimś czasie okaże się, że tych kilku mapek nie można przejść ze savu, to po kilku wnioskach można pozwolić na przechodzenie konkretnych mapek bez savu.
Takie jest moje zdanie.
E1ias
2001-05-11 02:25:35


Re: Co do save'ów
Nadal wolabym mapki, ale jak beda savy to nie bede bojkotowal turnieju ;)

Czekam jeszcze na kolejna wersje z poprawionymi bohaterami przeciwnikow i potem jeszcze tylko kalkulator (tu wedlu mnie powinien byc prostszy niz poprzednio, bo mozna wlasciwie nie brac pod uwage ilosc hp armii przeciwnika - bo roznice sa niewielkie i powinny to byc armie rownowazne, roznice w hp sa rownowazone cechami stworzen, tak samo mozna nie uwzgledniac podzial na jednostki ulepszone i nie, bo nieulepszone moga byc co najwyzej w 2 armiach po bitwach, czyli tylko obliczyc ilosc hp na koncu i stosunek tego do poczatkowej wielkosci) i regulamin.
Do regulaminu zas dolozylbym m.in. takie rzeczy:
Nie wolno (a mozna to zrobic na mapce):
* uzywac innych bohaterow poza giermkiem i jednym wyjetym z wiezienia
* uzywac pozostalych stworzen, ktore stoja przed wiezieniami, oprocz jednego, przed wiezieniem, z ktorego wyciagnelismy bohatera
* brac ksiegi czarow z innego huta, niz tego, ktory przynalezy do sciezki magii, ktora podazamy
* omijac bohaterow (np czarem fly) aby zdobyc wczesniej wiecej ksiag czarow

Co z uzywaniem giermka jako kamikadze? Pozwolic na takie cos?

I koniecznie dolaczyc do tego uaktualniony plik ze skillami przeciwnikow, my to wiemy, ale inni gracze nie, a to istotna taktycznie informacja. Bo z save sie tych informacji nie wyciagnie.


lopez
2001-05-08 21:33:00


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Ja mimo wszystko też jestem za pozostawieniem obecnych wielkości jednostek. Jeśli nawet jedna czy dwie mapki pozostaną długo nienaruszone to nawet lepiej. Ale i tak myślę, że przy odrobinie szczęścia (bo przecież w tym turnieju ma ono duże znaczenie) tacy spece jak np. Gutek przejdą te mapki przy dobrym doborze skilli (te z kolei zależą od rozesłanych przez jOjO savów).
Inna sprawa to to, że akurat w najtrudniejszej mapce zdarzył się przeciwnik ze specjalnością archery. Proponuję żeby jOjO w swoich save'ach sprawdził czy ta sytuacja nie zdarza się w tych kilku mapach i ew. zrobił nowe savy.
E1ias
2001-05-09 03:03:20


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
> Inna sprawa to to, że akurat w najtrudniejszej mapce zdarzył się przeciwnik ze specjalno¶cią archery. Proponuję
> żeby jOjO w swoich save'ach sprawdził czy ta sytuacja nie zdarza się w tych kilku mapach i ew. zrobił nowe savy.

Wlasnie miedzy innymi dlatego ja bym wolal pozostanie przy mapkach zamiast sejwow (wielkosc tez ma znaczenie, co innego 400kB mapek, a co innego 1.5MB sejwow). Jesli bohaterowie kompasa wybierani losowo z calej puli to nie da sie nigdy tak zrobic sejwu, zeby sie nadawal do przejscia dowolna sciezka magii. Zawsze na niektorych z nich trafia trudniejsi przeciwnicy, na innych latwiejsi. A nie ma idealnej sciezki magii dla kazdej pary przeciwnikow, wiec trzebaby by sprawdzac wszystkich kompherosow. Moze byc glownie problem z tymi najtrudniejszymi potyczkami, kiedy sie wlasnie w sejwie trafi jako 3 lub 4 (pierwsi dwaj przciwnicy sa na niskich poziomach, wiec wiele specjalnosci ma tam male znaczenie) heros z jakas silna spacjalnoscia, a jeszcze marny zestaw skilli do rozwiniecia, to sie moze okazac faktycznie nie do przejscia, mimo ze gdyby byl tam inny bohater byloby to mozliwe.

lopez
2001-04-30 01:07:42


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Elias
Spróbuj zamienić u Necro. archery na tactics w edytorze.
Może wtedy dasz radę.
Necro miał mieć tactics ale kiedyś uznaliśmy, że może być przez to za silny ;)
E1ias
2001-05-03 10:50:25


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Necro ze strategia bylby zbyt silny gdyby nie magia, a tak poniewaz ma slabsza armie i jeszcze nie dostanie nigdy premii za morale jak przeciwnicy, to bez strategii moze nie dac rady, archery niewiele daje, bo ma tylko jeden oddzial strzelajacy, ktory szybko zwykle zostaje zniszczony. Po zmianie z powrotem na strategie dalo sie pokonac Tower nawet bez wiekszych problemow, z Castle i Conflux nie ma tak lekko, tu raczej nie ma szans na przejscie tego za pierwszym razem bez powtarzania kolejnych bitew, ale sa przynajmniej jakies szanse.
jOjO dwarf
2001-05-03 10:57:49


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
czyli rozumiem, że Tactics powinien wejść na stałe do skilli Necro?

(także tych kompohero!!!)
E1ias
2001-05-04 04:29:58


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Wedlug mnie tak. Kompheros i tak nie zrobi z tego az takiego uzytku, by nie dalo sie z nim wygrac, a jesli my gramy bez taktyki, to zawsze jestesmy w plecy z pierwszym uderzeniem, jesli przeciwnik zaczyna (a czesto zaczyna, widmowe smoczki nie sa nadzwyczajne), nie ma mozliwosci skierowania tego ataku na wybrany przez nasz cel (czyli jakies szkielety). Grajac z taktyka zamiast archery udalo mi sie rowniez pokonac Castle, a bez tego ledwo przechodzilem trzecia bitwe z takimi stratami, ze nie bylo szans dalej. Ale z dzikami jednak sobie nie poradzilem. Wiwat trzoda chlewna ;)
jOjO dwarf
2001-05-04 11:49:33


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
oki!

zatem wersja 3.2 dotyczyć będzie TYLKO Necro!

Panowie! proszę o ostateczne recenzje! chciałbym, żeby to JUŻ fkrutce ruszyło ;)))

czwórka nadchodzi ;)))
E1ias
2001-05-07 10:55:00


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Przejrzalem na wszystkich mapkach przejscia i ksiegi czarow w hutach.
Juz nie ma bledow, chyba ze cos przegapilem. Znalazlem jeden blad:
w Conflux i Rampart na sciezce water, air dojscie do kolejnego fire jest zablokowane skalami.
I moze jeszcze drobiazgi: w Necro wyrzucilbym z miasta cover of darkness, sam grail wystarczy, artefakty przeznaczone do wymiany za ksiegi i przejscia wstawilbym od razu do backpacku.

Poza tym jesli chodzi o mnie, to mozna sie juz zabrac za regulamin
i zaczynac.
Co prawda warto by bylo sprawdzic jeszcze pare najtrudniejszych kombinacji miast, czy sa do przejscia, ale wlasnie te kombinacje sie sprawdza dlugo, bo trzeba powtarzac, wiec moze nie warto marnowac czasu. Na pewno da sie teraz wygrac slabszymi: Strongholdem i Necro, a jesli okaze sie ze jakas kombinacja miast bedzie nie do wygrania, to raczej beda to co najwyzej pojedyncze pary, ktore bedzie mozna jakos specjalnie potraktowac (patrz propozycje rozwiazan pojedynkow nie do przejscia, ktore byly do aktualnego turnieju).
jOjO dwarf
2001-05-07 14:14:57


Re: NT ß3.1 wersja ostateczna?
Big thx Eliasu!

a czy Lopez coś jeszcze zauważył???

wersja 3.2
- poprawki Eliasa ;)
- Necro zamiana skillu! Tactics zamiast Archery
- może coś jeszcze???

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous