Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2001-07-28 11:34:12
|
NT - problem? WAŻNY!
Jeszcze nie było oficjalnego startu, a już spływają sejwy!!!
i niby fajnie, ale...
straty (zwłaszcza wśród najbardziej wartościowych jednostek poziomów 5, 6, 7) są minimalne!!! a to może oznaczać, że różnice na najwyższym poziomie będą niemalże o włos!!!
propozycję podaję pod rozwagę i proszę o uzasadnione głosy!
* zmniejszyć o tydzień ;) armię Herosa (trochę pracochłonne, ale do zniesienia!) * walki extra uznać za obowiązkowe, może nie wszystkie, może samo oblężenie, albo jakoś tak... (proste, bo wymaga tylko poprawki w Regulaminie) * ... - na to się nie piszę, bo to strasnie pracochłonne ;( * inne (ale jakie?)
|
Colon
2001-08-29 10:12:48
|
Re: NT - problem? WAŻNY!
Wgralem mapke U vs. Necropolis z NT i musze powiedziec, ze swietnie wyglada graficznie i dobrze przemyslana. Kawal dobrej roboty, jOjO i spolka !!! Co do wynikow, to rozegralem tylko jedna bitwe (Tow vs Nec), ale znowu tak gladko jak po masle nie jest. Komp moze rzucic czar jako pierwszy, a earth magic na podstawowym poziomie nie zalatwia mi sprawy wskrzeszania (zreszta rozegralem tez druga bitwe na quick combat i dalej nie moge ruszyc z earth). Zapodzialem gdzies kalkulator, zreszta nie wiem, jaka wersja jest ostatnio w modzie , ale po pierwszej bitwie stracilem 3 skorpeny, 3 dziny, 6 magow i 6 golemow (giermkowi zostawilem wszystkie gremliny i gargulce - przezwyczajenie z ST - a teraz nie wiem, czy mi sie to oplacilo). Jeszcze co do sciezki wyboru skilli - nie moglem jej zmienic, bo u mnie po restarcie znika giermek, wiec nie moge ruszyc z gra...
BTW: A czyja twarz mi przydzielono?
|
lopez
2001-09-02 23:25:04
|
Re: NT - problem? WAŻNY!
O ile mi wiadomo (jeśli nic się nie zmieniło) to ścieżki wyboru skilli nie da się zmienić, bo w nowym turnieju gramy z savów (a nie z mapek jak w starym). Zatem restartowanie jest zabronione (i nie będzie również problemów ze znikaniem giermka i podobnych - u mnie znika co innego).
|
jOjO dwarf
2001-11-16 14:38:11
|
Re: NT - problem? WAŻNY!
dziękuję za uwagi!
w związku z koniecznością daleko idących zmian (zwłaszcza w obsłudze NT) zamykam ten wątek
|
OlenkasLover
2001-08-04 05:13:42
|
Tomy Żywiołow Magii
Szczęść Boże Wszystkim Braciom Jaskiniowcom ! Do napisania tego postu skłoniła mnie sytuacja, z jaką mam do czynienia zaczynając właśnie grać jednego ze scenariuszy do NT. Na poczatku scenariusza jest wszystko jasne bo nalezy wybrać jedną z bramek, po przekroczeniu której dostaje się Tom z odpowiednią Magią, lecz już na drugim rozstaju dróg stajemy przed wyborem nie tylko bramki ale także do pozostałych tomów z żywiołami, do których mamy swobodny dostęp. Ja grałem do tej pory tak, że np. brałem Tom of Water Magic i szedłem do bramki, za którą stał Heros z Tom of Air Magic. I gdyby nie to, że w porę dostałem regulamin i upewniłem się co do tego u samego Hetmana jOjO pewnie po przesłaniu save'ów wylądowałbym w lochu pogardy Myślę, że o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby ustawienie Tomów z magią za daną bramką a przed wrogim Herosem. Uniknęłoby się wtedy nieporozumień. Wiem, że każde korekty scenariuszy są teraz być może nie na miejscu gdyż turniej już ruszył. Chciałem to jednak napisać by przestrzec innych, chyba że to tylko ja o tym nie wiedziałem Zostańcie z Panem Bogiem !
|
Ingham
2001-08-08 11:39:41
|
Re: Tomy Żywiołow Magii
O tym tez juz byla mowa OlenkasLover. To nie jest najwiekszy problem. Problemem bylaby pryebudowa mapki. Ale wlasnie po to jest regulamin.
jOjO (co do opisu korzystajac z okazji): w opisie jest blad, ktory moye urazic Lopeza. Mianowicie napisales, ze Extra Herosi to E1ias, Lopez, Kasia i Ty(ktorzy najbardziej sie zasluzyli w betatestach), a ja zamiast z Lopezem walcze z Colonem, a Lopez walczy dla Tower. Chyba, ze to juz zostalo zmienione...
|
lopez
2001-08-09 21:05:23
|
Re: Tomy Żywiołow Magii
Spoko, spoko, nie jestem taki... urażalski ;) Ale swoją drogą - trzeba to wyjaśnić.
|
Guinea
2001-07-31 20:47:47
|
Propozycja
Aby nieco utrudnić rozgrywkę proponuję dać KAŻDEMU przeciwnikowi od 1 lub 2 walki - do wyboru Experta w magii, której księgę posiada. U tych, co posiadają tą magię, wystarczy podrasować skilla, a u tych co jej nie mają niech zastąpi First Aid-a.
|
Guinea
2001-07-29 19:52:39
|
Właśnie przeszedłem
RamFor z wynikiem 89 (wg pierwszego kalkulatora). Ciekawe ile extra walk uda mi się wygrać. Nie dostałem magii ziemi więc nie mogłem wskrzeszać, ale straty i tak mam minimalne. No ale Fortress to niezbyt wymagający przeciwnik (trzeba tylko uważać, żeby Gorgony nie dopadły Smoków)
|
lopez
2001-07-29 22:58:14
|
Głos ß-testera
Aż chce się powiedzieć: A nie mówiłem! Ale najpierw wyjaśnię: Kiedy powstawały założenia do nowego turnieju zwracałem uwagę, że ze względu na magię zwiększą się dysproporcje pomiędzy wynikami z różnych miast, a większość wyników na łatwych mapkach będzie dochodzić do 100%. Od razu było wiadomo, że Castle i Tower będzie b.łatwo (chyba w CasNEC albo CasSTR komp metodą QC rozwalał smoki AB). Proponowałem wtedy żeby ustalić różne armie początkowe dla różnych miast. Nie przeszło. Wobec tego wybraliśmy najtrudniejszą kombinację (StrCAS) i do niej dostroiliśmy (z Eliasem) wielkości armii. Tylko mniej więcej bo tej mapki nie udało się nam przejść, ale założyliśmy że gracze turniejowi będą lepsi ;) Więc teraz odrzucam wszystkie propozycje zmniejszenia armii gracza czy wprowadzenia obowiązkowej piątej walki dla WSZYSTKICH ras. To się nie uda! Pozostają chyba tylko dwa wyjścia: 1. Zostawić mapki w spokoju, a wyniki podawać z jednym miejscem po przecinku. 2. Opóźnić znacznie rozpoczęcie turnieju i: - albo zmniejszyć armie ale w różnym stopniu dla różnych miast (STR zostawić jak jest) - albo wprowadzić obowiązkowe extrawalki ale także różną ich ilość dla różnych miast (dla Castle - wszystkie obowiązkowo) Do tego znów potrzeba trochę czasu i poświęcenia ß-testerów (myślę, że więcej ich niż ja i Elias).
|
wwalker
2001-07-30 00:49:06
|
Re: Głos ß-testera
Zgadzam się całkowicie z Lopezem i głosuję za podanymi przez niego wyjściami: - zostawić mapki w spokoju, bo są dobrane pod Stronghold - zmniejszyć armie ale nie we wszystkich miastach - można np. zobaczyć ile skilli ze szkół magii ma który bohater (rasa) i tym co mają więcej magi zdejmować więcej armii, a tym co mniej takich skilli, zdejmować mniej armii. To by się chyba zgadzało ze Stronghold: najmniej skilli szkół magii - najmniej zdejmowania armii, czyli wcale
Czekam na wypowiedzi "nadsyłaczy sejwów", czy ten parametr ma tak duży wpływ na łatwość walki jak myśę?
Z extra-walk miała być ekstra-punktacja więc nie robiłbym z nich obowiązkowych.
|
Dreppin
2001-07-30 02:16:28
|
Re: Głos ß-testera
najbardziej zblizone zdanie mam do Wwalkera, a jakby sie nad tym zastanowic, to zaczelo sie od tego, ze wlasciwie jednostki poziomow 5-7 sa prawie nietykalne i mozna zalozyc, ze 90% graczy nie bedzie mialo wsrod nich prawie zadnych strat, ale zwroccie uwage, ze dzieki temu, jednostki nizszych poziomow zyskuja na wartosci, bo to od nich moze zalezec los puktacji, co spowoduje, ze bedzie sie trzeba starac o mniejsze straty wsrod nich, a co do tytulu mistrza, zeby go zbyt szybko nie zdobywac i to w taki sposob, ze po walce zostaly 2 7-poziomowe jednostki, to proponuje wprowadzic minimalny wynik na walki, aby moc zdobyc tytul mistrza
|
jOjO dwarf
2001-07-30 07:39:52
|
Re: Głos ß-testera
Drodzy Dyskutanci!
Pragnę zwrócić Waszą życzliwą uwagę, że sytuacja o tyle jest zmieniona, w sensie zasadności czynionych tu rozważań, że spływają pierwsze sejwy.
Propozycje, nad którymi tu debatujemy, a właściwie to chyba jedna - obleganie jako piąta walka - nie były testowane, a prośbę taką wyraziłem do obecnie grających. Otrzymałem na razie jeden sejw z extra walkami CasCAS, gdzie wszystkie cztery extrasy padły i to ze stratami doprawdy niemal żadnymi. Czekam na kolejne żywe reakcje i dopiero wtedy uznam, że warto coś zmieniać.
Na razie proszę o ewentualne rozgrywanie, a co do decyzji ostatecznej, to jeszcze daleko...
|
jOjO dwarf
2001-07-30 07:59:36
|
Re: Głos ß-testera
a poza tym można nieco ulżyć w oblężeniu, usuwając z wszystkich zamków nieco kontorwersyjnego graala
|
lopez
2001-07-30 21:38:19
|
Re: Głos ß-testera
Zanim wprowadzisz wszędzie obowiązkowe walki dodatkowe poproś o spróbowanie StrCAS.
|
E1ias
2001-07-30 21:59:46
|
Re: Głos ß-testera
Wlasnie. Kiedy w tym pojedynku beda zostawaly kazdemu komplety jednostek 5-7, to ja ide do przedszkola, coby sie poduczyc grac od rownych sobie
|
jOjO dwarf
2001-07-31 06:35:17
|
spokojnie...
...wszak jest to wciaz i nadal propozycja!
a sejwy (z opisem prob oblezenia!) nadal splywaja!
nic nie bedzie pochopne...
|
E1ias
2001-07-29 00:11:38
|
Re: NT - problem? WAŻNY!
Zalezy z jakiego miasta sa to sejwy? Bo jesli z Castle, to sie nie ma co dziwic. Wiadomo bylo, ze walczac armia tego miasta bedzie chyba najlatwiej (nie dosc ze silna armia, to jeszcze niezle skille). Jak splyna takie wysrubowane sejwy z Stronghold, Fortress, Necropolis, to bylby dopiero powod do utrudniania.
|
ObywatelEracji
2001-07-29 01:23:35
|
Re: NT - problem? WAŻNY!
W swietle dziennym na problem trzezwiej spojrzalem ; ) zatem cos dodam... Jesli sejwy, o ktorych piszesz jOjO sa (glownie) wynikami walk CasXXX, to mnie nie dziwi ... Znana jest sila i predkosc (ta ma olbrzymie znaczenie) jednostek zamkowych, wraz ze zdolnoscia archaniolow (co wiecej sklonowanych), rezultat bedzie jaki jest... Ale juz dajmy na to walki StrCAS czy TowCAS roznia sie diametralnie, zwlaszcza walki koncowe z przeciwnikami wladajacymi zywiolami Wody i Powietrza (rozpoczynaja Prayer'em lub Haste i... bol niesamowity ; )) Jesli do tego zmniejszymy sile armii o tygodniowy przyrost, moze to byc nieludzki "czelendz" ; ) Gdyby wprowadzic obowiazkowa walka dodatkowa, to moze jej wybor pozostawic graczom ? No nie wiem...
|
ObywatelEracji
2001-07-29 01:25:14
|
Re: NT - problem? WAŻNY!
Dopiero teraz widze, zesmy z Eliasem mniej wiecej o tym samym napisali ; ))))
|