Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
E1ias
2001-01-25 02:40:05


Problem z duzymi armiami
Grajac na mapce Lord of War napotkalem na pewien blad w grze, kiedy ilosc jednostek w oddziale staje sie naprawde duza. Dopoki armia znajdowal sie u herosa nie bylo problemu, mozna ja sobie bylo swobodnie przekladac, laczyc, dzielic, ale kiedy probowalem przeniesc ten oddzial do garnizonu w miescie po prostu zniknal
- nie bylo go u bohatera, a nie pojawil sie w miescie. Takie zachowanie jest kiedy ilosc jednostek przekracza magiczna liczbe 32767, podobny problem zachodzi kiedy przenosimy oddzialy miedzy bohaterami, wowczas to ograniczenie jest wyzsze, armia nie moze przekraczac 65535 jednostek, bo jesli przekracza to jej wielkosc podczas przenoszenia jest obcinana o 65536 i zostaje tylko marna resztka. Problem ten zaobserwowalem na SoD EN (innego przeciez na razie nie ma), ale moze byc tez w innych wersjach homm. Oczywiscie praktycznie problem ten dotyczy tylko szkieletow, bo zebrac tak duza ilosc innych jednostek jest naprawde trudno (no moze jak ktos ma grala w Inferno i zbiera z mapy wszystkie impy - ale komu by sie tam chcialo, lepsze sa jako latwy przeciwnik do zbierania doswiadczenia ;)
Behemoth the Barbarian
2001-01-30 12:48:45


Re: Problem z duzymi armiami
Też się parę razy zetknąłem z taką niespodzianką. Chyba właśnie przy okazji szkieletów. Jedynym rozwiązaniem jak na razie jest dzielenie tak dużych armii.
E1ias
2001-01-31 00:26:35


Re: Problem z duzymi armiami
No nie jest az tak tragicznie. Mozna spokojnie zbierac sobie dowolnie (pewnie tez jest jakies ograniczenie, ale do tego juz nie dotarlem) duza ilosc szkieletow w oddziale, dopoki jest on trzymany u tego samego herosa. Przesuwanie, laczenie i zamiana oddzialow nie ma wowczas zadnych zlych efektow. Trzeba tylko pamietac o tych ograniczeniach ilosciowych kiedy chcemy przekazac oddzial innemu bohaterowi albo wrzucic go do garnizonu w miescie i wtedy wczesniej trzeba oddzial podzielic na mniejsze. A potem drugi heros moze je sobie znow polaczyc w jeden wiekszy oddzial. Ale co tam byle szkielety, nie ma to jak miec Cloak of Undead King i duzo obiektow na mapie do przerobienia na licze :)
Behemoth the Barbarian
2001-01-31 03:54:08


Re: Problem z duzymi armiami
Osobiście uważam, że Cloak of Undead King jest poważnie przegięty. Dało się to zauważyć chociażby w kampanii Rise of the Necromancer, która dzięki wskrzeszaniu liczy była banalnie prosta (a do tego kiepsko zrobiona, bo przy użycie generatora map losowych, ale to temat na inną dyskusję).
E1ias
2001-02-01 00:44:49


Re: Problem z duzymi armiami
Faktycznie Cloak jest to jeden z artefaktow, ktore sa po prostu za mocne i zbyt latwe do uzyskania (podobnie jest z Armor of Damned), zwlaszcza przy ekspert necromancy, kiedy wskrzeszaja sie licze (powinny to byc wampiry, zeby bylo to w kolejnosci poziomow jednostek, ale wampiry tez bylyby zbyt mocne). Gdyby ten artefakt oslabic, np. przy poziomie normal zeby sie wskrzeszaly skeleton warriors w liczbie takiej, jak szkielety albo po prostu tylko zwiekszona dodatkowo ilosc szkieletow, w advanced zombi, a w ekspert zjawy to bylby juz do przyjecia.
Behemoth the Barbarian
2001-02-01 12:01:43


Tak byłoby spoko...
Albo po prostu żeby wskrzeszał zawsze zjawy. Ktoś, kto ma Necromancy na pewno w końcu będzie miał ja na expercie, więc zróżnicowanie - basic-advanced-expert jest wg mnie bez sensu.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous