Author
|
Comment
|
grenadier
2002-09-13 01:50:40
|
Doświadczenie
Ten pomysł nie jest ani mój ani nowy, ale grywając ostatnio w H4 doszedłem do pewnego wniosku. Proponuję by w H5, jeśli będzie oczywista, doświadczenie zdobywały też jednostki. Jednak jego poziom nie powinien zmieniać się tylko w górę, ale podlegac różnym wahnięciom. Po wygranej bitwie - w górę. Po ucieczce - w dół. Poz uzupełnieniach rekrutem - tez w dół. Co wy na to?
|
jOjO dwarf
2002-09-13 02:56:54
|
Re: Doświadczenie
jak najbardziej sensowne!
postaram się to podpowiedzieć zespołowi WoGu!!! Ci są choć otwarci na pomysły!!!
|
gagatek
2002-09-13 05:13:59
|
Re: Doświadczenie
Mnie też się podoba, aczkolwiek obawiam się czy w ten sposób herosi nie stracą na znaczeniu. Bierzesz sobie dobrą jednostkę np. Czarnego Smoka i rozwijasz go..... nagle może się okazać że jest lepszy od niejednego herosa. Poza tym dla każdego jednostkowego potwora z danej grupy trzeba by było liczyć oddzielnie. Chyba, że zrobić to inaczej unikając moich powyższych obaw.
A może coś w stylu: Szlachectwo na jakimś tam poziomie pozwala na upgrade jednostki w zamku, którym zarzadza heros? Tyż coś opartego na doświadczeniu.
|
jOjO dwarf
2002-09-13 11:25:30
|
Re: Doświadczenie
a propos "jednostkowego potwora" konieczne jest uproszczenie, że każda potwora, to jedna jednostka, niezależnie od tego na ilu slotach siedzi! w sumie mozna se to wyobrazić jakoś tak, że smok, pegaz czy minotaur, to nazwy-symbole jakichści batalionów czy pułków a ich parametry to wartość onego bataliona zatem wzmocnienie "rekrutem" owszem powoduje wzrost masy, ale niekoniecznie jakości a poza tym od tego są komputry żeby q naszej uciesze takie rzeczy liczyły!
|
grenadier
2002-09-16 02:45:23
|
Re: Doświadczenie
Racja, kwestia tylko odpowiedniego algorytmu. Zresztą można postawić granicę poziomu doświadczenia, poza którą nie można rozwijać jednostek. Każdy, kto grał w nieśmiertelną serię "generałów" pamięta o co chodzi - pięć gwiazdek i koniec. Czy bohater straci na znaczeniu - niekoniecznie - kwestia odpowiedniego zbilansowania wszystkiego.
|
jOjO dwarf
2002-09-16 06:50:57
|
Re: Doświadczenie
ech... Panzer General... to były piekne dni, gdyśmy na Moskwe szli a nad głowami powiewał...
|
LEVY
2002-09-16 10:14:48
|
Re: Doświadczenie
oj, Panie widze braki w giercowaniu, zadne tam pance tylko Fantasy General
|
grenadier
2002-09-16 13:24:31
|
Re: Doświadczenie
Po młodej twarzy widzę, że to u waści raczej braki są. Fantasy, ehh, panie, to było grupo po. Najpierw była Panzer G., a potem reszta, niestety. Ale młode to, płoche, to i nie uszanuje...
|
LEVY
2002-09-16 15:10:50
|
Re: Doświadczenie
uhhh, kolejnosc to ja znam, tylko Fantasy bardziej trafia w klimat (nawet potworki maja podobne nazwy - ah ta mitologia )
|
grenadier
2002-09-19 02:17:54
|
Re: Doświadczenie
A to fakt. Klimatycznie nawet jest całkiem całkiem...
|
Irma Whisperwall
2002-10-11 10:53:50
|
Re: Doświadczenie
Też o tym myslałam, ale Heroes to nie jest Age of Wonders, gdzie są pojedyncze jednostki. Tu jest ich często bardzo dużo, więc jak rozdzielać doświadczenie?
|
grenadier
2002-10-14 08:50:59
|
Re: Doświadczenie
To chyba proste, bo wystarczy wzór. Np. 1 anioł ma doświadczenie x. Bitwa - zadał ileś tam ran komuś - doświadczenie rośnie. Powiększasz jednostkę o kolejnego anioła - jeśli do żółtodziób - doświadczenie maleje, jeśli weteran albo lepszy - w sumie rośnie. I tak dalej, i tak dalej. Zasada generalna - w zależności od poziomu doświadczenia uzupełnień - zsumowane doświadczenie rośnie, zostaje takie samo lub maleje.
|
Sezerp
2002-10-15 00:04:02
|
Re: Doświadczenie
Poparcie dla grenadiera. W koncu nie chodzi o dokladne odwzorowanie swiata, ale o jakis model. W modelu przyjetym w Heroes smoki zajmuja tyle samo miejsca, bez wzgledu na to czy jest ich sztuk jeden czy 10k. To i doswiadczenie mozna by przechowywac calosciowo, usrednione. Z punktu widzenia informatyki, to bylaby jedna liczba calkowita na kazdy oddzial i troche _prostych_ obliczen przy zmianach liczebnosci i w trakcie walk. Te obliczenia kosztowalyby znikomo malo czasu procesora w porownaniu z, na przyklad, przetwarzaniem grafiki...
|
Ingham
2002-10-15 03:48:36
|
Re: Doświadczenie
A może poprzestańmy na Disciples2, z którego jak mniemam ten pomysł się wywiódł. Bardzo fajna gierka, a jak już hydry skoczą na wyższy poziom doświadczenia, to...
Właśnie, jeżeli już będzie coś takiego, to uśredniać. Oddział ma pulę punktów x. W oddziale jest 20 jednostek. Dzielimy x przez 20 i otrzymujemy poziom doświadczenia oddziału. Jeżeli dokupimy nową jednostkę z dośw. y, to poziom dośw. oddział€: (x+y):21.
Ale to już nie Heroes. Bohaterowie moga naprawdę stracić na znaczeniu.
|
grenadier
2002-10-16 04:01:38
|
Re: Doświadczenie
Niekuniecznie. Przecież bohaterowie też zdobywają doświadczenie i sa coraz lepsi. A pomysł wziął się z Panzer Generala. W dyscypliny nie grałem...
|