Author
|
Comment
|
E1ias
2000-08-17 03:46:51
|
Podzial i laczenie jednostek
Co powiecie na mozliwosc wykonania w czasie walki zamiast ruchu podzialu jednostki na dwie mniejsze (pod warunkiem, ze zostalo nam mniej niz 7 jednostek na polu walki) oraz analogicznie laczenie dwoch grup stworzen (oczywiscie takich samych stworzen )
|
Guinea
2000-08-30 19:36:58
|
Proponuję aby...
dzielić można bez straty ruchu te jednostki, w których zasięgu nie ma żadnego wroga (w przypadku strzelających 1 pole)
|
grenadier
2000-08-31 01:38:23
|
To zrozumiałe ...
bo w tym przypadku dzialala by podobna zasada co w strategicznych planszowkach - strefa kontroli w odleglosci jednego heksa od jednostki. Jezeli wrogi oddzial w nia wejdzie - to nie mozna podzielic wlasnej jednostki. Dzielenie w stycznosci z wrogiem jest nie do przyjecia.
|
Guinea
2000-08-21 00:48:52
|
Tylko po co...
tracić ruch? Jak się chce mieć 40 jednostek podzielonych na dwie grupy po 20 to je tak ustawia przed walką.
|
E1ias
2000-08-21 04:35:38
|
Re: Tylko po co...
Ale w trakcie walki po stracie czesci oddzialow czasem przydaloby sie cos zrobic z pozostalymi. Jesli juz pozostal nam jeden czy dwa silne odddzialy, to podzial ich moze byc wskazany. Mamy wtedy co prawda slabsze oddzialy, ale ilosc ruchow w turze i mozliwosci taktyczne sa wieksze (chocby taki atak pojedynczym stworzeniem, ktora idzie na straty, a potem drugi atak wiekszym oddzialem juz bez kontrataku). A utrata ruchu jest niezbedna, zeby nie dokladac dodatkowych tur za darmo (bo mozna sobie wyobrazic, ze dzielimy oddzial na jedno stworzenie i reszte, atakujemy tym jednym, w ruchu reszty znow dzielimy ja tak samo, ... i tak az skonczy nam sie oddzial albo bedzie 7 jednostek - to bylaby za duza przewaga dla gracza posiadajacego oddzial szybkich i/lub mocnych stworzen).
|
grenadier
2000-08-28 06:18:21
|
Re: Tylko po co...
Wydaje mi sie, ze dzielenie ma jednak sens. Nie wszystko da sie przewidziec przed walka. Zreszta gdy masz wszystkie sloty zajete (przyjmujac oczywiscie za pewnik, ze ilosc oddzialow w armii jest ograniczona do maksymalnie siedmiu, lub wiecej, ale ograniczona) to nie mozesz przed bitwa czegos podzielic. Zgadzam sie z pomyslodawca, ze w czasie walki roznie bywa i czasem korzystnie jest miec wiecej oddzialow. Proponuje, by dzielenie bylo czarem do nauczenia sie lub zalezalo od nowego artefaktu, np. bulawa hetmana.
|
Behemoth the Barbarian
2000-08-29 09:20:16
|
Pomysł jest dobry...
ale trzeba go trochę zbalansować. Jeśli mozna by było dzielić jednostki bez utraty ruchu itp., to każdy by wysyłał jednego kamikaze na "pochłonięcie" kontrataku. Najlepiej gdyby był to czar, ewentualnie zdolność dodatkowa lub rozwinięcie tactics.
|
Adamek
2000-08-30 05:43:31
|
Re: Pomysł jest dobry...
I jezeli mialoby to byc to tylko w takiej formie! Kazde inne rowiazanie to byloby zbyt duze ulatwnienie!
|
grenadier
2000-08-18 03:26:25
|
Re: Podzial i laczenie jednostek
Czemu nie.
|