Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
E1ias
2000-08-03 22:37:22


Ucieczka kontra poddanie
Ucieczka z pola walki w odroznieniu od poddania sie, kiedy to bohater odchodzi z cala armia i calym dobytkiem juz nie niepokojony przez przeciwnika, powinna miec jakies negatywne skutki dla uciekajacego. W koncu trudno sobie raczej wyobrazic, ze po wydaniu rozkazu do ucieczki wszystkie jednostki od razu znajda sie poza zasiegiem wroga, raczej zawsze jacys maruderzy zostana troche wycieci, jakies zablakane strzaly trafia w niektorych z uciekajacych, zagubia sie jakies tabory. Podczas ucieczki bohater powinien tracic pewna ilosc losowo wybranych jednostek (moze ze wskazaniem na wolniejsze, ktore zostana w tyle w czasie ucieczki), losowo moglby tez tracic jakis artefakt (np. 40% - utrata artefaktu nieuzywanego, 10% - artefaktu uzywanego) i dodatkowo po takiej ucieczce powinien dostawac kare na morale - powiedzmy -3 punkty, w koncu armia, ktora dopiero co solidnie oberwala nie bedzie chetnie rzucala sie do kolejnego boju.
Guinea
2000-08-28 20:01:36


To bez sensu....
Ja bym tam nie puścił wroga, który ma na przykład Armageddon's Blade, czy hełm +6 to all choćby mi nie wiem ile płacił.
Behemoth the Barbarian
2000-08-29 09:28:47


Zgadzam się, że można by było przy poddaniu...
wybierać co się "wykupuje" - jakie jednostki i artefakty.
grenadier
2000-08-30 01:40:05


O to mi chodzilo ...
gdyz wysokie oplaty za szczegolnie cenne artefakty powinny spowodowac, ze nikt ze wspomnianym art. +6 to all nie odejdzie. Proponowal bym takze taki wariant, ze gdy poddajacego nie stac w ogole na wykupienie sie - bo samo odejscie bez artefaktow tez powinno kosztowac - to wtedy dozynamy jego armie i heros opuszcza w ogole plac gry.
Guinea
2000-08-21 01:23:22


Poddający się bohater...
powinien tracić wszystkie artefakty na rzecz zwycięzcy. To przecież bezsensu żeby zwycięzca pozwolił pokonanemu odejść z artefaktem +6 to all.
E1ias
2000-08-21 04:21:01


Re: Poddający się bohater...
Gdyby poddanie oznaczalo utrate wszystkich artefaktow, wtedy nikt by sie nigdy nie poddawal (no moze czasem komputer), jesli ma jakiekolwiek artefakty. W koncu teraz przeciwnik dostaje od poddajacego sie herosa duzo zlota, w zamian za co pozwala odejsc bohaterowi ze wszystkim co posiada (armia i artefaktami).
grenadier
2000-08-28 06:53:51


Re: Poddający się bohater...
Chociaz rzeczywiscie brzmi to troche bez sensu, to jednak zgadzam sie z pogladem, ze poddajacy powinien odchodzic z artefaktami. Mozna jednak wprowadzic dodatkowe oplaty za artefakty. Jezeli kogos nie stac, by je wykupic, to musi je oddac. Podobnie powinno byc z wojskiem - placisz, zachowujesz jednostki. Nie stac cie, to albo przechodza one do wrogiego obozu albo sa rozpuszczane.
Adamek
2000-08-06 00:15:00


Re: Ucieczka kontra poddanie
Masz racje! Lecz ja uwazam ze nie powinno byc mozliwosci poddania sie za kase! Dla kogo idzie ta kasa ktora placimy za poddanie? A poza tym przeciwnik wcale nie musi sie godzic na to! My sie poddajemy placimy kase i wszystko ok! A przeciwnik wcale nie chcial kasy tylko zniszczenia bohatera i walki! Co do ucieczki to mysle ze bohater po ucieczce powinien pojawic sie w zamku (tawernie) po kilku turach a nie odrazu! Co do gubienia artefaktow to pomysl jest OK!
grenadier
2000-08-06 02:10:25


Re: Ucieczka kontra poddanie
Pomysl by cos z tym fantem zrobic jest ok. Problem w tym, ze skoro ktos zdecydowal sie poddac - to wydaje mi sie, ze zgodnie ze znaczeniem tego slowa nie powinien juz w ogole pojawic sie w grze. Mysle jednak, ze takie postawienie sprawy nie bedzie dobre dla gry i pomysl z przesunieciem o kilka tur momentu pojawinia sie takiego goscia w tawernie jest ok. Co do poddawanie sie za kase - a czemu nie. W koncu trzeba zaplacic jakis okup. Propunuje takze, by warunki poddania sie losowo ustalal komputer - troche kasy, jakis artefakt. Takze od bohatera, ktory zdecydowal sie na poddanie powinna odchodzic jakas czesc wojsk - w koncu co to za dowodca, ktory decyduje sie na poddanie.
grenadier
2000-08-06 02:37:43


Re: Ucieczka kontra poddanie
Jeszcze jedno - dodawanie premii w postaci morale za wygrane bitwy jest ok. Z drugiej strony bohater poddajacy sie powinien liczyc sie z tym, ze czesc jego wojsk moze sie przeciwko swojemu dowodcy zbuntowac. Co do ucieczek - niech tacy bohaterowie nie tylko gubia wojska (w koncu nie jest to wycofanie sie z pelnym porzadku i szyku, ale ucieczka w panice) i czesc artefaktow, ale niech takze traca po punkcie sily ataku lub obrony.
Adamek
2000-08-06 22:24:42


Ucieczka kontra poddanie
Komputer nie powinien losowo ustalac warunkow poddania! Moim zdaniem to powinna byc krotka negocjacja a w jej ramach powinna byc nawet mozliwosc zarzadania zamku lub kopalni! Co do morale -3 to ok lecz nie na najblizsza walke lecz odpowiednio -3 na pierwsza do -1 na trzecia!
grenadier
2000-08-07 04:16:50


Re: Ucieczka kontra poddanie
Nie uda sie uniknac elementu losowosci. Tylko grajac z zywym przeciwnikiem bedzie zminimalizowany (no bo jak przegrasz, to i tak uslyszysz wydumane warunki). Natomiast komputerowy przeciwnik bedzie je podawal wedlug wlasnego algorytmu, ktory w jakims stopniu tez jest losowy. Co to znaczy negocjacje z kompem - w jaki sposob? A moze by tak uzaleznic to od jakiegos wzoru - porownania sily obu armii i wygenerowania symulacji strat. We wzorze moga tez znalezc sie parametry bohatera, ktory chce sie poddac - im silniejszy, tym wieksza strata dlaciebie, jezeli on cie opusci - wtedy warunki poddania ida w gore. Ale i tak trudno mi sobiwe wyobrazic negocjacje - komp mowi ci na przyklad 30 tysiecy sztuk zlota, a ty mowisz nie, ja daje 25 tysieci (a co jak nie masz). A komp odpowiada nie zgadzam sie (no bo nie musi) - i co wtedy? Walniesz go w monitor? Nawymyslasz? Uzyjesz artefaktu sily? Negocjacje - ok, ale z zywym przeciwnikiem, ale i wtedy moga byc bezowocne. Dlatego wole losowo, to znaczy ustalane na podstawie jakiegos wzoru, warunki negocjacji.
Behemoth the Barbarian
2000-08-10 13:10:33


Zgadzam się...
negocjacje z kompem to bezsens. Losowy algorytm to dobry pomysł, ale podejrzewam, że pracochłonny.
Behemoth the Barbarian
2000-08-06 21:51:29


Przede wszystkim...
poddanie się oraz ucieczka powinny od razu dawać -3 morale.
Behemoth the Barbarian
2000-08-04 12:59:37


Ucieczka nie ratuje wojsk...
...a heros pojawia się potem w tawernie z jedną tylko jednostką. Zgadzam się co do artefaktów. Bohater uciekający powinien gubić jakąś część artefaktów.
E1ias
2000-08-04 21:35:34


Re: Ucieczka nie ratuje wojsk...
Takie glupoty o wojskach sie wypisuje, jak sie siedzialo do pozna grajac w AB, a pisze rano przed wypiciem pierwszej kawy ;-) To uzupelniajac: gubiony artefakt trafia oczywiscie zaraz do bohatera wygrywajacego.
Mozna by jeszcze dla bohatera wygrywajacego (niezaleznie czy przeciwnik zostal zmiazdzony, uciekl czy sie poddal) dawac chociaz 1 punkt premii morale (nie obowiazywaloby to w bitwach przeciwko miastom i neutralnym potworom), w koncu bitwa zostala wygrana.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous