Author
|
Comment
|
grenadier
2000-07-25 04:56:30
|
Bramy
To w sumie drobiazg. Chodzi o to, ze w roznych miejscach na mapach sa bramy strzegace przejsc. Jednak zdobywajac te miejsca walczymy na "otwartym" terenie, a nie jak sugerowal by obrazek, ze zaloga chowa sie za jakimis, nawet symbolicznymi, umocnieniami. Wolalbym, chociaz podnosilo by to trudnosc, by rzeczywiscie zdobywac te miejsca jako umocnione. Takze czul bym sie pewniej zostawiajac tam wlasna umocniona zaloge, ze nie tak latwo ktos mi wejdzie "od tylu" na moj teren. Inny pomysl jest taki, by mozna bylo zostawiac tam zaloge pod dowodztwem jakiegos bohatera. Kwestia do rozwazenia bylaby taka, czy doliczano by go do listy (ograniczonej w koncu) aktywnych bohaterow, czy nie. Mozna przeciez zrobic tak, ze bohatera - dowodce zalogi mozna ruszyc tylko pod warunkiem zwolnienia "slota" na liscie aktywnej. Proponuje, by umocnienia bramy byly tylko na podstawowym poziomie i nie mozna by ich bylo rozbudowac, bo to moglo by zachwac rownowagą w grze - zbyt trudno zdobywalo by sie teren wroga, ktory moze sie zamknac za kilkoma liniami umocnien.
|
misza
2000-09-18 14:24:40
|
Mury cd
Ano właśnie gdyby wszystkie nasze propozycje zostały uwzględnione otrzymalibyśmy niezłą hybrydę i do tego kobyłę. To samo tyczy się wszystkich więzień, skarbców itd. Pomysły są nie kiepskie, fajne a czasami nawet świetne, ale realizacjia ich wszystkich pogorszyłaby grywalność. Oczywiście mam nadzieję, że przynajmniej kilka doczeka się realizacji i nasza dyskusja nie będzie czcza. Co do murów to po prostu być powinny a wjaki sposób będzie przebiegać ich budowa niech zadecydują programiści. W końcu (jak ktoś już to napisał) za coś kasę biorą.
|
misza
2000-09-04 07:34:20
|
Re: Mury
Jeszcze raz napiszę, że nie za darmo. Złoto, kamienie, trochę drewna wszystko to jest do ustalenia. Ale pkty ruchu swoją drogą, tak samo jak jest przy kopaniu w poszukiwaniu Grala. W miejscu gdzie chcemy zacząć budować mury powinien znaleźć się nasz bohater.
|
grenadier
2000-09-05 07:29:56
|
Re: Mury
To jest dyskusyjna sprawa. W zamkach budowanie odbywa się tylko za pieniadze i zasoby. O kosztach w punktach ruchu nie ma mowy. Gdyby przyjac, ze obecnosc bohatera w miejscu, gdzie ma stanac mur, jest niezbedna, to rzeczywiscie powinno to cos kosztowac w punktach ruchu (tak jak "kopanie"), tylko wtedy taka budowa trwala by miesiacami, gdybysmy mieli do zagrodzenia jakas wieksza przestrzen. Moze wprowadzic do gry samodzielna jednostke budowlancow, ktora porusza sie po polu gry zgodnie z naszymi rozkazami? Nie wiem jednak czy to krok w dobrym kierunku, bo nadmierne skomplikowanie gry (wlasnie dlatego nie podoba mi sie na przyklad Seven Kingdoms) moze zabic jej grywalnosc. Wole, by budowanie murow odbywalo sie tylko kosztem kasy i zasobow.
|
grenadier
2000-09-04 06:45:13
|
Nie, to nie tak ...
mialo byc. Oczywiscie, ze w jeden dzien nie zbudujesz, bo to powinno zalezec od tego ile masz kasy i surowcow. Jedna "jednostka" murow powinna kosztowac okreslona ilosc pieniedzy i surowcow i tyle. Placenie za to punktami ruchu jest, sorry, troche bez sensu - kupuje osmiu bohaterow i za ich punkty buduje mur?
|
misza
2000-09-04 03:45:42
|
Re: Mury
Nikt nie mówi że za darmo, ale nie możesz postawić murów na około swoich terenów w jeden dzień jednym bohaterem.
|
misza
2000-09-04 01:13:47
|
Mury
Przydałaby się możliwość budowy murów lub tylko ich kawałków np. między górami, lasami czy jeziorami, tak aby zablokować przejazd. Bohater ze specjalną jednostką inżynierów (która nie byłaby tania) np. za wszystkie pkty ruchu budowałby jeden kawałek muru. Aby sforsować taki mur potrzebnaby była taka sama jednostka inżynierów i wszystkie pkty ruchu.
|
Adamek
2000-09-04 03:26:53
|
Re: Mury
Mury OK! Ich budowa nie powinna byc za punkty ruchu lecz za kase i to duza! Natomiast ich niszczenie to normalny atak! Gdy mur nieodsadzony jednostkami to przeprawa przez niego za cene jednej tury! Nikt na wojnie nie rozbiera fortyfikacji aby je zdobyc tylko po prostu je niszczy!
|
Adamek
2000-07-25 22:35:28
|
Re: Bramy
Pomysl jest OK! Lecz jednak powinna istniec mozliwosc budowania bram i murow! Do zwiekszylo by zdolnosci obronne oraz moglo dodatkowo uchrnonic przed niespodziewnymi atakami od tylu. Bohater moglby niszczyc mur lecz zajmowaloby mu to np jedna kolejke czy dwie!
|
grenadier
2000-07-26 03:45:26
|
Re: Bramy
Budowanie bram w nowych miejscach - podoba mi sie. Z takim rozwiazaniem slowo "strategia" nabiera w grze pelniejszego znaczenia. W tym momencie zaczalem sie zastanawiac nad nowym typem wyspecjalizowanych jednostek broniacych murow. Mozna by je umieszczac takze w zamkach. Mogly by one towarzyszyc armii bohatera (no bo jakos trzeba przewiezc zaloge do nowej bramy czy zamku), ale w starciu w otwartym polu ich wartosc byla by znikoma, za to za muramii ... po prostu specjalisci od jednej dziedziny.
|
grenadier
2000-07-26 04:19:08
|
Re: Bramy
A moze by tak cos na ksztalt "Chinskiego muru"?
|
Adamek
2000-07-26 22:54:55
|
Re: Bramy
Dokladnie! Mozliwosc budowania muru wokol wlasnego terytoruim znacznie zwiekszalaby mozliwosci obronne! Poza tym ulatwiloby to mozliwosc ustalenia naszego terytorium dzieki czemu mozna by bylo ustalic czy jakis przeciwnik (sojusznik) nie lamie zawartych umow i nie laduje sie na nasze ziemie! Wowczas odpowiednie kroki dyplomatyczne i w konsekwencji wojna z natrentem!
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-29 14:58:50
|
Ok...
a w jaki sposób wyobrażacie sobie budowę takiego muru? (Jak miałoby się to odbywać?)
|
Adamek
2000-07-30 04:38:35
|
Re: Ok...
Do zamku na mapie przypisane byloby pewne terytoruim. Posiadanie takiego zamku oznaczaloby ze te ziemie naleza do nas. Mozna by bylo budowac jako normalna budowe (ok 10 dni na male terytoruim do 30 na duze). Budowanie powino byc kosztowne ale mur powinien zapewnic bezpieczensto.
|
grenadier
2000-07-30 05:09:26
|
Re: Ok...
Bingo. Wlasnie o to chodzi. Rozwinal bym jeszcze ten pomysl o mozliwosc lokalizacji na linii muru bram - ale nazwijmy je na wyzszym stopniu rozwoju, czyli czegos na ksztalt fortow. Oczywiscie koszt takiej inwestycji bylby wysoki. Pomyslalem takze o blokowaniu w ten sposob takich miejsc jak ciesniny morskie (tak jak twierdza Wisloujscie pod Gdanskiem) - przeplyniecie jest mozliwe po zdobyciu takiego fortu.
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-30 20:48:54
|
Super...
Pomysł bardzo mi się podoba: każdy zamek miałby strefę wpływów, wokół której można by budować mury. W murach można byłoby zawierać garnizony (przejścia). Co do fortów, to nie bardzo mi się podoba pomysł. Można pomyśleć natomiast o wieżach strażniczych, które miałyby dodatkowo możliwość obserwacji terenu.
|
Adamek
2000-07-31 03:50:37
|
Re: Super...
I dzieki temu mozna by bylo miec dochody z terytorium a nie tylko z zamku!
|
grenadier
2000-08-02 06:28:19
|
Re: Super...
Pomysl rzeczywiscie niezly. Natomiast skoro juz mielibysmy strefe wplywow z ktorej do kasy plynelo by zloto - to moze warto by sie zastanowic w jaki sposob okreslic poziom tych dochodow. Moze w zaleznosci od tego, co mamy na swoim terenie, by nie tylko tartaki, kopalnie itp dostarczaly materialu na handel, ale na przyklad zbiory z pol, jakich hodowli. By na targowisku znalazly sie takze na przyklad wyroby rzemieslnicze. Osobna sprawa to lata klesk, ktore co jakichs czas sa w HoMM oglaszane, ale dotycza tylko pomoru w wylegarniach. Niech takze nieurodzaj zapanuje w zrodlach dochodow. Boje sie tylko jednego - pzeksztalcenia gry w jakas symulacje ekonomiczno - strategiczna, dlatego prosze o wypowiedzi co o tym sadzicie.
|
Adamek
2000-08-03 00:10:00
|
Re: Super...
Masz racje, nie powinno sie to zamienic w gre w ktorej zamiast walki gracz bedzie mogl zajmowac sie zdobywanie kasy i handlem. To jest gra strategiczna a nie startegiczno-finansowa! Dlatego uwazam ze zakres handlu i rozwoju finasowego powinien byc prosty (nie ma zadnych bankow, gield, itp.)!
|
Behemoth the Barbarian
2000-08-03 21:06:11
|
Ja również uważam, że...
zbytnie "uekonomicznianie" gry nie ma sensu. Takie rzeczy soą dobre dla RTS-ów, np. Caesar III czy Pharaoh.
|