Author
|
Comment
|
Adamek
2000-07-19 03:58:31
|
Niszczenie zamkow
Jeszcze jedna moja propozycja to niszczenie zamkow. Zdobywamy (lub tracimy) zamek i jest on w idealnym stanie. W czasie walki zniszczylismy wierzyczki, most, mury. W tej samej kolejce w czasie kolejnego ataku na zamek jest on w tej samej kondycji. Moze powinno sie pojawic pole naprawy zamku lub zamek powinien tracic budowle. To znacznie przyczyniloby sie trudosci w czasie zdobywania w zdobyciu terytoium wroga. Po zdobyciu zamku remoncik lub budowa zamku a nie odrazu wszystko gotowe.
|
misza
2000-09-03 22:51:49
|
Re: Niszczenie Zamków
Z tego co pamietam już w HOMM3 zniszczone mury zamków podczas szturmu, przez pewien czas mialy pozostac uszkodzone. Niestety jak wiadomo opcja ta nie zostala wprowadzona. Moze wiec w HOMM4? Oczywiście jestem za niszczeniem poszczególnych budowli, a nawet calego zamku w zależności od armi jaką posiadamy. Bohater traciłby wtedy cały ruch tak jak z wykopywaniem grala. Odbudowa zamku byłaby możliwa i trwałaby tyle ile normalna rozbudowa poszczególnych struktór.
|
Guinea
2000-07-24 19:56:45
|
Re: Niszczenie zamkow
Chciałbym, żeby niektóre jednostki miały móżliwość niszczenia murów w czasie walki. Chodzi mi głównie o entów(dendroids). Kto czytał Władcę Pierścieni wie dlaczego.
|
Adamek
2000-07-24 22:36:18
|
Re: Niszczenie zamkow
To dobry pomysl! Lucznicy czy inne strzelajace jednostki powinny miec mozliwosc strzelania do murow! To bylby dobry sposob na niszczenie zamkow przeciwnika! Kiedy przeciwnik ma slabo obstawiony zamek a my chcemy go uszkodzic to byloby dobre rozwiazanie!
|
grenadier
2000-07-25 04:38:41
|
Re: Niszczenie zamkow
Zaraz, zaraz - lucznicy strzelaja do murow!!!???? Chyba rownie dobrze mozna grozic palcem. Rozumiem, ze pomysl dotyczy strzelania do zalogi na murach. A co do propozycji, by wiecej stworzen mialo mozliwosc uszkadzania umocnien jestem za, ale na Behemota niech to nie beda lucznicy! W koncu by zniszczyc mur to trzeba miec troche poweru (radze prosty ekperyment: glowa vs sciana) i dlatego w "trojce" tylko cyklopy moga to robic. Mysle, ze smialo mozna tu dolaczyc smoki i gigantow/tytanow albo dodac/wymyslic jakies nowe jednostki obleznicze z machinami, ktore podprowadzone do murow albo je niszcza (taran) albo z nich mozna dostac sie do srodka itp.
|
Adamek
2000-07-25 22:37:22
|
Re: Niszczenie zamkow
OK! Przeznaje racje z lucznicy to przesada - mogliby atakowac wiezyczki. Zgadzam sie ze ilosc jednostek atakujacych mury powinna byc wieksza!
|
Guinea
2000-07-26 19:57:31
|
Re: Niszczenie zamkow
Osobiście miałem na myśli tylko tytanów, gigantów, drzewców i entów (dendroids), ew.golemy. Taran może być ciekawym pomysłem. Jeśli Behemoth prześle wszystkie pomysły stąd do NWC, to tam chyba sfiksują
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-26 22:01:06
|
Hehehe...
Nie wyślę wszystkich pomysłów, tylko wybrane... trzeba dbać o zdrowie psychiczne twórców naszej ulubionej gry
Co do łuczników "strzelających do murów" to przypomniało mi to jeden pomysł. A mianowicie umieszczanie armii strzelających w wieżyczkach. Jedynym sposobem na zabicie tych jednostek byłoby zniszczenie wież (raniąc przy tym trochę znajdujące się tam armie, które by "spadały" do zamku) lub właśnie strzały łuczników. Oczywiście trzeba by było ustalić limit jednostek znajdujących się w wieżach, bo umieszczenie tam np. Tytanów dałoby ogromną przewagę.
|
Adamek
2000-07-26 23:09:37
|
Re: Hehehe...
Jak juz pomysly "pojda" do NWC to mozna by bylo powiedziec ktore dokladnie poszly. Co do umieszczania w wierzyczkach wybranych armii to mysle ze pomysl jest OK! Warunkiem powinna byc ilosc. Nie musi byc stala dla wszystkich rodzajow jednostek. Im jednostka silniejsza tym powinno byc ich mniej - np. do 10-15 tytanow na bokach i 15-20 na srodku.
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-27 12:26:55
|
Pomysły, które wyślę do NWC...
będą publikowane w Jaskini.
10-15 Tytanów to za dużo. Ja bym dał najwyżej 10 w cytadeli i po 5 "po bokach".
|
Adamek
2000-07-27 22:37:32
|
Re: Pomysły, które wyślę do NWC...
Bede trzymal sie swojej wersji! Do 20 tytanow! Sa zamki na ktorych bardzo na zalezy i powinnismy je chronic wszytskimi mozliwymi spsobami! Bohater ktory zaatakuje tak obstawiony zamek musi posiadac ok 50 tytanow aby go zdobyc. To moze zaostrzyc walke! Przecez o to ma chodzic!
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-29 14:50:43
|
Liczba jednostek w wieżach...
mogłaby być większa w potężniejszych miastach, m.in. w stolicy.
|
Adamek
2000-07-30 04:33:45
|
Re: Liczba jednostek w wieżach...
Co rozumiesz pod pojeciem poteznych miast?! Ciezko chyba jest wyznaczyc ktore miasto jest potezne a ktore nie. Jezeli ilosc jednostek ma byc uzalezniona od gustu komputera to nie bedzie nic ciekawego. Sami przez wybudowanie jakis fortyfikacji (ew. upgrade wiezyczek) powinnismi decydowac ile jest w nich jednostek. Wszystkie zamki powinny miec wyrownane szanse!
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-30 20:36:02
|
Właściwie miałem na myśli głównie...
stolicę, która w końcu jest najważniejszym miastem gracza.
|
grenadier
2000-07-20 02:20:31
|
Re: Niszczenie zamkow
Podczas gry przyszło mi do głowy to samo. Czasem sytuacja wymaga na przykład małej dywersji. Zdobywamy zamek silnego bohatera, ale jesteśmy za słabi, by go utrzymać. By jednak komuś namieszać można by w zamku niszczyć budowle, tak, aby przeciwnik nie mogł po kilku dniach znowu zkorzystać z wszystkich dobrodziejstw "urodzisk" wojsk, itp. Jednak samo niszczenie jest za proste. Proponuję, by w zależności od siły armi, która zdobyła zamek (no bo jeden halabardzista z bohaterem, a taki bilans na zakończenie szturmu czasem się zdarza, nie może zbyt wiele zniszczyć), komputer obliczał by ilość punktów zniszczenia i w zależności od tego można wybierać z listy budowle do zniszczenia. Można pójść dalej - gdy nasz bohater posiada czar "Niszczenie murów" to ilość punktów zniszczenia wzrasta (albo tylko z tym czarem można rozwalić np. gildię 5 poziomu czy kapitol). Można zresztą wprowadzić specjalny czar 5 poziomu "Niszczenie miast" (albo artefakt). Pomyślałem także, że w zamian za opłatę można by wynajmować rzezimieszków, którzy by dokonywali zniszczeń.
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-20 13:32:39
|
Można również...
...uszkodzenia budynków przyrównać do ilości zniszczonych katapultą elementów muru, np. - kiedy zniszczy się cały mur i wszystkie wieżyczki, miasto jest pozbawiane Fortu. - kiedy chociaż jeden element muru pozostanie nienaruszony, miasto staje się Fortem. - kiedy zniszczy się dowolne (np. 4) elementy muru, miasto zostaje Cytadelą. - kiedy zostanie zniszczone mniej niż (np. 4) elementy, miasto pozostaje Zamkiem.
Włącznie ze zniszczeniami, (niektóre lub wszystkie) siedliska potworów tracą na pewien czas zdolność produkcyjną.
Co do czarów, to zaklęcie Earthquake / Trzęsienie Ziemi zwiększyłoby w tym wypadku swoją wartość.
|
Adamek
2000-07-20 23:10:51
|
Re: Można również...
Dokladnie o czyms takim myslalem!!! Mysle tez ze nawet mozna by bylo pojsc dalej i wprowac opcje niszczenia budowli w zamku. Przykladzik: kiedy zbiza sie silny przeciwnik do zamku i wiemy ze i tak go nie utrzymamy wowczas mozemy zamek uszkodzic (np. czesc jego budowli).
|
grenadier
2000-07-21 07:10:37
|
Re: Można również...
Fajowo. Gdyby tworcy "czworki" potraktowali te pomysly serio, to wreszcie slowo "zdobywanie" zamkow znalazlo by rzeczywiste odzwierciedlenie swojego znaczenia. W koncu nie o to chodzi, by zmienic tylko kolor choragiewki na zamku. Pomysl by uzaleznic klase zamku (fort, cytadela itp.) od poziomu zniszczen murow jest niezly, bo ma konsekwencje w obie strony. Zdobyty przez naz zamek, ktory chcemy utrzymac, tez czasem trzeba odbudowac, a to kosztuje, wojsk produkuje mniej, itp, czyli jest po prostu trudniej.
|
Behemoth the Barbarian
2000-07-21 12:25:05
|
Tak, dokładnie...
Wtedy gracz (który ma zdolność Ballistics pozwalającą na kontrolę katapulty) miałby wybór czy niszczyć zamek, czy wziąć na siebie strzały wieżyczek, aby oszczędzić mury.
Podam ciekawy przykład: Na mapce Time of Testing (znajdziecie ją na H3 Trio pokonałem 100 Starożytnych Behemotów w Forcie, mając 130 Sharpshooters i parę Gryfów. Miałem Ballistics i nie niszczyłem murów, "zastawiając" tylko wyjście z zamku Gryfami. W ten sposób uwięziłem Behemoty w zamku i pokonałem je samymi łucznikami.
Co do podanych przeze mnie wcześniej "stopni" zniszczenia zamku można by było dodać coś takiego: - w przypadku zniszczenia wszystkich murów, 3 losowe budowle przestają funkcjonować na 3 tygodnie. - w przypadku zniszczenia prawie wszystkich 2 na 2 tyg. i tak dalej.
Oprócz tego, na określony okres czasu nie rodzą się (lub rodzą się w mniejszsej ilości istoty).
|
Adamek
2000-07-23 22:33:34
|
Re: Tak, dokładnie...
Mysle ze jak ten pomysl przejdzie to bedzie naprawde super!
|