Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
grenadier
2000-07-28 04:05:57


Zamki
Obserwujac dyskusje "Tytani na mury" - he, he, dziewczyny na traktory - pomyslalem o jeszcze jednym. Przeciez zamki w HoMM tak naprawde to niewiele sie miedzy soba roznia. Oprocz nazwy, wygladu - reszta jest praktycznie taka sama, tylko produkuja inne stwory. Jak bym je jeszze bardziej zroznicowal wlasnie pod katem tego, co w nich powstaje. Wiecej typowych tylko dla jednych zamkow budowli. Wlasnie a propos Tytanow. Zwiekszyl bym na przyklad rodzaje obiektow w budowlach obronnych zamkow. Na przyklad tam, gdzie rodza sie tytany - specjalna wieza (czy cos), gdzie moga stac na murach. W innych zamkach tez by mozna nimi obsadzac umocnienia, ale w mniejszych ilosciach, niz u nich w domu. Podobnie cos specjalnego dla smokow, diablow itp.
Guinea
2000-09-03 19:51:12


Przedstawiony przez Ciebie widok....
prawdziwie radował by moje oczy :) Może ludzie z NWC pokażą jeszcze rzeź tych, którzy nie zdążyli do górnego zamku :D A skoro już snujemy takie katastroficzne wizje, to może dodać możliwość zrównania zamku z ziemią (może z jakimś artefaktem) A co do widoczków, to może jeszcze smok przypalający tyłki uciekającej piechocie... :D :D :D
grenadier
2000-09-04 04:53:34


Dzieki
Moze nie do konca o takie szczegoly chodzi, ale skoro ma byc lepsza grafika ... Natomiast co do zrownania zamku z ziemia - czemu nie. Wszystko zalezy od naszego planu - czy zamek nam sie przyda czy nie, czy go utrzymamy czy nie - powinien byc po prostu wybor pomiedzy roznymi opcjami. Generalnie jezeli chodzi o takie umiejetnosci herosa jak na przyklad niszczenie zamkow to wolalbym, by byl to czar albo artefakt trudny do zdobycia. Pytanie tylko, czy na wysokim poziomie umiejetnosci bohatrera jeszcze bylby potrzebny?
Adamek
2000-07-29 06:18:09


Re: Zamki
Jestem za!
jednak powinno to byc wywarzone aby poziom obrony zamkow byl zblizony!
Behemoth the Barbarian
2000-07-29 15:03:39


Tak, dobry pomysł...
Teraz tylko podajcie kilka przykładów budowli charakterystycznych dla poszczególnych zamków.
grenadier
2000-07-30 05:25:22


Re: Tak, dobry pomysł...
Wlasnie w tym problem. Zreszta nie zwalaj na nas calej roboty. Niech programisci NWC (alias 3DO) tez cos poglowkuja. W koncu biora za cos tych pare centow (no chyba, ze im placa w zasobach), he he.
Behemoth the Barbarian
2000-07-30 21:13:04


Hehe...
W sumie masz rację, ale chciałbym wysyłać do NWC kompletne pomysły, a nie "luźne" myśli. Dlatego proszę o szczegóły.
grenadier
2000-08-28 07:42:04


Chcesz przyklady - ok
W kazdym zamku sa: gildie, kuznie, urodziska, domy rady itp, a roznia sie tylko drobnymi szczegolami czyli akademia, stawami z zasobami, swiatynia Valhali i tak dalej. To troche za malo. Skutek jest taki, ze o sile zamku decyduje przede wszystkim armia i chociaz tak powinno byc, ale w niektorych scenariuszach o doborze poczatkowego zamku decyduje albo los albo jest on z gory okreslony i gracz skazany jest na granie od razu albo silniejsza albo slabsza armia. Wiem, ze zaraz odezwa sie glosy - ze cala sztuka polega na tym, by slabsza armia dokonac wielkich rzeczy i chce ulatwien. Nie o to mi chodzi. Zamki powinny byc bardziej zroznicowane, bardziej wyraziste, no bo co z tego, ze w Nekropolis jest szkieletornia - nic, bo i tak moim zdaniem nie ma ona wplywu na jakosc armii tego zamku, ani na to, jakin on w ogole jest. Przede wszystkim chcialbym, by zamki mialy po prostu o wiele wiecej budowli charakterystycznych tylko dla nich. By stosunek (he, he) miedzy budowlami wspolnymi dla wszystkich zamkow, a tym, ktore sa charakterystyczne tylko dla jednego byl rowny. Jestem takze za tym, by jeszcze bardziej poglebic nierowne szanse - na przyklad - potrzebujesz stali na amunicje - zdobadz zamek (badz teren), gdzie taka manufaktura istnieje. Nierowne szanse, to znaczy, ze jeden zamek jest lepszy w jednej dziedzinie, a inny w innej. Proponuje takze, by konkretnych bohaterow mozna bylo wynajmowac tylko w przypisanych im zamkach, a nie w kazdej tawernie na zasadzie losowania - bo taki akurat tam jest.
Behemoth the Barbarian
2000-08-29 09:27:02


Zgadzam się...
nawet zaryzykowałbym zmniejszenie ilości armii w jednym z zamków w zamian za produkcję jakiejś supersilnej jednostki.
grenadier
2000-09-03 03:15:44


Rozbudowa zamkow
A moze by podzielic zamek na kilka czesci. Niech na mapie dzieli sie na czesc koszarowa: fort/cytadele itp, czesc miejska, jakies podgrodzie itp. Oczywiscie taka rozbudowa kosztuje, ale w zamian niech przynosi tez okreslone korzysci. takze pewne budowla stawiane byly by tylko w pewnych czesciach zamku. Zmieni to takze sposob obrony i zdobywania zamku. Bo bronic mozna sie w kazdej czesci albo tylko w jednej. Mozna obsadzic silami mury zewnetrzne a potem wycofac sie do zamku "gornego" itp. Mysle, ze przy takim rozwiazaniu wszystkie pomysly z machinami oblezniczymi, fosami, podkopami i inne mogly by znalezc zastosowanie. A poza tym wyobrazcie sobie na ekranie widok plonacych chat w podgrodziu, pozar calego miasta zniszczonego niespodziewanym najazdem... ;)

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous