| 
 
| Author | Comment |  
| grenadier 2000-07-28 04:05:57
 
 
 
 | Zamki Obserwujac dyskusje "Tytani na mury" - he, he, dziewczyny na traktory - pomyslalem o jeszcze jednym. Przeciez zamki w HoMM tak naprawde to niewiele sie miedzy soba roznia. Oprocz nazwy, wygladu - reszta jest praktycznie taka sama, tylko produkuja inne stwory. Jak bym je jeszze bardziej zroznicowal wlasnie pod katem tego, co w nich powstaje. Wiecej typowych tylko dla jednych zamkow budowli. Wlasnie a propos Tytanow. Zwiekszyl bym na przyklad rodzaje obiektow w budowlach obronnych zamkow. Na przyklad tam, gdzie rodza sie tytany - specjalna wieza (czy cos), gdzie moga stac na murach. W innych zamkach tez by mozna nimi obsadzac umocnienia, ale w mniejszych ilosciach, niz u nich w domu. Podobnie cos specjalnego dla smokow, diablow itp.
 |  
| Guinea 2000-09-03 19:51:12
 
 
 
 | Przedstawiony przez Ciebie widok.... prawdziwie radował by moje oczy
  Może ludzie z NWC pokażą jeszcze rzeź tych, którzy nie zdążyli do górnego zamku  A skoro już snujemy takie katastroficzne wizje, to może dodać możliwość zrównania zamku z ziemią (może z jakimś artefaktem) A co do widoczków, to może jeszcze smok przypalający tyłki uciekającej piechocie...       |  
| grenadier 2000-09-04 04:53:34
 
 
 
 | Dzieki Moze nie do konca o takie szczegoly chodzi, ale skoro ma byc lepsza grafika ... Natomiast co do zrownania zamku z ziemia - czemu nie. Wszystko zalezy od naszego planu - czy zamek nam sie przyda czy nie, czy go utrzymamy czy nie - powinien byc po prostu wybor pomiedzy roznymi opcjami. Generalnie jezeli chodzi o takie umiejetnosci herosa jak na przyklad niszczenie zamkow to wolalbym, by byl to czar albo artefakt trudny do zdobycia. Pytanie tylko, czy na wysokim poziomie umiejetnosci bohatrera jeszcze bylby potrzebny?
 |  
| Adamek 2000-07-29 06:18:09
 
 
 
 | Re: Zamki Jestem za!
 jednak powinno to byc wywarzone aby poziom obrony zamkow byl zblizony!
 |  
| Behemoth the Barbarian 2000-07-29 15:03:39
 
 
 
 | Tak, dobry pomysł... Teraz tylko podajcie kilka przykładów budowli charakterystycznych dla poszczególnych zamków.
 |  
| grenadier 2000-07-30 05:25:22
 
 
 
 | Re: Tak, dobry pomysł... Wlasnie w tym problem. Zreszta nie zwalaj na nas calej roboty. Niech programisci NWC (alias 3DO) tez cos poglowkuja. W koncu biora za cos tych pare centow (no chyba, ze im placa w zasobach), he he.
 |  
| Behemoth the Barbarian 2000-07-30 21:13:04
 
 
 
 | Hehe... W sumie masz rację, ale chciałbym wysyłać do NWC kompletne pomysły, a nie "luźne" myśli. Dlatego proszę o szczegóły.
 |  
| grenadier 2000-08-28 07:42:04
 
 
 
 | Chcesz przyklady - ok W kazdym zamku sa: gildie, kuznie, urodziska, domy rady itp, a roznia sie tylko drobnymi szczegolami czyli akademia, stawami z zasobami, swiatynia Valhali i tak dalej. To troche za malo. Skutek jest taki, ze o sile zamku decyduje przede wszystkim armia i chociaz tak powinno byc, ale w niektorych scenariuszach o doborze poczatkowego zamku decyduje albo los albo jest on z gory okreslony i gracz skazany jest na granie od razu albo silniejsza albo slabsza armia. Wiem, ze zaraz odezwa sie glosy - ze cala sztuka polega na tym, by slabsza armia dokonac wielkich rzeczy i chce ulatwien. Nie o to mi chodzi. Zamki powinny byc bardziej zroznicowane, bardziej wyraziste, no bo co z tego, ze w Nekropolis jest szkieletornia - nic, bo i tak moim zdaniem nie ma ona wplywu na jakosc armii tego zamku, ani na to, jakin on w ogole jest. Przede wszystkim chcialbym, by zamki mialy po prostu o wiele wiecej budowli charakterystycznych tylko dla nich. By stosunek (he, he) miedzy budowlami wspolnymi dla wszystkich zamkow, a tym, ktore sa charakterystyczne tylko dla jednego byl rowny. Jestem takze za tym, by jeszcze bardziej poglebic nierowne szanse - na przyklad - potrzebujesz stali na amunicje - zdobadz zamek (badz teren), gdzie taka manufaktura istnieje. Nierowne szanse, to znaczy, ze jeden zamek jest lepszy w jednej dziedzinie, a inny w innej. Proponuje takze, by konkretnych bohaterow mozna bylo wynajmowac tylko w przypisanych im zamkach, a nie w kazdej tawernie na zasadzie losowania - bo taki akurat tam jest.
 |  
| Behemoth the Barbarian 2000-08-29 09:27:02
 
 
 
 | Zgadzam się... nawet zaryzykowałbym zmniejszenie ilości armii w jednym z zamków w zamian za produkcję jakiejś supersilnej jednostki.
 |  
| grenadier 2000-09-03 03:15:44
 
 
 
 | Rozbudowa zamkow A moze by podzielic zamek na kilka czesci. Niech na mapie dzieli sie na czesc koszarowa: fort/cytadele itp, czesc miejska, jakies podgrodzie itp. Oczywiscie taka rozbudowa kosztuje, ale w zamian niech przynosi tez okreslone korzysci. takze pewne budowla stawiane byly by tylko w pewnych czesciach zamku. Zmieni to takze sposob obrony i zdobywania zamku. Bo bronic mozna sie w kazdej czesci albo tylko w jednej. Mozna obsadzic silami mury zewnetrzne a potem wycofac sie do zamku "gornego" itp. Mysle, ze przy takim rozwiazaniu wszystkie pomysly z machinami oblezniczymi, fosami, podkopami i inne mogly by znalezc zastosowanie. A poza tym wyobrazcie sobie na ekranie widok plonacych chat w podgrodziu, pozar calego miasta zniszczonego niespodziewanym najazdem...
   |  
 
| 
| 1
 visitor
in the last 15 minutes:
0
 Members
-
1
 Guest - 0 Anonymous |  
|  |  |  
 
 |