Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
grenadier
2000-12-07 03:59:55


Morale bohatera
Dlaczego podczas bitwy premie za wysokie morale otrzymuja tylko jednostki z armii. Takze dowodzacy nimi bohater powinien cos takiego otrzymywac. Pozwalalo by to na rzucenie po raz drugi jakiegos czaru podczas jednej tury. Po drugie w przypadku dretwienia ze strachu heros nie moglby rzucac czaru. Wysokie i niskie morale bohatera powinno miec takze wplyw na dowodzone jednostki - jaki? - kwestia do syskusji. Na przykład zwiekszoną lub obniżona o 10 procent siłę ataku i obrony.
Podobnie powinno być w przypadku szczescia i pechu bohatera. Szczescie niech pozwala mu na rzucenie czaru z podwojna sila, a pech, cos, na przyklad niech czar nie zadziala, trafi we wlasna jednostke itp. zdarzenia losowe.
jacek
2000-12-09 14:57:41


Re: Morale bohatera
Dobry pomysł, idąc dalej niskie morale, które mógłby mieć bohater powinno zaowocować tym że spieprzy nam z pola walki, może i jednostki po obniżeniu morale powinny też zdezerterować ? Byłby to realizm, czyż nie, a jakiego gracz by miał stresa - wytrzyma ta jednostka czy nie. Wreszcie morale miałoby BARDZO poważne znaczenie dla przebiegu bitwy ... co ja mówię.. całej kampanii .
lopez
2001-01-31 06:49:42


Re: Morale bohatera
Ja bym rozwinął temat dezercji z pola bitwy:
Otóż jednostki po 2 lub 3 utracie ruchu z powodu niskiego morale (w ciągu jednej bitwy) uciekałyby z placu bitwy (w całości lub części np. 1/2) i byłyby bezpowrotnie utracone. To by dopiero dodało dreszczyka emocji. Gracz z armią o niskim morale podczas przedłużającej się walki zacząłby się poważnie zastanawiać nad poddaniem walki i ewentualnym okupem.
Poza tym uważam, że opcja poddania walki jest niedopracowana. Opłaty za poddanie się są zdecydowanie za wysokie!!! W początkowej fazie gry gdy walczy się niewielkimi oddziałami można sobie jeszcze pozwolić na zapłacenie okupu, ale potem przeciwnik żąda horendalnych sum, na które może pozwolić sobie tylko bogaty gracz. A przecież każdy woli kupić jakąś jednostkę i zwiększyć swoje szanse w walce niż trzymać gotówkę. Często jest tak, że najpierw trzeba wytracić część wojska, żeby być zdolnym do zapłacenia okupu. Proponowałbym zatem aby przyrost wartości okupu był znacznie mniejszy niż przyrost wojska (czy jego wartości bojowej), a same okupy obniżone.
grenadier
2001-01-31 09:53:03


Re: Morale bohatera
Nie jest wcale latwo ustalić cene za poddanie - ile to jest drogo, a ile tanio. Rozwiazaniem moze byc cennik - za dana jednostke tyle a tyle plus wspolczynnik jakosci bohatera - u lepiej wyszkolonego armia musi byc drozsza.
Natomiast pomysl z dezercja niektorych jednostek jest OK.
lopez
2001-02-01 01:57:26


Re: Morale bohatera
Popieram pomysł, aby lepiej wyszkolony bohater płacił wyższy okup (np. okup normalny razy 1,x gdzie x jest poziomem bohatera, tak że bohater poziomu 10 płaciłby okup podwójny).
Proponowałbym aby wielkość okupu zależała od przewagi bojowej przeciwnika, a nie od wartości bojowej armii gracza. Bo przecież nawet przy sporej przewadze bojowej wroga zawsze uda się zniszczyć część jego jednostek. Więc okup powinien być zmniejszany o tę potencjalnie możliwą do zniszczenia ilość wojska przeciwnika. Tak więc w hipotetycznej sytuacji równych armii (i bohaterów jednakowego poziomu) okup wynosiłby zero, bo żadnemu graczowi nie opłacałoby się toczyć takiej wyniszczającej walki, z której w zależności od szczęścia jeden z graczy wyszedłby cało z niedobitkami wojska. Obecnie w sytacji gdy naprzeciwko siebie staną dwie mniej więcej równe i silne armie, wyjściem jest tylko wyniszczająca walka (bo płacenie bardzo wysokiego okupu nie wchodzi w grę, tak samo jak ucieczka bohatera ;)
Pomysłu z ucieczką katapult, balist, czarów, punktów mana absolutnie nie popieram, bo nie są to istoty rozumne (w przeciwieństwie do wojsk) więc nie może ich ogarnąć strach i nie mają własnego napędu więc nie mogą same odjechać.
grenadier
2001-02-01 02:30:19


Re: Morale bohatera
Fakt, z tymi czarami itp. to przesada. Natomiast takie rzeczy jak sposoby wyliczania strat, okopow i tak dalej powinny byc podawane w instrukcji. W tej chwili takze na pewno jakis algorytnm istnieje i dobrze by bylo, gdyby byl on podany.
lopez
2001-02-01 03:13:26


Re: Morale bohatera
Z tego co zaobserwowałem w grze to okup za każdą jednostkę wynosi tyle ile ona kosztuje w mieście. Potem policzyć już jest łatwo: ilość danych jednostek x cena za tą jednostkę i tak dla każdej grupy.
Oczywiście jeśli bohater posiada umiejętność dyplomacji lub jakieś artefakty zmniejszające koszt poddania się to wtedy opup jest oczywiście mniejszy.
E1ias
2001-02-01 00:32:53


Re: Morale bohatera
Rozwin±łbym to dalej. Przy niskim morale mogłoby się czasem zdarzać, że bohater nam sam czasem ucieka pozostawiaj±c armię, która dalej walczy, o ile się oczywi¶cie zaraz nie przył±czy do przeciwnika ;)
Tak samo powinny czasem uciekać katapulty, balisty, czary z księgi czarów, punkty mana ...

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous