Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
E1ias
2000-10-02 00:44:58


Lista questow
Aktualna lista questow wymaga ulepszenia, na mapkach z wieksza ich iloscia trzeba czesto po wypelnieniu jakiegos questu szukac na calej mapie gdzie jest ten osobnik, ktory nam moze dac za to nagrode. Proponuje:
- dolozyc tam pokazywanie miejsca, do ktorego sie nalezy zglosic po zaliczeniu questu
- zrobic pewne utrudnienie: nie usuwac z listy questow zaliczonych przez przeciwnika, dopoki sami nie odwiedzimy wlasciwego huta i nie stwierdzimy, ze juz jest pusty - dlaczego mamy wiedziec, ze przeciwnik juz nam sprzatnal nagrode, dopoki sami sie tego nie dowiemy
- do listy questow dodac liste bram i namiotow klucznikow - dla kolorow, ktore juz spotkalismy na mapie beda pozycje z podgladem miejsca namiotu(ow) klucznika w tym kolorze i bram(y), ktore sa przez niego otwierane. Oczywiscie na liscie sa tylko pozycje, ktore juz odkrylismy, czasem moze byc to tylko namiot, czasem tylko sama brama.
Behemoth the Barbarian
2000-10-09 13:51:52


Re: Lista questow
Lista questów oraz ulepszenia View World to bardzo dobre pomysły... oba przypominają mi Warlords III, gdzie jest bardzo dobrze dopracowany interfacr uzytkownika.

Co do globusa, to może jestem konserwatystą, ale nie bardzo widzi mi się pomysł takiej mapki w grze strategicznej...
Guinea
2000-10-08 20:08:32


Moim zdaniem...
to bardzo ułatwi grę. Na niektórych mapach artefakty ptrzebne Dziamdziakom są dobrze ukryte. Poza tym, jak już wiesz, gdzie masz dojechać, to tam dojedziesz.
E1ias
2000-10-08 22:56:30


Wła¶nie. Za bardzo to ułatwiłoby ...
W końcu zaliczanie questów nie jest niezbędne do ukończenia mapy czy kampanii (poza nielicznymi wyj±tkami). Jaki¶ Dziabdziak poszukuje jakiego¶ artefaktu, a my od razu wiemy, gdzie go można znaleĽć? Od czego w końcu jest View Air. A jesli artefakt jest w posiadaniu bohatera przeciwnika, to też go pokazywać? Zreszt± i nie miałoby to zastosowania w przypadku questów, gdzie zadanie jest inne (przywieĽć jakie¶ jednostki czy zasoby, zdobyć poziom do¶wiadczenia, ...) Zaliczanie questów nie powinno być aż tak ułatwione.
grenadier
2000-10-09 01:15:05


Chyba to nie ulatwi
bo nie chodzi przeciez o pokazywanie gdzie sa ukryte artefakty. Ta cala procedura zaczyna sie w momencie, gdy po odwiedzeniu huty masz juz chciany przez Dziamdziaka artefakt.
Zonek
2000-10-03 04:06:18


Re: Lista questow
O to mi chodzilo wlasnie z questami. Oprocz poprawy jakosci map, wnosze postulat, aby mapa globusoksztaltana, czyli aby mozna bylo ja objechac bez zatrzymywania sie jak dotychczas na krawedzi...
grenadier
2000-10-08 03:01:32


Re: Lista questow
Z tym globusem to dobry pomysl, bo wzrosnie trudnosc gry. Teraz gdy zaczynasz rozgrywke do zamku polozonego w rogu mapy, to wiesz z ktorej strony ktos cie moze zaatakowac. Podoba mi sie takze pomysl z lista zadan. Troche bym to tylko zmodyfikowal jezeli chodzi o klucznikow czy huty znajdujace sie na nieodkrytym terenie - jezeli zdobedziesz jakis artefakt, to na przyklad po wizycie w jakiejs tawernie mozna uzyskac informacje, ze Dziamdziak ktory go potrzebuje ponoc mieszka kolo zamku Burak, albo, ze namiot czerwonego klucznika widziano gdzies w okolicy Pitupitu i tak dalej. Bedzie po prostu ciekawiej, a niczego to nieulatwi, bio i tak przeciez nie wiemy, gdzie na nieodkrytym terenie znajduje sie konkretne zamki czy miejsca.
misza
2000-10-08 12:14:38


Re: Lista questow
A może wprowadzić czar. Jeżeli byliśmy u Dziamdziaka i poszykuje on jakiegoś artefaktu, rzucamy czar (oczywiście na poziomie experta) i na mapce pojawia się plamka w miejscu gdzie się on znajduje. Przecież i tak nie łatwo będzie tam dojechać. To samo można zrobić z klucznikami.
Zonek
2000-10-02 04:56:57


Re: Lista questow
Czyli jak w Warlords3 - kierunek i miejsce wykonania questy, ale bez odkrywania mapy. Może być.
E1ias
2000-10-03 02:51:46


W Warlords3 nie gralem
Aktualnie grywam wylacznie w HoMM :) Raczej nie chodzilo mi o odkrywanie przed graczem nowych rzeczy (jak chocby polozenia namiotow klucznikow czy bram, chocby w postaci strzalek), ale ulatwienie w zbieraniu nagrod za questy. Bywa tak, ze na duzej mapie sa dziesiatki questow i po wypelnieniu jakiegos (np. zdobyciu artefaktu) wiemy tylko, ze mamy sie zglosic do osobnika o imieniu np. Dziabdziak, tylko gdzie ten osobnik zamieszkuje? Wiemy to, bo juz kiedys go odwiedzilismy, ale jesli akurat nie pamietamy polozenia tego huta, to wyszukiwanie tego na mapie moze byc cokolwiek dlugotrwale. Mozna by wprowadzic przynajmniej w zakresie namiotow klucznikow sposob dzialania, taki jak w Tomb Raider, po wizycie u klucznika jest podglad na brame, do ktorej dostalismy wlasnie mozliwosc wejscia. Wlasciwie moglby to byc podglad nawet na obszarze dotad nieodkrytym, ale nie wiem czy to by jednak zbyt nie ulatwialo rozgrywki.
Przy okazji chcialbym, zeby ulepszona byla mapa swiata (View world). Teraz jest to praktycznie tylko zmniejszona wersja zwyklego widoku bez zadnych (poza wyrazniejszym wskazaniem kopalni) ulepszen. Przydalaby sie tam mozliwosc filtrowania, zeby mozna bylo wybrac co sie chce widziec na takim podgladzie: miasta, herosow, kopalnie, narodziska, bramy, namioty, huty, teleporty, artefakty itd. I zeby nie tylko kopalnie byly lepiej widoczne, ale tez inne rzeczy, nie tylko tak jak teraz: w takiej samej postaci jak na glownej mapie tylko mniejszych rozmiarach, przez co ich prawie nie widac. Wtedy taki podglad bylby znacznie bardziej uzyteczny (cos w rodzaju view air/earth ale tylko w ramach dotychczas odkrytego terenu).

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous