Author
|
Comment
|
Zonek
2000-09-21 03:27:02
|
Nowe/Stare umiejętności
Kilka propozycji na nowe umiejętności dla herosów:
Anti-Wisdom - negacja wisdomu, w czasie walki gdyby jeden z herosów posiadałby tą umiejętność to na basic nie można by używać czaró z 3 poziomu, na advanced z 3i4, na expercie z 3,4 i 5 poziomu.Idealne dla warriorów czyli Barbariana :-) i Beastmastera
Engeniering - podobnie jak w Warlords 3 zmniejsanie kosztów budowli/ rekrutacji jednostek. Basic - 10%, Expert - 30%
Speed - Basic +1 do szybkości dla wszystkich jednostek, Expert +3
Hillclimbing - mam nadzieje, że teren w homm4 będzie bardzie trójwymiarowy i pagórkowaty i programiści wezmą pod uwagę trzeci "przyspieszacz" obok logistyki i pathfinding - właśnie wspinanie się po pagórkach/górach
Eagle Eye - stare, bynajmniej nie jare. Wymaga ulepszenia, tzn bohater z tą specjalnościa powinien mieć szanse na nauczenie się non-combat spells jak dimension door, fly, waterwalk, o ile inny heroes użyje tego czaru w zasiegu, który będzie determinowany poprzez zaawansowanie eagle eye'a. Np basic 3 heksy wokól bohatera, expert - 9. Ponadto heros powinien móc uczyć się czarów od jednostek ( walka z master ginami - to by była gratka :-) )
Jak coś mi sie więcej przypomni to napiszę.
|
Guinea
2000-10-06 20:40:32
|
To by było niezłe...
mnie też nieraz wkurzało, że mój bohater uczy się jakiegoś g.... które mu po g.... potrzebne.
|
grenadier
2000-10-08 02:15:37
|
Re: To by było niezłe...
Brzmi faktycznie niezle, ale czy nie byloby to wlasnie tworzenie bohatera uniwersalnego. Bo mozna sie zalozyc o beczke many, ze 99 procent graczy wybieralo by te same umiejetnosci. Poza tym po kilkudziesieciu turach po osiagnieciu przez bohaterow poziomu ekspertow naprzeciw siebie podczas bitwy stawali by tacy sami herosi rozniacy sie tylko imieniem i kolorem flagi. Pomysl jest chyba zbyt duzym ulatwieniem dla gracza.
|
Zonek
2000-10-06 05:12:42
|
a gdyby tak...
Przy zdobywaniu nowego poziomu heros "pakuje" jeden ze skilli oraz uczy sie, bądz rozwija jakąś umiejętność. Zwykle wtedy ma się do wyboru rozwinięcie posiadanej jiuż umiejętności na wyższy poziom i nauczenie zupełnie nowej umiejętności naszego herosa. Uważam, że wybór jest zbyt ograniczony i powinna istnieć umiejętność, która pozwoliła by wybierać nam spośród więcej możliwości. Tzn. na basicu wybierałoby się z trzech umiejętnoiści, na advanced z 4, na expert z 5. To napewno zapelnienie slota, ale za to zwiekszenie szans na nauczenie sie pozadanych umiejetnosci. Ile razy gralem np. tazarem, czy thorgrimem, i po uzyskaniu experta (armorer badz resisrtance) dawalo mi do wyboru mistycyzm badz eagle eye'a... Taka umiejetnosc bylaby przydatna i wskazane jej rozwiniecie na poczatku gry, wiec uważam, że można by pomyśleć nad jakąś uniwersalną dla każdego zamku budowlą, jak np. szkoła, gdzie heros mógłby się jej nauczyć. Do gracza należałby wybór, czy uczy jej swojego herosa, czy idzie na żywioł...
|
Zonek
2000-10-06 01:25:18
|
Re: Nowe/Stare umiejętności
Nie zmienic, byla by to nowa umiejetnosc. Gdyby nie zadzialal resistance, to zawsze od czarow dostawaloby sie mniej obrazen.
|
Guinea
2000-10-05 19:46:22
|
Może po prostu...
zmienić działanie umiejętności Odporność?
|
Zonek
2000-10-05 05:54:46
|
Co nowego wymyśliłem...
Potrzebna jest umiejętność, dzięki której jednostki dostawały by mniej obrażeń od czarów ofensywnych (czyli magic arrow, ice bolt, armagedonn itp), coś na kształt anty-sorcery. 5% mniej obrażeń dla poziomu basic, 10% dla advanced, 15% dla expert.
|
Guinea
2000-09-30 20:27:17
|
Re: Nowe/Stare umiejętności
Podobno w HoMM4 bohaterowie mają być bardziej zróżnicowany. Może objawi się to tym, że Barbarian nie nauczy się Wisdomu ani Magic-ów, a Wizard Offense i Tactics? Jeśli tak, to więcej slotów na umiejętności nie będzie potrzebnych.
|
grenadier
2000-10-01 02:06:25
|
Zgadzam sie
Jestem za jak najwiekszym zroznicowaniem postaci, a zwiekszanie slotow dziala w druga strone. Zroznicowanie otwiera nowe mozliwosci w grze. Na przyklad wynajmowanie postaci pod konkretne zadania. Jestem nawet za tym, by niektore umiejetnosci wykluczaly inne. Na przyklad magia wody na najwyzszym poziomie blokuje nauczenie sie magii ognia na takim samym poziomie.
|
Zonek
2000-09-22 03:01:35
|
Re: Nowe/Stare umiejętności
Nie chodzi mi oto, żeby dla herosa nie było żadnych przeszkód w poruszania się, bynajmniej, mam nadzieję żeprogramiści w 3do pomyslą np. o rzekach w prawdziwego zdarzenia, które bedą mogły być przejezdne tylko przez mosty . Wiadomo, że grafika w Homm4 będzie bardziej trójwymiarowa i możliwe, że teren po którym bęzdzie można jeżdzić barzdziej zrożnicownay, nie płaski jak do tej pory. Umiejętność Hillclimbing przydała by sie na mapie z terenami pagórkowatymi, podczas jazdy, oczywiście po szlakach i drogach w górach.
Miejsc na skille powinno być więcej, tym bardziej, że napewno dojdzie więcej umiejętności. Z nieficjalnych źródeł wiem, że umiejętności bedzie można rozwijać do poziomu master, czyli 4 jak kto woli. W związku z tym, aby gra nie straciłą na dramaturgi (ach te dylematy, co wybrać a co nie) optowałbym za 10 miejscami na skille.
Nie twierdze, że engeniering jest konicznością dla głownego bohatera, podobnie jak estates. Co ma wspónego inżynieria z tańszą rekrutacją jednostek w zamku? Tak jest w Warlord3. I tak jak w zyciu, taki inżynier- kierownik musi myśłeć jak tu dobrze i tanio wybudować, Na jego głowie także są pertraktacje z pracownikami o zarobki (wiem coś o tej cholernej robocie). Ewentualnie za tańsze podkupywanie jednostek odpowiedzialna byłaby dyplomacja, czy inny skill jak:
Trading - tańszy wykup jednostek o 5,10,15,20 %; handel na markecie z artefaktami, i wymiana surowców korzystniejsza w zależności od poziomu trudnośći
Inna umiejętność jaką wymyśliłem
Fitness ( wiem idiotyczna nazwa, ale nie potrafię znależ odpowiedniego słowa) - zwiekszanie punktów życia o 5,10,15,20 %
|
grenadier
2000-09-22 03:13:21
|
Re: Nowe/Stare umiejętności
Kazde rozszerzenie ilosci umiejetnosci i artefaktow niesie ze soba dyskusje - wiecej slotow czy tyle samo. Mysle, ze zwiekszanie ich ilosci nie jest dobre. Pozostawal bym przy opcji osiem. Dlaczego, bo uwazam, ze nie mozna tworzyc herosa supermena, ktory wszystko potrafi. Caly urok gry polega na tym, ze nie wszystkiego bohater moze sie nauczyc i trzeba sobie radzic z przeszkodami. Co do propozycji nowosci to niektore sa calkiem niezle. Takze uwazam, ze czar sokoli wzrok jest do kitu i zawsze wkurzam sie, gdy przez jakis przypadek moj bohater sie tego zacznie uczyc, bo na palcach jednej reki mogepoliczyc te bitwy, w ktorych sie to przydalo i gosciu cos od kogos odgapil.
|
Unregistered(d)
2000-09-22 03:43:13
|
Dlaczego nie?
Skoro już ułatwiamy sobie zycie, to bądźmy konsekwentni. Zresztą, jeżeli ma byc więcej umiejętności to slotów umiejętności po prostu MUSI być więcej, chocby proporcjonalnie. Osobiście uważam, że slotów powinno być 3 razy mniej niż umiejętności, co przy 28 skillach w HOMM3 dawałoby 9-10 slotów. Pomysł z 4 poziomami jest znakomity. Zwykle wpadam w depresję , kiedy osiągam kolejny poziom i nie mam już żadnej umiejętności do podniesienia, bo wszystko mam.
|
grenadier
2000-09-25 01:58:23
|
Pozostane jednak przy swoim
Nie jest to dla mnie wcale takie jednoznaczne, ze musi byc wiecej slotow. Natomiast co do podniesienia ilosci poziomow umiejetnosci jestem za. Wnioskuje jednak, by niebylo tak latwo go osiagnac, ale za to czwarty poziom bylby naprawde mistrzowski i dawalby potezne mozliwosci.
|
Unregistered(d)
2000-09-25 04:47:23
|
No dobrze.
Ale skoro teraz, przy 28 umiejętnościach, jest 10 slotów, to w HOMM4, przy - dajmy na to - 40 umiejętnościach (hurraoptymizm??? D"> ), tychże slotów powinno być więcej, o co najmniej 2, a najlepiej o 4. Nie sądzę aby 14 umiejętności na 40 to było zbyt duzo.
|
misza
2000-09-21 22:40:57
|
Ano właśnie...
...dlaczego tylko 8 miejsc na skille. Już teraz jest ich trochę za mało, a co dopiero gdy jeszcze dojdzie kilka umiejętności? Niestety nie man patentu ile ich powinno być, ale każda liczba większa od ośmiu będzie niezła.
|
Unregistered(d)
2000-09-21 23:00:32
|
Sloty
Jeśli chodzi o sloty, czy to umiejetności, czy aktywne artefakty, jest ich ZAWSZE za mało! Myślę, że nie byłoby głupio dodać tu ze cztery, a tu jakieś dwa.
|
Behemoth the Barbarian
2000-09-21 14:31:56
|
Eagel Eye? Nieeeeeeeeeeeeee!!! ...
Zawsze twierdziłem że ten skill jest do bani... a poza tym z nieoficjalnych źródeł wiem, że nie będzie w HoMM4.
Anti-Wisdom - ciekawe.
Engineering - grałem w Warlords 3 i tam ten skill był rzeczywiście przydatny, ale jak wyobrażasz go sobie w HoMM? Heros musiałby przebywać w zamku żeby wznośić taniej budowle? Byłoby to trochę uciążliwe (jest 8 miejsc na skille - byłby to kolejny zajęty slot i wątpię, żeby najlepszy bohater "zapychał" sobie nim miejsce), a co do rekrutacji jednostek to co inżynier ma wspólnego z ceną jednostki?
Speed - fajny pomysł.
Hillclimbing? Może też Forestwalking? A co wtedy byłoby barierą dla herosa? Pole siłowe?
|
1
visitor
in the last 15 minutes:
0
Members
-
1
Guest - 0 Anonymous
|
|
|
|