Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
lopez
2001-02-15 23:25:05


Jednostki strzelające
W czasie walki denerwuje mnie to, że jednostka strzelająca/miotająca itp. nie może podejść do przeciwnika i wtedy go uderzyć (oczywiście przeważnie z mniejszym efektem). Natomiast może tak zrobić gdy jest zablokowana przez przeciwnika (gdy nie może strzelać na odległość). Zdarzyła mi się właśnie ostatnio taka sytuacja: Chciałem uciec magami przed zbliżającą się dużą grupą zombies i przy okazji dołożyć wampirom, których pozostało niewiele, ale niestety nie dało się. A przecież gdybym miał zablokowanych magów to mógłbym to zrobić. Uważam, że to jest bez sensu i postuluję rozwiązanie tego problemu w HoMM4.
lopez
2001-03-05 01:32:37


Jestem przeciwny
odsuwaniu i strzelaniu (nawet z 1/2 siły). To by zmieniło całą strategię walki.
Guinea
2001-03-02 21:59:22


I tak za dużo...
co z tego, że 10 tytanów się odsunie na drugi koniec planszy i strzeli z połową siły. Z 'postrzelonego' i tak niewiele zostanie, a Tytani się odsunęli od atakujących je jednostek i jeśli nic do nich nie dojdzie, to sobie postrzelają z pełną siłą.
grenadier
2001-03-04 03:16:32


Re: I tak za dużo...
Guinea ma racje. Z tym przesuwaniem to przesada.
Unregistered(d)
2001-03-02 11:41:59


Sorry...
Ale chyba źle sformułowałem wypowiedź. Chodziło mi o to, aby postać która się przesunie zawsze strzelała z 1/2 skuteczności, niezależnie jak daleko się ruszy.
Guinea
2001-02-27 23:18:45


A co dopiero...
w przypadku Tytanów. Jak by ich coś zablokowało, to by się mogli odsunąć, przywalić ze skutecznością jakieś 10/11 i koniec bajki. Ten pomysł by naprawdę wypaczył grę.
lopez
2001-02-27 23:24:53


Re: A co dopiero...
Z tytanami jest trochę inaczej, bo one mimo, że zablokowane i tak uderzają z 100% skuteczności. Inna sprawa to kontratak, bo jeśli z przeciwnika coś zostanie to może kontratakować, a jak by się tytany odsunęły to figa z makiem.
grenadier
2001-03-02 00:13:18


Re: A co dopiero...
Macie racje - z tym odsuwaniem sie to przesada. Wystarczy, ze niektore artefakty daja mozliwosc strzelania zablokowanym jednostkom.
Behemoth the Barbarian
2001-03-02 02:21:52


Niektóre...
...a dokładnie jeden - Bow of the Sharpshooter ;)
Unregistered(d)
2001-02-27 11:37:20


Re: Jednostki strzelające
Jestem za! Niejeden raz już zdażyła mi się taka sytuacja. W Homm4 mogliby dodać coś jeszcze: Aby zablokowany strzelec mógłby uciec np. na poł swojego zasięgu, a potem strzelić (z mniejszą skutecznościa), co wy na to?
lopez
2001-02-27 23:14:42


Re: Jednostki strzelające
To już byłaby chyba przesada. Bo wyobraź sobie np. jenostkę strzelającą o szybkości 6, która jest zablokowana. Odsuwasz takową o 1 heks i strzelasz ze skutecznością 5/6. Przeciwnik, który cię blokował (przeważnie robi to celowo) ma dotkliwe straty i nie może nawet kontratakować. To zmniejszałoby radykalnie sens blokowania jednostek strzelających.
misza
2001-02-27 04:55:27


Re: Jednostki strzelające
Zapewne programisci z 3DO uwazali, ze tylko kretyn bedzie chcial walnac goscia majac mozliwosc strzalu. Jezeli tak pomysleli to ja tez w ich rozumieniu jestem kretyn. Nie za czesto, ale mialem takie same sytuacje jak Wy i szlak mie trafial, cholera brala, ze nie moge podejsc i normalnie wyjechac klientowi z glowki czy czegos tam innego.
Podpisuje sie pod waszym postulatem: powinien byc wybor co do metody ataku.
Guinea
2001-02-15 23:35:18


To dobry pomysł...
sam kiedyś o tym myślałem, bo nie mogłem zaatakować jednostką strzelającą wręcz aby zużyć wrogowi kontratak, a potem dobić.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous