Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
lopez
2001-02-05 01:00:49


Poruszanie bohatera
Nie wiem czy wcześniej o tym nie było, jeśli tak - to napiszcie gdzie.
Sprawa dotyczy wchodzenia bohaterem do różnych budowli na mapie np. market, urodziska, uniwersytet, tawerna itp. Kiedy się zamyka okienko danej budowli, żeby otworzyć je ponownie trzeba wycofać bohatera i wejść ponownie (tzn. stracić 2 pkty ruchu), co jest nielogiczne - bo przecież bohater już tam jest.
Podobnie z Subterranean Gate (wejście do podziemii). Gdy wkroczy się do wejścia bohater jest automatycznie przenoszony do podziemii (lub na powierzchnię), aby wycofać się trzeba zrobić znów 2 "kroki" i stracić 2 pkty ruchu. Wielki problem powstaje gdy (niewidoczne wcześniej) wyjście jest strzeżone np. przez grupę smoków - co wtedy. Wypada zginąć w nierównej walce (oczywiście jeśli nie mamy szans na pokonanie smoków).
Trzecia sprawa dotyczy wkraczania bohaterem do miasta. Komp. zawsze otwiera okno tego miasta, co czasem jest denerwujące (strata czasu), bo nie zawsze tego chcemy. Często wkracza się do miasta aby przeczekać tam bezpiecznie, kiedy inni gracze wykonują swoją kolejkę albo uzupełnić pkty many i wtedy nie jest konieczne otwieranie okienka miasta.
Nie wiem być może te sprawy są jakoś rozwiązane już w HoMM3, jeśli tak to proszę o info. Jeśli nie to proponuję ich rozwiązanie w czwartej części Herosów. Może do tego służyć jakiś przycisk na klawiaturze.
I jeszcze jedno: kiedy bohater ma wyznaczoną trasę ruchu i następnie inny bohater stanie na niej, to temu pierwszemu zostaje automatycznie zmieniona trasa (tak aby dotarł do wyznaczonego wcześniej miejsca). Zdarzyło mi się to kilka razy i jest to b. denerwujące, bo ta nowa zmieniona trasa przebiega czasem zupełnie okrężną drogą (gdy przejście zostanie zablokowane w jakimś przesmyku). Dodam jeszcze, że w opcjach mam ustawione pojedyncze klikanie przy poruszaniu (bo tak jest szybciej) więc nie widzę przed ruchem wyznaczonej trasy.
Dante
2001-04-07 09:33:33


Skarby przeszkodami terenowymi :-|
Dretwe jest to, ze w H3 roznego rodzaju skarby i surowce do chwili ich wziecia z sasiedniego pola sa przeszkodami terenowymi. Nie mozna szybko przebiec przez zajety przez nie teren, ani wyladowac w tym miejscu przy uzyciu czaru Fly. Rozumiem ze to ostatnie mialo zapobiegac naduzyciom, ale sa mniej idiotyczne sposoby rozwiazywania takich problemow, np jakies silne wichry na danym obszarze by fruwaly.
Behemoth the Barbarian
2001-02-05 15:30:38


Jest taki przycisk...
Aby jeszcze raz wejść do budowli, na której się stoi należy nacisnąć spację.

Co do trasy ruchu to komputer zawsze wybiera najkrótszą możliwą drogę. Jeśli jakiś bohater zagradza najkrótszą to wybiera następną najkrótszą. Włącz pokazywanie trasy ;)
lopez
2001-02-06 23:10:47


Re: Jest taki przycisk...
Dzięki za podpowiedź.
Chociaż miałem co do niej trochę wątpliwości. Ale okazało się, że tą możliwość wprowadziły dopiero patche, chociaż nikt o tym nie informował.
Pokazywania trasy nie włączę bo nie lubię podwójnego klikania. To że komp. zawsza wybiera najkrótszą drogę to ja wiem, tylko, że czasem wystarczyłoby przesunąć herosa, który przeszkadza, zamiast go obchodzić (czasem b. długą drogą - gdy stoi w przesmyku). Komp. mógłby o tym informować.
Wśród postulatów do Heroes4 pozostawiłbym ten, żeby np. wjazd do zamku z przytrzymanym klawiszem SHIFT (lub innym) nie powodował otworzenia okienka zamku.
grenadier
2001-03-05 01:47:32


Re: Jest taki przycisk...
Jeszcze jedno a propo spacji. Jezeli bohater stoi w miejscu zwanym wieza obserwacyjna i zalezy nam, by caly czas obserwowal okolice, to po kazdej turze trzeba naciskac spacje, by znowu ja zobaczyl. Wydaje mi sie, ze skoro juz w tym miejscu jest, to spacja jest zbedna ...
Behemoth the Barbarian
2001-03-05 04:16:30


Spacja może symbolizować...
...wejście na wieżę ;)

A taktyka ta jest przydatna, gdy gramy vs Necropolis.
grenadier
2001-03-11 04:40:03


Re: Spacja może symbolizować...
Wlasnie pogrywam przeciwko nekro w kampanii SoD. Gostek na wierzy do niczego nie jest mi potrzebny tylko do obserwacji, bo jatki robia inni. Dlatego mnie to wq.. z ta spacja.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous