Author
|
Comment
|
chatifnat
2001-03-26 07:23:38
|
garść sugestii
Na początku chciałbym przywitać się z wszystkimi bywalcami i pogratulować Behemotowi bardzo fajnego forum, bez wieśniactwa i chamstwa, o co w polskich dyskusjach strasznie ciężko, niezależnie od ich tematu
Przejrzalem poprzednie sugestie i musze stwierdzić, że większość jest bardzo interesujaca, nizej przedstawiam kilka moich pomysłów:
Chyba największą zmianą byłoby umożliwienie stworom korzystania z wielu rodzajów broni. Jedne budowle umożliwiałyby najmowanie armii, inne uzbrajanie jej. Rozgrywka byłaby dzięki temu dużo ciekawsza, gracz miałby więcej dylematów...blablabla itd. Oczywiście nie każda broń bylaby tworzona w każdym mieście, co nie przeszkadzałoby jednak w jej używaniu (analogicznie jak z war machines w h3), ale wszystkie stwory posiadałby wrodzone predyspozycje (krasnolud lepiej radzi sobie z toporem niż z łukiem). Nie jestem pewiem co zrobić z potworami wyższych rzędów. Korzystanie z broni przez stwory 7 poziomu byłoby bez sensu nie tylko przez brak rąk w większości przypadków, ale i przez wielkość broni(jak tytan poradzi sobie z mieczem stworzonym dla człowieka, jakie byłyby róznice w kosztach, w zależności od wielkości potwora - za dużo z tym problemów). Chyba najlepszym wyjściem byłoby zapoatrywanie w broń większości kreatur niższych rzędów, potwory silniejsze i nieczlekokształtne polegałyby na własnej sile. Oczywiście w każdej chwili armia mogła by być pozbawiona broni, odbywałoby się to na tej samej zasadzie, co przekazywanie artefaktów. Na pewno znacznie zwiększy to rozmiar gry[dodatkowe animacje itd.], ale trzeba iść z duchem czasu ;-)
Inną sprawą byłoby zreformowanie systemu magii. Można by wprowadzić dwie dodatkowe szkoły magii do już istniejących: magię światła i ciemności. Pierwsza przejmie wszelkie błogosławieństwa i błyskawice, a druga czary przydatne nekromatom. Dla potrzeb magii światła można by stworzyć żywiołaka światła, w magii ciemności przywoływano by jakichś nieumarłych. Przy okazji osłabiłoby to, imho za silne , umiejętności drugorzędne dotyczące szkół magicznych(air, water, earth, fire magic).
Trzecią sprawą byłoby przyporządkowanie potworków do najlepiej odpowiadających im zamków [ktoś pisał o tym poprzednio, czarny smok ni w ząb pasuje do podziemnego zamku], co nie zawsze udawało się w trójce. Poniżej zamieszczam prowizoryczną tabelkę, która jakoś mogłaby to uporządkować. Zamków jest dość dużo, wiadomo, ze nie wszytkie byłyby wykorzystane.... [Przy okazji niech nikt nie weźmie mnie za zboczeńca, który w wolnym czasie zajmuje się planowaniem takich rzeczy. Wymyśliłem to mniej więcej rok temu, podczas jednej z bezsennych przedmaturalnych nocy; żeby zmusić się do senności starałem się zajmować jak nanudniejszymi rzeczami:)]. Nie zjamowałem się takimi rzeczami jak nazwa miasta czy rodzaje bohaterów, jest tu tylko prowizoryczna lista stworów.
1zamek: podobny do zamku czarusi z h2: wszystko różowe i cholernie słodziutkie:) 1)Pixie 2)Gnome(nie mam pomysłu, jak mógłby wyglądać, może jak u Sapkowskiego: wzrost krasnoluda, bez brody, długi nos..) 3)Dwarf 4)Elf 5)Pegaz 6)Unicorn 7)Faerie Dragon [oczywiście dużo słabszy niż w h3]
2zamek: leśno-górski, trochę podobny do rampartu, ale więcej dziczy: 1)Halfling 2)Boar Rider (halfling na dziku) 3)Driada?? 4)Monk lub Druid 5)Griffin 6)Dendroid 7)Green/Gold Dragon
3zamek: ludzki, wygląda praktycznie to samo co Castle z h3 1)Peasant 2)Scout (dawniej rogue) 3)Pikemen 4) Archer (oczywiście dozbrojony odpowiednio do poziomu) 5)Swordsman – miecznik, pikeman i łucznik powinni mieć zdecydowane preferencje dotyczące używanej broni:) 6)Cavalier 7)Angel
4miasto: miasto golemów, step 1)Gremlin/Master G. 2)Gargoyle 3)Gliniany/Kamienny Golem 4)Żelazny/Stalowy Golem 5)Srebrny/Złoty Golem 6)Kryształowy/diamentowy Golem 7) Kryształowy/diamentowy smok [oslabiony, ale za to latający]
5miasto: siedziba żywołaków, przy okazji można by dać im morale, żeby różniły się bardziej od golemów; chyba nie powinni mieć możliwości używania broni 1)Air 2)water 3)light 4)fire 5)earth 6)psychic 7)phoenix
6miasto: po prostu stronghold 1)goblin 2)wolfrider 3)ork 4)ogr 5)troll 6)roc 7)behemoth
7miasto: nekromanci, chyba nie potrzeba żadnych zmian w porównaniu z 3
8miasto: górzyste jak Tower, ale bez śniegu: 1) Faun/Satyr 2) Centaur 3) Magi 4) Dżin 5)Cyklop 6)Naga 7)Titan
9miasto:Fortress – bez żadnych zmian
10miasto: Inferno – bez zmian
11miasto: śnieżne, praktycznie dungeon, ale bez troglodytów
12miasto: podziemia 1)troglodyta 2)żuk 3)pająk (oczywiście nieco większe od spotykanych w rzeczywistości:) 4)ghul – czyli trupożerca(150% vs. Nieumarłym) 5)? 6)tentacle=macka –galarowata pełzająca istota 7)Morlok To miasto jest mocno niedopracowane, zaczęły mi się już kończyć pomysły, więc trochę zerżnąłem z Dungeon Keepera. Po prostu bardzo chciałbym, żeby stworzono miasto podziemne z prawdziwego zdarzenia
Ciekawe czy ktoś dobrnie do końca tego tekstu...:) I jak oceniacie moje pomysły??
|
Dante
2001-04-29 08:41:15
|
Re: garść sugestii
NIech przegrywajacy bohater tez dostaje doswiadczenie, moze tylko mniej. Tylko debil nie uczy sie na swoich bledach. (Dla niezorientowanych - osobnik o najwyzszym stopniu niedorozwoju umyslowego)
Dante
|
Dante
2001-04-06 03:17:15
|
Re: garść sugestii
Trzeba koniecznie wprowadzic bonusy podczas bitwy w garnizonach. W chwili obecnej oplaca je sie zasiedlac tylko armiami z nietwojego zamku, i to tylko w obronie przed tzw. Smieciami - zwiadowcy ktorych produkuje komputer, ktorzy laza po mapie, przejmuja kopalnie i staraja sie wpieprzyc do twojego zamku w 7 dniu. Propomuje +5 attack skilla i +5 defence skilla, mury podobne jak w zamku (ale slabsze) mozliwosc obsadzenia wiezyczek i zostawienia machin wojennych.
|
E1ias
2001-04-06 04:12:28
|
Re: gar¶ć sugestii
Mury oczywiscie, ale wiezyczki? Toz to nawet w forcie, ktory od takiej byle bramy jest jednak znacznie chyba potezniejsza budowla wiezyczki zastosowania jeszcze nie maja. A niby z jakiej okazji ta premia do attack i defence i to taka wysoka? Jakis grail w kazdej bramie siedzi czy inne licho? Co do machin wojennych, to raczej pozostawilbym wymaganie obecnosci bohatera do ich obslugi. Przeciez jednostki uczestniczace w walce nie beda sie nagle wycofac, zeby moc np. wystrzelic z balisty. Za to przydalaby sie mozliwosc uzywania oprocz namiotu takze pozostalych machin, kiedy jestesmy oblezeni w zamku.
|
Dante
2001-04-06 06:17:20
|
Re: gar¶ć sugestii
Po pierwsze: Fort mozna rozbudowac. Garnizonu nie. Po drugie: Napisalem wiezyczki obsadzac. Czyli same nie dzialaja. Po trzecie: Bonusy sa takie, coby armia ze slabym dowodca przegrala z armia bez dowodcy. W koncu kolesie bronia sie na swoim terenie, maja mury, jakies glazy na lby rzucaja, wrzacy olej i inne pociski typu mur-ziemia. W Herosach tego nie mamy a ja to probuje zasymulowac poprzez zmiane statystyk. Nawiasem mowiac w zamkach tez cos takiego bym chetnie zobaczyl. W praktyce to +5/+5 daje im +50% albo +25% damage i -50% albo -25% obrazen otrzymywanych. Dlaczego albo ? Zalezy od sytuacji, polecam lekture o dzialaniu attack i defense skilla.
|
Dante
2001-04-07 09:58:17
|
Trzeba uwazac co sie sle do 3DO.
Kolejny moim zdaniem niezyciowy pomysl to ten z niszczeniem budynkow katapulta podczas oblezenia. Przy aktualnej sytuacji gdzie kazdy bohater ma katapulte, bogatszy gracz moglby wykonczyc slabszego ekonomicznie zarzucajac jego zamek kilkoma slabiutkimi bohaterami, z ktorych kazdy zniszczylby 1 fragment muru (1 budowle). Podobnie robilem z dzinami (przez nieukow zwanych geniuszami) w Herosach2 - mieli 10% szans na zniszczenie polowy wrogiej armii. Dzielilo sie dziny na 6 grup i atakowalo slabeuszem stado czarnych smokow. I nastepny bohater.
Taka luzna uwaga - nie sama magia heros zyje. Nie mozna za bardzo dopakowac czarow (czytaj dzial sugestie na stronie jaskini) bo trzeba bedzie wywalic slowo "Might" z tytulu. Pisalem o tym w topicu z czarami.
|
misza
2001-04-06 08:08:00
|
Re: gar¶ć sugestii
To fakt ze garnizony sa troche bez sensu. Ja nigdy ich nie obsadzam, po prostu szkoda mi wojska. Juz wole w poblizu postawic bohatera z ta armia ktory w razie czego moze zaatakowas intruza albo schowac sie w zamku. Co innego gdyby taki garnizon dawal jakies bonusy, wtedy mozna sie zastanawiac. A wracajac do poczatku: co z ta kampania :)?
|
jOjO dwarf
2001-04-06 12:32:57
|
Jaskiniowa Kampania
Krótko proszę o zgłoszenia chętnych do współpracy Robimy_Kampanie!
przyznam, że chętnie widzę Kogoś z Was na stanowisku głównodowodzącego tym projektem (ja mam już dwa Turnieje omc, do obsługi)
Może Misza, z racji obczajenia tylu map? Może Elias albo Lopez z racji fantastycznej aktywności na Forum A może jakieś inne głosy
proszę o maile, bo tym wierzę najbardziej ;) (nie giną tak łatwo!!!)
a potem szybkie ustalenie zasad współpracy
i kreacja nowego mikroświata
|
jOjO dwarf
2001-04-08 10:18:22
|
Re: Jaskiniowa Kampania
thx za odzew!
z uwagi na zbliżające się Święta Wielkanocne, pozwolę sobie poczekać do środy, czwartku i dać wtedy ogólniejszą, podsumowującą odpowiedź!
|
misza
2001-04-06 16:08:33
|
Re: Jaskiniowa Kampania
Wyslalem Ci maila, nie wiem czy bedziesz zadowolony z jego tresci. W kazdym razie czekam na propozycje.
|
Guinea
2001-04-05 20:36:47
|
Ciekawy pomysł...
mogłoby z tego wyjść coś niezłego. Tylko trzeba by zdążyć przed wyjściem HoMM4.
|
Guinea
2001-04-04 21:25:47
|
Jakby coś się w tej sprawie ruszyło...
dajcie mi znać. Jestem niezły z angielskiego to mógłbym tłumaczyć.
|
jOjO dwarf
2001-04-05 13:31:29
|
No to może ruszymy to sami...
na początek szykując jakąś niezłą mapę, albo kampanię
chodzi mi po głowie parę pomysłów, Misza ma chyba niezły ogląd sytuacji, Beh i WWalker mają talenta narracyjne, Lopez, Elias i Guinea mają wyczucie balansu...
nawet dałoby się wersję exportową uszykować!
Co Wy na to?
|
Behemoth the Barbarian
2001-03-30 12:35:18
|
Re: garść sugestii
Dzięki za miłe słowa... staram się jak mogę ;)
Co do 3DO, to spory "ładunek" sugestii z wyroczni do nich powędrował.
|
wwalker
2001-03-30 04:56:11
|
Szukacie hobbystów?
jOjO - tutaj pytanie czy nie znamy hobbystów ;) Tylko buźka pod spodem cię usprawiedliwia!
btw - jestem programistą, miłosnikiem HOMM, znam angielski, savy w HOMM2 miałem w zasadniczej części rozgryzione - były bardzo prościutkie, nie to co w trójce, tam jest to mocno kodowane i nie chciało mi się bawić.
Jeśli powstałaby grupa hobbystów-polonistów (może pod wodzą Beha?) to byłbym pewnie chętny aby włączyć się w podmianę tekstów ang2pl. Oczywiście o ile HOMM IV mnie nie rozczaruje...
|
misza
2001-04-04 15:47:53
|
Re: Szukacie hobbystów?
Nie jestem progranista, nie znam angielskiego, ale jestem milosnikiem Herosow :) Jezeli to sie na cos przyda to jestem chetny pomoc.
|
jOjO dwarf
2001-03-30 06:17:24
|
Re: Szukacie hobbystów?
WWalkerze! tylko buzka Cie usprawiedliwia ;)
a moze moja ironiczna uwaga, byla zbyt malo zartobliwa?
|
chatifnat
2001-03-28 05:31:14
|
re
dzieki za dobre recenzje:)
za pozno chyba jeszcze nie jest, co nie zmienia faktu, ze raczej nikt z 3do nie czyta tej listy:)) i sugrestie wszystkich sie marnują
pomimo plotek mowiacych, ze czworka wyjdzie jesienia tego roku wydaje mi sie to zupelnie niemozliwe. ponad rok przed wyjsciem trojki w sieci dostepnych bylo mnostwo screenow, faktow itp. A teraz? jeden obrazek i nic wiecej. 3do na pewno rzucałoby nam jakieś ochłapy, zeby narobić wokół gry szumu... wydaje mi się, że oni cały czas siedzą nad nowym enginem, a gra nie wyjdze przed latem 2002:((
|
lopez
2001-03-28 05:47:09
|
Smutna prawda o 3do
Oczywiście, że nikt z 3do nie czyta tego, ale nasz Beh. wysyła okresowo najciekawsze pomysły do nich (przynajmniej raz tak już zrobił). Co to terminu wydania HoMM4 wydaje mi się, że masz smutną rację ;(
|
misza
2001-03-29 15:44:11
|
Re: Smutna prawda o 3do
Ja tez nie wierze w ten wrzesien :( Natomiast jest jeszcze sprawa z chlopcami z IMGroup: kiedy wydadza polska wersje? A moze ktos ja wyda :) ale chyba to malo prawdopodobne...
|