Author
|
Comment
|
vitold
2001-06-15 05:17:29
|
Arena
Na forum Heroes Community znalazłem ciekawy pomysł zwie się on arena. byłoby to miejsce gdzie bohater mógłby zdobywać punkty doświadczenia, nowe zdolności, artefakty. aby to zrealizować musiałby walczyć sam na sam z wybranymi monstrami lub całą ich grupą. W zależności od ich siły i ilości zdobywałby odpowiednio silne wyżej wymienione bonusy. być może była by możliwość wyzwania innego bohatera np: raz na miesiąc do walki jeden na jednego. co na to forum?
Pozdrawiam
|
E1ias
2001-06-15 11:50:43
|
Re: Arena
Jak ktos (chocby Ty) takie cos zorganizuje, bedzie wymyslal kolejne zadania (w tym tygodniu walczymy trzema peasantami przeciwko trzystu azur dragonom), bedzie przyjmowal zglszenia, itd. to pewnie by sie znalazlo troche chetnych na takie cos.
|
vitold
2001-06-15 13:12:31
|
Re: Arena
Chodziło mi zastosowanie areny w samej grze a nie o organizowanie zawodów na konkretnej stronie, słyszałem że główny bohater dowodzący tym forum imć Behemot czasami wysyła niektóre pomysły do twórców gry. Chodziło mi o zawiązanie nowego tematu, do premiery homm4 jest jeszcze trochę czasu (no może więcej niż trochę) i miło byłoby pogdybać. Jeżeli zachowałem się nieuprzejmie to chylę czoła w geście przeprosin. Jestem nowy w te klocki więc proszę o wybaczenie.
|
E1ias
2001-06-17 21:55:18
|
Re: Arena
> Chodziło mi zastosowanie areny w samej grze Jesli o to chodzi, to faktycznie mozna by rozwinac istniejaca w grze arene, tak zeby faktycznie trzeba bylo powalczyc przeciwko jakims stworom zeby zyskac punkty, zamiast tylko odwiedzania tego obiektu.
|
grenadier
2001-06-18 01:00:14
|
Re: Arena
Tez uwazam to za dobry pomysl (zlosliwosc byla niepotrzebna, bo kolega wyraznie napisal o co chodzi) gdyz obecne areny sa dla konkretnego bohatera "jednorazowego uzytku" i tylko zajmuja miejsce na mapie.
|
jOjO dwarf
2001-06-18 05:20:39
|
Re: Arena
well, sprawa nie jest jednoznaczna!
1° można sobie wyobrazić spryciarza, który tak dobiera przeciwników, żeby bez problemów napakować swojego Hero, jak wtedy zachować balans przy projektowaniu scenariuszy?
2° przy grze multi, takie areny mogłyby znacznie wydłuzyć (i tak nie krótkie) oczekiwanie na swoją kolejkę (podtrzymując zastrzeżenie z 1°)
uważam, że sprawa wymaga pogłębionej refleksji (choć na pierwszy rzut oka jest super pomysłem)
na marginesie, miło poznać kolejnego Forumowicza, a i docenić wypada dworskość i polityczne zwyczaje jakimi siebie nam prezentuje Vivat Vitold!!!
|
vitold
2001-06-18 07:17:18
|
Re: Arena
Witam szanownego jOjO dwarf i dziękuję za komplement, jako że reprezentuję umarlaka (tzn chcącego dłużej zaznać roskoszy egzystencji na ziemi), nie nawykłem do takiego traktowania, przeważnie ludzie widząc mnie wykonują dziwne ruchy palcami i zdenerwowani szepczą coś pod nosem Co do koncepcji areny jak słusznie zauważyłeś rzeczywiście w takiej postaci mogłaby ona służyć do hodowania super bohaterów, być może wyjściem byłoby ograniczenie wizyt do np: jednej na miesiąc lub jak już bohater wejdzie to komputer analizowałby jego parametry i wystawiał mu przeciwnika lub przeciwników godnych jego osoby, aby zniechęcic dodatkowo potencjalnych supermenów karą za porażkę na arenie byłaby śmierć bez możliwości wskrzeszenia ( i kto to mówi). Inną koncepcją mogłoby być umożliwienie wykazania się na arenie tylko bohaterom o określonych profesjach np: barbarzyńcy lub wojownikowi ale to mogłoby obniżyć miodność starcia, w końcu kto z nas nie chciałby zobaczyć czarodzieja który nerwowo acz bezskutecznie próbuje sklecić jakiś sensowny czar przeciw gromadzie czarnych lub złotych smoków . Pozdrawiam
|
jOjO dwarf
2001-06-18 07:40:46
|
Re: Arena
thx za miłe słowa!
króciutko: dwarf mam dodany, żeby nie było wątpliwości żem nieludź ;) [jojo było zajęte, a taki nick bardziej wolę]
|
misza
2001-06-18 17:34:43
|
Re: Arena
Mysle (czasami mi sie zdarza ) ze w arenie powinny znajdowac sie losowe stwory, zmieniajace sie co jakis czas. Najezdzajac kursorem a arene ukazywalaby sie ich liczad (np.few albo legion) i oczywiscie kto tam siedzi. Wtady mozma by bylo podjac decyzje: walczyc czy nie.
|
grenadier
2001-06-19 01:27:06
|
Re: Arena
Raczej nie do przyjecia jest by bohater dobieral sobie sam przeciwnikow - to jest po prostu bez sensu. Słusznie ktos z Was zauwazył, ze komp. powinien dobierac ich w zaleznosci od poziomu herosa - obojetne czy armia dowodzona czy odpowiednio liczny zastep jednostek. Proponuje zreszta, by armia wystawiana do pojedynku byla silniejsza (kwestia algorytmu) od armii bohatera. Mozna takze walczyc heros na heros czyli jeden na jeden. Nie wiem tylko w jaki sposob - Mortal Kombat czy cos.
|
Adamek
2001-06-19 04:16:41
|
Re: Arena
Pomysl mi sie podoba! Po wejsciu do areny walczymy z przeciwnikiem silniejszym od siebie. Komp powinien oceniac nasza sile i dobierac sile przeciwnika tak aby nie mozna bylo (teoretycznie) wyjsc bez strat z takiej walki. Kolejna wizyta w tej samej arenie bez wzgledu na nasza sile powinna powinna wiazac sie dalszym utrudnieniem (wzmocnieniem przeciwnika). Przegrana to oczywiscie smierc. Po zwyciestwie powinien byc wybor co chcemy w zamian - jednostki, czary, kase ...... Liczba wizyt powinna byc ograniczona to jednej tygodniowo!
|
E1ias
2001-06-20 01:32:23
|
Re: Arena
Jesli bohater walczylby razem ze swoja armia, to mogloby to byc tak, ze zawsze przeciwnik ma 2 razy tyle takich samych jednostek. Chociaz raczej lepiej byloby, gdyby to bohater sam stawal do boju, a jego armia moglaby mu co najwyzej pokibicowac. I ograniczylbym ilosc wizyt bohatera, moze do trzech. Inaczej taka budowla moglaby bardzo zaburzyc rownowage sil, jesli jeden z graczy moglby do niej regularnie zagladac i zdobywac jednostki, czary, kase, doswiadczenie, a pozostali byliby ograniczeni do innych budowli jednorazowego uzytku.
|
Adamek
2001-06-20 03:50:31
|
Re: Arena
Moze powinno byc tak: - pierwsza wizyta - tyle samo jednoste - druga - 50% wiecej niz ma bohater - trzecia - dwa razy wiecej itd... Wowczas moim zdaniem nie bedzie zaburzenia rownowagi gry. Oczywiscie ilosc takich budowli powinna byc ograniczona....
|
E1ias
2001-06-20 05:45:45
|
Re: Arena
Zaburzenie rownowagi i tak bedzie, jesli mozna uzywac magii. Wtedy mozna sobie latwo poradzic nawet z armia 10 razy wieksza niz nasza. Moze tak: 1 wizyta - armia taka sama jak nasza, tyle ze bez bohatera 2 wizyta armia 1,5 wieksza + przeciwny bohater o takich parametrach jak nasz (taki klon kazda kolejna wizyta: zwiekszanie wielkosci armii i parametrow bohatera przeciwnika o 50% (naszej armii i parametrow)
Wtedy dalsze odwiedziny beda wymagaly duzej rozwagi, czy sie to nadal oplaca i czy sa szanse na wygrana, za to heros odwiedzajacy taka arene po raz dziesiaty czy dwudziesty bylby godzien najwyzszego szacunku
|
jOjO dwarf
2001-06-20 12:00:37
|
Re: Arena
szczerze pisząc pomysł Eliasa jest najfajniejszy!
łatwy do implementacji i nie niszczący balansu rozgrywki!
Behu! spróbuj to zapodać Maranthei ;)))
|
ObywatelEracji
2001-06-20 14:54:21
|
Re: Arena
Zaiste swietny pomysl ! Mnie rowniez podoba sie rozwiazanie Eliasa... Moze tylko odrobine hazardu w to wmieszac, tak zeby nie zupelnie bylo wiadomo co nas tam spotka. Dobieranie parametrow wroga i jego wojska dokladnie tak jak przedstawil Elias, ale przed wejsciem na arene do wiadomosci gracza podac tylko sile wrogiego bohatera, np. przy drugim wejsciu na arene (bo pierwsza walka z sama armia) wygladaloby jakos w tym stylu: - alchemik, doswiadczenie rowne naszemu (bez info o rozwoju umiejetnosci) np. przy trzecim wejsciu: - overlord, doswiadczenie 50% wyzsze od naszego To samo dotyczyloby ilosci HP w jego armii. A wiec przy pierwszej wizycie HP armii wroga jest rowne naszemu, przy drugiej 50% wieksze itd. Takie zalozmy 1450 HP jednostek moze bardzo rozmaicie wygladac, zwlaszcza jesli pochodzi z roznych zamkow ! Nie wiemy czy na to 1450 sklada sie 10 pit lordow i 2 bajkowe smoki czy tez moze 100 impow, 35 kusznikow, 1 tytan i 2 smoki cienia. Co do nagrody za wygrana - tutaj tez sie zgadzam - random. Korzystajac z okazji pozdrawiam Was wszystkich i zycze udanych wakacji/wczasow, jutro wyjezdzam do Italii
OE
|
E1ias
2001-06-21 01:46:20
|
Re: Arena
O ile co do armii to nie ma problemu, bo wystarczy wyliczyc wedlug HP, a jednostki dobrac losowo (moga byc np. z losowo wybranego miasta), o tyle co do herosa przeciwniak to wlasciwie juz nie jestem pewien. Bo jesli heros bedzie mial te same czary i artefakty oraz parametry dwukrotnie wyzsze niz nasz i dwukrotnie wieksza armie to za cholere nie ma szans na wygranie, chyba ze przypadkiem. Ale jesli bedziemy brali pod uwage tylko doswiadczenie: za drugim razem losowy bohater o takim samym poziomie co nasz z losowymi czarami i artefaktami, a za kazdym kolejnym roznica w poziomach zwiekszana o jeden, przy trzeciej wizycie heros wiekszy o 2 poziomy od naszego, przy trzeciej o 3, to bylyby szanse powalczyc. A nagrody proponuje 2-czesciowe, dla bohatera losowo atak, obrona, doswiadczenie, czar, ... oraz rowniez losowo zloto, zasoby, artefakt, armia.
|
Kornugon
2001-06-20 11:48:33
|
Re: Arena
nio ale dla mnie to Arena to Arena, 1 na 1, DeathMatch, Skirmish, heros na poczatku np. z goblinem, potem pikinierem, potem jeszcze jakies tam stworki, az do Archaniola, czy jaki tam bedzie napakowany stworek, a potem Mistrz Areny, jakis heros o xywce "Gladiator", mocniejszy od najlepszego stworka... za niego duzo skarbow, a Arena zostaje zamykana... moznaby tez moze np. stawiac pieniadze na walki, itp. nagrody za kazde stworki bylyby adekwatne do ich ceny w miastach, czyli np. 2X cena zakupu jednostki... co o tym sadzicie? pozdro
|