Author
|
Comment
|
vitold
2001-07-13 02:01:09
|
Siła czarów
Witam wszystkich szlachetnych mówców wyroczni
Mam pytanie dotyczące kwestii czarów w nadchodzącej szybkimi krokami czwartej części HOMM a konkretnie ich siły, z tego co wiemy po jednej z ostatnich wypowiedzi Jennifer zniknie zdolność o nazwie spell power, czyli czary będą działały z taką samą siłą niezależnie od bohatera który je rzuca (przykład dwóch bohaterów ma rozwinięte na piątym pozimie magię chaosu jeżeli rzucą ten sam czar ofensywny na tę samą jednostkę to powinien on w obu przypadkach zadać taką samą ilość ran) czy będzie coś co może wpłynąć na siłę czaru? Druga kwestia to koszt rzucenia czaru, czy bohater będzie mógł sobie bez żadnych ograniczeń rzucać nawet najpotężniejsze czary (przyjmując że będzie to np: czar piątego poziomu magii chaosu który bohater ma juz opanowany) bez utraty sił, bazując na literaturze fantasy rzucenie potężnego czaru przez czarodzieja, maga itp. zawsze wiązało się z powarzną utratą sił.
Czy ktoś z was drodzy mówcy ma jakieś pomysły w tych kwestiach
Pozdrawiam ze swojego mauzoleum
|
misza
2001-07-13 22:43:25
|
Re: Siła czarów
A moze rzucanie czarow bedzie sie wiazalo z utrata sil witalnych. Toc wiadomo ze kilkakrotne uzycie poteznego czaru moze doprowadzic nawet do smierci czarodzieja.
|
vitold
2001-07-14 01:13:30
|
Re: Siła czarów
Witam nieumarłego kompana
Chciałbym dopowiedzieć trochę do mojego poprzedniego postu w kwestii kosztu rzucenia czaru w części trzeciej z koszt czaru odpowiadała zdolność zwana "wiedzą" w zalerzności od jej wielkości dana postać dysponowała określoną ilością pkt. które następnie były wykorzystywane przy rzucaniu czarów. Teraz nie ma takiej zdolności podstawowej czyli albo jest to zdolność dodatkowa odblokowywana przy zdobyciu zdolności podstawowej zwiazanej z jedną z pięciu szkół magii albo rzucenie czaru będzie miało związek z siłami witalnymi rzucającego bohatera jak słusznie zauważył imć Misza.
Na screenach przedstawiających mapy przygód, po obu stronach obrazów symbolizujących bohatera znajdują się dwa wskaźniki: zielony-dotyczący pkt ruchu i niebieski- dotyczący pkt wiedzy?
|
ObywatelEracji
2001-07-14 04:14:31
|
Re: Siła czarów
...no wlasnie, moznaby mniemac co tez robie, ze jest to ilosc many... nalezy pamietac, ze kazda z podstawowych statystyk bedzie podzielona na 3 dodatkowe, a wiec pytanie czy 2 z nich nie beda wlasnie modyfikatorami sily czarow (np. sorcery jak pisal Behemoth) i zbiornika many (wiedza, inteligencja ?)... te z kolei moga byc rozwijane az do 5 poziomu, a wtedy ho, ho, hooo : )))... bedzie mozna porozrabiac zdaje mi sie, ale tylko zdaje ... tak á propos, zastanawiajacajest nomenklatura wyspecjalizowanych herosow (bo to az 37 klas!), jak np. bedzie zwal sie bohater wyszkolony w Scouting i Mobility ? Spy (szpieg)... albo Tactics i Nature Magic, Partisan (partyzant ) ?... nie wspominajac juz innych kombinacji...
|
vitold
2001-07-14 05:35:12
|
Re: Siła czarów
Jeżeli byłoby to prawdą że KAŻDA ze zdolności reprezentująca szkołę magii będzie miała w dwóch zdolnościach dodatkowych modyfikator siły czarów (sorcery) i zbiornik many (wiedza) to niebezpiecznie kurczy się ilość różnych zdolności dodatkowych z 27 na, o ile dobrze policzyłem na 19 ojojojojoj.
|
ObywatelEracji
2001-07-14 06:12:08
|
Re: Siła czarów
...jestem prawie pewien (przynajmniej chce byc), zem w bledzie ; )... bilans i tak bylby pozytywny, bo drzewko rozwoju bardziej zlozone i w rozne strony w roznym stopniu mozna rozwinac, tak sadze, ale again - in theory ...
|
vitold
2001-07-14 06:27:26
|
Re: Siła czarów
Obyś się mylił drogi Obywatelu Jeszcze jedno pytanko skoro jesteś on-line, chodzi o nekromancję bo mam nadzieję, że ta zdolność nie zniknie czy wydaje ci się możliwe aby tę zdolność mogli opanowywać także bohaterowie pochodzacy z innych niż nekropolis miast czy będzie to twoim zdaniem zdolność związana z magią śmierci czy inną zdolnością- in theory of course
|
ObywatelEracji
2001-07-14 06:50:16
|
Re: Siła czarów
...wyglada na to, ze zdolnosci pojawia sie parami kazda z kazda, a wiec rowniez takie jak Chaos/Smierc, Porzadek/Smierc, Smierc/Natura i Smierc/Zycie... o ile nie mam pownosci, a jedynie przypuszczenia co do ich pojawienia sie w HOMM4, o tyle - jak sie pewnie domyslasz drogi Vitoldzie - nie mam zielonego pojecia jak wyzej wymienione "zestawy" beda sie nazywac... Wedlug mnie najgodniejsza miana Rycerza Smierci jest Porzadek/Smierc, natomiast Nekromanta moglby zostac Chaos/Smierc, ale jak mowilem... Pozdrawiam
|
vitold
2001-07-14 06:54:48
|
Re: Siła czarów
Stokrotne dzięki Będę musiał to sobie przemyśleć w ciszy mojego mauzoleum
Pozdrawiam
|
misza
2001-07-14 21:46:40
|
Re: Siła czarów
Jak to mowia: pozyjemy zobaczymy. Mam nadzieje ze nekromancja nie zniknie. Swoja droga to w trojce tej zdolnosci mogli nauczyc sie nie tylko nieumarli bohaterowie.
|
Dreppin
2001-07-15 02:32:55
|
Re: Siła czarów
raczej watpie zeby rycerz smierci (o ile tak bedzie sie nazywal w czworce) mial za domene dwie umiejetnsci magiczne, przypuszczem, ze bedzie to jedna bojowa i jedna magiczna (magia smierci) zreszta z tego wynika, ze o ile w trojce mielismy bojowe i magiczne klasy herosow, to tu beda trzy takie rodzaje: bojowa (dwie umiejetnosci niemagiczne), bojowo-magiczna (jedna umiejetnosc niemagiczna i jedna magiczna) i magiczna (dwie umiejetnosci magiczne). Co do nekromanty, to zauwaz, ze kazdy heros, ktory zdobedzie umiejetnosc magia smierci i te druga (prawdobodobnie chaosu) bedzie mogl zostac nekromanta, niezalezne od miasta z ktorego pochodzi, tyle ze w niektoryh mistach tej umiejetnosci nie bedzie mozna sie nauczyc, a jesli chodzi o umiejetnosc nekromanacja, to sadze, ze bedzie to jedna specjalizacji magii smierci
|
ObywatelEracji
2001-07-15 04:03:10
|
Re: Siła czarów
...sluszna uwaga Dreppinie, jako rycerz musialby, a przynajmniej winien, posiadac jakas zdolnosc bojowa... co do uzyskania klasy Nekromanty (czy jakiejkolwiek innej) nie jestem pewien, najswiezsze wiesci o burzeniu pierwotnych i zdobywaniu nowych klas zasialy nieco zametu w mej siwej juz przeciez glowie ... Pozdrawiam
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-13 02:38:39
|
Re: Siła czarów
Wydaje mi się, że siła czarów uzależni się od stopnia rozwinięcia zdolności magicznych. Pewnie będzie coś w rodzaju Sorcery.
|