Author
|
Comment
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-08 13:41:13
|
4 poziomy jednostek w Heroes IV...
Jeśli jeszcze o tym nie wiecie, to już wiecie ;) W Heroes IV będą 4 poziomy jednostek, przy czym w każdym zamku będą 2 armie 1 poziomu (obie mogą być dostępne jednocześnie), a na poziomach 2, 3, 4 będzie się wybierać jedną z dwóch armii. Pytanie: co o tym sądzicie? Mnie informacje o Heroes IV zaczynają powoli przerażać: najpierw uproszczone miasta, potem walczący herosi (nie żebym był przeciwny, ale obawiam się, że będzie problem z "wintegrowaniem" tego w grę), a teraz 4 poziomy armii. Zdaje się, że Heroes odbiega powoli od tego, czym było w pierwszych trzech częściach...
|
Hollow Tigre
2001-07-09 02:33:15
|
cień smutku zaległ nad Jaskinią!
Historia:
Kiedyś powstała gra HoMM II- kupiłem. Do gry (przynajmniej w wersji polskiej) był dołączony patche, który pozwalał na losowe generowanie map. Potem powstał dodatek Price of Loyalty- już nie kupiłem. Tam można było (o ile mnie pamięć nie myli) łączyć artefakty...
Powstała gra HoMM III- kupiłem (to ciekawostka, no nie? ). Nie było można generować map, ani nie było możliwości łączenia artefaktów. Pojawiły się po pewnym czasie dodatki: w jednym- opcja generowania map (plus dodatkowy zamek), w drugim artefakty łączone...
Wnioski: HoMM II (2 części)- gra podstawowa+ dodatek, HoMM III (3 części)- gra podstawowa+ 2 dodatki, HoMM IV- ???. Zgadujemy?
|
Dreppin
2001-07-09 05:26:27
|
moze by tak...
...maly bojkocik
|
ObywatelEracji
2001-07-09 07:17:38
|
Re: moze by tak...
Zle sie dzieje w panstwie dunskim, zeby nie powiedziec erackim ... Cztery poziomy jednostek sprawia, ze mozna bedzie miec max. 5 roznych jednostek w kazdym zamku (poziom 1 podwojny), a w takim razie ja sie pytam gdzie jest obiecane 60 jednostek !?! Osiem jednostek w kazdym z szesciu zamkow daje lacznie 48, czyli co? 12 neutralnych? Faktycznie te zmiany troche zbyt radykalne i coraz bardziej wychodzi na to, ze beda te czworke rozbudowywac kilkoma "ekspanszonami" w takt nabijanej kiesy...
OE - nieco zmartwiony
|
gOOmiAcK2
2001-07-09 12:49:44
|
Heroes IV
Cosik przyduzo pesymizmu jest w Waszych postach.
Poczekamy jeszcze troszeczke i moze sie okaze ze Heroes IV bedzie najlepszy z calej serii? Przeciez w III nie bylo zadnych rewolucyjnych zmian (Dodalismy jednostki!, Dodalismy zamki!, dodalismy Herosow, dodalismy ble, ble, ble), a w IV calkowicie zmieniony system jednostek (wreszcie trzeba bedzie naprawde wybierac), zmieniony system magii, inne rozgrywanie bitew itd., itp.
Badzmy dobrej mysli, Panowie!
|
Dreppin
2001-07-10 00:03:45
|
Re: Heroes IV
nasz pesymizm nie polega na tym, ze gra bedzie spieprzona w sensie technicznym (moim zdaniem bedzie nawet bardzo odbra i rewolucyjna), ale pod wzgledem wydawniczym, bo 3D0 lubi sie bawic w te dodatki...
|
Ratboy666
2001-07-10 03:05:45
|
Re: Heroes IV
A mnie bardzo sie podoba nowy systam magii, szczegulnie pomysl ze stronghold ktory nie bedzie mial gildii tylko silniejsze potwory. Jesli dodac do tego mozliwosc\przymus wyboru jednej z dwuch armii w zamku i nowe zdolnosc moze okazac sie ze Heroes IV bedzie rewolucja w dobra strone i przyniesie nam kolejnie nieprzespane godziny spedzone nad rozgrywaniem bitew i potyczek. Wszystko zalerzy od wspolczynnikow. Jednak niepodoba mi sie sprawa z walczacym bohaterem - to moze okazac sie nawypalem.
|
ObywatelEracji
2001-07-10 04:58:55
|
Re: Heroes IV
...moze rzeczywiscie przedwczesny ten, przynajmniej z mojej strony, lament... Jestem raczej ZA urozmaiceniem HOMM, uczynieniem gry bardziej "sofistyfikowana" wlasnie poprzez zwiekszenie ilosci zamkow, jednostek (tyle jeszcze ciekawych i niewykorzystanych), obiektow w terenie, etc... Od jedynki po trojke taka tendencja sie utrzymywala i wielce mnie to radowalo... Informacja o czterech poziomach (nawet jesli rozgalezionych na 2 pathways) kojarzy mi sie z ogromnym uproszczeniem gry, ale przeciez pozory sa po to, zeby mylic wiec who knows... Wziawszy pod uwage zmiany takie jak walczacy bohaterowie, wieksze roznice miedzy poszczegolnymi poziomami czy dodatkowe, ponoc bardzo specyficzne, umiejetnosci jednostek moze nie bedzie az tak zle, a moze szczena opadnie z zachwytu; pozyjemy zobaczymy... Watpil i wlasne waty rozwiewal OE
|
vitold
2001-07-10 15:50:32
|
Re: Heroes IV
Witam bohaterów Coraz bardziej grozą wieje z krainy 3DO, ciekawe jak to się wszystko zakończy będziemy bić pokłony czy po wieki przeklinać twórców Ciekawym jest jak to będzie z tymi specyficznymi umiejętnościami jednostek o których napomknąć raczył nasz drogi Obywatel, czy będzie to coś co będzie można wykorzystać w dowolnym momencie walki jak na przykład wskrzeszenie demonów z własnych poległych jednostek przez Czarcie Lordy, czy będzie to umiejętność (co wydaje mi się mniej prawdopodobne) wykonywana losowo przez komputer. Podobno także niektóre jednostki będą posiadały własne księgi czarów ciekawe czy będą to czary dostępne także dla bohaterów czy tylko dla tych specyficznych jednostek. Jest jeszcze jedna rzecz która mnie zaintrygowała, na jednym ze screenów przedstawiajacym Asylum, w prawym dolnym rogu przedstawione są grafiki miast (prawdopodobnie należących do danego bohatera nad każdym z miast widnieją trzy różnej długości i koloru kreski najprawdopodobniej wskaźniki, na najnowszym screenie z Jaskini przedstawiajacym Academy także widnienieją, czy ktoś ma może pomysł czego mogą dotyczyć czy przedstawiają zawansowanie miasta czy jego "zdrowie"? Pozdrawiam wszystkich Bohaterów
|
ObywatelEracji
2001-07-10 18:08:36
|
Re: Heroes IV
...istotnie ciekawe ! sklanialbym sie raczej ku stopniowi zaawansowania miasta, lecz jesli ten pasek pokazuje "stan zdrowia" to tym lepiej ! oznaczaloby to, ze zamki trzeba/mozna bedzie naprawiac - kwestia kilkakrotnie tu poruszana...
|
ObywatelEracji
2001-07-10 08:47:14
|
Re: Heroes IV
Drogi Lopezie! Nie zebym sie czepial czy za protektora czyjegos robil , przeciez miejsce to dostepne jest dla ludzi nie tylko z Polski, ale i Polonii (jak ja) z roznym stazem emigracyjnym... Chyba najwazniejsze jest, aby sie zrozumiec, nie uwazasz? Pozdrawiam Ciebie i rodzine ! OE
|
lopez
2001-07-10 21:49:09
|
Re: Heroes IV
Toć, przecie ja pisałem tylko o dwóch herosach ;) Ja też nie jestem jakimś językoznawcą ani humanistą tylko ekonomistą. Ale pewne rzeczy w oczy kłują. A to, że kogoś poprawiam to nie złośliwie ale żeby nauczyć. Tym bardziej z Polonii...
|
ObywatelEracji
2001-07-11 00:56:41
|
Re: Heroes IV
"Toć, przecie ja pisałem tylko o dwóch herosach " No zgoda, ale jak nadejdzie ich tszech ? Ale serio... Widze, ze tresci tej przyswiecal szlachetny cel, racz wiec wybaczyc me ingerencje
|
lopez
2001-07-11 02:09:30
|
Re: Heroes IV
Cseh to jesce nic, ale jak bedzie ctereh! ;) OK, nie ma sprawy.
|
lopez
2001-07-10 04:45:25
|
Re: Heroes IV
A co dopiero jak będzie walczyło DWÓCH bohaterów... (witam nowego kolegę)
|
lopez
2001-07-08 21:51:37
|
Re: 4 poziomy jednostek w Heroes IV...
Mnie też się zdaje, że HoMM 4 będzie inną grą. Bo coś za dużo tych uproszczeń i minimalizmu. Pamiętam jak parę lat temu miało wejść Settlers 3. Fani czekali z niecierpliwością, aż w końcu weszła... Kicha. Bo co z tego, że poprawiono grafikę i coś tam dodano, kiedy zasady i trudność gry oproszczono do granic nieprzyzwoitości. Z Homm 4 może być podobnie. A może jest to zagrywka na zbicie większej kasy. Najpierw wydadzą wersję podstawową, fani wydadzą masę forsy, pograją parę miesięcy i znudzi im się. Wtedy na rynku pojawi się dodatek (w stylu AB czy SoD) z dodatkowymi miastami, jednostkami, bohaterami i czymś tam jeszcze. Fani znów zapłacą. A za parę miesięcy 3DO wyda Superdodatek i znowu zarobi. Coż, dla nich liczy się tylko kasa, a nie samopoczucie i zadowolenie fanów...
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-09 01:41:52
|
Re: 4 poziomy jednostek w Heroes IV...
Mam podobne zdanie co Lopez. Już przy Shadow of Death dało się zauważyć chciwość 3DO, a potem przy Heroes Chronicles. Przed wydaniem Heroes 3 Greg Fulton mówił "Heroes 3 will be evolutional, Heroes 4 will be revolutional". Już wtedy bałem się tej rewolucji i zdaje się, że moje obawy zaczynają się potwierdzać.
|
Dreppin
2001-07-08 22:56:58
|
Re: 4 poziomy jednostek w Heroes IV...
Co do Settlersow to 100-procentowa racja, dwojka byla najlepsza z calej serii, ale mi wydaje sie, ze HIV uniknie tego losu. Na pierszy rzut oka widac, ze bedzie to gra zdecydowanie inna (It's all new. Period. - jak glosi plakat reklamowy). To chyba jej jednak nie zaszkodzi, mam nadzieje, ze wrecz zwiekszy tak upragniona przeze mnie doze realizmu. Ja na rzecz patrze z punktu widzenia RPG-owca (moze baran ). Heros jest tak samo zywa istota jak jednostki, on moze machac mieczem, jednostki mog machac mieczem, on moze czaowac, (niektore) jednostki moga czarowac, roznica jest taka, ze heros jest duzo lepszy, ale mimo to powinien byc rozpatrywany w tych samych kategoriach Moznaby w podobny sposob rozpatrzyc wiele innych aspektow gry, ale sadze, ze mimo wszystko swiadcza one na korzysc gry. Jest jednak jeszcze jedna smutna kwestia, ktora zauwazyl Lopez - 3D0 idzie na totalna komerche (kto nie idzie?), ale najgorsze jest to, ze robia to strasznie nieudolnie. Wystarczy sie przypatrzyc strategii Blizzarda, oni wydaja malo gier, ale na poziomie, maja juz dobra opinie po starych produktach, potem reklamuja sie na maxa i przekladaj premiere do usranej smierci, a potem schodza im milionowe naklady. Kiedy sie popatrzy na 3D0 - rece opadaja, wydaja multum dodatkow (w gruncie rzeczy z niewielkimi zmianami) i ciagna kase, ale po pewnym czasie przecietnemu graczowi zaczyna brakowac kasy (i checi) na n-ty dodatek, ich metody nie przynosza korzysci ani im ani nam (choc w takim np. USA sprawa moze wygladac inaczej), mam nadzieje, ze z HIV bedzie inaczej i bedzie najwyzej jeden bardzo duzo wnoszacy do gry dodatek
Czyli w skrocie: zeby tylko HIV nie zamienil sie w AIDS
|
jOjO dwarf
2001-07-08 15:04:37
|
Re: 4 poziomy jednostek w Heroes IV...
he, he (nie żebym się cieszył, że IV zapowiada się... inaczej;) )
ale to może oznaczać dłuuugą karierę dla Turniejów Jaskiniowych
|