Author
|
Comment
|
Dreppin
2001-07-27 11:42:31
|
rowazania o caloksztalcie h4
zauwazylem, ze troche cicho na wyroczni, wiec postanowilem troche sie udzielic
tak sie zastanawiam nad caloksztaltem czworki, wiele rzeczy jest zapowiadanych, wiele budzi kontrowerjse, chcialbym zrobic pobiezna analize kilku zapowiedzi i zaprosic do dyskusji i rozwazan innych forumowiczow.
oczy rzucaja sie zmiany przy jednostkach, brak upgrade'u jest moim zdaniem bardzo dobry, gdyz pozwala to na usuniecie z gry zbednych po pewnym czasie jednostek, pozwala skoncentrowac sie na konkretnym rozwoju etc. moje watpliwosci budza specjalne zdolnosci dla kazdej z jednostek, bo przeciez urokiem wszelkich bitew jest rozkoszowanie sie latajcym dookola wsrod strumieni juhy miesem armatnim.., troche sie zapedzilem , chodzi mi o to, ze przeciez musi byc jakas zwykla jednostka, ktora niczym sie nie wyroznia, bo np. co moze miec taki pikinier, czego nie ma crusader (ktory jak wiadomo bedzie obok archaniola 4-poziomowa jednostka w Haven), taka jednostka nie powinna miec niczego niezwyklego, bo jest pospolita, zas jesli bedzie cos takiego miala, to nie istnieje chyba powod dla ktorego inne jednostki mialyby tego nie miec, ale wtedy nie bedzie to juz zadna specjalnosc, zastanawiaja mnie takze nazwy kilku jednostke np. white tiger hmm.. nie widze w tym nic co haczyloby o fantasy, chyba ze to zwierze chronione przed wyginieciem przez druidow , ale wtedy nie powinni oni pozowlic im walczyc , podobnie z dragon golemami, jak wiemy golemy sa magicznie tworzone z roznych substancji, wiec czy ten golem bedzie dragon pod wzgledm ksztaltu i podobnych wlasciwosci do smokow, czy tez tworzony bedzie ze smokow co tez daloby mu pewnie ciekawe wlasciwosci, inna budzaca niechec rzecz to podrozowanie potworow, mam nadzieje, ze bedzie mozliwosc dowolnego ograniczenia tego aspektu w edytorze
wlasnie edytor, tworcy zapowiadaja 'system skryptow', ktory mam nadzieje pozowli nawiazac zaleznosci pomiedzy roznymi wydarzeniami, co da mozliwosc robienia mapek o 'prawdziwej fabule' bez prob przewidywania co zrobi gracz i w ktorym momencie gry to osiagnie...
Herosi, nowe klasy, umiejetnosci, udzial w walce... to wszystko piekne, ale tutaj tez jest kilka niejasnosci, cos mi sie widzi, ze zabraknie logicznych nazw dla wszelkich kombinacji, i bedzie troche bzdur, poza tym zastanawie mnie jakie moga byc specjalizacje (tzn. te 3 'rozwiniecia do umiejetnosci) dla umiejetnosci magicznych?, martwi mnie tez fakt, ze ma nie byc specjalnosci herosow, czym wiec beda sie wyrozniali? i jak bedzie mozna tworzyc takich bohaterow jak Gelu, sir Mullich, Dracon czy chocby Mutare, autorzy popieraja to zbytnim zroznicowaniem jakosci herosow w poczatkowych partiach gry, ale przeciez mozna ograniczyc zroznicowanie jakosci tych specjalnosci, a tych naprawde specjalnych zarezerwowac do kampani
hmm to wlasciwie tyle tych rozwazan, troche sie rozpisalem, wiec dziekuje Ci, ze chcialoci sie to czytac , napisz co sadzisz o moich uwagach...
|
Hollow Tigre
2001-08-09 02:27:52
|
re: rozważania o HoMM IV
A może będzie to proste połączenie szybkości z morale? + 2 morale to +2 szybkość? Oczywiście Ci, którzy nie mają morale będą poszkodowani... albo wystarczająco szybcy...
Muszę (właśc. chcę) się zgodzić z Eliasem: "Ociezaly ent, ale z wysokim morale, wprost rwacy sie do boju powinien wlasnie ruszyc szybciej od dragon fly co prawda zwinnego, ale ktory akurat ma zly dzien, w ogole jest niechetny do walki i tylko czeka, kiedy sie ona skonczy coby sobie piwa z dzbana pozlopac."
Enty zazwyczaj nie były zbyt pochopne, ale już jak się ruszyły albo jak coś je rozzłościło (vide: oblężenie Isengard-u)...
|
ObywatelEracji
2001-08-09 02:43:29
|
Re: re: rozważania o HoMM IV
Szanowny Eliasie ! Musial ja ostro wytezyc wyobraznie, azeby sobie przedstawic wazke zlopiaca z dzbana piwo ; )))
|
E1ias
2001-08-09 21:33:56
|
Wazki i piwo
Oczywiscie ze zadna wazka z wlasnego dzbanka raczej piwa nie popija, ale z cudzego to i owszem. Bo i cos to z Wasci kufla napoj spija, nie wazka to aby ... a nie to jeno zwykly karaluch
|
lopez
2001-08-09 04:05:36
|
Re: re: rozważania o HoMM IV
Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby to, że morale decyduje o kolejności ataku przy równych prędkościach. Chociaż pomysł z dodawaniem morale do szybkości też jest niegłupi.
|
Dreppin
2001-08-09 05:49:41
|
Re: re: rozważania o HoMM IV
Eliasie - oczywiscie zgadzam sie z toba i wnioskujac z opisow tez tak sobie to wyobrazam, tyle ze wydaje mi sie to bardzo nierealistyczne i powodujace chaos na polu walki
|
Hollow Tigre
2001-07-30 01:18:47
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Ja też mam parę uwag: 1. Białe Tygrysy będą najlepsze!!! Nie wiem jaki mają związek z fantasy, ale tyle akurat wiem. 2. Popieram wypowiedź Adamka odnośnie upgrade'ów. Powinny zostać. 3. "Po pewnym czasie, majac herosow na poziomie "nastym" specjalnosci te powoli traca swoja waznosc, ze tak powiem, i tym samym bohaterowie upodobniaja sie do siebie. Znikome znaczenie ma wtedy fakt czy nasz bohater jest specjalista od Jednorozcow, Pierwszej Pomocy czy dodaje nam zlota, wazne jest zdobycie umiejetnosci dodatkowych takich jak Wisdom, 4 szkoly magii, Offense, Armorer, Logistics i pare innych... Warto podkreslic, ze zdobyc je moze kazdy..."- z tą wypowiedzią Obywatela E nie mogę się zgodzić (przynajmniej w części). Uważam, że bohaterowie specjalizujący się w umiejętnościach drugorzędnych byli najlepsi w grze. Dlatego nigdy nie używałem tych co się specjalizują w jednorożcach, harpiach, a nawet minotaurach! Pograłem chwilę Thorgrimem, Mephalą, Kyrre czy innym takim i wiem, że specjalność resistance, armorer czy LOGISTICS jest naprawdę wiele warta. Kiedy zapełnisz wszystkie miejsca przeznaczone na drugorzędne umiejętności grając Yog'iem (jako głównym bohaterem) to dalej zdobywasz tylko punkty w ataku, obronie itd. Pograj chwilę Dessą i odczujesz różnicę! Jest niewielu bohaterów, którzy nie specjalizując się w umiejętnościach drugorzędnych są przydatni, dla mnie są to: Galthran, Thant (nawet jeśli ma misticism), Jeddite, Solmyr... Zgadzam się w całości, że tylko kilka z umiejętności drugorzędnych jest przydatne (czego tak naprawdę nie napisałeś, ale prawie wszystkie wymieniłeś) i że jest to ważne żeby się ich nauczyć. BTW: poll of the day: kogo wybierzecie hydrę czy czarnego smoka? (pytanie jest dla mnie retoryczne, nie musicie odpowiadać- ja też nie wierzę w nieśmiertelne hydry) Zdaję sobie sprawę, że nie wiadomo czym się będzie różniła hydra od smoka..., ale nie widzę szansy dla hydry (tak jak nie widziałem jej dotychczas).
|
Dreppin
2001-07-30 02:29:24
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
musze sie sprzeciwic w sprawie upgrade'ow, nieupgradowane jednostki sa wlasciwie bezuzyteczne, mozna by to zmienic w ten sposob, ze nieupgradowana jednostka mimo wszystko ma jakas niewielka przewage nad upgradowana, tak ze zaleznie od sytuacji/upodoban/mozliwosci, mozna miedzy nimi wybierac, ale wlasciwie to taka koncepcja (w nieco zmienionej formie) zostala przyjeta przez tworcow h4
|
Hollow Tigre
2001-07-30 04:15:59
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Ja tam lubiłem upgrade'y. Nie dlatego, że jestem przywiązany do jednostek nieulepszonych, ale dlatego że dodawało to trochę trudności w grze- trzeba było zdobyć nowe zasoby. Różnica między giant'ami a titan'ami jest gigantyczna (lepiej napisać: tytaniczna)- jeśli chciałeś wzmocnić się w walce na odległość to potrzebowałeś tych tytanów, podobnie było z ulepszeniem: vampire- vampire lord. Teraz wampirzych lordów nas pozbawią (mam nadzieję, że nie pozbawią nas ich specjalnych umiejętności) Pewnie: niektóre upgrade'y były niepotrzebne (np. większość jednostek pierwszego poziomu), ale niektóre były całkiem niezłe, np.: behemoth- ancient behemoth. Jeśli mogłeś mieć behemota w 3-im dniu gry i sprzątnąć przy okazji parę wałęsających się stworów to cóż... przez dłuższy czas nie potrzebowałeś upgrade'u (tym bardziej, że kosztował parę kryształków: i ulepszona budowla i sam behemot). Reasumując: 3do podeszło do upgrade'ów w HoMM III na zasadzie: każda jednostka musi mieć odpowiednik upgrade'owany co było błędem. Uważam, że upgrade'y są i były potrzebne, ale nie w takiej ilości. Tak właśnie było w HoMM II. Po co upgrade'owane szkielety? Ale wampiry i licze już ulepszone być powinny. Giganty- tytani? Jak najbardziej. Zielone- czerwone- czarne smoki? Extra!! Właśnie dlatego potrzebowałeś dużo zasobów żeby dostać najlepszą jednostkę w grze!
|
lopez
2001-07-30 04:46:45
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Mi też podobał się system upgradów w HoMM II. Tylko jednostki najwyższego poziomu miały upgrady (czasem nawet 2x - smoki zielone, czerwone, czarne). I to było dobre. A w HoMM III tak (na siłę) namnożyli tych upgradów, że aż zabrakło im nazewnictwa i głupoty różne wymyślili.
|
ObywatelEracji
2001-07-30 17:39:39
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Drogi Hollow Tiger'ze ! Czuje sie troszke niezrozumiany ; ) Nie napisalem przeciez, ze obojetne jest czy posiadamy specjalnosc-jednostka czy specjalnosc-zdolnosc drugorzedna... Tak naturalnie nie jest, o czym moze, jak slusznie zauwazyles, moglem wspomniec... Moje doswiadczenia w tejze materii wynikaja z wielo (nie wiem nawet ilu) miesiecznych zmagan w trybie multiplayer hot seat, gdyz nie moge grac online, co zawdzieczam firewall (nie czarowi ; )) Jest tu jeszcze paru maniakow, to i nocek nieprzespanych troche bylo ; ) Moze i na poczatku ktos z nas przywiazywal wage do tych specjalizacji, ale szybko dalo sie zauwazyc, ze inne sprawy maja kluczowy wplyw na koncowy efekt gry... Tych kilka przydatnych specjalizacji, m in te przez Ciebie wymienione, jesli sie juz trafi takiego bohatera - dobrze, a jesli nie to i tak o niczym to nie przesadza... O ten wlasnie niuans mi chodzilo...
Szanowny Lopezie ! No a co sie stalo z moim ukochanym War Troll'em z HOMM II ? ; ) Przeciez nie tylko najwyzszy poziom byl upgrade'owany... albo zle Cie zrozumialem, ostatnio coraz czesciej mi sie to zdarza (czyt. test ))
|
lopez
2001-07-30 22:07:45
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Oczywiście masz rację drogi Obywatelu, moja pamięć dobra ale krótka... Ale to i tak chyba nie zmienia sensu mojej poprzedniej wypowiedzi.
|
Dreppin
2001-08-09 00:39:41
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
chcialbym poruszyc jeszcze jedna kwestie: morale, jak wiemy ma ono decydowac o inicjatywie, czyli kolejnosci atakow, nie specjalnie podoba mi sie ten pomysl, gdyz:
- niezbyt chyba realistyczne jest aby np. ociezaly ent poruszyl sie wczesniej od zwinnego dragon fly'a
- w trojce (i wczesniej) zazwyczaj wiekszosc jednostek w jednej armii miala bardzo zblizone albo wrecz identyczne morale, wiec albo bedziemy mieli duzy natlok jednostek o ktorych kolejnosci bedzie dycydowala ich pozycaj w armii albo bardziej skomplikowane i szczegolowe modyfikatory do morale
- co z jednostakmi, ktorych morale sie nie ima? (golemy, martwiaki, zywiolaki) znowu podobny problem
|
ObywatelEracji
2001-08-09 02:19:19
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Zgadzam sie z Toba Dreppinie, morale mogli zostawic w spokoju... O kolejnosci ruchu zapewne jak dotychczas decydowac bedzie szybkosc danej jednostki (albo jestem w bledzie), a efekt morale daje przywilej wczesniejszego ataku, ale: 1. Nie wiadomo (moze ktos czytal/slyszal) kiedy to morale bedzie sie zapalac, w trakcie ataku (wiec po co, skoro juz do ataku doszlo?), w kazdej chwili (wtedy znacznie trudniej bedzie przewidziec przebieg kazdej walki, co wydaje mi sie calkiem nieglupie). 2. Gdy juz sie zapali, czy uprzywilejowana jednostka staje sie "najszybsza" na polu walki, czy moze atakuje jako nastepna (zaraz po odpaleniu morale) bez wzgledu na inne ruszajace sie przed nia ? A pewnie jak zwykle bedzie jeszcze inaczej ; ), ale pogdybac zawsze mozemy...
|
E1ias
2001-08-09 02:10:50
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Ociezaly ent, ale z wysokim morale, wprost rwacy sie do boju powinien wlasnie ruszyc szybciej od dragon fly co prawda zwinnego, ale ktory akurat ma zly dzien, w ogole jest niechetny do walki i tylko czeka, kiedy sie ona skonczy coby sobie piwa z dzbana pozlopac. Przy rownym morale zapewne bedzie tak, ze pierwsza rusza jednostka szybsza, czyli przy rownych poziomach morale byloby to tak samo jak w Homm III. To ze jakies jednostki morale nie maja znaczy tyle, ze nie maja one nigdy ani dodatniego ani ujemnego morale, czyli rusza za jednostkami z wysokim morale (chocby tymi wspomnianymi entami), a przed jednostkami z morale obnizonym (czyli wspomnianymi dragon fly'ami).
|
Hollow Tigre
2001-07-30 20:51:06
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Ja praktycznie nie grałem w multiplayer. Stąd mam inne doświadczenia. Lubię grać długo, zbierać potężne armie itd. itd. Dlatego dla mnie istotne jest, aby bohater miał dobrą specjalność (co jak zrozumiałem w MP ma mniejsze znaczenie). Niezależnie od tego uważam, że lepiej jest mieć bohatera ze specjalnością logistics, czy nawet minotaurs niż eagle eye... I to nawet z dwóch powodów: pierwszy jest oczywisty (nawet w MP dodatkowych parę punktów ruchu lub ran zadawanych przez własne stwory nie przeszkadza), drugi, no cóż, masz o jeden slot mniej na drugorzędne umiejętności, ponieważ masz EE....
|
Adamek
2001-07-27 12:49:39
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Czytam ostatnie zapowiedzi co bedzie nowego w h4 i czesto brzmi to calkiem nizle ale.... No wlasnie mam osobiscie kilka ale .... Uwazam ze upgrade jednostek byl calkiem niezly - powinien byc zachowany lecz na zmienionych zasadach - upgradow czy ulepszen powinno byc kilka lecz od momentu ulepszenia nie sa dostepne stare armie (cos ala H2 i poczatki h3) Nowa grafika jest super lecz artworki niektorych jednostek mnie przerazaja - np. mechaniczny smor (przynajmniej tak wg mnie to wyglada) nie wiem czy ma cos wspolnego z magia.... Sposoby szkolen bohaterow wygladaja niezle i chyba bedzie o wiele lepiej niz dotychczas Zamki - noc coz troszke ich za malo lecz moze bedzie to wszystko lepiej dopracowane Czary i szkoly to tez bedzie moim zdaniem calkiem niezle!
Mysle ze w calych tych zapowiedziach jest sporo sciemniania. Mysle, ze ostateczny wyglad i zmiany zaskacza nas w czasie pierwszej gry...
Poki co trzeba czekac (pewnie z pol roku)
|
ObywatelEracji
2001-07-27 16:19:34
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
"...martwi mnie tez fakt, ze ma nie byc specjalnosci herosow, czym wiec beda sie wyrozniali? " - zgoda, w HOMM 3 swiezo zrekrutowani bohaterowie roznia sie od siebie osobistymi specjalnosciami, najczesciej sa to faworyzowana jednostka lub czar, ulepszane wraz z poziomem herosa... Ok, specjalnosci te roznia bohaterow od siebie w pewnym stopniu, sa przydatne szczegolnie w pierwszych tygodniach gry, np. +350 zlota, +1 surowiec, Chain Lighting itp. (pominmy dyplomacje ; ))... Ale co dalej ? Po pewnym czasie, majac herosow na poziomie "nastym" specjalnosci te powoli traca swoja waznosc, ze tak powiem, i tym samym bohaterowie upodobniaja sie do siebie. Znikome znaczenie ma wtedy fakt czy nasz bohater jest specjalista od Jednorozcow, Pierwszej Pomocy czy dodaje nam zlota, wazne jest zdobycie umiejetnosci dodatkowych takich jak Wisdom, 4 szkoly magii, Offense, Armorer, Logistics i pare innych... Warto podkreslic, ze zdobyc je moze kazdy... W czworce spojrzeli na problem od wlasciwej strony moim zdaniem, na poczatku wszyscy bohaterowie sa sobie rowni (aczkolwiek ich charakter i klasa podstawowa sa okreslone) i w takt rozwoju staja sie coraz bardziej indywidualni, osiagaja klase zaawansowana (z nomenklatura moga byc hece), ponadto kierunek ich rozwoju bedzie uzalezniony od ich pochodzenia... Taka jest koncepcja i tak brzmia obietnice autorow, a jak sie to sprawdzi po wejsciu w zycie, obaczym. Wiadomo, teoria z praktyka lubia sie gryzc...
|
Dreppin
2001-07-28 01:23:15
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
widzisz OE w tym fragmencie o specjalnosciach mialem na mysli glownie to, ze nie mam pojecia jak mialyby byc tworzone takie indywidualnosci jak np. Gelu czy Dracon, o to mi chodzilo
|
Ratboy666
2001-07-28 04:46:09
|
Re: rowazania o caloksztalcie h4
Nie zgadzam się aby wszyscy bohaterowie w H3 po osiągniącu nastego poziomu upodabniali się do siebie. Wymienie tu choć by Crag Hack'a specjalizującego się w ataku czy Tazar'a specjalizującego się w obronie - niezależnie od ich pomiomów ich zdolności są cały czas bardzo wartościowe. Dzięki nim bechemot miarzdży wszystko co mu w spony wpadnie a Hydra jest nie do zabicia. Co prawda takich bohaterów znam tylko dwóch ale zawsze lepszych dwuch niż zero
|
1
visitor
in the last 15 minutes:
0
Members
-
1
Guest - 0 Anonymous
|
|
|
|