Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2
Author
Comment
Hollow Tigre
2001-07-11 02:22:05


5 szkół magii
podpatrzyłem poniższą wypowiedź zamieszczoną przez Baron'a Zealot'a na 3do Community. Przesyłam Wam jej treść, uważam że jest ciekawa. Mam tylko nadzieję że nie naruszam niczyich praw. :)

Jeśli się zbłaźniłem (czyt. informacje te były już publikowane) to przepraszam, ale muszę zapracować na tytuł Axe Bearer'a ;)

"About the five pointed magic system - It works like this: Five "idea" schools are replacing the elemental schools. You can only learn spells from the school that is espoused by your town until you build alibrary for a n "idea" that is similar to the one that your town espouses.

Academy: Order Magic with neighbors Life and Death Magic
Haven: Life Magic with neighbors Order and Nature Magic
Preserve: Nature Magic with neighbors Life and Chaos Magic
Asylum: Chaos Magic with neighbors Nature and Death Magic
Necropolis: Death Magic with neighbors Chaos and Order Magic

The Stronghold is a sixth town thathas a Might only emphasis. It doesn't have a Mage Guild but can hire heroes that are affiliated with any of the other towns."
Hollow Tigre
2001-07-13 04:03:04


axe ktoś tam
i w taki oto sposób, całkowicie :) niezamierzony :) :) zostałem nosicielem topora (pewnie za Gimlim). Niestety zwariował komp w pracy i wysyłał tak dłuuuugo pierwszą wiadomość, że zdążyłem ją poprawić i wysłać ponownie, nie spodziewając się, że obie znajdą się na Forum.
Behemoth the Barbarian
2001-07-13 04:43:50


Re: axe ktoś tam
Jaką wiadomość? ;)))
Hollow Tigre
2001-07-13 03:35:08


Roman W
Może nie powinienem tego pisać, ale zdaje się że Pan Roman przyłączył się do Twojej brygady :) (przepraszam za makabryczny żart, wiem że Ciebie raczej nie urazi, ale innych może).

Może taką postać powinniśmy wprowadzić do HoMM IV (biografia już jest) :)
Hollow Tigre
2001-07-13 01:36:12


druidzi i inne takie
Pisałem o druidzie jako "wymiataczu" na polu walki, a nie o czynności "wymiatania"- sprzątania, do której i cieć się specjalnie nie nadaje. :)
vitold
2001-07-13 02:12:42


kwestia wymiatania
"-Chłopcze tylko nie cieciem, tylko nie cieciem, ja jestem tu gospodarz domu" R. Wilhelmii "Alternatywy4" :) :) :) :)
Hollow Tigre
2001-07-13 00:24:14


dostało mi się...
"Z całym szacunkiem mości Hollow Tigre napisz do 3DO aby do czwartej części homm autorzy dołączyli dołączyli profesję ciecia to rozwiąże chyba wszystkie problemy wymiatania."


...ale szczerze pisząc nie wiem za co.
vitold
2001-07-13 01:01:37


Re: dostało mi się...
Ależ skąd szlachetny panie napisaliście:" Szczerze pisząc jest mi wszystko jedno czy druid będzie opierał się na życiu i porządku, czy na chaosie i porządku czy na czym-tam-kolwiek innym byleby nadawał się do dobrego wymiatania " więc podsunąłem jedyne logiczne rozwiązanie;)
Hollow Tigre
2001-07-12 03:51:29


realność krain M&M
Ja bym się tak bardzo nie przejmował "realnością" czy "logiką" gier z serii HoMM czy MM, np:
- w jednej armii mogłeś mieć zombie, anioły i diabły (te dwa ostatnie potwory podobno się nienawidziły)...
- jak pisałem wyżej mój Thorgrim był magicznie utalentowany- nie dość że miał odporność to do tego 4 szkoły magii i wisdom, nie wiem czy takie było zamierzenie twórców

Szczerze pisząc jest mi wszystko jedno czy druid będzie opierał się na życiu i porządku, czy na chaosie i porządku czy na czym-tam-kolwiek innym byleby nadawał się do dobrego wymiatania :)
jOjO dwarf
2001-07-13 13:35:29


Re: realność krain M&M
pozwolę sobie na zaprezentowanie wręcz przeciwnego stanowiska!

jeśliby miałoby być wsio ryba (w kwestii wymiatania), to nie trzeba by przeglądać różnych mitologii, bestiariuszy itp., jeno wymyślić sobie od podstaw jakoweś własne nazwy i dołożyć im atrybuty, pałery i inne ataki

a jeśli np. ktoś coś nazywa gorgoną, to albo objawia kompletną ignorancję w dziedzinie do której sam się zapakował albo z całą powagą dokonuje odpowiedniego, ale w rozsądnych ramach zaadaptowania stwora do systemu gry!

można znaleźć (także w I i II cz. HoMM) przykłady nazbyt swobodnej adaptacji, aż często dla własnego bezpieczeństwa (żeby nie zginąć ze śmiechu) lepiej było nie dopuszczać do świadomych skojarzeń ze stworami znanymi z innych źródeł

jak dla mnie albo albo
albo na jaja (względnie nowy system i nowe nazwy)
albo na poważnie (trudniej, ale piękniej!)
vitold
2001-07-14 00:47:54


Re: realność krain M&M
Brawo lordzie jOjO

Przyjmij proszę mój ukłon, wraz z wyrazami szacunku za tę treściwą wypowiedź, niechaj będzie trudniej a piękniej.
Dobrze powiadają że mądrość krasnoludów niczym ich kopalnie wielka i głeboka jest;)

Panie Hollow Tigre oto i odpowiedź która mam nadzieję, wszelkie twe wątpliwości co do wymiatania rozwieje
Dreppin
2001-07-21 01:35:49


Re: realność krain M&M
pomijajac bledna adaptacje potworow, to jest jeszcze jedna rzecz z nazewnictwem, chodzi o upgrad'y niektóre nazwy byly tworzone tak na sile, ze az sie plakac chce np. walking dead, war unicorn, silver pegasus, horned demon, dlugo moznaby wyliczac, ale wszystkie znaki na niebie i ziemi, wskazuja na to, ze w h4 nie bedzie upgradow, a wiec i ich durnuch nazw
E1ias
2001-07-21 04:52:42


Re: realno¶ć krain M&M
Nie liczac polskiego tlumaczenia, w ktorym durne nazwy zapewne jednak beda.
Dreppin
2001-07-21 06:02:33


Re: realno¶ć krain M&M
Racja, Elias

to jest wlasnie powód dla którego bede gral w wersje angielska
ObywatelEracji
2001-07-13 17:55:40


Re: realność krain M&M
...bez tzw. pomady ;) podpisuje sie pod tym oburecznie...
vitold
2001-07-12 04:20:37


Re: realność krain M&M
Z całym szacunkiem mości Hollow Tigre napisz do 3DO aby do czwartej części homm autorzy dołączyli dołączyli profesję ciecia to rozwiąże chyba wszystkie problemy wymiatania.
ObywatelEracji
2001-07-12 04:43:00


Re: realność krain M&M
...rozbawil mnie czar Prayer rzucony na jednostki Necropolis (Vitold i Misza blagam bez obrazy : )))... chociaz i tak wiecej w tym logiki niz w poprawianiu statystyk jednostkom Inferno przy pomocy Modlitwy... plaga w zamku "undead'ow" jest takze swoistym absurdem...
vitold
2001-07-12 05:04:15


Re: realność krain M&M
Co prawda to prawda mnie także za każdym razem cieszy i śmieszy widok moich umarlaków jak nabierają sił i wytrzymałości po rzuceniu czaru Prayer ( Choć ten czar w dosłownym tłumaczeniu znaczy "modlitwa" i nie jest wcale powiedziane do kogo ta modlitwa jest kierowana zaś efekt jest jak najbardziej pożądany) co do plagi to fakt uśmiercać martwe jednostki mam nadzieję że w 4 części doświadczymy mniej takich wpadek.

Jeżeli chodzi o obrazę to drogi Obywatelu spójrz na moje zdjęcie zajrzyj w me oczy czy taki koleś mógłby się obrazić;)
Pozdrawiam
Behemoth the Barbarian
2001-07-12 05:56:25


Re: realność krain M&M
nekromanta nie może władać magią życia i śmierci jednocześnie to brzmi śmiesznie i raczej delikatnie mówiąc niedorzecznie

Nie chodziło mi o NEKROmantę (necromancer), ale o KSENOmantę (nethermancer). Termin pochodzi z gry EarthDawn. Ksenomanta zajmuje się, można powiedzieć, badaniem życia w przestrzeni astralnej - "gadaniem" z duchami i innymi stworzeniami. Dlatego pasowałoby to do połączenia życia ze śmiercią.

Co do możliwych połączeń, to będzie można łączyć życie ze śmiercią (chaos z porządkiem etc.) inaczej nie zgadzałaby się ilość zaawansowanych klas podana przez 3DO (37). Kombinacji 2-elementowych w zbiorze 9-elementowym jest 36, a 37 klasa to Arcymag, który musi się wyspecjalizować w 3 szkołach magii.
vitold
2001-07-12 08:08:36


Re: realność krain M&M
Zgadza się Wasza Wysokość, mój post dotyczący braku dostępu magii życia dla umarłych to już tylko pochopne życzenie gdyż prawdopodobnie jest to już sprawa przesądzona przez twórców gry.


Zawsze jednak można liczyć na jakąś małą łatkę która to naprawi;)

Sługa Waszej Wysokości
vitold

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous