Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
Unregistered(d)
2001-12-30 11:49:25


Armie zamkow - Spostrzezenia.
Witam. Zrobilem male statystyki na temat armii dostepnych w zamkach Herosow4. Nie mialo to na celu stworzenia uniwersalnej przepowiedni, a tylko dostarczyc materialu do rozwazan. Zalozenia: W Herosach sa 3 podstawowe typy jednostek - C jak Ciachacze, czyli piechota; mimo ze niezbyt wyrafinowana to zazwyczaj nasilniejsza....
F jak Fruwaki, czyli stworki rowniez walczace wrecz, ale potrafiace latac. Fruwaki zazwyczaj okupuja zdolnosc latania troche mniejsza sila, niz u konkurencyjnych Ciachaczy tego samego poziomu. (W H4 Czarny Smok byc moze bedzie wyjatkiem od tego dogmatu). D to jednostki walczace na dystans - strzelajace, i takie ktorych glowna zaleta jest rzucanie czarow. Kazdy stwor jest albo Ciachaczem, albo Fruwakiem, albo walczy na Dystans.
Dla kazdego zamku ustalilem w jaki sposob walczy kazda jednostka. Kazda jednostke przemnozylem przez jej poziom, i wszystko zsumowalem. Poniewaz w kazdym zamku moze jest (przynajmniej do wyboru) 8 jednostek, to (1+2+3+4)*2 = 20. Moje statystyki ilustruja wiec podzial mocy pomiedzy 3 podstawowe rodzaje jednostek, dla kazdego zamku z osobna. Pamietajmy jednak ze jezeli zamek ma 7 sily latajecej to jest to wartosc maksymalna, czyli pod warunkiem ze wybierze sie odpowiednie jednostki. Cos za cos. Dosyc gledzenia, czas na konkrety:

_______________
Stronghold: 7C, 5F, 8D

Preserve: 6C, 8F, 6D

Haven: 10C, 4F, 6D

Academy: 10C, 3F, 7D

Necropolis: 7C, 10F, 3D

Asylum: 10C, 7F, 3D
______________

Jezeli jakis zamek otrzymal rezultat 10 np w Ciachaczach, to oznacza to ze ze wszystkich 4 poziomow moze wystawic on piechote, itp, itd.
Nie liczylem jednostek specjalnych takich jak szkielety i przywolywane w Preserve.
Uwaga: Dziny, chociaz umieja rzucac czary, to sa jednak jednostkami latajacymi i trzaskajacymi wrecz przede wszystkim.
Faerie Dragon potrafi latac, ale mam powody przypuszczac ze zwykle bedzie sie trzymal z daleka od frontu (H3:AB).
Ogromagow policzylem jako dystansowcow - nie wygladaja juz na jednostki walczace wrecz, nawet porzadnej paly nie maja.
Diably z Necropolis wlasciwie jesli chodzi o swobode przemieszczania (teleportacja) powinny byc we Fruwakach, ale tylko podczas bitwy - nie przeleca nad bajorem na mapie przygod.

Wnioski z moich statystyk:
1. Najokrutniejsze zamki do walki wrecz to:
Academy, Asylum, Haven (kolejnosc alfabetyczna). Preserve ma troche mniej piechoty, ale nadrabia to fruwakami, tak sadze.

2. Najlepiej na dystans radza sobie Stronghold, Tower nieco gorzej, niezle Preserve i Haven, a Necropolis i Asylum cieniuje pod tym wzgledem.

3. Necropolis to jedno wielkie lotnisko. Do latania dobre jest jeszcze Preserve i Asylum, ale Haven i Academy (szczegolnie Academy!) sa slabe pod tym wzgledem.

4. Necropolis da sie ustawic tak, ze latac tam bedzie praktycznie wszystko, i tylko zombiaszki pozostana na ziemii.
Dzieki temu praktycznie cala armia potrafi latac nad woda nad mapie przygod, pod warunkiem ze wybierzemy odpowiednie jednostki. Diably potrafia teleportowac sie, i moim zdaniem Necropolis bedzie bardzo dobre do zdobywania zamkow.

5. Stronghold wyglada na najbardziej uniwersalna armie ze wszystkich, do tego dobra na dystans. Uniwersalna armia prawdopoodbnie bedzie tez Preserve, ale tu miejsce silnych strzelcow zajmuja fruwaki.

6. Chcialbym wam uswiadomic, ze pierwszy raz mamy do czynienia z jednoczesnie (prawdopodobnie) latajacym, i walczacym na odleglosc stworem w Herosach. No, moze niezupelnie po raz pierwszy, ale teraz w produkcji seryjnej. Mowa oczywiscie o Faerie Dragon.

Czekam na wasze opinie.
Dante
ObywatelEracji
2001-12-30 20:56:42


Re: Armie zamkow - Spostrzezenia.
To bardzo ciekawy punkt widzenia. Zapis pokazuje na pewno, jakiego typu armie (C, F czy D) dominuja w danym miescie. w zwiazku z mozliwoscia rozbudowy rasy w dwoch kierunkach powstaje pytanie (na ktore jasnej odpowiedzi dotychczas nie znalazlem): czy bedzie mozliwe wybieranie armii, wlasnie jak sugerujesz, "zygzakiem", tzn. 2 poziom wybieramy z pierwszej sciezki , 3 z drugiej itd. Czy moze jednak bedziemy zmuszeni zdecydowac sie na jedna z dwoch drog rozbudowy (jest gdzies wzmianka na ten temat ?).
Sezerp
2001-12-31 01:13:21


Re: Armie zamkow - Spostrzezenia.
Hmm... wydaje mi sie, ze nigdzie nie bylo wzmianki, ktora mowilaby, ze jak np. na drugim poziomie wybierzemy Meduzy to automatycznie na czwartym musimy wybrac Hydry (przyklad, rzecz jasna, z czapy).
Mysle, ze to by troche ograniczalo swobode gracza w komponowaniu armii i dlatego tego nie bedzie.

Z drugiej strony byloby to logiczne, ze np. zeby miec Smocze Golemy to najpierw musimy miec Golem Factory (czyli Zlote Golemy). Podobnie w Necropolis: mamy tam wyrazne dwie sciezki rozwoju - Martwiaki i Demony.

Ergo: mysle, ze nie ma ograniczen, ale moge sie bardzo mylic.
Unregistered(d)
2001-12-31 06:09:02


Re: Armie zamkow - Spostrzezenia.
Tak czy inaczej mozna juz wybrac zamek dla swojej ulubionej taktyki. Jesli ktos na przyklad lubi bawic sie w snajpera, to polecam Tower lub Stronghold. Ten drugi to wlasciwie nie ze snajperki tylko z Panzerfausta strzela ( pociski Cyklopa sa rozpryskowe).

Nastepne co mi przychodzi do glowy - charakterystyczna cecha Necropolis maja byc bohaterowie z umiejetnoscia nekromancji. Dzieki niej moga po wygranej bitwie zamieniac ciala pokonanych w zdechlaki takie jak szkielety, zombie, duchy, a moze nawet wampiry i kosciste smoki przy Grandmaster.
A co sie dzieje jesli gracz wybierze wszystkie jednostki ze sciezki diabelskiej, a nie nekromanckiej ? Po kazdej bitwie bedzie mu przybywac nieznaczna ilosc zdechlakow, ktorzy nijak nie pasuja do reszty armii, i ktorym nie dane bedzie pozyc (jak to zabawnie zabrzmialo) dlugo.
Co mi wpadlo do glowy ? Otoz umiejetnosc Magia Smierci umozliwia nauczenie sie 3 innych - Okultyzmu, Nekromancji, i... demonologii. Moim zdaniem Demonologia bedzie miala dzialanie analogiczne do Nekromancji - bedzie dodawala do armii stworzenia z diabelskiej strony Necropolis. Diamenty przeciwko orzechom ze tak wlasnie bedzie.

Cos poza tematem - na jakim tle (kolor) widzicie ta mordke ktora sobie wybralem ?

Dante
Dreppin
2001-12-31 11:18:42


Re: Armie zamkow - Spostrzezenia.
no to chyba przegrales te diamenty Dante.. z tego co wiem to kazda magiczna umiejetnosc ma jedna ktora zwieksza efekty czarow, druga zmniejsza koszt czaru, a trzecia robi cos specjalnego jak np. nekromancja, sa dwa dosc przekonujace dowody na taki stan rzeczy.. po pierwsze: animacja martwiakow jest w pelni uzasadniona - to zwloki przeciwnikow, a demony przecie nie biora sie znikad.. poza tym jesli hero ma death magic to predzej czy pozniej zdobedzie zarowno nekromancje jak i demonologie (ktore sa przeciez potrzebne do upgradowania death magic), a bardzo watpie zeby jeden hero po walce dostawal zarowno martwiaki jak i demony..
Dante
2001-12-31 13:15:24


Re: Armie zamkow - Spostrzezenia.
Poczekaj z osadami do czasu az wyjda Heroes4. To sa jeszcze niesprawdzone informacje.

Wg mnie to po prostu nielogiczne, zeby bohater z Necropolis, ktory ma same diabelki w armii, dostawal zdechlaki. Po co mu one ? To prawie jakby wziac armie ze Strongholda i Nekromante w H3 - jedno nie pasuje do drugiego... Przeciez gdyby tylko nekromancja dawala stworki, to nikt by nie wybieral tych diabelskich z necropolis... Moze to byc jakos sprytnie zrobione, powiedzmy ze po walce uzywasz albo nekromancji albo demonologii....
ObywatelEracji
2002-01-30 03:01:12


Re: Armie zamkow - Spostrzezenia.
Spostrzezeniem jednym i ja pragne sie podzielic. Albo inaczej, pytanie za 100 pkt: czym jest ta potwora (patrz screen), ktorej Behemoth usiluje cos recznie wyperswadowac ?

Potwora
Sezerp
2002-01-30 04:22:35


Potwora
Moze to wczesna wersja Dragon Golema ?
W kazdym razie w HoMM 4 raczej jej nie zobaczymy...

Zdarzylo sie to juz kiedys - pamietacie wczesne screeny z HoMM 3? Bylo tam cos, co wygladalo jak latajaca czaszka a nazywalo sie bodaj banshee..
Mr Pool
2002-01-30 05:57:36


Re: Potwora
To musi być jeszcze jakiś bardzo stary screen - bo walczy tam po jednej stronie 9 różnych jednostek, a max to chyba 7 lub 8 ? :)

Jak na mój gust to jest to jakiś metalowy Dragon - może z demobilu ;) :)
Dante
2002-01-30 07:12:31


Moje orzechy !
A teraz dawaj moje orzechy, Dreppinie ! Najlepiej laskowe.

Juz powszechnie wiadomo ze Demonologia to jedyny chyba wyjatek od tej reguly, mozna na paru stronach o tym przeczytac.
Guinea
2002-01-30 11:10:29


Banshee
jedyna gra z którą mi się kojarzy Banshee to ADoM. Jest tam takie stworzenie, które zabija wszystkich głosem. Nic nie słyszałem o tym żeby coś takiego znalazło się w HoMM3. Chyba że zbieżność nazwisk przypadkowa ;)
Sezerp
2002-01-31 00:34:53


Re: Banshee
Coz, nazwa "banshee" byla "nieoficjalna" a sama kreatura ostatecznie nie pojawila sie w HoMM 3, ale byl _na pewno_ screen, na ktorym sie pojawila i o ile dobrze pamietam, artwork potwora.
Moze Imperator Behemoth ma jeszcze te obrazki w swoich zbiorach ? (ja stracilem je po padzie dysku).

Z innnych ciekawostek - w jednym z numerow Gamblera (niech mu ziemia lekka bedzie) opublikowano zapowiedz HoMM 2 oraz maly screen, na ktorym wyraznie widac przycisk z opcja "wait" (sic!). Mowilo sie tez (w tej zapowiedzi) o podziale magii na szkoly - biala i czarna.

Wniosek: do premiery jeszcze prawie 2 miechy i co nieco moze sie zmienic.

Co do dzialania Demonologii: jej podstawowe dzialanie jest takie jak podal Dreppin (wg aktualnych informacji), ale ponadto w polaczeniu z Nature Magic ma dawac ona mozliwosc rzucania czarow przywolujacych demony. Czary te sa niedostepne w gildiach magow - dostaje sie je "automagicznie" wraz z rozwojem odpowiednich zdolnosci.
Mozna to bylo przeczytac na stronach Gamepen (chyba).
Hollow Tigre
2002-02-04 05:20:20


Demonologia
"Co do dzialania Demonologii: jej podstawowe dzialanie jest takie jak podal Dreppin (wg aktualnych informacji), ale ponadto w polaczeniu z Nature Magic ma dawac ona mozliwosc rzucania czarow przywolujacych demony. Czary te sa niedostepne w gildiach magow - dostaje sie je "automagicznie" wraz z rozwojem odpowiednich zdolnosci.
Mozna to bylo przeczytac na stronach Gamepen (chyba)."

Dzisiaj "Bracia Rosjanie" oznajmili, że przywoływanie demonów nie będzie możliwe (heroes.ag.ru). Oczywiście i tak będziemy musieli poczekać na H IV, żeby to sprawdzić...
Dreppin
2002-01-30 11:55:45


Re: Moje orzechy !
Oto co przeczytalem o demonologii na H3Trio:

"Increases hero's maximum spell points, increases effectiveness of spells and regenerates a portion of those spell points per day."

widac rozni sie to nieco od Twoich informacji, zreszta H3Trio przyznaje ze jest to informacja niepewna, mysle ze ostateczna pewnosc uzyskamy dopiero w dniu premiery.. odlozmy wiec sprawe orzechow na jakis czas..
Dante
2001-12-31 07:11:13


Nic takiego...
Chcialem sie tylko pochwalic, ze odzyskalem swoje dawne konto.
Pytanie do wszystkich zagladajacych do tego topica: Jak widzicie cien pod mordka ktorej uzywam jako zdjecie ? Jezeli cien jest polprzezroczysty i przeswituje przez niego tlo to wszystko w porzadku. Jezeli cien jest czarny jak sadza to uzywasz zrabanej przegladarki, takiej jak np Internet Exploder. Takie przegladarki nie radza sobie prawidlowo z obrazkami w formacie PNG.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous