Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
Ratboy666
2001-07-25 05:47:54


Counterattack
Przeczytałem że w czwartej częsci Herosów przestanie obowiązywać przywilej atakującego, a dokładniej to jednostka zaatakowana oddaje jednostce atakującej z taką siłą z jaką by sama atakowała, bez uwzględnienia strat. Oznacza to że nieda się już pokonać bez strat np. 500 pikinierów przy pomocy 500 smoków (bez czarów) bo smoki zadadzą około 45.000 uszkodzeń i zabiją pikinierów a ci zadadzą 600 uszkodzeń i zabiją dwa smoki. Wten sposób równierz traci na swojej wartości czar przyśpieszenia i spowolnienia, no bo poco iść minotaurem na przeciwnika (np. chimery) skoro można się okopać, zwiększyć sobie w ten sposób obrone i poczekać aż przeciwnik sam zaatakuje. To samo zrobi wróg i dojdzie do sytuacji w której nikt niebędzie chciał się ruszyć. Co prawda gracze-ludzie mogą się jakoś dogadać ale komputer napewno nieprzepuści takiej okazji i nieruszy się z miejsca. Sytacje rozwiązuje obecność łuczników ale jeśli ich nie będzie to impas jest możliwy. Pozatym wprowadzenie counterattak'ów powoduje że gra staje się trochę uboższa poniewarz w trójce każdy kombinował jak mógł aby pierwszemu zaatakować i zyskać przewagę. Teraz tego nie będzie przez co bitwy będą trochę mniej skomplikowane. Czy to dobrze???
Hollow Tigre
2001-07-26 00:17:09


kontratak
raczej dwie takie same jednostki nie zginą jednocześnie. Zazwyczaj jednostki mają "damage range", np. między 25 a 50. Jeżeli spotka się 15 minotaurów z obu stron to jeden oddział zrobi powiedzmy 450 damage, drugi 630. Oczywiście jeśli obie strony będą "błogosławione" to zrobią tyle samo ran sobie nawzajem.
Zresztą o to chodzi, najpierw zaatakujesz minotaury np. gargulcami (stracisz parę), a dopiero potem walniesz swoimi minotaurami.
Pomysł ten (z kontratakiem) nie za bardzo mi się podoba- wolałem starą metodę (oczywiście, opierajam się tylko na tym co przeczytałem, bo może nie będzie źle).
ObywatelEracji
2001-07-26 03:12:02


Re: kontratak
Sytuacji nie rozwiaze do konca obecnosc jednostek zdalnych, gdyz te beda rowniez oddawac zdalnie, taka jest obecna wersja przynajmniej... Nie sadze, by dochodzilo do tak krytycznych impasow Ratboy'u, gra nie mialaby sensu... Jedno jest pewne, przydatnosc czarow ofensywnych i defensywnych wzrosnie wielokrotnie, co mnie sie osobiscie bardzo podoba... No i najnowsza wiadomosc o aurze otaczajacej bohatera, w obrebie ktorej wojsko bedzie ulepszone o jego statystyki... Wyglada mi to na "where you go, they go" ; ) Z jakiego to filmu ?
Ratboy666
2001-07-26 05:06:43


Re: kontratak
Może i masz rację Obywatelu, myślę że autorzy zadbają o to by walka równie ciekawie jak do tej pory. Apropo walki, ten kto jeszcze niewidział powinien koniecznie obejrzeć wywiad przeprowadzony przez Gamespot z Jeffem Blattner'em który opowiada o Heros 4. Oprucz samego Jeffa możemy jeszcze zobaczyć krótkie sceny bitwy oraz herosa poruszającego się po mapie. Nie wiem jak Wam ale mnie aminacja potworów naprawdę się podoba, szczegulnie archanioł - jego atak oraz ruch zrobiony jest genialnie. Teraz wreszcze będziemy moglli zobaczyć nasze wojska z każdej strony.
Jednak ostrzegam że ten wywiad może wywołać nagłą chęć jak najszybszego posiadania Heroes IV, ja już nie mogę się doczekać premiery. No kiedy, no kiedy ona będzie???
Unregistered(d)
2001-12-25 06:48:40


Re: kontratak
A mi sie ta cala zadyma z kontratakami podoba. Nigdy wiecej chorych sytuacji gdzie 100 Archaniolow rozwala 80 Archaniolow jednym uderzeniem z zerowymi stratami. Dla sprytnych lub obdarzonych dobra pamiecia zagadka - kiedy to nastepuje ?

Z drugiej strony w Herosach3 rzadko kiedy oplaca sie byc stojacym w miejscu. Zbyt rzadko. Z tego co slyszalem to teraz obie jednostki beda dostawac obrazenia jednoczesnie, wiec najczesciej nie ma znaczenia kto atakuje. Wg mnie nie tylko walka nie stanie sie ubozsza, ale da to pole do popisu sprytnym graczom. Bedzie mozna zastawiac waskie przejscia, (np takie jak przy walkach statek-statek w H3) itp.
misza
2001-12-26 19:15:35


Re: kontratak
Z tego co pamietam morale bedzie decydowac czy jednostka bedzie kontratakowac od razu, czy dopiero po otrzymaniu ciosow.
Sezerp
2001-12-27 02:13:48


Re: kontratak
Odpowiedz na zagadke IDantego:
przewaga atack nad defence moze dac w efekcie max 4-krotny wzrost damage'u. Statystyki archaniola: 250 HP, 50 dmg (stale). W takiej sytuacji 100 archaniolow zada 100*50*4 = 20 000 dmg . Po podzieleniu na 250 mamy rowno 80 Archaniolow. Tzn. tyle "bez łaski", bo jesli dodamy do tego np. efekt szczescia, czar bless, nie wspominajac o efekcie "postarzenia"...

Ale do rzeczy: mysle, ze pomysl jest ok - zwieksza realizm bitwy. Po drugie sa sposoby na jego obejscie - patrz: czar i zdolnosc "First Strike". Tyle faktow. Bo mozna jeszcze wyobrazic sobie sytuacje, ze strona atakujaca dostaje jakas premie. Na jakiej podstawie ? Otoz: strona bronioca ma przewage wtedy, gdy jest "okopana", za to w otwartym polu
przewage ma jednostka, ktora ma w reku inicjatywe.
(prawda zwlaszcza w przypadku kawalerii albo innych jednostek walczacych _w ruchu_).

Czyli zabawa moglaby wygladac tak:
Z jednej strony jednostka, ktora stoi cala runde dostaje premie do obrony, ale z drugiej strony atakujacy ma zawsze mala premie do ataku.
Unregistered(d)
2001-12-27 03:54:43


Re: kontratak
Niezupelnie o to mi chodzilo. Jak dokonac tego najlatwiej, najsubtelniej, i najszybciej ? Odpowiedz zmiesci sie w 1 krotkim zdaniu.
lopez
2001-07-26 00:01:31


Re: Counterattack
To może nie będzie przyrostu def za pozostanie w miejscu.
I jeszcze jedno: kiedy walkę stoczą 2 jednakowe jednostki o takich samych współczynnikach i umiejętnościach bohaterów, bez czarowania, szcęścia i morale, to czy zginą obydwie jednocześnie?
Zonek
2002-01-11 07:33:29


zagadka
...kiedy rzuci sie na archanioly czar frenzy ?
Dante
2002-01-11 08:03:21


Re: zagadka
Kanieszna, tawarisci.
Mr Pool
2002-01-15 12:23:09


Re: Counterattack
A czy z tym kontratakiem nie będzie tak, że każda jednostka będzie oddawała wszystkim, aż do ostatniego żołnierza. Bo to by miało wówczas sens nie było by wtedy żadnych samobójców ani takich tam innych sztuczek ze strony człowieka :)

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous