Author
|
Comment
|
Dante
2001-12-31 09:19:36
|
txtHeroes4 nadchodzi !
Witam wszystkich i na wstepie chcialbym zaznaczyc, ze mam dla wszystkich radosna nowine !
NWC mysli o wszystkich, rowniez o posiadaczach slabszych maszyn. Za slabych aby uruchomic heroes4. Dzisiaj dowiedzialem sie, ze zaczeto prace nad tekstowa wersja herosow, pod nazwa txtHeroes4 . Dostepne sa juz pierwsze artworki z gry, konkretnie 6, i przedstawiaja one rozne kilka stworzen znanych nam z normalnych Herosow4 . Wrzucilem te obrazki na swoja strone, zeby ci z was ktorzy maja slabsze lacza mogli je obejrzec.
arianne.netten.pl/txthero...roes4.html
|
lopez
2002-01-02 04:10:26
|
Re: txtHeroes4 nadchodzi !
To będzie chyba moja ulubiona wersja Herosów, ciekawe jak będą wyglądały animacje?
|
Dante
2002-01-02 05:59:17
|
Re: txtHeroes4 nadchodzi !
Nie wiem w czym widzisz problem, mosci Lopezie. Przeciez ttyquake i aaquake2 DZIALAJA w czystym tekscie, bez sladu grafiki. To jest niezbity fakt naukowy, potrzeba tylko do tego paru plikow (.pak'ow) z oryginalnej gry.
Strona aaquake2 - www.jfedor.org/aaquake2/ (sa nawet obrazki )
ttyquake - webpages.mr.net/bobz/ttyquake/ (obrazki tez sa)
Uwaga - tylko pod Linuxa.
Jezeli oba kwaki ( DooM zreszta tez) tak dzialaja, to czemu nie Heroes4 ?
|
lopez
2002-01-03 00:26:23
|
Re: txtHeroes4 nadchodzi !
Zwracam ci honor mości Dante. Nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia i odebrałem to jako niezły żart. Ale widzę, że to jednak jest możliwe, chociaż nadal nie potrafię sobie tego wyobrazić. Czy są jakieś tego typu wersje gier na windowsa?
|
Dante
2002-01-03 08:47:53
|
Re: txtHeroes4 nadchodzi !
Czas zdjac przylbice. Jakkolwiek textowa wersja DooM'a, Q1 i Q2 rzeczywiscie istnieja, to txtHeroes4 to tylko i wylacznie moj chory wymysl. Chcialem zobaczyc czy chociaz jedna osoba uwierzy, albo przynajmniej zacznie sie zastanawiac... Spodziewalem sie tylko wiekszego ruchu na forum.
Obrazki zrobilem osobiscie, przepuscilem je przez tekstowa przegladarke obrazkow o nazwie aview. Same obrazki beszczelnie podwedzilem z Jaskini. Gdy wszystko jest juz zainstalowane to przemielenie obrazka zajmuje mi praktycznie tyle co wpisanie komendy. Moge sobie jeszcze zmieniac czcionki, ich parametry, rozmiar obrazka itp.
Do odpalenia tego programu potrzebna jest biblioteka aalib, i sam program oczywiscie.
Po pierwsze, ta biblioteka dziala zdaje sie tylko pod Linuxem i DOS'em. Jesli masz wiec wasc Dosa albo jakis jego emulator to mozesz sprobowac.
aa-project.sourceforge.net/aalib/ -- stad mozna sciagnac biblioteke aalib (kody zrodlowe ktore nalezy skompilowac)
aa--project.sourceforge.net -- na tej stronie mozna zobaczyc jakie programy uzywaja tego typu grafiki, sa do nich linki. Gierek jest tylko kilka, ale sa tez ciekawostki typu oprogramowanie do kamery internetowej, dzieki ktoremu mozliwe jest wyciagniecie 24 klatek na sekunde na modemie (!!).
Podsumowujac, to jesli masz gdzies pod reka DOS'a to radze sprobowac. Wszystkie programy sa podane jako kody zrodlowe ktore nalezy skompilowac. Jak sie wie o co chodzi to kilka minut i z glowy, a jak nie to na szczescie jest dokumentacja. Ale chyba warto sprobowac, bo efekt jest moim zdaniem niesamowity.
|
Dreppin
2002-01-04 12:46:08
|
Re: txtHeroes4 nadchodzi !
hmm.. przyznaje ze nawet przez mysl mi nie przeszlo ze moglbys tak nasciemnac ;)), ale cos mi nie pasowalo.. przeciez to sa przekonwertowane duze obrazki.. w grze bylyby one takiej wielkosci ze ciezko byloby odroznic od siebie jednostki.. wiec po co byloby tworzyc tak duze grafiki? troshke mi to smierdzialo.. ;)
|
Dante
2002-01-05 02:04:32
|
Re: txtHeroes4 nadchodzi !
...a mi nie przyszlo do glowy ze ktos moglby w to uwierzyc :-). Zauwaz, ze napisalem: artworki. Czyli nie obrazki z samej gry, tylko.... no, cos takiego jak w dziale armie w jaskini (po kliknieciu na jakiegos potwora)
Ale q1, q2, DooM, i kilka innych gierek rzeczywiscie dzialaja w ten sposob. Jest nawet oprogramowanie do karty telewizyjnej, i do kamery internetowej (wyciaga 24 klatki na modemie)
|