Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
Hollow Tigre
2001-09-26 03:47:47


parę nowych ujęć z HoMM IV
na stronie: www.tothegame.com/screenshot.asp?id=10 pojawiło się pięć nowych zdjęć z HoMM IV. Są ciekawe. M.in. jedno pokazuje budowle w mieście (?), drugie- ekran bohatera (bohaterki, bo jest nią Fiona), który właśnie awansował na 10 poziom, trzecie pokazuje ekran walki po rzuceniu Armgeddon, Fire Ball, Inferno lub czegoś takiego... Ponieważ nie wiem jak przerzucić zdjęcia na Forum, zostawiam tylko adres. Strona jest zagraniczna, więc 'modemowcy' mogą mieć parę problemów ze ściągnięciem (u mnie na stałym łączu ściągała się dłuższą chwilę- ok. minuty).

Oczywiście zapraszam do komentowania.
Moim zdaniem grafika jest niezła- zwłaszcza zdjęcia z mapy przygód. Można zobaczyć też jak mają wyglądać ikony nowych umiejętności bohaterów (choć akurat do tego zdjęcia mam najwięcej zastrzeżeń dotyczących oprawy graficznej). Ogólnie: ciekawe, ale szkoda, że gra ukaże się dopiero za kilka miesięcy.
Sezerp
2001-09-27 03:38:25


Pytanie
Czy jesteście absolutenie pewni, że trolle są pierszego poziomu? Tj. czy publikowane tu i ówdzie listy jednostek są
oficjalne ?.
Wiem, że tak zostały zaprezentowane na heroes.wr.pl, ale
to mi się trochę nie zgadza...
Podejrzewam, że Trolle zostały zamienione z Centaurami. (to może być pomyłka webmastera...)
Wtedy jako jednostki drugiego poziomu miałyby jakieś 30 -40 HP. Trolle jako "mięso armatnie" - to nie mieści mi się w głowie.

E1ias
2001-09-27 04:19:56


Re: Pytanie
Przejrzalem pare innych serwisow i przyporzadkowanie jednostek do powiomow z heroes.wr.pl okazuje wcale nie takie pewne.
Na www.heroes4.org/ i strategyplanet.com/homm/faq.shtml sa puste miejsca, na www.hmm4.com/features/f_castles.htm troll wystepuje jako jednostka drugiego poziomu (a centaur jako pierwszego) i to chyba jest bardziej sensowne. Wtedy wartosci obrazen by sie zgadzaly, bo na drugim poziomie 160 nie jest juz zbyt duza wartoscia.
ObywatelEracji
2001-09-27 05:22:44


Re: Pytanie
Jednostki Strongholdu wedlug spisu na stronie Celestial Heaven's Unleashed:

Poziom 1
Berserker (walker)
Troll (walker)

Poziom 2
Centaur (shooter)
Tiger (walker)

Poziom 3
Thunderbird (flyer)
Ogre Mage (spell caster)

Poziom 4
Cyclop (shooter)
Behemoth (walker)

Troll zostal wymieniony tutaj jako jednostka poziomu pierwszego. Zalozmy jednak, ze sie rabneli i zamienili go miejscami z centaurem (bo centaur silniejszy od trolla ? faktycznie dziwne). Troll powinien miec wtedy HP wyzsze niz 90 (jesli 180 zabija tylko jednego), co jest calkiem realne. W Academy zostaly podane rowniez statystyki jednostek i widzimy, ze np. Gold Golem (poziom 2) ma 75 HP. Powiedziane wczesniej zostalo, ze wojsko Strongholdu kompensuje brak czarow tezyzna fizyczna ; ), wiec 95-100 HP dla trolla jest calkiem realne. Pod warunkiem, ze sie rabneli, gdyz raczej wykluczony jest poziom pierwszy o tak wysokim HP. Poanalizowalem se, a teraz chce pograc ; )
Ratboy the Overlord
2001-09-27 05:59:16


Re: Niezgodnosc jednostek
W adresie ktory podal A1ias www.hmm4.com/features/f_castles.htm odkrylem jeszcze jedna niezgodnosc. Mianowicie jest tam napisane ze trzecio poziomowa jednastka z necropolis jest nie ghost tylko vampire, co wydaje mi sie zreszta jest bardziej prawdopodobne bo przeciez to wlasnie ghost byl w trojce jednostka neutralna (bez miasta) a nie vampire.
Sezerp
2001-09-26 04:39:51


Re: parê nowych ujêæ z HoMM IV
Cóż, wygląda to wszystko dość zachęcająco.

Mam wprawdzie drobne zastrzeżenia do tego, że na obrazkach
widać, ze budynki zostały nałożone na tło, ale to nie zmienia faktu, ze goście z NWC jeszcze raz przyłożyli się do pracy.
I drugie zastrzeżenie - do portretów bohaterów - te z "trójki" moim zdaniem wyglądają lepiej. Za to elementy krajobrazu, różne takie drzewka, krzaczki i lokacje są na 6.

Jeśli muzyka też będzie taka dobra, to szykuje się gra, która w najgorszym wypadku będzie miała rewelacyjną oprawę.
Behemoth the Barbarian
2001-09-26 09:10:41


Re: parê nowych ujêæ z HoMM IV
Mam już wszystko to na dysku (łącznie zresztą z 15 nowymi screenami z Gamespota i kilkudziesięcioma artworkami armii z tothegame), już w przyszłym tygodniu (mam nadzieję) zobaczycie wszystko na stronie.
ObywatelEracji
2001-09-26 10:57:04


Re: parê nowych ujêæ z HoMM IV
Moje zastrzezenia beda bardzo skromne, raczej sklonny jestem wyrozniac i pochwalac, poniewaz mnie te screeny smakuja.
Rzucil mi sie w oczy, podobnie jak Sezerpowi, kontrast podstawy (zwlaszcza co jasniejszych elementow) budynkow z ich naturalnym otoczeniem. Ale sliczne budowle... Powinny jednak bardziej wtapiac sie w tlo. Troche cienia tu i owdzie zalatwiloby sprawe, mysle. Jest to takie drobne "ale" estetyczne.
Co do twarzyczek jestem juz odmiennego zdania, niektore z nich sa bardzo stylowe i gustowne, przypominaja mi portreciki z okresu renesansu (zwlaszcza malarzy flamandzkich). Chcialbym wreszcie siebie w technicolor zobaczyc ; )
W scenie walki zastanowil mnie (oprocz nierowno zadanych obrazen ?) zielony obszar w gornym rogu. OK, walka moze toczyc sie w miejscu gdzie tereny zielone granicza z pustynia, ale juz sam fakt, ze jest to widoczne w walce, no, no...
Poza tym wyglada na to, ze Death Knight albo istnieje tylko jako klasa podstawowa albo posiada inne umiejetnosci. Death Magic i Combat zajal Reaver.
Generalnie - super ! ...pomijajac dluzace sie czekanie : [
Hollow Tigre
2001-09-26 21:27:41


Re: nierówna ilość zadanych obrażeń
Na 3do Community także zastanawiano się nad tym dlaczego jednostki nie otrzymały równych obrażeń. Możliwe odpowiedzi:
1. jednostce zadać można tylko tyle obrażeń ile zostało jej HP (więc jeśli rzucisz implozję o sile 1000 na jednostkę, która ma 30 HP to zadasz jej tylko 30 ran- podobno tak jest w paru grach). Może szkoda- może można by było zróżnicować animacje: jeśli zabijasz jednostkę i zadajesz jej niewiele więcej ran niż miała HP to jednostka pada i tyle, jeśli rzucasz potężniejszy czar albo jeśli np. minotaur zaatakuje impa to np. jednostka upada szybciej lub minotaur przetnie impa na dwoje, a jeśli zadasz bardzo dużo ran jednostce to posieczesz ją na kawałki lub spalisz potężnym czarem... To taki luźny pomysł.
2. Być może jednostki posiadające umiejętność resistance (albo znajdujące się pod wpływem bohatera) nie tylko mogą zignorować rzucany na nie czar, ale też odnoszą mniej ran (podobną specjalność miały np. wszelakie golemy w HoMM III).
3. Być może rzucany czar (fireball/ inferno) ma swoje centrum, gdzie zadawane jest więcej ran, niż na obrzeżach.
misza
2001-09-26 22:53:16


Re: nierówna ilość zadanych obrażeń
Te rozne obrazenia to chyba sprawa wrodzonej, lub nabytej (moze artefakt) odpornosci na magie.
Ludzie!!! ja chce zagrac w czworke! Zaraz sie skrece ogladajac te screeny.
Sezerp
2001-09-26 23:18:33


Re: nierówna iloœæ zadanych obra&ique
Jest jeszcze inne możliwe wytłumaczenie. Może autorzy postanowili nieco zmienić sposób obliczania ilości zadawanych ran i wprowadzili element losowy, tak jak ma to miejsce w niektórych grach cRPG (np. Baldur's Gate, aby daleko nie szukać).
Miałoby to nawet sens (w końcu obrażenia z walki wręcz też są losowe), pod warunkiem, że mielibyśmy do czynienia z rzeczywistą losowością, a nie z czymś takim jak dotychczas, gdzie dokładne powtórzenie posunięc gracza powodowało, że różne (teoretycznie losowe) bonusy (morale, luck) pojawiały się dokładnie w tych samych momentach.
ObywatelEracji
2001-09-26 23:42:08


Re: nierówna iloœæ zadanych obra&ique
W porzadku Sezerpie, ale jesli obrazenia sa losowe to jak wytlumaczyc fakt ich proporcjonalnego rozlozenia (180 dla wroga itd) ?
Rzeczywiscie, kiedy przyjrzalem sie obrazkowi raz jeszcze, opowiadalbym sie za opcja 3, ktora przedstawil Hollow Tigre. Czar moze dzialac na wzor Chain Lightning, gdzie maksymalne (?) obrazenia trafily wrogie trolle z naprzeciwka, reszta rozlozyla sie pomiedzy jednostki wlasne. To, ze heroes otrzymal najmniej moznaby wyjasnic posiadaniem ochronnej zdolnosci lub artefaktu, ale dziwne sa te przeskoki (orcowi po lewej od bohatera i temu na tylach dostalo sie wiecej). Nastepna zagadka sa ekstra obrazenia, ktore wynosza az ponad 8% dla wlasnych (again - poza herosem), a tylko nieco ponad 0,5% dla wroga. Moze maja cos wspolnego z terenem (trolle traktowane jako "na trawie" ? ; ))?
Albo wariant 2: ta cyfra pod spodem pokazuje ilosc zabitych, co jednak jest bez sensu, poniewaz przy zadanych 180 pkt obrazen ginie z pewnoscia wiecej niz jeden troll (poziom 1). Z kolei ten wariant tlumaczylby w prosty sposob brak dodatkowej cyfry u bohatera. No i widac, ze kule jeszcze nie skonczyly roboty i leca w strone coniektorych nieszczesnikow, eee, pogubic sie mozna ; )
Poki co mozemy zgadywac ; ) Ja chce jak Misza - zagraaaac !!!
Sezerp
2001-09-27 02:02:53


Re: nierówna iloœæ zadanych obra&ique
Macie chyba rację Obywatelu. Nie zwróciłem uwagi na "regularność" rozłożenia tych liczb.

A ta liczba z czaszką to chyba jednak rzeczywiście liczba zabitych. Co za tym przemawia: dla tych samych kreatur jest proporcjonalna do liczby obrażeń. Dla orków z lewej, którzy dostali -120 wynosi 10, dla tych co oberawli -48 HP mamy 4 itd. A wysokie HP trolli? to chyba nic dziwnego - trolle zawsze
były silne (literatura, np. Tolkien sugeruje że, powinny takie być). I sądzę, ze nie są to kreatury pierwszego poziomu, tylko
po prostu ktoś się pomylił (podejrzewam Obywatelu, że sugerujesz się listą jednostek opublikowaną na heroes.wr.pl, ale pomyśl: Trolle słabsze od Centaurów ?)
E1ias
2001-09-27 02:31:36


Re: nierówna iloœæ zadanych obra&ique
A zwrociliscie uwage na numerki z iloscia jednostek nad trollami. Sa tam jedynki, wiec ilosc jednostek ktore gina sie zgadza, a te 180 to pewnie maksymalna ilosc obrazen od czaru (to raczej jakis armageddon lub cos podobnego, bo wszystkie jednostki dostaly obrazenia). Trolle zapewne sa silniejsze od orkow (w koncu sa ze Stronghold), ale to tez jednostki 1-go poziomu, wiec na pewno nie maja az tak wiele hp. A nizsze obrazenia w armii bohatera wynikaja zapewne z jego umiejetnosci resistance i/lub pewnej odpornosci stworzen z Asylum na ten akurat czar. Ilosc obrazen sa jednak zmylajace bo w armii bohatera sa rowne tylko faktycznie poniesionym obrazeniom (nie wiecej niz bylo w oddziale, jesli caly ginie), a u przeciwnikow tyle ile maksymalnie zadal czar chociaz jednostki nie maja tyle hp. To raczej albo inne traktowanie jednostek naszych i przeciwnika albo tez wynika to z roznego etapu dzialania czaru: cztery nasze jednostki juz wczesniej oberwaly i sa wlasnie w trakcie umierania, 2 jednostki przeciwnika tez, ale maja jeszcze numerki z iloscia nad glowami, wiec moze kiedy one znikna ilosci obrazen tez sie zmienia, nasz bohater przezyje, a 3 jednostki zaraz dostana i jescze nie wiadomo ile.


Hollow Tigre
2001-09-27 03:09:38


Armageddon
Zastanawiam się czy będzie się opłacało rzucać Armageddon...

W HoMM II wystarczyło mieć 5 BD, Armageddon oraz niezły spell power i knowledge żeby wygrać prawie każdą walkę bez strat...
W HoMM III potrzebne były obok BD jeszcze jakieś jednostki (chyba, że rozniosło się najsilniejszego bohatera przeciwnika, zdobyło na nim parę niezłych artefaktów, a reszta bohaterów AI była, co najwyżej, średnio wyedukowana i średnio wyekwipowana...)
W HoMM IV żeby rzucić Armageddon potrzebujesz:
a) mieć wojska, które będą miały szansę przeżyć czar...
b) mieć bohatera, który będzie z jednej strony bardzo uzdolniony niemagicznie (GM resistance) i bardzo uzdolniony magicznie (żeby Armageddon mógł coś zdziałać i żeby mógł się go nauczyć) albo bohatera, który w pierwszej turze rzuci Anti-magic na siebie, przeżyje ataki przeciwnika i dopiero potem rzuci Armageddon... chyba, że zostały ci tylko czarne smoki, bohater jest bardzo osłabiony więc rzuca Armageddon, 'zabija' siebie i przeciwnika, a ocalałe BD zanoszą go do świątyni, zamku żeby się 'wyleczył'. No, to będzie nowatorskie zastosowanie czaru....
misza
2001-09-27 02:01:43


Re: nierówna iloœæ zadanych obra&ique
Ja sie sklaniam do tego, ze cyfra na dole odpowiada ilosc zabitych. Zakladajac, ze swinskie ryje z toporami (to te na dole) maja 12 HP by sie zgadzalo 36=3 zabitych 48=4, 120=10. Obrazenia wroga to inna para kaloszy. Tez nie sadze aby trole (przez te much myslalem ze to zombi) mialy 180 HP (oni sa pierwszego poziomu), ale moze ta cyfra pokazuje max. ilosc zadanych ran.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous