Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
jOjO dwarf
2002-04-23 22:35:40


Tipsy
Proponuję (nim ewentualnie pojawi się taki kącik oficjalnie w Jaskini!) zebranie TUTAJ własnych, ciekawych wskazówek, porad, spostrzeżeń POMAGAJĄCYCH w H4

Sądzę, że dobre (dla ew. komentowania!) byłoby umieszczanie KAŻDEGO tipsa w oddzielnym poście...

a niżej parę moich wskazówek...
jOjO dwarf
2002-04-23 22:44:42


Kantorek zamian...
gdy brak surowców wybiera się zwykle opcję Market
mam wersję pl, ale nie mam zdrowia do tych nowych nazw... może z czasem
ALE jeśli jest gdzieś Trading Post to oferowane tam qrsy są blisko 2x korzystniejsze!

Ja w jednym z XL scenariuszy postawiłem przy takim "kantorku" pojedynczą jednostkę... (bo było daaaleko od moich miast)
Niby jedna armia w plecy, ale za to miałem niezłą kasę, a jak była nagła potrzeba, to nie żal było zlikwidować... (i podesłać kolejnych cinkciarzy ;) )
jOjO dwarf
2002-04-23 22:55:27


Wraki...
Okazało się, że jeśli ROZWIĄŻE swoją armię stacjonującą na okręcie (a co!?! komenda: Do wody skacz! i już ;) ) to sam okręt nadal istnieje i to pod naszą banderą!!!

a to oznacza, że głupi komp może sobie nie poradzić z:
* blokadą cieśnin
* stałym punktem obserwacyjnym ;) (bo jednak obrona przeciwdesantowa musi być...)
jOjO dwarf
2002-04-23 23:07:11


Poison (albo Trucizna)
To chyba rzadziej użyteczne, ale mię się spodobało:
Otóż mając w armii:
* rozsądną ilość magików (chodzi o zauważalny efekt działania trucizny)
oraz
* w miarę sensowowną ich obstawę (żeby się obrońcy zamku nie spieszyli z wyjściem)

można niemal bez strat wygrać oblężenie!

wystarczy "zdjąć" strzelców przeciwnikowi
i zaaplikować kolejnym jednostkom Poison
i voila ;)

naprawdę śmieszno-strasznie jest, gdy behemoty (a tak miałem w oblężeniu, gdzie to zastosowałem!) miotają się za murem tracąc w każdej kolejce nieco HP

warunki do spełnienia nieco wyśrubowane, ale jak się nie lubi tracić własnych jednostek... to warto!
E1ias
2002-04-24 01:18:20


Potega magii
Majac bohaterow (lub dziny) z rozwinieta magia Natury, Porzadku czy Smierci mozna latwo wygrywac bitwy, a zwlaszcza oblezenia bez strat wlasnych.
Trzeba tylko na poczatku przyzwac/stworzyc iluzje odpowiednio silnych jednostek, najlepiej jesli sa to jednostki latajace: gryfy (te sa najlepsze do tego celu), wampiry, dziny. Na poczatku podlatuja one pod brame, w kolejnym ruchu przelatuja przez brame, a pozniej wystarczy juz tylko wzmiacniac ich sile kolejnymi rzuceniami czarow przyzywajacych, dokladajac do tego jesli mamy czary wzmacniajace ich mozliwosci.
E1ias
2002-04-24 01:23:23


Ucieczka wroga
Jesli szybko zabijemy wszystkich bohaterow wroga nie moze on juz uciec z pola bitwy. Moze sie tylko poddac, a wtedy juz mamy wybor czy przyjac kapitulacje (nigdy nie warto, bo zabiera wtedy bohatera i artefakty).

Jesli gracz komputera posiadajacy jeszcze bohatera proponuje kapitulacje, wowczas gdy sie nie zgodzimy zawsze zaraz ucieka. Wtedy decyzja zalezy od tego jaka armie posiada, jesli ma tam silne jednostki lepiej nie pozwalac mu sie poddac, jesli ma duzo, ale slabych jednostek bardziej oplaca sie zwykle pozwolic mu uciec z wojskiem. Zyski w zlocie bywaja znaczace.
E1ias
2002-04-24 01:25:43


Kontratak strzelcow
Jesli obok strzelca wroga stoi nasza jednostka wowczas nie kontratakuje on na nasze strzaly.
E1ias
2002-04-24 01:30:21


Dziny, dziny
Jesli mamy w armii dziny (albo inne jednostki z ciekawymi czarami oslabiajacymi wroga, np. water elementale), wowczas oplaca sie podzielic ich oddzial na kilka czesci po 1 dzinie + 1 z reszta. Wtedy te pojedyncze dziny rzucaja Piesni pokoju/spowolnienia na strzelcow i grozniejszych przeciwnikow, a glowny oddzial dzinow zajmuje sie iluzjami i niszczeniem wroga czarami ofensywnymi. Dodatkowo te pojedyncze dziny sa czesto atakowane przez strzelcow wroga, co chroni inne wazniejsze jednostki.

E1ias
2002-04-24 01:35:04


Doswiadczenie zlodziei
Zlodzieje zdobywaja doswiadczenie w nietypowy sposob. Jesli korzystajac ze skilla Stealth stana obok (o 1 pole dalej) wrogiej jednostki, wowczas otrzymuja za to doswiadczenie rowne 1/4 tego, ktore zyskaliby za pokonanie tej jednostki.
E1ias
2002-04-24 01:36:53


Kantorek raz jeszcze
Zeby moc korzystac z marketu nie trzeba posiadac miasta. Wystarczy wcisnac klawisz M i juz. Ceny sa takie same jak w markecie miejskim.
E1ias
2002-04-24 01:40:16


Usypianie bohaterow
Nie ma juz w H4 ikonki do usypiania bohaterow / wyboru nastepnego bohatera. Trzeba uzyc do tego klawiszy Z-usypianie, W - budzenie. Wowczas do zmiany bohaterow trzeba uzywac klawisza H, bo przy wybieraniu mysza stan uspienia nie ma znaczenia. Nie mozna uspic pierwszej armii na liscie (jest aktywna po zmianie dnia), a po wczytaniu gry z sejwu wszystkie uspione armie sie budza.
E1ias
2002-04-24 01:42:59


Uwolnieni bohaterzy
Po zdobyciu miasta, w ktorym byli uwiezieni bohaterzy naszego sojusznika (byc moze dziala to rowniez w wrogimi bohaterami) przylaczaja sie oni do naszej armii. Mozna w ten sposob zdobyc za darmo wyszkolonego bohatera.
jOjO dwarf
2002-04-24 02:28:12


ceterum censeo...
sporo tipsów JEST na MM Portals

może komuś kciałoby się je tu wtłumaczyć? ;)
Sajmon
2002-04-25 11:02:24


A ja...
A ja mam takie kody:

    Musisz wcisnąć klawisz TAB (ten nad Caps Lock) i wpisać jeden z kodów:
  • nwcDoYouSmellBrownies- rusałki (sprites)
  • nwcFenrir- wilki (wolves)
  • nwcFixMyShoes- elfy (elves)
  • nwcTheLast- jednorożec (unicorn)
  • nwcRa- feniks (phoenix)
  • nwcTristram- krzyżowiec (crusaders)
  • nwcLancelot- czempiony (champions)
  • nwcStMichael- anioły (angels)
  • nwcSevenLittleGuys- krasnale (dwarves)
  • nwcMerlin- mag (magi)
  • nwcUnderTheBridge- trol (trolls)
  • nwcCronus- tytany (titans)
  • nwcBlahBlah - wampiry (vampires)
  • nwcHades- diabły (devils)
  • nwcKingMinos- minotaur
  • nwcXanthus- zmora (nightmares)
  • nwcFafnir- czarny smok (black dragons)
  • nwcValkyries- ogrzy mag (ogre magi)
  • nwcGrendel- behemot (behemoth)
  • nwcPoseidon- potwór morski (sea monster)
  • nwcAmbrosia- dostajesz po 300 każdej z jednostek (free materials)
  • nwcAres- wygrywasz walkę (win combat)
  • nwcAchilles- przegrywasz walkę (lose combat)
  • nwcValhalla- wygrywasz scenariusz (win scenario)
  • nwcRagnarok- przegrywasz scenariusz (lose scenario)
  • nwcIsis- uczysz się czarów i dostajesz 1000 many (learn spells)
  • nwcCityOfTroy - wszystkie budynki w obrębie zamku (build all buildings)
  • nwcHephaestus - szybka zmiana scenariusza (elven chainmail)
  • nwcGoSolo- auto play (naprawdę bez sensu)
  • nwcAthena- otrzymujesz umiejętność (gain skill)
  • nwcHermes- nieskończenie wiele punktów ruchu na mapie (unlimited movement)
  • nwcThoth- skok o 1 poziom u bohatera (increase level)

Gdy już wpiszemu to nie naciskamy Enter!!! Naciskamy jeszcze raz tab i naciskamy enter, kody można wpisywać jeden po drugim lub losowo!!!

Sam ich nie testowałem i nie mam zamiaru, ale wam mogą sie przydac (Więc nie wiem czy działają na 100% :) )
Jeśli kogoś interesuje Stąd są te kody

Divine Duri
2002-04-26 04:50:37


potęga magii
...czy mając do dyspozycji np. 10 Aniołów, 50 Cyklopów i napakowanego w Nature Magic bohatera można pokonać bez żadnych strat 70 Wielorybów?...

Oczywiście, że tak... ciekawi mnie tylko czy Wy na to wpadniecie...
Sajmon
2002-04-26 04:58:36


Re: potęga magii
Jeśli moge polecam wam pewną mapke, w którą miło mi se grało mapa jest rozmiaru , a tutaj jest do niej link
misza
2002-04-26 16:21:55


Re: potęga magii
Divine czy Twoje pytanie nawiązuje do topiku Sajmona z kodami? :)
A tak na serio to jeszcze nie czuje się na siłach aby podejmować takie wyzwania. Może za kilka miesięcy (herosowych oczywiście).
A poza tym witam nowego jaskiniowca.
Guinea
2002-04-26 20:28:51


Re: potęga magii
A czy do zabicia 70 wielorybów nie starczy dobrze wyposażony i napojony ;) barbarzyńca? Miałem jednego koło 30 lvl i potrafił utłuc 12 czarnych smoków + trochę minotaurów.
Sajmon
2002-04-26 22:47:20


Re: potęga magii
Hmm... ja też witam nowego Jaskiniowca, nie zauważyłem, że to jego 1 post. No cóż nie myśle, że tu chodzi o bohatera lecz o jakiś czar a ja sam ich nie znam bo nie gram w Heroes 4 tylko robie mapke ;)
Divine Duri
2002-04-28 23:40:08


potęga magii
Post rzeczywiście pierwszy (ale gdyby spróbować zliczyć godziny spędzone przed herosami... ;-))

Nigdy nie używałem kodów. Barbarzyńca (choćby nie wiem jak napakowany) nie poradziłby sobie z wielorybami bez stat, bo te mogą pożreć w całości, chodzi oczywiście o czar, ale magia to nie wszystko...


1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous