Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
Ingham
2002-06-04 00:21:48


Najlepsza umiejętność w Homm4, cz.I (szkoła magii)
Witam!

Mamy już możliwość od dwóch miesięcy grać w Heroes of Might and Magic IV.
Jest to już trochę czasu na oswojenie się z grą.

Pora wymyślać taktyki z nią związane.

W tym celu zakładam serię sond, o tym, która umiejętność w "czwórce" jest najbardziej użyteczna.

Technicznie będzie wyglądało to tak, że najpierw w dwóch pollach będziemy wybierali jedną ze szkół magii i jedną z pozostałych czterech umiejętności podstawowych. Po jakimś czasie będzie pytanie dotyczące umiejętności drugorzędnych.

Pytanie: Którą ze szkół magii wykorzystujesz najchętniej i dlaczego?
Rastlin Arch
2002-06-04 01:05:52


Re: Najlepsza umiejętność w Homm4, cz.I (szkoła magii)
bo porzadek musi być! masowe spowonienie i hipnoza!
kiedy zrobisz coś z mapkami Ingham?
E1ias
2002-06-04 03:17:22


Re: Najlepsza umiejętność w Homm4, cz.I (szkoła magii)
Najczesciej to wykorzystuje magie smierci, dlatego ze najczesciej gram nekromanta, ale z kolei najchetniej korzystam z magii natury. Przyzywanie jednostek do boju jest takie zabawne i malo many kosztuje. A jeszcze do tego z przyzywania mamy duze oszczednosci na zakupie jednostek, bo niskie poziomy same nam przychodza i zostaje wiecej kasy na gryfy, smoki i moje ulubione modliszki.
Giater
2002-06-05 22:49:31


Magia Ładu (porządku)
Zacząłem grać tą szkołą magii i tak mi na razie zostało.
Sewrey
2002-06-07 13:44:59


Re: Magia Śmierci
Ja wybrałem Death bo najczęściej gram Necropolią, jeśli mam okazję to staram się łączyć Death z Nature (można przywołać dużo dobrych jednostek, które pomagają wampirkom ;) )
Divine Duri
2002-06-19 01:38:05


hmm...
ciężko powiedzieć...

jak się gra nekromantą, to magia ma niewielkie znaczenie... najważniejsze to stale dokarmiać swoją armię (wampirków oczywiście :)
Colon
2002-08-06 12:37:03


Life is Life!
To chyba rzadko grywaliscie po stronie dobra. Z maksymalnie rozwinieta szkola Zycia i taktyka zaden nekromanta ani piromanta nie podskoczy. Sanktuarium albo Boska Interwencja sa nie do pobicia. Komp tylko bezradnie stoi i czeka, az mu zmasakruje jednostki.

Musze przyznac, ze wampiry sa rzeczywiscie rewelacyjne...
Modes
2002-08-12 02:47:47


Re: Life is Life!
Jeżeli o mnie chodzi to grając na małych mapkach na których wiem, że nie awansuje zbyt wysoko wybieram magię śmierci (wampirki są cool). Jednak na wiekszych mapach wole połączenie trzech szkół magii - Magia Życia (czary defensywne), Magia Chaosu (czary ofensywne) i Magia Natury (czary wspomagające, np. Siła Smoka, Siła Olbrzyma). Mając te trzy szkoly magii żaden przeciwnik niejest mi groźny. Magię Ładu też jest dobra lecz wybieram ja tylko czasem.
E1ias
2002-08-12 07:21:35


Re: Life is Life!
Na małych mapkach to magia smierci sie niezbyt sprawdza, bo nie zdazy sie wyszkolic nekromancji i zebrac odpowiednia ilosc wampirow. Wtedy lepiej juz postawic na bohaterow niemagicznych (death knight albo zlodziej) a wampiry zbierac z miast.
Polaczenie magii zycia, natury i chaosu sugeruje rozpoczynanie od druida (zaczynajac od kaplana nie ma wiekszych szans na magie chaosu, zaczynajac od czarownika nie ma wiekszych szans na magie zycia).
A w takim wypadku z magii natury wykorzystujemy glownie czary przyzywajace jednostki, a nie wzmacniajace. Magia ladu jest bardzo mocna magia i jest zawsze dobrym dodatkiem do posiadanej juz magii (zycia lub smierci). Co do magii chaosu to czary ofensywne przy powazniejszych walkach maja male znaczenie, duzo bardziej przydaja sie czary zabierajace tury wrogowi (zamet i chmura zametu) oraz wzmacniajace wlasne jednostki. Bo co z tego ze jednym czarem zabijemy chocby i 10 silnych jednostek wroga, jesli naprzeciwko nas stoi ich kilkaset.
Modes
2002-08-13 02:42:42


Re: Life is Life!
Mnie się wydaje, że własnie na male i srednie mapki są wystarczająco duże aby wykształcić nekromante na przyzwoitym poziomie. A co do niemożności zgromadzenia wampirków to z tym niemam żadnego problemu, zostawiając jak najwiecej neutralnych armii dopuki niebede mógł zdobywać wampirków po walce. A co do magii chaosu to cenie w niej najbardziej serie blyskawic ponieważ cel niemusi się znajdować na lini wzroku czarownika, wiec nawet jak bohater wroga bedzie ukryty za inną jednostką to i tak da się go zabić (zwykle na 20+ poziomie pierwsza seria błyskawic zabije wrogiego bohatera, a nawet 2 lub 3 jeżeli są blisko siebie). A Magię Chaosu wybieram także z powodu chmury zamętu. Magia Ładu doskonale sprawdza sie w atakowaniu zamków, kiedy po zabiciu jednostek strzelających wroga mamy czas aby 'skopiować' jego jednostki, lub możemy użyć czaru Szał.
RomAug
2002-08-15 12:39:16


Re: Life is Life!
Life - to jest najlepsza magia defensywna.
W gruncie rzeczy każda jest świetna, kiedy się ją odpowiednio rozwinie. Trzeba jednak dopasować do niej swój styl walki.
A mój styl walki lubi Life.
gagatek
2002-09-08 13:07:45


Najlepsza umiejętność w Homm4, cz.I (szkoła magii)
Jak wiekszość wybieram Life, ale tylko dlatego, że są tam czary, których używanie daje mi najwiecej radochy, czyli np. Męczennik, Sanktuarium czy Anioł Stróż. Poza tym to wybór magii jest zdeterminowany w 100% strategią, którą stosuje do konkretnej mapy.
Irma Whisperwall
2002-10-12 00:02:40


Re: Najlepsza umiejętność w Homm4, cz.I (szkoła magii)
Świetna jest natura (przyzywanie jednostek rulez :) )
OlenkasLover
2002-10-16 15:17:01


Re: Najlepsza umiejętność w Homm4, cz.I (szkoła magii)
Niech będzie pochwalony Jezus Chrustus.

Moja wypowiedź będzie odnosiła się głównie do trybu MultiPlayer, bo trochę już pograłem po sieci, więc mogę coś na ten temat powiedzieć.
Największą rolę w grze odgrywa liczebność wojska niestety i najlepszymi umiejętnościami są te które się do tego przyczyniają.
Najlepsza umiejętność w Homm 4 to oczywiście Nekromancja, która jest według mnie zdolnością przesadzoną. Możliwe jest wyszkolenie Grandmaster Necromancy juz na 9 poziomie herosa! Po czym dokłada się Knighta do teamu i tylko się idzie i po prostu wycina całą mapę.
Jeśli do tego dołożymy lekko podszkolonego Lorda z wyszkoloną choćby na Expert drugą (według mnie) zdolnością w grze - Mobility, no to masakra.
Necromantę szkolę zaczynając grę zarówno Death, jak i Nature czy Chaos (z wyjątkiem małych map), drugi priorytet ma Lord z Mobility, też szkolony jest przeze mnie, gdy jest tylko dostępny.
Jeśli chodzi o świat magii patrząc wyłącznie na czary, to na małych mapach, gdzie jest szybki kontakt z przeciwnikiem wymiata Magia Chaosu, ze swoimi czarami ofensywnymi.
Na pozostałych mapach:
Rządzi Order ze swoim największym, najbardziej efektywnym i efektownym repertuarem czarów i postacią Genie.
Światy magii Life i Death jeśli chodzi o czary mają mniej więcej podobne możliwości i plasują się (według mnie) na drugim miejscu.
Potem Magia Chaosu.
Nieporozumieniem dla mnie natomiast jest magia Nature i wogóle Druid. Ale może po prostu nie umiem nim grać ;)

Z Panem Bogiem.

Irma Whisperwall
2002-10-17 01:34:57


Re: Najlepsza umiejętność w Homm4, cz.I (szkoła magii)
Dla mnie Chaos jest...hmm...za mało finezyjny jak na magię :(
milosz
2002-10-17 09:58:18


Re:chaos
Jak pisze chaos ma najjjjjjjjjjjlepsze czary ofensywne a w to mi graj. Jestem w miare dobrym taktykiem więc jednostek dużo mi nietrzeba. Gram też chaosem bo została moja ulubiona jednostka z trójki i w czwórce jak dla mnie stała się najlepszą jednostkąa mianowicie czarny smok- wyjaśnienie do słownika-czarny smoczek dla dzieci;) .
marred Pirat
2003-03-11 06:22:56


Lad rulez
... i tyle. Czary takie jak:

- Grupowe spowolnienie - oj, bez tego czaru nie mozna zyc. Po prostu trzymamy jednostki na dystans i niszczymy.
- Hipnoza - robi swietny bigos w jednostkach przeciwnika. Podczas oblezenia mozna sobie zahipnotyzowac jednostki na wiezach i po walce
- Tworzenie Iluzji - Dzieki tym czarom walki koncza sie bez strat. Kiedys mialem spora armie, rywal mial mniej wiecej taka sama, tyle ze w zamku zycia. Walke wygralem bez straty (poziom ekspert) ani jednego krasnoluda czy niziolka.

Czynia te magie po prostu najlepsza.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous