Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
E1ias
2001-04-07 05:04:00


Recenzje
Zeby nie bylo, ze innych namawiam, a samemu mi sie nie chce.
Tej kampanii nie ma w Jaskinii, ale mi sie bardzo spodobala,
wiec smialo moge ja polecic innym:

Kampania 'Eternal Love' sklada sie z 8 map, wiekszosc z nich zdecydowanie trudnych,zwlaszcza na poczatku gry na mapach.
Glowna role w tej kampanii odgrywa magia, co prawda bedzie mozna walczyc naprawde duzymi armiami z setkami i tysiacami stworzen 6 i 7 poziomu, ale prawie bez przerwy przeciwnicy (oraz grupy stworzen na mapie) beda mieli pod wzgledem ilosci miazdzaca wrecz przewage. Tylko efektywne wykorzystanie magii moze zapewnic zwyciestwo.

Topografia - zroznicowana, kazda z map w kampanii jest w innym stylu, czasem szybkie odkrycie wygladu mapy i sposobu jej przejscia jest niezbedne do wygrania,
rozmieszczenie obiektow na mapach nie jest przypadkowe, poza nielicznymi przypadkami do wszystkiego da sie dojsc (niektore obiekty sa celowo niedostepne, czary fly i dimension door sa zablokowane i mozna je zdobyc dopiero pod koniec gry na przedostatniej mapie, wiec nie ma mozliwosci obchodzenia zalozen tworcy gry, ale nie do konca), niektore miejsca na mapie sa pomyslane bardzo sprytnie, jak chocby ukryci na malym skrawku nieodkrytej mapy kilkunastu wrogich bohaterow
czy lawa, ktora wysysa nam wszystkie punkty mana, niezaleznie od tego ile ich mamy.

Strategia - atakowanie z marszu wszystkiego co sie rusza w tej kampanii doprowadzi do szybkiej kleski, wlasciwe wykorzystanie swoich sil i bohaterow jest niezbedne, czasem warto zastosowac rozne nietypowe sztuczki (jak zamkniecie dostepu do wyspy poprzez ustawienie szeregu statkow na brzegu), w kolejnych mapach mamy roznych przeciwnikow i rozne sily (np. raz walczymy przeciw nekromantow, a pozniej mamy tylko zamki nekromantow).

Fabula - jest i rozwija sie na mapach, nie tylko przez pare dni, czasem nawet bardzo zaskakujaco, jak z nazwy wynika jest tam sporo o milosci, ale nie tylko.
Wymagana choc podstawowa znajomosc angielskiego, bo inaczej niewiele z tego zalapiemy.

Krotko o mapach:
1. Bohater zdobywa wiedze o czarach, pierwszy raz zobaczylem naprawde efektywne zastosowanie Eagle eye, poczatek dosc latwy, pozniej czeka nas pewna niespodzianka, zalecam robienie dodatkowych sejwow, zeby nie restartowac gry, mamy sily Tower przeciwko glownie Tower i paru innym stworom
2. Trojka bohaterow (oprocz jednego z glownych rowniez Gelu i Dracon) posiadajaca sily glownie Fortress walczy kontra nekromantami i Fortress, tu nalezy dobrze wycwiczyc bohaterow w magii, bedzie ona niezbedna pozniej
3. Tym razem czworka zaczynajac z silami Rampart na wyspie i to nie calej, przeciwnikow pelno na wyspie, naokolo niej i w podziemiach, duzo czasu zajmuje ich wymiatanie, pierwsze dwa tygodnie gry wymagaja troche ryzykownych zagran inaczej mozna przegrac
4. Zaczyna sie niepodzianka, z trzema bohaterami podazamy trzema trasami z niewielkimi silami, za to juz dosc potezni magicznie, bedzie duzo silnych przeciwnikow i stworow do zniszczenia, wiekszosc czasu gry bedziemy mieli znacznie mniejsze sily niz przeciwnik
5. Dla odmiany zaczynamy miastami nekromantow, a walczymy glownie przeciwko stworom z Conflux, mozna grac szybko albo wolno, tu przeciwnicy nam nie uciekna ani nie zaatakuja
6. Kolejna ciekawa mapa, zaczynamy na prawie niedostepnych wysepkach, wkolo przeciwnicy, mozna podczas gry zebrac solidne sily i dobrze podszkolic bohaterow
7. Tym razem mapka bardzo wyspiarska, duza, duzo silnych przeciwnikow, jeszcze silniejsze stwory (wiele legionow azur dragonow i innych silnych stworow do pokonania), mozna sobie dlugo pograc, powalczyc naprawde duzymi armiami (te armie przechodza do ostatniej mapki!)
8. Mapa 'wyscigowa' - 7 dni na jej skonczenie, wymaga to co najmniej pokonania paru legionow smokow i kilku bohaterow, sprytna strategia moze byc bardzo oplacalna. Happy end.

Poza tym o kampanii:
- na kazdej mapce jest takze Grail do wykopania, wiec mozna uzyskac wysoki wynik koncowy (na niektorych mapach nie mozna pokonac wszystkich przeciwnikow - jesli jest inny warunek zwyciestwa). Ja skonczylem z 2035 punktami - archaniol.
- mapy zaczynaja sie od S, wielkosc map pozniej rosnie (6, 7 maja XL), ostatnia znow S
- mamy kilku bohaterow, z ktorych czesc jest w kampanii ciagle (ale zaden od poczatku do konca!), czesc pomaga nam na niektorych mapach, glowego bohatera mozna mocno podciagnac w kampanii - skonczylem na poziomie 58 z prawie wszystkimi parametrami powyzej 80, po
prostu superhero
- troche utrudniajace jest skomplikowanie przechodzenia miedzy mapami, za kazdym razem przechodzi nam inny zestaw bohaterow, inny zestaw artefaktow, czasem nawet armie, trzeba sie dobrze orientowac co przejdzie, a co nie, zwlaszcza ze po dluzszym czasie gromadzi nam
sie masa artefaktow, z ktorych tylko wybrane przechodza dalej
- kampania dla AB, ale grajac SoD jest troche latwiej (zamiast golden bow mozna zlozyc sharpshooter bow, zlozyc sobie jakies artefakty laczone)

Ogolna ocena: znakomita kampania (ocenilbym na 10/10 punktow), raczej nie dla poczatkujacych herosmaniakow, bo polegna po drodze, polecam zwlaszcza dla tych, ktorzy bardziej lubia gre z uzyciem magic niz might
Rozegranie jej trwa dosc dlugo, radze zarezerwowac sobie z jakis tydzien (czasu rzeczywistego, w czasie gry to w sumie moze byc tak z dwa/trzy lata)

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous