Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
lopez
2001-04-29 22:17:34


Atak i obrona
Obmyślając nowe strategie do gry doszedłem do wniosku, że w obecnym systemie liczenia obrażeń bardziej opłacalne jest atakowanie jednostkami silnymi słabszych i odwrotnie, niż silnych - silnymi i słabych - słabymi. Dlaczego? Podam przykład:
Walczymy dwoma jednostkami przeciwko takim samym dwóm jednostkom. Ich współczynniki wynoszą 10/10 i 5/5.
Przy ataku silnej na silną i słabej na słabą nie ma żadnych bonusów. Natomiast przy ataku silnej na słabą mamy +25% do obrażeń (5 x 5%) i -12,5% przy ataku słabej na silną (5 x 2,5%). Razem dale to +12,5%. O ile jest to w walce możliwe i opłacalne z innych taktycznych względów to tym sposobem uzyskamy większe obrażenia.
lopez
2001-05-03 21:23:22


Re: Atak i obrona
Re: Guinea
Też mi się zdawało, że kiedyś za czasó RoE było to 2%, ale teraz w SoD jest NA PEWNO 2,5% (sprawdzałem testowo). Musieli zmienić.
Re: Elias
Napisałem "o ile jest to w walce możliwe i opłacalne z innych taktycznych względów".
Wiem, że jest wiele czynników wpływających na taktykę walki. M. in. takie, o których piszesz.
Ale jeśli obydwie nasze jednostki są w stanie zniszczyć prawie całe jednostki przeciwnika to manewr może się opłacać.
A z tą masakrą też chyba przesadziłeś. Bo żeby przeciwnik uderzył najpierw jedn. słabszą musi silniejszą pauzować. Więc moja słaba jednostka będzie uderzała przed nią i uderzy na jego silną jednostkę (chyba że nie dosięgnie jej, ale to już są te inne "taktyczne względy").
misza
2001-05-04 00:13:48


Re: Atak i obrona
Nie bardzo podoba mi sie pomysl aby jednostka oddawala zanim oberwie, bo to nie logiczne, ale nie o logike w Herosach chodzi. Natomiast wydaje mi sie ze tu chodzi o jednostke ktora przeszla w stan obrony, a to juz wyglada znacznie ciekawiej
Dante
2001-05-04 04:48:07


Atak jednoczesny z obrona
Moze nie jasno sie wyrazilem. Jest to jak najbardziej logiczne. Chodzilo mi o to ze "jednostka zaatakowana odpowie na atak jeszcze zanim zostanie zmniejszona jej liczebnosc", czyli ze w sumie atak i obrona sa jednoczesne. Czyli ze najpierw nalicza sie obrazenia dla obu stron, a potem odejmuje od nich jednostki.
Dla mnie zawsze bylo nielogiczne ze smok moze rozwalic (no zalozmy ze moze) 10 krasnoludow jednym klapnieciem paszczy, i to bedac nie drasnietym nawet. To jest walka wrecz, tu nie wygrywa ten kto pierwszy nacisnie spust. Zeby nie wiem co sie stalo to zawsze mu ktorys z krasnoludow zdazy przylozyc. Przeciez to, ze ktos sie porusza szybciej nie oznacza chyba ze nie moge mu przylozyc ? Trzeba tylko machnac w odpowiednim momencie.
misza
2001-05-04 06:07:49


Re: Atak jednoczesny z obrona
Cos mi sie dwa rezy poslalo :( Wracajac do watku to jestem zdania, ze silniejszy moze zabic slabszego nie odnoszac zadnych ran. No ale to jest moje zdanie.
misza
2001-05-04 00:12:49


Re: Atak i obrona
Nie bardzo podoba mi sie pomysl aby jednostka oddawala zanim oberwie, bo to nie logiczne, ale nie o logike w Herosach chodzi. awalo mi sie ze tu chodzilo o jednostke ktora przeszla w stan obrony, a to juz wyglada znacznie ciekawiej
Guinea
2001-05-03 20:12:04


To nie było 2,5%
tylko 2%. Atakowany będzie kontrował zanim oberwie-to będzie ciekawe. Zniwelowana zostanie przewaga szybkich jednostek. Tyle że to może uczynić takie mapy jak turniejowe lub battlemaps z h3trio niemożliwe do zrobienia pod H4 a to byłaby duża strata.
E1ias
2001-05-03 00:29:09


Re: Atak i obrona
Zgadza sie, tylko ze zwykle silniejsze jednostki sa rowniez szybsze i maja wiecej punktow damage. W takim wypadku jesli zaatakujesz silna jednostka slabsza, wowczas zaraz przeciwnik bedzie mogl zaatakowac silna jednostka twoja silna jednostke wyrzadzajac ci wieksze szkody, niz odpowiedz na ten atak. A drugi atak slabej jednostki na silniejsza nie da i tak wielkiego efektu, gdyz oprocz obnizenia ilosci obrazen i tak slabsze jednostki zadaja mniej obrazen, a sam kontratak zadaje wtedy znacznie wiecej obrazen slabej jednostce. Czyli w wyniku bedzie: po twojej stronie mocno nadszarpnieta silna jednostka i rowniez slabsza, a przeciwnik bedzie mial mocno zniszczona (moze calkowicie) slaba jednostke, za to jego silna jednostka bedzie miala mniej obrazen. Chyba nie warto. A jesli zalozymy ze slaba jednostka przeciwnika nie zostala w calosci zniszczona, to bedzie mogl nia wykonac pierwszy atak na twoja silna, a potem drugi silna jednostka bez kontrataku. Masakra.
Dante
2001-05-03 06:52:17


Re: Atak i obrona
Re: E1ias

Tego sie nie stosuje tylko do silnych jednostek i slabych jednostek, ale do jednostek w ogole! A co z czarami dopakowujacymi Atak i Obrone ? Najbardziej spektakularny przyklad to Frenzy na ekspercie. 100 Archaniolow z Expert Frenzy jednym atakiem rozwala rowniutko 80 Archaniolow.
1 pkt wiecej ataku niz obrony - +5% obrazen
1 pkt wiecej obrony - -2,5% obrazen zdaje sie.

Jednostki barbarzyncy ktory ma powiedzmy o 10 pktow wiecej ataku niz czarodziej obrony zadaja o polowe wieksze obrazenia.

JEsli ma o 10 pktow obrony wiecej niz czarodziej, to jego jednostki sa o 25% pancerniejsze.

A o taka przewage nie tak znowu trudno... Wniosek - grajcie wojownikami!

A co do reguly First Strike, to bedzie ona usunieta w HOMM4. Broniacy bedzie kontrowac zanim dostanie obrazenia. :> i baaardzo dobrze.






1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous