Author
|
Comment
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-11 12:18:08
|
Mapa 'Jaskinia Behemota'
Dzisiaj premierę ma moja pierwsza mapa do Heroes III ;) Zrobiłem ją właściwie 2 lata temu na potrzeby pewnego turnieju, a niedawno dorobiłem podziemia i trochę ustrategizowałem. Będę wdzięczny za komentarze. Oto adres mapy:
Behemoth's Lair
|
Dreppin
2001-07-12 22:37:31
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
coz moge powiedziec...
na pierwszy rzut oka uderza ta labiryntowata kanciastosc, nie wyglada to bardzo estetycznie, choc pozwala na maxymalne wykorzystanie przestrzeni, ogolnie dobrze zaplanowany rozwoj graczy, choc jest jeden mankament (wlasciwie nie wiem jak usunac ten problem) ten gracz ktory pierwszy dojedzie do centrum, moze zaszlachtac wszystkie archanioly i zgarnac wszystkie puszki pandory, bardzo ciekawie rozlokowane namioty i straznice ogolnie dobra mapka
ale jedna rzecz mnie wnerwila.. powiem tylko tym, ktorzy beda grac, zeby nie probowali zamieniac na expa artefaktu Ambassadors' Sash...
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-13 02:45:30
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Napisałem o tym w txt (Ambassador's Sash)
Z tymi puszkami masza rację. Jak będę poprawiał mapę to przesunę je za bramy strażnicze.
|
Dreppin
2001-07-13 06:37:48
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
to jest nauczka: trzeba czytac readme... ale gdyby umiescic info o tym w evencie na poczatku misji to na pewno wiecej ludzi zwrociloby na to uwage...
|
misza
2001-07-13 22:33:38
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Moim zdaniem nie nalezy za bardzo ulatwiac sprawy. Ja od poczatku podejzewalem ze ten artefakt bedzie do czegos potrzebny, wiec go zostawilem, w przeciwienstwie do mojej zony, ktora przy pierwszej nadarzajacej sie okazji opchnela go, no ale takie to sa cechy kobiet
|
ObywatelEracji
2001-07-14 05:14:45
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Misza, LOL, jakbym o mojej czytal... A co do mapki, jeszcze nie skonczylem, jest przyjemna w graniu, jej drobna wada jest to, ze daje sie szybko zdominowac... Zalezy od tego jak sie potoczy, ja na dzien dobry ubilem dwoch "killerow" wroga, Barbarzynce i Demoniaka... tego drugiego po otwarciu bramki bez kapitulacji - Lion Shield fajny klamot ... Tym samym pozbawilem te 2 kolory mozliwosci podbicia Utopii, wizyty w namiocie, zajecia generatora poz. siodmego i "goldowni", poniewaz tych strzegly juz throngi najsilniejszych jednostek... zrobilem to za nich i jestem juz niezly , ale przeciez nie wiem co przede mna...
|
misza
2001-07-14 21:35:01
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Ja gralem w testowa wersje tej mapki, sciagnalem juz sobie "produkt koncowy", ale jeszcze nie odpalilem wiec nie wiem co tam Behemot zmienil.
|
jOjO dwarf
2001-07-15 02:40:47
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
a ja mam głupie pytanie:
czy to możliwe, żebym nie mógł pobrać jednostek z garnizonu???
jakoś zawsze mi się zdawało, ze mogę je zostawiać i zabierać kiedy kcę, a tu shock, bo nie mogie! Beh coś zmienił, czy moje hirołsy oszalały? (a może coś mi się popepsiło ;) )
|
ObywatelEracji
2001-07-15 03:39:55
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Drogi jOjO ! Umozliwia to opcja w edytorze, "troops are removable"...
|
jOjO dwarf
2001-07-15 04:03:26
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
dobra, już to sprawdziłem ;)))
ale jakoś nie zauważyłem tej opcji wcześniej ;)))
|
misza
2001-07-15 06:35:31
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Well, well, well Czyzbys Wielki Krasnoludzie zachowal sie jak moja zona ? Jak tylko zobaczyla jakie sily drzemia w straznicy, dawaj po trupach, aby jak najszybciej dopasc do niej i sie dozbroic. A tu co? ano d... (ops... ten, tego) nie udalo sie Ot i przykrosc.
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-15 09:46:17
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Ten garnizon ma swój cel ;) Nie wiem tylko, czy nie powinienem był umieścić w nim więcej wojsk.
|
jOjO dwarf
2001-07-15 13:51:46
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
well, nie wiem co czyja żona! ale jak zobaczyłem że w garnizonie są wojska, to pomyślałem, że pewnie dla mnie ;)))
a tu... zdziwko!
jakoś tego manewru do tej pory nie spotkałem ;(
|
E1ias
2001-07-16 03:37:38
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Wlasnie skonczylem te mapke (460 pkt.), wiec tez wtrace swoje trzy grosze. Gralo sie dosc przyjemnie, zwlaszcza na poczatku, ale juz po zdobyciu czesci podziemi praktycznie przeciwnicy nie mieli juz szansy na wygrana, a troche sie dluzylo zanim sie pozaliczalo wszystkie podziemia i miasta (wystarczylo zniechecic kazdego, kto probowal odwiedzic podziemia i spokojnie zaliczac kolejne tereny). Zywi przeciwnicy mieliby pewnie wieksze szanse, ale komputer sie nie popisywal. Ogolnie mapa niby z cyklu 'kto pierwszy dopadnie srodka ten wygral', ale jednak nie do konca, bo samo dostanie sie pierwszym do srodka nie gwarantuje wcale wygranej (komputer byl tam pierwszy, ale poza zebraniem najlepszej premii za ambasadors sash nic nie zdzialal). Co bym tam zmienil (oczywiscie to tylko sugestie, ktore Beh moze zignorowac, w koncu to jego mapa): - dolozylbym pare oczek na srodku i chatki jasnowidza kolo kazdego z miast - zmniejszylbym ilosc bibliotek, w zamian dajac inne obiekty - informacja na poczatku, ze amasadors sash jest potrzebny (to ze jest w spoilers to za malo - tam sa przeciez informacje, ktore mozna, ale nie trzeba uzywac, a pozbycie sie sasha moze bardzo utrudnic gre) i jakies wprowadzenie do mapki - teraz nie wiadomo po co i dlaczego sie tam tluczemy - nie wszystkie stwory byly ustawione tak, ze konieczne bylo ich pokonanie (do konca gry zostalo mi troche phoenixow, ktore niczego nie bronily, wiec je zostawilem w spokoju), a na drodze do wylegarni 6-go poziomu stal oddzial poziomu siodmego, co mnie powstrzymalo na tydzien i nie zdazylem pierwszy do podziemi (ale bez czajnika tez dalo sie wygrac, zreszta pozniej go odbilem) - dodac mozliwosc przejscia do podziemi inna droga, zeby dac szanse tym, ktorzy nie dopadna pierwsi srodka mapy, najlepiej chyba garnizon z gory przeniesc na dol zamiast bramy uniemozliwiajacej przejscie, wtedy kazdy bedzie mogl zdobyc podziemia lezace pod swoim miastem, jesli juz zbierze odpowiednio duza armie, garnizon teraz jest zbyt maly zeby mial znaczenie (jak ktos rozwalil ponad setke potworow 7-go poziomu, to z taka iloscia sobie poradzi bez zadnych problemow), ale jesli bylby on neutralny, to byloby ciekawiej, bo kazdy musialby sie najpierw przez niego przebijac - przynajmniej kluczowe do wygrania potwory (broniace wejsc do podziemi i namiotow) nie moga rosnac w trakcie gry (opcja edytora Quantity does not grow) inaczej moze sie okazac, ze niektorzy z graczy nie maja zadnych szans, jesli nie zdaza bardzo wczesnie, bo bez tej opcji wielkosc takich oddzialow rosnie geometrycznie o jakis procent (moze ktos wie dokladniej o jaki) i jesli nie zdolamy do nich dotrzec, kiedy jeszcze mamy przewage, to w miare uplywu czasu ich przewaga wzrasta (w miastach mamy przyrost liniowy) i bez bardzo silnej magii (najlepszy jest tu berserk, ale mozna tez wygrac summonujac duzo elementali) praktycznie nie ma mozliwosci ich pokonania. Dla ilustracji: pierwsze podziemia zaliczalem majac okolo 150 przeciwnikow, w ostatnich bylo ich juz okolo 450, a ze mialem wtedy tylko 120 archdevils, mimo iz wczesniej oflagowalem wszystkie swoje urodziska i zdobylem gralla, widac ze bez magii byloby ciezko, a bez gralla jeszcze trudniej. Inferno i Necropolis maja tu wieksze szanse (wiecej magii), Stronghold i Fortress jesli nie dopadna szybko podziemii to pozniej wlasciwie przegraly. - za malo jest obeliskow i z powodu umieszczenia ich tak, ze kazdy z graczy ma dostep tylko do jednego, tylko jeden z nich od razu odkrywa polozenie gralla, a reszta praktycznie nie ma na to szans, bo musi najpierw zdobyc wlasciwe podziemia i podbic tego przeciwnika, ktoremu sie trafil kawalek z krzyzykiem, zanim on zdola wykopac gralla - marne szanse (mi sie udalo zdobyc gralla, bo zauwazylem jak jeden z przeciwnikow zaczyna kopac w podziemiach, to go stamtad wykopalem i zaczalem wlasne wykopaliska w okolicy). Dolozylbym wiecej obeliskow w podziemiach (zamiast czesci bibliotek albo kolo artefaktow ze smokami) - Behemoth jest zbyt dobrze schowany, zeby sie do niego dostac trzeba zaliczyc wszystkie namioty, czyli wszystkie podziemia i podejsc do kazdego z miast, czyli wlasciwie jesli nie jest sie ciekawym, co tam siedzi za tymi namiotami, to mozna to zupelnie zignorowac, bo i tak juz sie wygralo, jesli zaliczylismy juz wszystkie namioty. Moze zmienic warunek zwyciestwa, tak zeby bylo niezbedne odwiedzenie tego miejsca albo przynajmniej zmniejszyc ilosc namiotow (np. dajac dwie alternatywne drogi dojscia z czterema namiotami kazda)
|
Ratboy666
2001-07-16 06:35:07
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Liczba jednostek wzrasta o 10% każdego tygodnia
|
Behemoth the Barbarian
2001-07-16 11:15:37
|
Re: Mapa 'Jaskinia Behemota'
Dzięki za uwagi! Z pewnością wykorzystam je przy tworzeniu kolejnej wersji mapy.
|
1
visitor
in the last 15 minutes:
0
Members
-
1
Guest - 0 Anonymous
|
|
|
|