Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
lopez
2001-08-06 03:30:04


RoE a SoD
Tak sobie nieciekawie wymyślili panowie z 3DO, że jak wejdzie SoD to pozmieniają w grze co-nie-co. Ale niestety ciężko jest człowiekowi dowiedzieć się co zostało mnienione. Dowiadujemy się o tym najczęściej przypadkiem w trakcie gry.
Chciałbym aby w tym wątku zamieszczano zaobserwowane lub sprawdzone różnice w SoD w stosunku do RoE. Proszę także podawać wersję, bo niektóre zmiany weszły dopiero wraz z kolejnym patchem.

1° Różnice w jednostkach:

Lizard Wariors__RoE__SoD 3.2
_attack________5______6
_defence_______7______8
_health________12_____15
_damage______2-3_____2-5

Dragon Fly
_attack_______6_______8
_defence______8______10

Cerberi
_damage_____2-5(?)___2-7

2° Różnica w formule obrażeń.

Kiedy atakujemy jednostką o niższym ataku jednostkę o wyższej obronie obrażenia były w RoE zmniejszane o 0,02 za każdy punkt różnicy. W SoD jest to 0,025.

3° Różnice we własnościach istot.

W SoD dragon fly rzucają weakness za każdym razem.

W SoD 3.2 Ice i Storm Elementals nie mają 'no melee penalty', czyli wręcz uderzają z 1/2 siły. Natomiast w opisie Storm El. w grze jest napisane 'no melee penalty'.
Kiedy walczą Ice z Energy E. oraz Storm z Magma El. zadają sobie podwójną ilość obrażeń (tego nie ma nigdzie napisanego).
Hollow Tigre
2001-08-06 04:19:53


Re: RoE a SoD
O ""podpakowaniu"" Lizard Warriors kiedyś czytałem. Nie wiedziałem, że i statystyki Dragon Flies się zmieniły (o "obowiązkowym" weakness czytałem). Dobrze, że Fortress dostało "bonusa", szkoda tylko że nadal pozostaje, moim zdaniem, najsłabszym zamkiem w grze (no dobra, walczy o ostatnie miejsce z Inferno- które też, jak napisałeś, ""podrasowano"").
Colon
2001-08-21 11:10:45


Re: RoE a SoD
Widze, ze mnie ubiegles Lopezie w informacjach o Confluxie pod SOD. No to dorzuce kilka slow o Fortress i Tower.

Rzeczywiscie Fortress sporo zostal poprawiony w stosunku do ROE, ale jest chyba (tak by wynikalo z moich obserwacji) jedna zmiana na gorsze: wywerny. W ROE truly dosc często, teraz jeszcze niekiedy zdarza się to gdy grasz przeciwko Fortress. Natomiast jeszcze ani razu nie zdazylo mi się zatruc wywernami przeciwnika (a rozegralem już pare scenariuszy).
Troche tez, jak mi się wydaje, zmienilo się zachowanie dzinow w Towerze. W ROE (nie wiem, czy także w AB) z danej pozycji na planszy i niezaleznie od moich prob i wysilkow dziny rzucaly niezmiennie jeden i ten sam czar (także dziny kompa). Zapewne było to jakies niedopatrzenie programistow (mialy przeciez rzucac losowe czary). W SOD przy kolejnych trzech zaladowaniach scenariusza dziny rzucaja kazdorazowo inny czar. Za czwartym razem zaczynaja powtarzac czar ostatnio rzucony. Jeśli chcemy wylosowac nowa pule czarow trzeba wgrac jakis inny scenariusz i zakonczyc w nim ture, a nastepnie wgrac nasz scenariusz turniejowy.
lopez
2001-09-03 00:12:10


Re: RoE a SoD
Hmmm...
Nic nie pisałem o Confluxie...
A co do Dżinów to kiedy już nie mają czego rzucać na daną jednostkę (kiedy np. kilku dżinów czaruje jedną jednostkę) to rzucają cure aż do zregenerowania wszystkich HP jednostki. Szkoda tylko, że ich czary działają 3 tury... (oczywiście poza cure).
E1ias
2001-08-06 04:18:22


Re: RoE a SoD
Dodanie gemow do ceny aniolow (1) i archaniolow (3).
Utrudnienie niszczenia katapulta wiez w zamkach. W ROE i AB po wycelowanu w srodkowa wieze niszczona byla praktycznie zawsze dolna wieza, w SOD juz ta sztuczka nie dziala.
Jesli nie mamy balistyki w SOD wieze zamku sa niszczone na samym koncu (dopiero po zburzeniu wszystkich murow).


1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous