Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2 3
Author
Comment
E1ias
2001-10-08 05:54:36


Re: W końcu odpowiedĽ
To moze tym razem zagadka praktyczna. Zdarzyla mi sie na mapie, ktora niedawno gralem (chyba sie nazywala Nowa Nadzieja).
Mamy spora ale nie gigantyczna armie Stronghold (50 behemothow, 300 cyklopow, po kilkaset pozostalych jednostek),
expert earth i air magic, bez pozostalych szkol magii i wiekszosc czarow w ksiedze czarow, parametry podstawowe bohatera na poziomie okolo 30, zadnych specjalnych artefaktow poza spelbinder hat, ilosc many okolo 300, a do pokonania mamy 3 grupy po 10 tysiecy earth elementali. Mi to zajelo jakies 100 rund i okazalo sie poniewczasie niewarte zachodu (walczylem o artefakt do questa, za ktory dostalem tylko 1 punkt ataku).
misza
2001-10-08 10:38:10


Re: W końcu odpowiedĽ
Nie podales pytania, ale domyslam sie ze chodzi o sposob rozwalenia ich. Na sucho jest to troche trudno, ale napisze jak ja radzilem sobie w podobnych sytuacjach. No wiec na poczatku oczywiscie Slow, czasami dawalem jeszcze Quicksand, ale dobrym sposobem, co prawda zaleznym od terenu, jest Force Field. Oczywiscie wiekszosc roboty odwalaja cyklopy, a niedobitki rozwalaja pozostale jednostki. Napisales ze walka trwala 100 rund, a nie wiem czy miales wozek z amunicja, bo jesli nie to troche kiepsko.
ObywatelEracji
2001-10-08 15:57:22


Re: W końcu odpowiedĽ
Walka jest do zrobienia bez strat z mniejsza iloscia wojska, po raz n-ty potwierdza sie potega czarow Ziemi, czary Powietrza takze odgrywaja tu wazna role. Oczywiscie bez Ammo Cart jest lipa. Zrobilem tak, wzialem pierwszego z brzegu Battle Maga, dalem mu 500k doswiadczenia (podbicie do poziomu 30) oraz eksperta w Earth i Air Magic. Wyeliminowalem pozostale umiejetnosci dodatkowe i dodalem herosowi 200 many (lacznie 290). Statystyki 10, 7, 9, 9. Armia - wzialem tylko obiecane 300 Cyclops (nawet nie Kings), 100 Hobgoblins i o wiele mniej niz proporcjonalnie (do cyklopow) 700 Orc Chieftains, z artefaktow wzialem woz z amunicja, czapki nie bralem ; ) Cala walka oparta jest na ataku zdalnym na bezbronne, powolne i do tego pozbawione morale Earth Elemental. Poczatek walki - Mass Slow. Wysuniecie goblinow do przodu. W nastepnych ruchach wystarczy "wysterowac" spowolnionego wroga za pomoca goblinow tak, by stal on w zasiegu pelnego strzalu jednoczesnie ganiajac za goblinami w te i z powrotem, szybki hobgoblin radzi sobie z tym bez trudu, a gdyby ktos mimo wszystko sie obawial, moze skorzystac z Mass Haste (speed wroga wynosi 2, wiec naprawde nie ma potrzeby). W miedzyczasie zdejmujemy z Ziemniakow obrone - po 2 Disrupting Ray na leb (a moze na klate ? ; )) zredukuje ja do zera - po czym rasujemy naszych strzelcow czarami Mass Precision, Mass Fortune i Bless. I mlocim ; ) Bez strat, okolo 80 tur. Jesli sie umowic, ze posiadamy takze czar Clone, a wspomniales Eliasie o wiekszosci, bedzie znacznie szybciej (orki X 2). Dodajmy Leadership, Luck czy Archery na ekspercie, no to juz...
misza
2001-10-08 17:22:37


Re: W końcu odpowiedĽ
No tak, ja pokombinowalem na sucho, a OE zabral sie porzadnie do rzeczy. Jedna mala uwaga: bohater E1iasa mial parametry na poziomie ok. 30, a nie poziom oswiadczeniaczyli, czyli wygladal tak: 30,30,30,30. Ale to szczegol. W koncu to tylko ulatwia sprawe.
No to moze ja sprobuje. Na mapce The Lord of War, jak ktos pamieta w podziemiach, w lewym gornym rogu byly czerwone smoki. Cos po ok 500 na kazdej "kupce". Moja armia byla dosc powazna, ale teraz nie pamietam jej skladu. Mozemy chyba przyjac ze bohater z artefaktami mial po ok. 30 w ataku, obronie itp. Sklad armi sprobojemy na 300 cyklopow, 50 behemotow, no i (bede dalej papugowal) po kilka setek reszty towarzystwa z Stronghold. W poblizu byl zamek Dungeon. Magia ziemi i powietrza na ekspercie, innych nie pamietam. Czarow sporo, ale bez Resurrection i Berserka. Nie mialem rowniez artefaktu Orb of Vulnerability :( . Oczywiscie pytanie jak to zrobic. Ja pewne straty mialem, ale o tym pozniej.
Do E1iasa: niektorzy zwa Cie Elias, a Ty piszesz sie E1ias. Jak to dokladnie jest?
ObywatelEracji
2001-10-08 23:08:50


Re: W końcu odpowiedĽ
Ojojoj, przy statystykach 30, 30, 30, 30 wystarczy z powodzeniem polowa armii, o ktorej pisalem ; ))
Po 500 na kazdej "kupce" piszesz Miszo... domyslam sie, ze masz na mysli slot, ale czy bylo ich 2, 3 czy moze "na full" 7 (to ostatnie oznaczaloby 3500 smokow !!!) ?
ObywatelEracji
2001-10-08 23:20:42


Re: W końcu odpowiedĽ
Dopiero teraz zobaczylem Twoj post, Eliasie. Brak wozka uzupelnia w tym wypadku sila ataku trzy razy wieksza, niz zakladalem. I naturalnie czar Clone.
E1ias
2001-10-08 23:40:28


Re: W końcu odpowiedĽ
Zwiekszenie sily ataku nie ma az takiego wielkiego znaczenia, w koncu jest to tylko po 5% na punkt roznicy i to ograniczone do 4 razy nominalny poziom obrazen. Tak ze 300 cyklopow plus orki moze zalatwic w jednej turze jakies 400 elementali. Co umozliwia zniszczenie jednego z trzech oddzialow elementali, dopoki sie nie skonczy amunicja, a potem juz strzelaja tylko sklonowane orki (nie mialem water magic, wiec nie dalo sie sklonowac cyklopow), dlatego trwalo to az 100 rund (bo jeszcze przez niedopatrzenie dalem sobie w pewnym momencie zabic grupe orkow i musialem ja wskrzeszac - stad wiem, ze klon w takim wypadku znika)
Gdybym mial wiecej many, to przyspieszylbym to stosujac metode sumonnowania elementali do samobojczego ataku, po ktorym wreszcie behemothy i firebirdy maja okazje sie troche wykazac - zrobilem to pod koniec bitwy, zeby przyspieszyc koniec.
misza
2001-10-11 12:05:43


Re: W końcu odpowiedĽ
Na kazdej kupce czyli na wszystkich siedmiu, ale chyba bylo ich troche miej bo moje cylkopu "kupke" zwalaly przy drugim trafieniu. Zeby bylo latwiej dodam, ze ja stracilem jednego czarnego smoka.
misza
2001-10-22 15:31:28


Re: W końcu odpowiedĽ
Widze ze moja zagadka pobila wszelkie rekordy zainteresowania :)
Krotko: nie mialem zadnego artefaktu przyspieszajacego, wiec smoki pierwsze atakowaly (zdaje sie ze teren dodawal im speeda), a mi szkoda bylo kazdego cyklopa czy behemota. Aby pierwszym sie ruszac wzialem z zamku Dungeon czarnego smoka, a w zamian zostawilem tam cala armie z wyjatkiem cyklopow. Podczas bitwy dzieki taktyce lekko przemiescilem cylkopy i oslonilem je Force Fild. W nastepnej kolejce rzucilem Haste (Force Fild dzialalo dwie tury), a potem w co drugiej Force Fild. W ten sposob osloniety Polem Mocy moglem spokojnie wykaszac czerwone smoki, sam tracac tylko jednego czarnego. Ciekawoska jest jeszcze fakt, ze na poczatku bitwy wlaczylo mi sie okienko z napisem (co prawda po angielsku i moze zle przetlumaczylem), gdzie komp pytal mie sie czy przypadkiem nie chce uciec. Chyba myslal, ze nie mam szans :)
E1ias
2001-10-25 23:18:31


A inny przypadek
Nasz bohater ma statystyki okolo 40, przeciwnik okolo 50, obaj maja duze zapasy many (podwojone po wizycie w Dungeon, tak mniej wiecej po 1500 many), nasz armia to jakies 20 archaniolow, 5 faerie dragons, 40 championow, do tego troche slabszych jednostek, przeciwnik ma troche slabsza armie, po jakies 8 tytanow, czarnych smokow i archaniolow i tez troche slabszych jednostek. Przeciwnik siedzi w miescie, a my posiadamy na wyposazeniu czarna kulke. Jak go zalatwic (dla podpowiedzi dodam, ze przy takiej malej armii trzeba to zrobic szybko, bo komp juz po paru rundach zaczyna summonowac elementale, a przy wiekszych parametrach summonuje tak po 200 elementali i wtedy przegrywamy). Czarow mamy duzo (w tym wszystkie czary ze szkol ognia i wody).
E1ias
2001-10-08 22:50:45


Re: W końcu odpowiedĽ
Nie wspomnialem o tym, ze wozka z amunicja nie posiadalem i zrobila sie zbyt latwa zagadka.
A wygralem dzieki klonowaniu orkow, kiedy po 24 rundach skonczyly sie cyklopom kamyczki (plus oczywiscie slow i disrupting ray na elementale, precision, prayer na cyklopy, orki i sklonowane orki (blessa niestety nie mialem).

Ja pisze sie jako Elias, a inaczej wystepuje tu tylko z uwagi na to, ze ktos juz zajal ten login, wiec wybralem maksymalnie podobny.
Na nowym forum (kiedy juz w koncu owo powstanie) juz sie postaram, zeby mi nikt mojego logina nie zajal.

lopez
2001-10-05 02:06:03


Re: Klony
Może jeszcze to, że jeśli sklonujemy dopakowaną czarami jednostkę, to klon nie posiada tych czarów.
E1ias
2001-10-04 22:47:36


Re: Zagadki z rzadka Behemotha cz. 4
Czym sie w HOMM roznia klony (sklonowane jednostki, a nie drzewa, czy produkty jakichs eksperymentow) od zwyklych jednostek?
lopez
2001-10-04 23:31:00


Re: Zagadki z rzadka Behemotha cz. 4
Tym, że każda nawet najsłabsza jednostka czy najgoszy czar może im dokopać, wystarczy 1 pkt damage.
E1ias
2001-10-05 00:43:43


Re: Zagadki z rzadka Behemotha cz. 4
I czym jeszcze?
Bo ja znam jeszcze dwie roznice.
Sezerp
2001-10-04 01:02:58


Re: Zagadki z rzadka Behemotha cz. 4
Sprobujmy:
Czar rzucony na czarnego zmoka zadziala, gdy:

- bohater ma artefakt Orb of Vulnerability (czy jakos tak)
- Fire Shield efreetow chyba dziala tez przeciwko smokom

Zgadlem ? ;)

Don Ash
2001-09-10 00:00:29


Re: Zagadki z rzadka Behemotha cz. 4
Wszystkie oprócz nieumarłych, odpornych na magię ognia lub powietrza, za pomocą czarów Berserker lub Hipnozy. opróc tego może to zrobić smok (oprócz tych z Necropolis), atakując jednostkę w ten sposób, że jednostka z jego armii znajduje się na linii "strzału".
E1ias
2001-09-10 06:43:54


Re: Zagadki z rzadka Behemotha cz. 4
Oprocz smokow sa jeszcze Feniksy. Podobny efekt mozna osiagnac atakujac takiego smoka lub feniksa (chociaz wtedy jest to raczej szkoda wyrzadzona przez przeciwnika). Do tego jeszcze: licze, arcylicze i magogi ktorych strzaly moga zalatwic nasze jednostki obok atakowanego przeciwnika (dla liczy chodzi o zywe jednostki, wiec nie jest tak czeste) no i zostal moj ulubieniec pod tym wzgledem (szkodzenia wlasnym) czyli Faerie dragon, ktory czasem rzuca Frost ring, fireball albo i chain lighting. Poza tym moze (przynajmniej mi sie tak zdarzylo) wycelowac rzucany czar we wlasna jednostke.
E1ias
2001-09-10 06:48:37


I kolejna ...
Ktore specjalne zdolnosci stworzen nie beda dzialaly na cursed grunt, a na jakie nie ma wplywu ten teren?
A na jakie specjalne zdolnosci stworzen ma wplyw walka na magicznych polach?
Don Ash
2001-09-10 10:02:30


Re: I kolejna ...
Nie będzie działać good morale minotaurów i Wskrzeszanie Archaniołów, poza tym nie będą działać też czary powyżej pierwszego poziomu rzucane przez jednostki. Nie będzie działać good luck u Halflingów.
Co do magicznych pól to nie wiem :(

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous