Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2000-04-25 13:35:30
|
Ogólnie o Turnieju
Witam serdecznie wszystkich miłośników HoMM3 a zwłaszcza Turnieju ))
Mam ochotę sprecyzować tematy dyskusji, gdy pojawią się główne, interesujące Was (nas) wątki! Na razie Temat Ogólny, pozwalajacy na inicjowanie szczegółowych zagadnień.
Ogromnie się cieszę, że będziemy sobie mogli popisać o tym, jak uczynic Turniej lepszym, ciekawszym i bardziej miodnym
jOjO
|
misza
2000-09-04 01:51:40
|
Nowy turniej
Sama walka jest bardzo ważna i ciekawa, ale przecież w normalnej girce mamy cały rozwój królestwa, rozbudowę zamku, zdobywanie surowców itp. Taki turniej bym właśnie widział. Czy nie można zrobić czegoś takiego?
|
Przekaz
2000-07-02 15:11:50
|
Re: Ogólnie o Turnieju
A ja się nie zgadzam ani Pauloso z ani z Mbarem, ponieważ nie można nazwać wadą turnieju indywidualnych preferencji bo aby uzyskać wynik załóżmy 90% można grać na 2 sposoby - oszczędzać silne jednostki z początku aby po ich upgradzie mieć loozy w ostatnich walkach i wtedy nie stracić innych jednostek albo od początku oszczędzać dobrze punktowane jednostki. Turniej jest przemyślany od początku do końca o czym się coraz częściej przekonuję. Więc można na 3 walke mieć 400 halbardników a 0 aniołów i stracić ich 100, albo można mieć ich 250 a 10 aniołów i nic wtedy nie stracić (sprawdzałem). Każdy gra jak woli. Bez tego nie możliwe byłyby wyniki po 105%. A algorytmy obliczania mają może swoje prawa autorskie ? Jak nie to dołaczam do prośby o ich zamieszczenie.
|
jOjO dwarf
2000-05-16 14:04:06
|
Re: Ogólnie o Turnieju
Co do zasad Turnieju! Niestety jakieś muszą być! Uznałem, że w "normalnej" grze większości z nas zależy na minimalnych stratach! Przy 4 walkach Kadet musi wybrać, czy zaoszczędzić jednostki dla statystyki, czy dla przyszłej walki!
Co do Kalkulatora to jak znajdę czas to przygotuję wersję samodzielną, niezależna od platformy!
jOjO
|
MBar
2000-05-17 06:59:08
|
co do kalkulatora
A moze po prostu opisac algorytm obliczania procentów na forum i kazdy sobie sam przemonoży te kilka liczb ?
|
Pauloso
2000-05-24 22:52:32
|
Re: co do kalkulatora
"jak wygrać 4 bitwy zachowujšc jaknajwięcej halabardzistów".
przeciez kalkulator tak samo traktuje hitpointy halabardzistow jak i innych jednostek wiec po co ich zachowywac - czy ktos wie?
|
MBar
2000-05-25 00:38:37
|
Porownanie wartosci halabardzistow i archaniolow
Hitpointy nie są jedynym parametrem charakteryzującym jednostki i dlatego nie powinno się oceniac ich wartosci tylko na podstawie hitpointow. W rzeczywistej grze nikt tego nie robi, a punktacja w turnieju (oparta na hitpointach) zmusza do nadmiernego oszczedzania halabardzistow ponad ich rzeczywista wartość. Zgadzają się z powyższym twierdzeniem, jak zrozumialem, także organizatorzy. Różnica polega na tym, że ja uważam to za wadę turnieju, a oni za zaletę.
|
Pauloso
2000-05-25 22:52:21
|
Re: odpowiedz MBar'a
Wielkie dzieki za wyjasnienie! Teraz wiem o co chodzi z tymi hitpointami pikemanow. I zgadzam sie z Toba ze jest to wada, sztuczne kombinacje. Choc ja nie wiedzac do tej pory ze tak to dziala walczylem normalnie i oszczedzalem anioly i championy...
|
MBar
2000-05-17 03:35:56
|
Re: Ogólnie o Turnieju
Jasna sprawa, że jakieś zasady muszą być i nigdy nie będą takie, żeby wszyscy uznali je za idealne. Ale chyba można dyskutować nad ich ulepszeniem ? Zwłaszcza, że szykowana jest podobno zmiana map, a więc dobry moment do poprawienia regulaminu. A teraz meritum. Obecny system punktowania rzeczywiście zmusza do kombinowania np. czy lepiej miec silniejszą armię przed 4 starciem czy zachować więcej słabych, ale za to wysoko punktowanych jednostek. Jest to ciekawe, ale w ten sposób myśląc, ciekawszy mogłoby być jeszcze większy "rozjazd" punktacji i rzeczywistej wartości jednostek. Tylko powoli zaczniemy grać w inną grę niż HoMM3 - już teraz możnaby turniej żartobliwie zatytułować: "jak wygrać 4 bitwy zachowując jaknajwięcej halabardzistów". Dodatkowym argumentem przeciwko takiej punktacji jest to, że nasz komputerowy przeciwnik nie wie, że na zachowaniu niektórych jednostek zależy nam bardziej niż by to wynikało z ich obiektywnej wartości. Zgadzam się całkowicie, że w normalnej grze większości z nas zależy na minimalnych stratach - a ściślej mówiąc na tym aby wartość bojowa naszej armii po walce była maksymalna. Proponuje, aby ZACHOWAĆ W TURNIEJU TĘ ZASADĘ. Jeśli kogoś przekonałem, to proponuje dyskusje na temat obiektywnej wartości bojowej jednostek. Przeprowadziłem testy dla jednostek z "castel'a" i wyszło mi następująco: Archanioł - 750 Chempion - 180 Zelota - 70 Krzyżowiec - 70 Gryf królewski - 40 Kusznik - 15 Halabardzista - 10 Pozdrawiam.
|
Przekaz
2000-04-30 14:38:13
|
Re: Ogólnie o Turnieju
Turniej jest zpoX i kewL i powinien być rozwijany i w nieskończoność ciągnięty. Kolejną edycją turnieju powinny być misje w których swoim Herosem bedziemy musieli zdobyć np. 4 zamki z jak najmniejszymi stratami - ja osobiście właśnie taki bym chciał. Jak ktoś ma inne pomysły, np. magia, to niech zaraz zamieszcza odpowiedź! yo!
|
MBar
2000-05-16 02:31:25
|
Re: Ogólnie o Turnieju
Turniej ogólnie ciekawy, ale mam dwa pytania: 1. Po co wprowadzono taka dziwną punktację, w któej np. 25 halabardników = 1 archaniołowi ? Czy ktoś uważa, że to równoważne siły ? Przecież w rzeczywistej grze nikt nie poświęci 1 arch. za 25 hal., a w turnieju trzeba robić takie "sztuki", żeby osiągnąć przyzwoity wynik. 2. Co z graczami, którzy dali się nabrać i kupili polską wersję heroesów ? Z tego co wiem (obym się mylił) nie ma do niej patcha umożliwiającego zostawianie części wojska przy kopalniach. Może więc na nowej zapowiadanej mapie dostwić strażnice graniczną. I jeszcze kilka uwag: 1. Co kalkulatora - proszę uprzejmie podać algorytm jak obliczane są te tajemnicze procenty - bo nie wszyscy mają excela. 2. Umiejętności dodatkowe - bardzo dobrym pomyslem jest zapchanie na starcie umiejętnościami nieprzydatnymi lub danie wszystkim na starcie: skutecznego ataku, obrony, łucznictwa i taktyki na 3 poziomie (reszte pol zapchac). Na dowodzenie i szczęście w umiejętnościach nie powinno być już miejsca, ale nie powinno być też artefaktów blokujących szczęście i morale będące naturalną właściwością kreatur. (Podejrzewam, że "Spirit of Oppression" i "Hourglass of the Evil Hour" eliminują w ogóle wpływ morale i szczęścia na przebieg bitwy, a nie jedynie: "Neguje wszystkie modyfikatory do morale (szczęścia) na polu walki" jak jest nieściśle napisane w opisach artefaktów na stronach Jaskini. 3. Nie należy zwiększać siły armii komputera - przy bardziej zrównoważonych siłach w czasie walki, każde wachnięcie elementu losowego daję większy efekt w wyniku, a przecież chodzi o to by jak najbardziej ten efekt zminimalizować. To tyle co na razie przyszło mi do głowy. Pozdrawiam.
|
Behemoth the Barbarian Warrior
2000-05-16 13:14:03
|
Nieścisłości...
Artefakty: Spirit of Oppression i Hourglass of Evil Hour negują wszystkie modyfikatory do morale i szczęścia, zarówno korzystne, jak i niekorzystne, przez co eliminują wpływ morale i szczęścia na bitwę.
Nie widzę tu nieścisłości.
|
MBar
2000-05-17 02:50:48
|
Re: Nieścisłości...
Przepraszam i wycofuję się z zarzutu o nieścisłość w opisie działanie artefaktów. Wydawało mi się, że istnieją kreatury mające jako naturalną własność (niezależnie od modyfikatorów) wyższe niż neutralne morale lub szczęście i co za tym idzie zacytowane przez Ciebie dwa twierdzenia mogą nie być równoważne. Myliłem się.
|
MBar
2000-05-16 03:16:12
|
Re: Ogólnie o Turnieju - errata
W sugesti po pytaniu 2 chodziło mi oczywiście o garnizon, a nie straznika granicznego.
|