Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
jOjO dwarf
2000-04-25 13:35:30


Ogólnie o Turnieju
Witam serdecznie wszystkich miłośników HoMM3
a zwłaszcza Turnieju ;) ))

Mam ochotę sprecyzować tematy dyskusji, gdy pojawią się główne, interesujące Was (nas) wątki!
Na razie Temat Ogólny, pozwalajacy na inicjowanie szczegółowych zagadnień.

Ogromnie się cieszę, że będziemy sobie mogli popisać o tym, jak uczynic Turniej lepszym, ciekawszym i bardziej miodnym;)

jOjO
misza
2000-09-04 01:51:40


Nowy turniej
Sama walka jest bardzo ważna i ciekawa, ale przecież w normalnej girce mamy cały rozwój królestwa, rozbudowę zamku, zdobywanie surowców itp. Taki turniej bym właśnie widział. Czy nie można zrobić czegoś takiego?
Przekaz
2000-07-02 15:11:50


Re: Ogólnie o Turnieju
A ja się nie zgadzam ani Pauloso z ani z Mbarem, ponieważ nie można nazwać wadą turnieju indywidualnych preferencji bo aby uzyskać wynik załóżmy 90% można grać na 2 sposoby - oszczędzać silne jednostki z początku aby po ich upgradzie mieć loozy w ostatnich walkach i wtedy nie stracić innych jednostek albo od początku oszczędzać dobrze punktowane jednostki. Turniej jest przemyślany od początku do końca o czym się coraz częściej przekonuję. Więc można na 3 walke mieć 400 halbardników a 0 aniołów i stracić ich 100, albo można mieć ich 250 a 10 aniołów i nic wtedy nie stracić (sprawdzałem). Każdy gra jak woli. Bez tego nie możliwe byłyby wyniki po 105%. A algorytmy obliczania mają może swoje prawa autorskie ? Jak nie to dołaczam do prośby o ich zamieszczenie.
jOjO dwarf
2000-05-16 14:04:06


Re: Ogólnie o Turnieju
Co do zasad Turnieju!
Niestety jakieś muszą być!
Uznałem, że w "normalnej" grze większości z nas zależy na minimalnych stratach! Przy 4 walkach Kadet musi wybrać, czy zaoszczędzić jednostki dla statystyki, czy dla przyszłej walki!

Co do Kalkulatora to jak znajdę czas to przygotuję wersję samodzielną, niezależna od platformy!

jOjO
MBar
2000-05-17 06:59:08


co do kalkulatora
A moze po prostu opisac algorytm obliczania procentów na forum i kazdy sobie sam przemonoży te kilka liczb ?
Pauloso
2000-05-24 22:52:32


Re: co do kalkulatora
"jak wygrać 4 bitwy zachowujšc jaknajwięcej halabardzistów".

przeciez kalkulator tak samo traktuje hitpointy halabardzistow jak i innych jednostek wiec po co ich zachowywac - czy ktos wie?
MBar
2000-05-25 00:38:37


Porownanie wartosci halabardzistow i archaniolow
Hitpointy nie są jedynym parametrem charakteryzującym jednostki i dlatego nie powinno się oceniac ich wartosci tylko na podstawie hitpointow. W rzeczywistej grze nikt tego nie robi, a punktacja w turnieju (oparta na hitpointach) zmusza do nadmiernego oszczedzania halabardzistow ponad ich rzeczywista wartość. Zgadzają się z powyższym twierdzeniem, jak zrozumialem, także organizatorzy. Różnica polega na tym, że ja uważam to za wadę turnieju, a oni za zaletę.
Pauloso
2000-05-25 22:52:21


Re: odpowiedz MBar'a
Wielkie dzieki za wyjasnienie!
Teraz wiem o co chodzi z tymi hitpointami pikemanow.
I zgadzam sie z Toba ze jest to wada, sztuczne kombinacje.
Choc ja nie wiedzac do tej pory ze tak to dziala walczylem normalnie i oszczedzalem anioly i championy...
MBar
2000-05-17 03:35:56


Re: Ogólnie o Turnieju
Jasna sprawa, że jakieś zasady muszą być i nigdy nie będą takie, żeby wszyscy uznali je za idealne. Ale chyba można dyskutować nad ich ulepszeniem ? Zwłaszcza, że szykowana jest podobno zmiana map, a więc dobry moment do poprawienia regulaminu.
A teraz meritum. Obecny system punktowania rzeczywiście zmusza do kombinowania np. czy lepiej miec silniejszą armię przed 4 starciem czy zachować więcej słabych, ale za to wysoko punktowanych jednostek. Jest to ciekawe, ale w ten sposób myśląc, ciekawszy mogłoby być jeszcze większy "rozjazd" punktacji i rzeczywistej wartości jednostek.
Tylko powoli zaczniemy grać w inną grę niż HoMM3 - już teraz możnaby turniej żartobliwie zatytułować: "jak wygrać 4 bitwy zachowując jaknajwięcej halabardzistów". Dodatkowym argumentem przeciwko takiej punktacji jest to, że nasz komputerowy przeciwnik nie wie, że na zachowaniu niektórych jednostek zależy nam bardziej niż by to wynikało z ich obiektywnej wartości.
Zgadzam się całkowicie, że w normalnej grze większości z nas zależy na minimalnych stratach - a ściślej mówiąc na tym aby wartość bojowa naszej armii po walce była maksymalna. Proponuje, aby ZACHOWAĆ W TURNIEJU TĘ ZASADĘ. Jeśli kogoś przekonałem, to proponuje dyskusje na temat obiektywnej wartości bojowej jednostek. Przeprowadziłem testy dla jednostek z "castel'a" i wyszło mi następująco:
Archanioł - 750
Chempion - 180
Zelota - 70
Krzyżowiec - 70
Gryf królewski - 40
Kusznik - 15
Halabardzista - 10
Pozdrawiam.
Przekaz
2000-04-30 14:38:13


Re: Ogólnie o Turnieju
Turniej jest zpoX i kewL i powinien być rozwijany i w nieskończoność ciągnięty.
Kolejną edycją turnieju powinny być misje w których swoim Herosem bedziemy musieli zdobyć np. 4 zamki z jak najmniejszymi stratami - ja osobiście właśnie taki bym chciał.
Jak ktoś ma inne pomysły, np. magia, to niech zaraz zamieszcza odpowiedź!
yo!
MBar
2000-05-16 02:31:25


Re: Ogólnie o Turnieju
Turniej ogólnie ciekawy, ale mam dwa pytania:
1. Po co wprowadzono taka dziwną punktację, w któej np. 25 halabardników = 1 archaniołowi ? Czy ktoś uważa, że to równoważne siły ? Przecież w rzeczywistej grze nikt nie poświęci 1 arch. za 25 hal., a w turnieju trzeba robić takie "sztuki", żeby osiągnąć przyzwoity wynik.
2. Co z graczami, którzy dali się nabrać i kupili polską wersję heroesów ? Z tego co wiem (obym się mylił) nie ma do niej patcha umożliwiającego zostawianie części wojska przy kopalniach. Może więc na nowej zapowiadanej mapie dostwić strażnice graniczną.
I jeszcze kilka uwag:
1. Co kalkulatora - proszę uprzejmie podać algorytm jak obliczane są te tajemnicze procenty - bo nie wszyscy mają excela.
2. Umiejętności dodatkowe - bardzo dobrym pomyslem jest zapchanie na starcie umiejętnościami nieprzydatnymi lub danie wszystkim na starcie: skutecznego ataku, obrony, łucznictwa i taktyki na 3 poziomie (reszte pol zapchac). Na dowodzenie i szczęście w umiejętnościach nie powinno być już miejsca, ale nie powinno być też artefaktów blokujących szczęście i morale będące naturalną właściwością kreatur. (Podejrzewam, że "Spirit of Oppression" i "Hourglass of the Evil Hour" eliminują w ogóle wpływ morale i szczęścia na przebieg bitwy, a nie jedynie: "Neguje wszystkie modyfikatory do morale (szczęścia) na polu walki" jak jest nieściśle napisane w opisach artefaktów na stronach Jaskini.
3. Nie należy zwiększać siły armii komputera - przy bardziej zrównoważonych siłach w czasie walki, każde wachnięcie elementu losowego daję większy efekt w wyniku, a przecież chodzi o to by jak najbardziej ten efekt zminimalizować.
To tyle co na razie przyszło mi do głowy.
Pozdrawiam.
Behemoth the Barbarian Warrior
2000-05-16 13:14:03


Nieścisłości...
Artefakty: Spirit of Oppression i Hourglass of Evil Hour negują wszystkie modyfikatory do morale i szczęścia, zarówno korzystne, jak i niekorzystne, przez co eliminują wpływ morale i szczęścia na bitwę.

Nie widzę tu nieścisłości.
MBar
2000-05-17 02:50:48


Re: Nieścisłości...
Przepraszam i wycofuję się z zarzutu o nieścisłość w opisie działanie artefaktów. Wydawało mi się, że istnieją kreatury mające jako naturalną własność (niezależnie od modyfikatorów) wyższe niż neutralne morale lub szczęście i co za tym idzie zacytowane przez Ciebie dwa twierdzenia mogą nie być równoważne. Myliłem się.
MBar
2000-05-16 03:16:12


Re: Ogólnie o Turnieju - errata
W sugesti po pytaniu 2 chodziło mi oczywiście o garnizon, a nie straznika granicznego.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous